LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / Afterpay

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Didi1

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Didi1 »

Hoe verwacht jij dan dat een bedrijf om gaat met iemand die niet betaalt? Het is toch niet meer dan normaal dat dit gebeurt?
Ik vraag me ook af of je zulke mensen überhaupt wel klanten kunt noemen......
Als mensen wel kopen/afnemen maar niet betalen is dit allemaal maar normaal en hebben zij allerlei rechten etc, maar als een bedrijf/instantie weken (zo niet maanden of zelfs jaren) achter haar geld aan moet, dit uiteindelijk beu is en een extern bedrijf inschakelt zijn ze de slechterik.
Beetje omgekeerde wereld dit.....

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Didi1 schreef:Hoe verwacht jij dan dat een bedrijf om gaat met iemand die niet betaalt? Het is toch niet meer dan normaal dat dit gebeurt?
Ik vraag me ook af of je zulke mensen überhaupt wel klanten kunt noemen......
Als mensen wel kopen/afnemen maar niet betalen is dit allemaal maar normaal en hebben zij allerlei rechten etc, maar als een bedrijf/instantie weken (zo niet maanden of zelfs jaren) achter haar geld aan moet, dit uiteindelijk beu is en een extern bedrijf inschakelt zijn ze de slechterik.
Beetje omgekeerde wereld dit.....
Leuk geprobeerd maar helaas is het niet waar wat je stelt. Afterpay biedt Webshops de mogelijkheid om de klanten achteraf te laten betalen om zo een hogere omzet te creeeren. Hierbij wordt de factuur verpand aan Afterpay die de inning voor zijn rekening neemt en de webshop alvast betaald (met inhouding van commisie).
En zoals je kunt lezen op dit forum, gaat deze innning uitermate snel en met zeer behoorlijke verhogingen gepaard. Dit is geen verhaal van maanden / jaren maar direct naar vervaldatum van de factuur beginnen de verhogingen in recordtempo zich op te stapelen. Bedragen elkaar gekruist, jammer dan betalen plus extra verhoging...

Didi1

Ongelezen bericht door Didi1 »

Jij denkt er duidelijk anders over dan ik en dat is prima. Dit is echter mijn mening en daar blijf ik bij.
Overigens zijn er behoorlijk wat topics waarover ik diezelfde mening heb, maar ja om nou overal hetzelfde neer te gaan zetten... :wink: Ik bedoelde dus ook vooral in z'n algemeenheid en niet enkel over dit topic.
Ik heb het idee dat de laatste jaren de manier waarop men tegen schulden/betalingsachterstanden aankijkt en de manier waarop men ermee om gaat nogal veranderd is. Aangezien ik zelf zo niet in elkaar zit kan ik dit ook maar moeilijk begrijpen.
Maar dat is dan ook het mooie van een forum, ieder zijn mening. Als we het altijd allemaal met elkaar eens zouden zijn zou het ook maar een saaie bedoening zijn. En zouden er hier een hoop mensen zijn die een andere hobby moesten gaan zoeken :lol:

Charlotteke

Ongelezen bericht door Charlotteke »

Toch altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Ook ik ben de dupe van Afterpay/ Lindorff. Na een bestelling te hebben gedaan bij Shoemixx kreeg ik ook via Afterpay een acceptgiro. De schoenen pasten niet dus ik heb een nieuw paar besteld. Dit is tevens de reden waarom ik nog niet meteen had betaald, het was dus mijn eigen fout dat ik deze te laat had betaald maar opeens kreeg ik een nieuwe herinnering betreffende een bedrag van 5.90 (acceptgiro en verzendkosten). Bij de betaling die ik had gedaan ging ik er geheel vanuit dat deze kosten er al bij in zaten, dit staat overigens ook in de factuur. Dus ik dacht dat alles afgerond was totdat ik ook een brief kreeg van Lindorff. Na een paar keer gebeld te hebben met zowel Afterpay, Shoemixx en Lindorff was mij toegezegd per mail dat het betaald was en dat ze het dossier gingen sluiten. Ik blij.. totdat er weer een brief van Lindorff op de mat lag met daarin wederom het openstaande saldo en de vraag waar de stukken bleven die ik toe zou sturen..??? Ik had bij het voorgaande telefoongesprek aangegeven dat ik de mail van Afterpay doorgestuurd had. Ik ben vanmorgen dus weer gaan bellen naar Lindorff en kreeg een erg onvriendelijke dame aan de lijn. Het dossier dat inderdaad gesloten was en dat al betaald was via Afterpay ging om een ander factuurnummer. Het lijkt mij meer dan logisch dat er 1 factuur wordt gestuurd i.p.v. verschillende achter elkaar met daarbij iedere keer een verhoging in de kosten. En doe er anders een duidelijke uitleg bij, later vandaag is mij eindelijk, op wederom een niet erg vriendelijke wijze, duidelijk gemaakt waar de factuur nu excact voor was. De 5,90 is inmiddels in 2 maand tijd 87.96 geworden alleen vanwege het te laat betalen van de acceptgiro en verzendkosten van het 2de paar schoenen, dit is toch niet normaal?? Afterpay schijnt het te druk te hebben waardoor de telefoon niet meer opgenomen wordt en als je mailt krijg je pas na een aantal weken een reactie. 1 ding weet ik wel, ik koop nooit meer schoenen via internet of ik betaal het wel meteen want 1 paar schoenen van nog geen 50 euro is inmiddels meer dan 150 euro geworden!

