LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
student538

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door student538 »

Tot nu toe worden alleen maar nadelen van een Internet Apotheker geschetst. Terwijl ik alleen maar ooggel gebruik en als ik al wat nodig heb en moet in een uitzonderlijk geval bij de lokale apotheker zijn geef ik dat zelf wel aan dat ik dat gebruik. Verder word er hier niet stil gestaan bij het feit dat de internet apotheker dit ook doorgeeft aan de lokale apotheker.

Graag wil ik weten of er nog meerdere aanbieders zijn? Op Google wel gezocht maar dat is niet helemaal neutraal (google niet).

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

http://www.planeet.biz/apotheek/internetapotheek.html

via google , zou niet weten waarom je dat niet helemaal neurtraal is . trouwen er staan niet alleen maar negatieve reacties op je onderwerp , alleen is niet iedereen het er mee eens dat weet je met een forum :wink:

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

@tennis,

het is echt heel makkelijk om illegaal medicatie zonder medicijnen op internet te kopen. Meestal worden die dan geimporteerd uit midden amerika.

Trudy

tiptoo

trudy81 schreef:
het is echt heel makkelijk om illegaal medicatie zonder medicijnen op internet te kopen.

Trudy

zo makkelijk is dat niet Trudy , zowel de verkoper als de koper zijn strafbaar

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

trudy81 schreef:@tennis,

het is echt heel makkelijk om illegaal medicatie zonder medicijnen op internet te kopen. Meestal worden die dan geimporteerd uit midden amerika.

Trudy
Beste Trudy,
Natuurlijk kan je via internet illegale medicatie kopen, maar ik heb het over een Internet apotheek.
Dat is iets anders, even goed lezen!

trudy81

Hai,

ja natuurlijk is dat strafbaar, inderdaad zowel koper als verkoper.
Wat ik probeer te zeggen is dat het voor de consument heel moeilijk te zien is welke internet apotheek zaken netjes regelt (en dus ook dingen door geeft aan de apotheek) en welke dat niet doet.

Natuurlijk is het bij sommige webzaken duidelijk op het eerste gezicht dat het foute boel is maar soms ook niet. Ik wil graag een voorbeeld geven:

Mijn man werkt in de psychiatrie. In Nederland zijn de eigen bijdragen voor veel medicatie veranderd waardoor mensen extra moeten betalen. Dus zijn patienten zijn op zoek gegaan naar de goedkoopste aanbieder (logisch) een aantal van hen heeft dan online gedaan. Nu was er eentje die echt zware medicatie online had gekocht. Omdat dat toch een beetje vreemd was dat dat zomaar online verkregen werd is mijn man gaan kijken. Het was een keurig nette nederlandstalige site. Ook met het woord apotheek in de naam. Maar ze verkochten medicatie als haldol, oxicontin, tramal etc. Zaken die je dus echt niet zomaar kunt verkopen. Er stond ook nergens (of in elk geval mijn man kon het niet vinden) dat het strafbaar was alleen dat je een vakje aanmoest vinken waarbij je verklaarde dat problemen tijdens levering voor de klant waren. De patient in kwestie had de medicatie ook gewoon gekregen en had echt niet in de gaten dat dit dus foute boel was. Overigens, de instelling waar mijn man werkt heeft wel aangifte gedaan.

Dus mensen zeggen wel: nee ik heb het over een internet apotheek, goed lezen. Ja natuurlijk, maar consumenten letten vaak niet goed op en het is ook vaak heel moeilijk om te zien wat nu betrouwbaar is en wat niet.
Ik vind dat een enorm gevaar, want zo gebeuren er dus ongelukken.

Trudy

student538

De Nationale Apotheek werkt samen met Univé en Anderzorg. Zij leveren alleen op huisarts recept alvorens je de bestelling krijgt. Mijn huisarts deed het via een digitale programma maar dat gaat telkens mis. Afspraak gemaakt dat de huisarts de recepten elke keer faxt. Soms duurt het wel lang voor dat je wat krijgt. Dus op tijd bestellen of anders naar de lokale apotheker.

tiptoo

@ Trudy als jou man in de psychiatrie werkt dan weet die ook dat mensen die vanuit zo'n instelling medicatie met een code krijgen dus niks hoeven te betalen dus dit is gewoon onzin, en het is wel degelijk zo ....welke site je dan ook op kijkt ... via internet zijn de verkoper en de koper strafbaar!

