| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MISLEIDING OP MARKTPLAATS jan jansen UGG SCHOENEN
-
kees.bugter
Re: MISLEIDING OP MARKTPLAATS jan jansen UGG SCHOENEN
..
Laatst gewijzigd door kees.bugter op 31 jul 2010 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Typerende reactie van iemand die geen argumenten meer heeft! Dan roep je gewoon dat iemand wel een link heeft met het "bedrijf"...wie maakt uit of mijn topic overbodig is, ben je een medewerker van de site?
Zinloos en zielig....
-
witte angora
Ik zie anders van de kant van Jan.enz. geen enkel zinnig argument op welk bericht maar ook. Alleen maar geschreeuw.
Beter onwetend en met gezond verstand met beide benen op de grond staan, dan zweverig en naïef denken dat je de wijsheid in pacht hebt. Dat blijkt wel weer uit dit topic.Jullie zijn eigenlijk de onwetenden,
[quote="witte angora"]Ik zie anders van de kant van Jan.enz. geen enkel zinnig argument op welk bericht maar ook. Alleen maar geschreeuw.[/quote]
Sorry wa maar ik zie ook geen enkel zinnig antwoordt op het bericht
van Jan.enz. op een paar na.
Volgens mij werd er alleen maar gewaarschuwd voor deze verkoop
praktijken op MP.
Wat mij wel opvalt is dat het altijd weer dezelfde zijn die een topic
weten te verpesten .
Weet zeker dat deze topic ook weer gemeld is.
Sorry wa maar ik zie ook geen enkel zinnig antwoordt op het bericht
van Jan.enz. op een paar na.
Volgens mij werd er alleen maar gewaarschuwd voor deze verkoop
praktijken op MP.
Wat mij wel opvalt is dat het altijd weer dezelfde zijn die een topic
weten te verpesten .
Weet zeker dat deze topic ook weer gemeld is.
-
witte angora
Dat ben ik niet met je eens, Plumber. Dit schreef Jans.enz:
Ik denk dat daar best over gediscussieerd mag worden, dat is ook de intentie van het forum.
Maar dat sommige reacties geen schoonheidsprijs verdienen, dat ben ik met je eens.
Wat TS wil is een onbegonnen strijd. Het enige wat mensen kunnen doen is alert zijn, zodat criminelen weinig kans hebben hun activiteiten te ontplooien. Echter, als je de reacties van Jan.enz. leest, moet MP helemaal schoongemaakt worden van dat soort types. Buiten dat zoiets onmogelijk is, wordt er ook niet bij verteld op wat voor manier dat zou moeten gebeuren.Laten we de rotte appels verwijderen, en niet toezien hoe Marktplaats verword tot een plaats voor criminelen.
Ik denk dat daar best over gediscussieerd mag worden, dat is ook de intentie van het forum.
Maar dat sommige reacties geen schoonheidsprijs verdienen, dat ben ik met je eens.
[quote="witte angora"]Dat ben ik niet met je eens, Plumber. Dit schreef Jans.enz:
[quote]Laten we de rotte appels verwijderen, en niet toezien hoe Marktplaats verword tot een plaats voor criminelen.[/quote]Wat TS wil is een onbegonnen strijd. Het enige wat mensen kunnen doen is alert zijn, zodat criminelen weinig kans hebben hun activiteiten te ontplooien. Echter, als je de reacties van Jan.enz. leest, moet MP helemaal schoongemaakt worden van dat soort types. Buiten dat zoiets onmogelijk is, wordt er ook niet bij verteld op wat voor manier dat zou moeten gebeuren.
Maar dat sommige reacties geen schoonheidsprijs verdienen, dat ben ik met je eens.[/quote]
Helemaal met je eens maar dat het een onbegonnen strijd is dat is niet
helemaal waar. Als je een advertentie niet vertrouwd dan kun je MP
waarschuwen.Als je zelf belazerd bent dan kun je op MP een waarschuwing
plaatsen op de betreffende site.Kijk die dingen hadden ook geschreven
kunnen worden i.p.v. niets zeggende opmerkingen ik denk dat Jan.enz
dan ook anders had gereageerd.
Overigens bedoel ik jou niet met mijn opmerking over sommige mensen
vind jouw reacties redelijk tot goed maar wie ben ik?
