Die mensen zullen ook wel even nagelopen worden of er iets vergelijkbaars in hun klantenbestand zit en zodoende kwamen ze bij mij terecht..omdat hier dus een verhaal stond wat ze blijkbaar erg aan mij deed denken.
Juist, maar Houkes heeft in principe niet de beschikking over het klantenbestand. En kan daar ook niet in zoeken.
Pals heeft dat klantenbestand wel. En alle dossiers.
Het heeft er alle schijn van dat er door Houkes, als PR-bedrijf, regelmatig een soort briefing wordt gehouden met alle betrokken juridisch medewerkers waarbij negatieve verhalen van klanten die op internet staan worden voorgelezen, waarna de vraag wordt gesteld: 'herkent een van jullie dit?'
Kan ook per interne mail, intranet, memo, pm, post-it desnoods.
Waarna uiteindelijk dossiers komen bovendrijven. En Houkes aan het werk kan.
Ze zijn er in ieder geval een hoop tijd aan kwijt. Aan het doorlopen van diverse fora op zoek naar negatieve berichtgeving. Aan het opzoeken van het vermoedelijke bijbehorende dossier. En dat geeft aan hoe groot de paniek blijkbaar is. Immers, ieder bedrijf heeft wel ontevreden klanten, die met geen mogelijkheid tevreden te stellen zijn. Op een gegeven moment laat je het rusten, of je geeft de klant zijn zin.
Pals niet. Die ontketent een heksenjacht, waarbij de wetgeving inzake de privacy nog even fluks onder de voet wordt gelopen. Alleen al die heksenjacht geeft ondubbelzinnig aan dat ze donders goed weten dat ze fout bezig zijn.
Ach, wat geeft het, alle tijd die ze kwijt zijn om hun oude klanten op te jagen kunnen ze niet gebruiken om nieuwe klanten een poot uit te draaien. Tenzij ze natuurlijk met allerlei declaraties aan komen zetten voor werkzaamheden die nooit gedaan zijn, om al die uren te kunnen compenseren.