trudy81

@tiptoo,

dat is afhankelijk van het zorg pakket, bij awbz instellingen is dat wel zo maar wanneer er ambulante ondersteuning gegeven wordt (en dus ook bij mensen die thuis wonen) krijgen die het recept vaak zonder code.
Afhankelijk van hun situatie is dat niet altijd de bedoeling maar het gebeurt wel. Zeker in situaties waar mensen additionele medische problemen hebben waardoor administratie (hoe erg het ook is) door elkaar lopen. Vaak zijn het dan mensen die het ene middel zelf moeten betalen en het andere niet, of nog iets bij moeten betalen. Als ze uit een instelling naar huis mogen dan is de administratie nog niet op orde (en vaak duurt dat ook nog een tijdje)

En ja, dat schreef ik al, inderdaad zijn beide partijen strafbaar vandaar dat er aangifte gedaan is. Gewoon een vinkje op een site zetten dat de klant verantwoordelijk is maakt de verkoper natuurlijk niet minder strafbaar. (ik kan me voorstellen dat de manier waarop ik het verwoorde sarcasme impliceerde maar ik bedoelde dus dat ik weet dat het strafbaar is) De patient in kwestie heeft overigens geen straf gehad, wat er met de mensen van die site gebeurt is weet ik niet.

Trudy

student538

Ja dat klopt Trudy. Als ik algemene voorwaarden opstel dat ik voor jouw bij 10 huizen ga inbreken en je leuke kleuren TV's lever maakt de algemene voorwaarden ongeldig omdat deze niet voldoet aan de wetgeving. Gelukkig gaat de wetgeving voor op die van de algemene voorwaarden.

tiptoo

trudy81 schreef:
dat is afhankelijk van het zorg pakket, bij awbz instellingen is dat wel zo maar wanneer er ambulante ondersteuning gegeven wordt (en dus ook bij mensen die thuis wonen) krijgen die het recept vaak zonder code.

Trudy
dit klopt niet Trudy, al in het basis pakket zit het al dat medicatie voor mensen ook als ze ambulant zijn via de wet het psychiaters code kennen krijgen zelfs huisartsen kennen die code uitschrijven dus wel bij de les blijven!

trudy81

@ tiptoo,

ik vroeg het vanavond aan mijn man (want ik begon even aan mezelf te twijfelen) Het blijkt zo te zijn dat het inderdaad zo zou moeten zijn zoals u zegt. Maar dat hij in de praktijk tegenkomt dat dit dus vaak niet gebeurd, zeker bij mensen die net uit een instelling of revalidatie centrum komen. Daar zijn dingen gewoon niet op orde.

Probleem ligt (volgens hem) bij mensen die medicatie krijgen die anders geindiceerd zijn. Dus als je iets hebt en dus het standaard medicijn krijgt is er niks aan de hand. Maar bij geriatrische patientienten worden vaak psychiatrische medicatie aangeraden die werken voor de kwaar maar niet geindiceerd zijn. En dan gaat het fout.
al in het basis pakket zit het al dat medicatie voor mensen ook als ze ambulant zijn via de wet het psychiaters code kennen krijgen zelfs huisartsen kennen die code uitschrijven dus wel bij de les blijven!
Heel veel medicatie zit niet meer in het basis pakket, of het gebrek aan codering snel toekennen ook zo werkt met medicatie die zowel geindiceerd (formeel) is als in het basispakket zit dat weet ik niet.

Als allles dus zo zou gaan als het zou moeten dan zou dit dus inderdaad niet mogen gebeuren. maar helaas gaat het dat niet. (het voorbeeld dat ik eerder gaf was daar dus ook een voorbeeld van)
Er blindelings vanuit gaan dat de wet betreffende codering dus ook direct toegepast wordt blijkt dus in praktijk ijdele hoop

Trudy

trudy81

Als ik algemene voorwaarden opstel dat ik voor jouw bij 10 huizen ga inbreken en je leuke kleuren TV's lever maakt de algemene voorwaarden ongeldig omdat deze niet voldoet aan de wetgeving.
precies!!!!

tiptoo

trudy81 schreef:

Als allles dus zo zou gaan als het zou moeten dan zou dit dus inderdaad niet mogen gebeuren. maar helaas gaat het dat niet. (het voorbeeld dat ik eerder gaf was daar dus ook een voorbeeld van)
Er blindelings vanuit gaan dat de wet betreffende codering dus ook direct toegepast wordt blijkt dus in praktijk ijdele hoop

Trudy
Trudy het ken allemaal wel heel makkelijk...ik ken verschillende mensen die via de huisarts zo'n code krijgen het is maar net , wie het echt ken schelen of iemand wel of niet een code krijgt!

trudy81

@ tiptoo,

inderdaad. Het kan heel makkelijk om dat gewoon fatsoenlijk te regelen. Want het hoort eigenlijk gewoon zo te gaan.