[quote]Laten we de rotte appels verwijderen, en niet toezien hoe Marktplaats verword tot een plaats voor criminelen.[/quote]Wat TS wil is een onbegonnen strijd. Het enige wat mensen kunnen doen is alert zijn, zodat criminelen weinig kans hebben hun activiteiten te ontplooien. Echter, als je de reacties van Jan.enz. leest, moet MP helemaal schoongemaakt worden van dat soort types. Buiten dat zoiets onmogelijk is, wordt er ook niet bij verteld op wat voor manier dat zou moeten gebeuren.
Maar dat sommige reacties geen schoonheidsprijs verdienen, dat ben ik met je eens.[/quote]
Helemaal met je eens maar dat het een onbegonnen strijd is dat is niet
helemaal waar. Als je een advertentie niet vertrouwd dan kun je MP
waarschuwen.Als je zelf belazerd bent dan kun je op MP een waarschuwing
plaatsen op de betreffende site.Kijk die dingen hadden ook geschreven
kunnen worden i.p.v. niets zeggende opmerkingen ik denk dat Jan.enz
dan ook anders had gereageerd.
Overigens bedoel ik jou niet met mijn opmerking over sommige mensen
vind jouw reacties redelijk tot goed maar wie ben ik?
-
witte angora
Dat ben ik met je eens. Eerlijk gezegd had ik daar ook niet aan gedacht, maar ik vind dat ook nergens in de postings van TS terug. Ook niet in de andere MP-topics. Als Jan.enz een oproepje had gedaan om dit soort dingen bij MP te melden, en verder zelf alert te zijn, was de boodschap een stuk duidelijker denk ik, en dan zou er inderdaad een poging gedaan worden om de ergste uitwassen in te dammen.Als je een advertentie niet vertrouwd dan kun je MP
waarschuwen.
Meer dan dat kunnen we niet doen.
Wat mensen ook bedenken, zo gauw er iets nieuws is komen er altijd criminelen en ander volk op af die daar op een of andere manier misbruik van kunnen en zullen maken.
Verder denk ik dat, als we wat meer naar oplossingen zouden kijken, de discussies dan toch op een wat hoger nivo zouden komen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Hier word niets omgedraaid. Ik heb de wereld niet gemaakt, maar leef er wel in.Janjansendekinderen schreef:Ja hoor, alles wordt weer omgedraaid. De hele opzet van MP is voor veel mensen niet duidelijk. Iemand heeft iets wat hij/zij over kompleet heeft, en een ander kan het gebruiken. Dit heeft geen moer met handelen te maken, maar elkaar helpen.Guardian72 schreef:@ TS:
weliswaar laat - maar met UGGS en zo zijn er zo veel oplichters actief...
Voor iedereen die populaire (merk) artikelen wil aanschaffen geld er eigenlijk een gouden regel : Haal het in de winkel, waar je het kan zien, voelen en desnoods ruiken voordat je afrekent.
Ja, dat is iets duurder - maar je bent een stuk zekerder.
Hier misbruik van maken is altijd fout!
Uit ervaring, van mijzelf en diverse anderen, weet ik dat met populaire merken vaak misbruik gemaakt word door websites en op sites als marktplaats.
Mensen verkopen namaak als echt - of bieden spullen aan die ze niet hebben, incasseren en verdwijnen.
Als je uit wil gaan van 100% eerlijkheid kan je helaas niet op marktplaats en dergelijke terecht - jammer, maar waar.
Als je een gouden tip als omdraaien wilt betitelen - dan vraag ik me echt af of jij zo naief bent, of dat ik ondertussen te cynisch ben geworden.
-
Janjansendekinderen
GARDIAN 72, misschien allebei. Het een sluit het ander niet uit.
Ik heb de hele topic eens goed doorgelezen EN deze eerste aanvang ÓÓK !!!!Janjansendekinderen schreef:Hallo,
Er is een persoon actief op MP met heel veel aliassen en (advertenties, meer dan 700 voor zover ik het weet) Afgebeeld op de foto met een doosje (merk schoenen) . Ze waren zo goed als nieuw, volgens de advertentie.
Ik had voor zulke schoenen 75euro geboden, omdat dit de start bieding was.