wiseger

Vergeet niet je beklag te doen bij Shoemixx en daar duidelijk aan te geven dat je daar nimmer meer zult kopen na deze belachelijke vertoning en dat je ook zal je al je kennissen waarschuwen voor deze praktijken.

Het inhuren van Afterpay / Lindorff is en blijft de verantwoordelijkheid van Schoemixx. Als je dit allemaal had geweten had je veel liever vooraf via iDeal betaald.

wiseger

@charlotteke

Van de website van Shoemixx
Achteraf betalen

U kunt achteraf betalen: een dienst die wij aanbieden voor orders tot EUR 400,00. Wanneer u uw bestelling als acceptgiro bestelling ingeeft, ontvangt u de acceptgiro na de omruilperiode van twee weken thuis. Dan heeft u nog eens twee weken de tijd om deze acceptgiro te betalen. Wanneer u kiest voor eenmalige machtiging wordt het bedrag na de omruilperiode van twee weken van uw rekening afgeschreven. Wij besteden deze vorderingen uit aan AfterPay BV en berekenen voor acceptgiro- en eenmalige machtiging bestellingen EUR 1,95 administratiekosten.

Wanneer u de gehele bestelling retour stuurt hoeft u deze EUR 1,95 administratie kosten niet te betalen en zult u dus ook geen acceptgiro ontvangen.
Wanneer op de reeds betaalde factuur 1,95 aan kosten in rekening is gebracht, dan is de tweede 1,95 onterecht in rekening gebracht en behoef je de tweede factuur niet te voldoen. Ik zou wel even de 3,95 per omgaande overmaken aan Shoemix t.b.v. de tweede verzendkosten.

Overigens hoef je deze ook niet te betalen als je bestelling boven de 50 euro was.

Charlotteke

Ongelezen bericht door Charlotteke »

@wiseger

Bedankt voor je bericht. Ik heb Shoemixx ook al benaderd en mijn beklag gedaan, ik wacht nog op reactie.

h-dam

Ongelezen bericht door h-dam »

Wat fijn om te merken dat ik niet de enige ben. Tegelijkertijd maak ik me er ook wel zorgen om, wat staat me nog te wachten?
Ik heb een paar weken geleden een oplader gekocht via een webshop die werkt met aftepay.
Op 10-05 heb ik de factuur voldaan, dit was echter iets te laat maar nog geen week. Ik ontving op 12-05 een herrinnering met de bekende verhoging van E7,50. Omdat ik de oorspronkelijke factuur al had voldaan heb ik deze acceptgiro weggegooid. Krijg ik vandaag een mail met 'vind ik' een wat bedreigend karakter. Er staat nog E7,50 op en als ik die niet binnen twee dagen betaal dan komt er wederom E4,95 boven de factuur op.
Ik heb zojuist maar betaald om verdere rompslomp te voorkomen. Ze hebben echter wel 1 cent fooi gekregen. weet niet of het zo werkt maar nu matcht het bedrag niet met nummer op acceptgiro hopelijk bezorgt dat wat extra werk, voor ze.
Weet wel is een beetje kinderachtig maar het voelde wel lekker. :twisted:

pedro714

Ongelezen bericht door pedro714 »