Het is eigenlijk ook erg dat het soms (of vaak) niet meteen goed gaat. Zeker bij bijvoorbeeld ouderen die eigenlijk niet weten waar ze moeten reclameren en van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Trudy

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

er is al een topic geweest over op internet medicatie bestellen,ik vind het een slechte zaak,mede omdat jou! apotheker je niet meer in de gaten kan houden,nu heb je misschien niet zoveel nodig,maar stel dat er wel wat gebeurd en je hebt iets wat botst...niet alles is zo mooi als het lijkt,
ik vind dingen heel link worden,alles kopen in de winkel enz...nou ja alles,maar wel veel,
ik ging mijn maagdrankje halen bij de apotheek een andere ik moet het toch zelf betalen en ik had het nu nodig,alles wilde ze weten,prima!
maar ik kan het zo bij ah ,kruidvat etos en weet ik het kopen,ik vind dat dat ook aan banden gelegd moet worden,voor ieders bestwil..er zijn mensen die gaan te laconiek met medicatie om..zoals je ooggel,ik heb hem ook...krijg hem wel vergoed,maar (zit over het eigenrisico heen ) toch kan een ooggel bij verkerd gebruik ook gevaarlijk zijn ,de mijn is ab,ik weet niet wat die van jou is?
stel dat je nog een antibio krijg en dan?misschien botst het wel op dat moment,ik zeg maar wat...

net als dat mensen..brufen slikken en oh ik kan er nog wel een ik zeg maar wat kan er nog wel voltaren bij nemen....fout...twee ontstekingsremmers want dat zijn het! is niet goeed voor je maag,sterker bij lang gebruik kan je een maagbloeding krijgen...weeten de mensen dat in de winkels...welnee...

tennis...muppit werkt idd in een apotheek en weet heel veel ,ik hen heel veel aan haar gehad en is erg goed in haar vak,moet ik zeggen.
ze komt alleen op voor de apothekers waar ze gelijk in heeft..en zoekt echt met niemand ruzie....voor zover ik weet?ik weet het ook niet hoor...ik heb ook niks gelzen,maar wat ik zei muppet is normaal heel deskundig

nog even off topic...snapt jij me berichtje?dat het niet zo was bedoelt die pb?dat ik het fout deed?

tennis

@rozemarijntje

Misschien is het jou opgevallen, dat ik aan deze discussie niet meer mee doe.
Je mag muppet wel leuk vinden, maar zij heeft verkeerde informatie verstrekt, en daardoor vind ik het niet acceptabel.
Ook het verwijderen van haar berichten heeft een oorzaak!
Dus het topic is voor mij niet meer relevant, omdat de berichten zijn verwijderd!
Wat jou PB betreft, heb ik geen problemen.

muppet-81

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@Tennis

Ik heb geen verkeerde informatie verstrekt. Jij hebt het bewust verkeerd geinterpreteerd want je wist dondersgoed wat ik bedoelde.
Waarom ik het verwijderd heb?
Omdat ik geen zin heb in een discussie waar mijn kundigheid beoordeeld wordt op een eventuele schrijffout.

@Rozemarijntje

Bedankt dat jij mijn hulp wel kunt waarderen!

tennis

muppet-81 schreef:@Tennis

Ik heb geen verkeerde informatie verstrekt. Jij hebt het bewust verkeerd geinterpreteerd want je wist dondersgoed wat ik bedoelde.
Waarom ik het verwijderd heb?
Omdat ik geen zin heb in een discussie waar mijn kundigheid beoordeeld wordt op een eventuele schrijffout.
@muppet-81
Als je geen zin meer hebt aan een discussie deel te nemen, dan reageer gewoon niet, zoals ik gedaan heb,maar laat jou berichten staan.
Je hebt door het verwijderen van jou berichten de hele discussie gestoord.
Ook heb ik niets verkeerds geïnterpreteerd, maar jou informatie als voorbeeld, dat de gegevens van een klant/Patiënt na verloop van tijd verwijderd worden, is niet juist, en dit heeft ook nog iemand anders als ik, opgemerkt.

Wat de schrijffout betreft, heb ik alleen de opmerking gemaakt, dat schrijffouten in een apotheek desastreus kunnen zijn.

De vraag van student, heb je helemaal niet beantwoord, want deze was, waarom in de apotheek alles zoveel duurder is.
Je hebt jou vastgebeten, dat het internet apotheek niet goed is.

Dus ga mij niets onderstellen, wat er niet is!

tiptoo

tennis schreef:

Ook heb ik niets verkeerds geïnterpreteerd, maar jou informatie als voorbeeld, dat de gegevens van een klant/Patiënt na verloop van tijd verwijderd worden, is niet juist, en dit heeft ook nog iemand anders als ik, opgemerkt.

klopt dat was ik die het ook opgemerkt had, en waarom dan de dingen verwijderen?

Gesloten