LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door olaf79 »

sombody schreef:wij hebben ook blok tv gehad op heel wat zenders,of geen signaal,behalve op de nederland 1,2,3 zenders appart.

slomotion tv noemde we dat weken lang ,ziggo gebeld en een dame met americaans accent vreselijk slechte telefoniste van ziggo.

moets uiteindelijk maar een monteur bellen 65 c per minuut ,ja ben gek alles geprobeerde en dan denken ze nog dat je debiel bent of zo bij ziggo.

word er niet beter op en de telefonie ,zeer slecht vaak uitval en als je geen mobiel hebt kan je niet eens een hulp lijn bellen wat vroeger wel kon bij storingen met telefoon.kabels of het modum krijgen altijd de schul maar de kosten zijn weer verhoogd ,zenders verdwijnen en de kwaliteit daalt dat is ziggo
Heeft u al eens geprobeerd de coax kabels in huis te vervangen? Gebruik kabelkeur kabels, grote kans dat het probleem is opgelost.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door bprosman »

en als je geen mobiel hebt kan je niet eens een hulp lijn bellen wat vroeger wel kon bij storingen met telefoon.kabels
Kan nog steeds hoor.
zenders verdwijnen
Is alleen op analoog en daar heb je geen "blokjesbeeld".

Beverwijkse
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:03

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Beverwijkse »

Ik heb al heel lang last van slecht beeld, maar niet constant. De ene dag doen alle kamelen het perfect, de andere dag is SBS6 slecht met 'blokjes' beeld en weer een andere dag is het rtl4. Daarna heb ik weken geen last en dan begint het vanuit het niet weer opnieuw. Wat ik ook apart vind is dat de reclame blokken geen storing hebben maar het programma weer wel! Ligt dit aan mijn kabels, humax kastje, tv of Ziggo? Volgens Ziggo ligt het uiteraard aan mijn spullen, maar ik krijg liever onafhankelijk advies.
Alvast bedankt!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door bprosman »

In de humax kun je in ieder geval per kanaal eens kijken wat de signaalwaarde en vooral de signaalkwaliteit is, en of de zogenaamde BER teller oploopt.
Dit staat wel in de handleiding van de Humax hoe je dat kunt doen.
Verder is het wel interessant om te weten welke kanalen de storing geven en of die eventueel in de zelfde "Stream" zitten, dit is per postcode gebied verschillend.
Ik weet niet hoever de Humax/TV van het aansluitpunt af staat anders zou je eens kunnen proberen een kabel even rechtstreeks vanaf het aansluitpunt naar de Humax te leggen. Het kan zijn dat de signaalwaarde net op het randje zit.

cor Elshout
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2014 14:40

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door cor Elshout »

Hallo,

Ik had ook last van blokjes in het beeld gepaard met een scherp knarsend geluid, ook had ik last van een melding op tv dat de antenne kabel niet was aan gesloten.
Ziggo gebeld, het advies was om de kabel (Hirschmann) tussen de Ziggo aansluiting en tv te vervangen, ik heb nu geen last meer van blokjes en melding.
Ik mocht het bonnetje van de kabel opsturen en deze zou worden verrekent worden met de eerst volgende afschrijving, ben benieuwd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door eleven »

cor Elshout schreef:Hallo,

Ik had ook last van blokjes in het beeld gepaard met een scherp knarsend geluid, ook had ik last van een melding op tv dat de antenne kabel niet was aan gesloten.
Ziggo gebeld, het advies was om de kabel (Hirschmann) tussen de Ziggo aansluiting en tv te vervangen, ik heb nu geen last meer van blokjes en melding.
Ik mocht het bonnetje van de kabel opsturen en deze zou worden verrekent worden met de eerst volgende afschrijving, ben benieuwd.
Is de montage door Ziggo gebeurd, dat je de kabel vergoed krijgt?

Gesloten