Ik dacht dat ze het gevraagde bedrag waard waren.
Ik kreeg ze opgestuurd in een vuilniszak, afgedragen, en nog geen 20euro waard, afgetrapt en zonder doos, piepend en krakend.
Ook heb ik een vrouw gesproken die haar een paar gedragen schoenen heeft verkocht voor 10euro, die ze weer voor een start bod van 80euro plaatste op MP.
Ik ben op zoek naar andere gedupeerden, MP staat bekend als onbetrouwbaar, maar dat is niet waar. Laten we de rotte appels verwijderen, en niet toezien hoe Marktplaats verword tot een plaats voor criminelen. (wat sommige al denken dat het is)
jjdk
Waar janjansendekinderen het om gaat is NIET dat die persoon op MarktPlaats alles zo goedkoop mogelijk opkoopt en wederom plaats en winst wil trachten te maken.
Zo zijn er duizenden die proberen wat bij te verdienen en is niet tegen de regels op MP ... maar de manier waarop ... door misleiding en meerdere accounts.
Het gaat om het volgende:
Persoon koopt 2e hands VERSLETEN spullen op en verkoopt ze vervolgens weer als zijnde *VRIJWEL NIEUW*
Dat is 100% MISLEIDING !!!! en volgens de voorwaarden van MP nog verboden óók nog.
Wat er met deze persoon op MP nog meer mis is ..... deze persoon gebruikt meerdere accounts onder verschillende nicknames.
Dat is wederom volgens de voorwaarden van MP VERBODEN !!!
Als je als member bij MP dan gaat klagen, doet MP er vervolgens NIETS aan.
Nu heb ik messages gezien die spreken in de trent van *dan moet je van marktplaats wegblijven want je kon van te voren weten dat het gaat om misleiding* .. dat is natuurlijk de grootste onzin.
Je gaat ervan uit dat MP gedegen reageerd op overtredingen van de regels, zeker als die meermalen gemeld zijn !!!
MP is inmiddels al een tijd dochter van PayPal en Ebay, de regels op alle 3 de websites zijn vrijwel dezelfde ..
de conclusie is dus dat MP maar dan ÓÓK Ebay & PayPal niet een gedegen support aanbieden om misleiding en zelfs tot fraude toe aan te pakken.
Daar gaat het om in deze topic.
Enigste advies wat ik aan eenieder kan geven als ze wat willen kopen op marktplaats, KOOP ALLEEN VAN AANBIEDERS DIE PAYPAL-BETALINGEN ACCEPTEREN !!!
Nog afgelopen week heeft MP zelf een mailing de deur uitgedaan naar alle members van MP, om te voorkomen dat iemand een *miskoop* doet, ga naar PayPal en meld aan voor een gratis PayPal account, dan zijn de aankopen 100 dagen verzekerd, óók tegen misleidende aankopen.
Dan zal MP wel ingrijpen als dat te vaak gebeurd, want dan kost het MP zelf geld.
En waar de starter van deze topic om vraagd is OF ER MEER GEDUPEERDEN ZIJN , en of ze dat hier willen melden.
Waarschijnlijk om dan gezamelijk een klacht te kunnen indienen bij marktplaats en zodoende proberen te voorkomen dat andere members op MP óók gedupeerd raken.
Als ik het mis heb moet de starter van deze topic dat hier maar melden.
groetjes, paid.
-
Guardian72
- Contacteer:
En laat die kopersbescherming van PayPal nu net een behoorlijke wassen neus zijn!paid schreef: Enigste advies wat ik aan eenieder kan geven als ze wat willen kopen op marktplaats, KOOP ALLEEN VAN AANBIEDERS DIE PAYPAL-BETALINGEN ACCEPTEREN !!!
Nog afgelopen week heeft MP zelf een mailing de deur uitgedaan naar alle members van MP, om te voorkomen dat iemand een *miskoop* doet, ga naar PayPal en meld aan voor een gratis PayPal account, dan zijn de aankopen 100 dagen verzekerd, óók tegen misleidende aankopen.
Dan zal MP wel ingrijpen als dat te vaak gebeurd, want dan kost het MP zelf geld.
Zie mijn bijdragen aan het PayPal topic.