Lindorff synoniem voor stelletje schooiers. Laten zich voor het karretje spannen m.n. door dubieuze providers en energieleveranciers. Als dit soort bedrijven "uitgekakt" zijn bij andere incassobureaus kloppen ze bij Lindorff aan. Heb nog nooit zo'n stelletje onbeschofte lui meegemaakt. En als dan blijkt dat zij volledig ten onrechte jouw als "wanbetaler" hebben aangemerkt krijgen ze het niet "over hun strot" om fatsoenlijk excuses te maken. Wat een stelletje zielepoten zijn dat!!

hanoniem

Ongelezen bericht door hanoniem »

sodeju! had ik toch bijna een vliegengordijntje bij marskramer.nl gekocht en lekker makkelijk achteraf betaald! alleen mijn bankrekeningnummer invullen vind ik nooit echt heel leuk, ben misschien een beetje paranoïde.....dus ik googelen op 'ervaringen afterpay'. kwam ik hier terecht.

weet je wat ik doe? van t weekend lekker de stad in met mijn vriendin en gewoon zalig contant betalen in de winkel! draag ik op die manier mijn steentje bij aan de werkgelegenheid!(maar dan aan die voor kassajongens en -meisjes en niet aan die van incassobureau's)

iedereen veel succes!en niet betalen hoor!
ps:heb ooit een geschil gehad met een energiebedrijf over herinneringskosten. ging uiteindelijk om meer dan 300 euro en heeft bijna twee jaar geduurd. toen heeft het bedrijf mij gelijk gegeven en heb ik niet hoeven betalen (was een 'administratieve dwaling' dus terecht). zij hebben hun excuses gemaakt en mij een bos bloemen kado gedaan!hoe vind je die?(kan lindorff misschien een voorbeeld aan nemen?)

mancevska

Ongelezen bericht door mancevska »

This nog steeds een zooitje ...Meer kan ik er niet van zeggen klant onvriendelijk Je besteld een accu voor de laptop nou dan betaal je de winkel de zelde dag nog, maar dan via z,n eigen bank nummer zo als op de side vermeld staat (Replace direckt) goeie winkel trouwens...Of ik nog een keer het bedrag wil over maken van 100,50 aan afterpay? nou dan ga je bellen naar een half uur wachten ben je dan eindelijk aan delijn 20 c per minuut...Betaal je niet nog een keer dat zeggen ze dus na 2 weken terwijl je eigenlijk een maand de tijdt (sterker nog betaald hebt) anders zullen we het bedrag eens op hogen met 40 euro of meer nou geloof maar niet dat ik ga betalen heb m,n bewijs ervan ...Nou moet dus replace direct het bedrag wat ik dus heb overgemaakt weer terug storten naar hun? hoop dat ze het op tijdt doen want anders hebben ze zelf ook een boete hahah...Een dikke drama wordt vervolgt....

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Lindorff is vooral goed in rechtszaken verliezen! Google Lindorff/ Afterpay

Aanvaard nooit direct de vordering, en vraag altijd bewijs van cessie.
Bv schrijf:
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Met kennisgeving:
dat Ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft gecedeerd. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW om nadere informatie vragen)
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.
Er gaat namelijk wel eens wat mis met de bewijzen van cessie bij Lindorff Zie jurisprudentie hierover op Google.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Lindorff,pfff breek me de bek niet open.
Gajes is het.

Anti-Afterpay

Ongelezen bericht door Anti-Afterpay »

Hey,

Ik ben misschien te laat met een bijdrage leveren tot de slechte service van Afterpay.
Maar ik ben ziedend, niet alleen op hun maar ook bij het bedrijf waar ik een aankoop heb gedaan.

Ik had een product besteld en ik zou een Acceptgiro krijgen leuk om te weten dat i.p.v dat ze mij een acceptgiro via de post het via de email sturen.

Dit had ik niet verwacht en het was me bijna ontgaan, zoverre dus de laatste keer dat ik op ALLEKABELS.NL en hun waardeloze Afterpay diensten gebruik maak.

Doei

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Anti-Afterpay schreef:Hey,

Ik ben misschien te laat met een bijdrage leveren tot de slechte service van Afterpay.
Maar ik ben ziedend, niet alleen op hun maar ook bij het bedrijf waar ik een aankoop heb gedaan.

Ik had een product besteld en ik zou een Acceptgiro krijgen leuk om te weten dat i.p.v dat ze mij een acceptgiro via de post het via de email sturen.

Dit had ik niet verwacht en het was me bijna ontgaan, zoverre dus de laatste keer dat ik op ALLEKABELS.NL en hun waardeloze Afterpay diensten gebruik maak.