Guardian72,Guardian72 schreef:En laat die kopersbescherming van PayPal nu net een behoorlijke wassen neus zijn!paid schreef: Enigste advies wat ik aan eenieder kan geven als ze wat willen kopen op marktplaats, KOOP ALLEEN VAN AANBIEDERS DIE PAYPAL-BETALINGEN ACCEPTEREN !!!
Zie mijn bijdragen aan het PayPal topic.
dan doe je toch iets verkeerd.
Ik heb 2 accounts bij paypal, een gratis en een premium (betaald).
Ik werk al met paypal vanaf dat paypal gestart is als *online bank* , en heb al meermalen troubles gehad met kopers en verkopers.
Tegenwoordig als je via paypal iets koopt en er gaat iets mis in welke afwijkende vorm dan ook die in de terms (voorwaarden) staat,
dan haalt paypal dat geld terug en zet dit op een tussenrekening van paypal, de tegenpartij krijgt dan 30 dagen de tijd te reageren, doet de tegenpartij dat niet word het gehele bedrag zonder kosten teruggestort op jou paypal rekening.
PayPal is sinds een jaar of 8 verplicht zich te houden aan de europesche regels, dus óók *storno* is van toepassing, alleen kan een normale bank dat sneller vergelijken met een klacht dan paypal die dagelijks tientallen miljoenen transaktie's heeft,
dat komt hoofdzakelijk omdat het europeesche paypal andere regels heeft dan paypal.com de internationale paypal.
Dit even om af te wijken van de thread hier ..
weer terug waar het hier om gaat graag, ben óók wel benieuwd of er meerdere MP gebruikers op dezelfde wijze gedupeerd zijn.
groetjes, paid.
-
Janjansendekinderen
PAID:
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het was inderdaad mijn bedoeling om andere gedupeerden te vinden via mijn bericht. Ik heb een gedeelte van mijn eerste bericht verwijderd, dat van goedkoop inkopen en duur verkopen. Omdat dit het gedeelte was waar iedereen op reageerde, terwijl het voor mij niet het belangrijkste was.
Ik heb daar wel mail over gehad, maar zelf niets aan haar verkocht.
In mijn bericht blijf ik bij mijn eigen ervaring met haar.
De tip over pay-pal is wel goed. Daar verklein je het risico wel mee, denk ik.
En dat MP hier niets aan doet vind ik ook vreemd. Ik kan me voorstellen dat ze niet op ieder akkefietje in kunnen gaan. Maar ze zien zelf toch ook wel dat iemand die zoveel accounts en schuilnamen heeft en verschillende plaatsnamen en adressen opgeeft op het kaartje, misschien niet zuiver bezig is.
Waarom start iemand die zoveel artikelen te koop heeft niet gewoon een webwinkel als ze betrouwbaar over wil komen. (Dan kan het waarschijnlijk niet meer zwart.)
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het was inderdaad mijn bedoeling om andere gedupeerden te vinden via mijn bericht. Ik heb een gedeelte van mijn eerste bericht verwijderd, dat van goedkoop inkopen en duur verkopen. Omdat dit het gedeelte was waar iedereen op reageerde, terwijl het voor mij niet het belangrijkste was.
Ik heb daar wel mail over gehad, maar zelf niets aan haar verkocht.
In mijn bericht blijf ik bij mijn eigen ervaring met haar.
De tip over pay-pal is wel goed. Daar verklein je het risico wel mee, denk ik.
En dat MP hier niets aan doet vind ik ook vreemd. Ik kan me voorstellen dat ze niet op ieder akkefietje in kunnen gaan. Maar ze zien zelf toch ook wel dat iemand die zoveel accounts en schuilnamen heeft en verschillende plaatsnamen en adressen opgeeft op het kaartje, misschien niet zuiver bezig is.
Waarom start iemand die zoveel artikelen te koop heeft niet gewoon een webwinkel als ze betrouwbaar over wil komen. (Dan kan het waarschijnlijk niet meer zwart.)
-
Janjansendekinderen
Misschien een overbodige vraag, maar wie is TS?
TopicStarter.......oftewel degene die het onderwerp is gestart/vraag heeft gesteld.....
-
Janjansendekinderen
dhc, bedankt voor de info.
Ik leer steeds meer!
groetjes JJEDK
Ik leer steeds meer!
groetjes JJEDK