Doei
U besteld iets via internet, alle communicatie verloopt via de mail, oa de orderbevestiging en dergelijke, dus u kunt de rekening ook via de mail verwachten.

mistermeij

Ongelezen bericht door mistermeij »

Enkele weken geleden heb ik een Dect telefoon besteld via Afterpay. Leek mij wel zo handig.
Kreeg echter het toestel thuis maar niet de acceptgiro welke er bij zou zitten. Ik bellen met kijkshop, en er werd mij verteld dat deze waarschijnlijk later zou arriveren. Nu een aantal weken later ik zelf maar even contact op gezocht met Afterpay en om de acceptgiro gevraagd. En tot mijn stomme verbazing een dag later een in de bus maar.... met een aantal verhogingen 2 x 7,50 was er bij opgeteld? Nu heb ik even op gezocht wat er aan de hand is en blijkt het dat er een nieuwe wet is dat Afterpay helemaal geen verhoging mag toepassen op de eerste herinnering.
Zie :

http://www.luuc.eu/blog/wat-zijn-de-eis ... juli-2012/

Dit weten zij blijkbaar zelf nog niet want ik het het hier zwart op wit voor mijn liggen dat ze het gewoon doen.
Ik heb Afterpay meerdere malen een email gestuurd en kreeg steeds geen gehoor. Nu weer een week later krijg ik in eens een bericht dat het erg druk is en het allemaal wat langer kan duren...
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen. Het is momenteel erg druk. AfterPay streeft er naar binnen 2 werkdagen te reageren op vragen per mail, maar het kan iets langer duren.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

AfterPay Klantenservice

AfterPay B.V.
Postbus 434
8440 AK Heerenveen
T: 0900 – 40 50 60 2
W: http://www.afterpay.nl
Ehh is dit de omgekeerde wereld? zij mogen mij laten wachten en verhogen? Ik heb een verzoek ingediend tot het kwijtschelden van de verhogingen. Nu maar even wachten wat ze zeggen.

Voor nu zou ik zeggen niet met Afterpay betalen want hoe makkelijk het ook lijkt... Afterpay zelf is heel moeilijk!

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

mistermeij schreef:Zij mogen mij laten wachten en verhogen? Ik heb een verzoek ingediend tot het kwijtschelden van de verhogingen. Nu maar even wachten wat ze zeggen.
Hoewel uw uitleg van de 'nieuwe wetgeving' niet helemaal correct is, is het in deze inderdaad juist dat het in rekening brengen van incasso- of administratiekosten niet toegestaan is.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ehh is dit de omgekeerde wereld? zij mogen mij laten wachten en verhogen? Ik heb een verzoek ingediend tot het kwijtschelden van de verhogingen. Nu maar even wachten wat ze zeggen.
Je bent toch niet van hen afhankelijk om gewoon te betalen zonder verhoging?

Ziggie

Ongelezen bericht door Ziggie »

Helaas ook "klant mogen zijn bij Afterpay.
Bestelling online gedaan bij The Sting mbv digitale acceptgiro. Deze zou worden aangeleverd door Afterpay BV middels mail.

Bestelling netjes thuis ontvangen, digitale betaalopdracht bleeft uit. De mail verschillende dagen gecontroleerd maar niets ontvangen. Enkele weken later kreeg ik uit het niets een herinneringsmail, inclusief natuurlijk extra administratiekosten... (Verrassing)

Een mail gestuurd incl. uitleg dat ik geen betalingsmails heb ontvangen en dat ik graag een bevestiging hiervan wil ontvangen. Het antwoord was een kort mailtje met getypte tekst van 2 data waarop de mail zouden zijn verzonden.

Na een kort belletje blijkt dat men geen bevestiging hiervan kan sturen. Men gaat ervan uit dat als de mail niet retour komt hij is aangekomen (al hebben ze geen verzendbewijs :S).

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ziggie schreef:
Na een kort belletje blijkt dat men geen bevestiging hiervan kan sturen. Men gaat ervan uit dat als de mail niet retour komt hij is aangekomen (al hebben ze geen verzendbewijs :S).
Lijkt me vreemd - in de 'sent items' of 'verzonden berichten' moet toch wat staan - en anders hun systeembeheerder eens laten nakijken.

Betaal gewoon het normale bedrag - en laat die administratiekosten achterwege.

Gesloten