LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Sony LCD Tv's

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
berend12

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Ongelezen bericht door berend12 »

Wat kinderachtig om zo te reageren Vogels.
Gelukkig zag ik op tijd dat er iets mis was met de Sony die ik besteld had zodat ik nog tijdig mijn bestelling kon annuleren. :)

Jstelt

Ongelezen bericht door Jstelt »

Ik ben in het bezit van twee Sony LCD schermen Type: KDL-40W4500. Beide schermen tonen nu de horizontale strepen.
Wel toevallig, beide schermen, exact zelfde probleem. En toch laat Sony weten dat dit geen bekend probleem is. :roll:

Ik heb geprobeerd iets te regelen bij Sony. onderstaande email is hun antwoord. Ik heb beide televisies begin 2009 gekocht. Zijn dus nog geen 3 jaar oud.

Zeer teleurstellend aangezien ik voorheen positieve ervaringen heb met de producten van Sony.

---------------
Allereerst dank voor het schrijven naar het Sony Consumenten Information Centrum, betreffende uw vraag met betrekking tot de Sony KDL-40W4500
Indien wij uw bericht goed hebben begrepen is heeft u problemen met het beldscherm die streepjes vertoont.
Betreffende uw vragen hier over kunnen wij u het volgende mededelen;

Wij betreuren ten zeerste dat u een probleem ondervindt met ons product.
Het probleem waar u naar verwees in uw email is niet bekend bij Sony.
Een coulance-regeling van onze kant is enkel van toepassing indien is gebleken is dat een bepaald type toestel een fabricagefout heeft.
Spijtig genoeg kunnen wij u geen commerciële oplossing aanbieden betreffend de
reparatie van uw toestel aangezien er in uw geval geen sprake is van een fabricagefout.
Indien u het desbetreffende toestel ter reparatie wilt aanbieden gelieve contact op te nemen met uw dealer of één van onze Erkende servicepartners.
De adressen van onze Erkende servicepartners zijn te vinden op de website hieronder:
http://www.sonydigital-link.com/repair/ ... =odw_nl_NL

JAMMER MR SONY. ERG TELEURSTELLEND DAT DIT TEGENWOORDIG DE KWALITEIT IS DIE SONY LEVERT! :shock:

mavisser

Ongelezen bericht door mavisser »

Wij hebben een Sony KDL-40x4500 die dit probleem ook al een half jaar vertoond. Het treedt op aan de linkerkant van de tv, als deze koud is. Door de kast te torderen, linker bovenhoek en rechterbovenhoek beetpakken en tegen elkaar in bewegen, springt het beeld weer goed. Soms helpt het al om de tv op zijn voet heen en weer te bewegen. Tevens regelmatig donkere vlekken, op te lossen door de al eerder genoemde bewegingen aan de kast.

Ik heb nog geen actie bij Foka en Sony ondernomen aangezien het maar af en toe optreedt. Ik weet dat de reperateurs dan meestal met de opmerking komen: Niets gevonden, probleem treedt niet op. Ik zal nu contact met Foka opnemen en kijken wat daar uit komt. Tv is inmiddels 3 jaar oud.

mavisser

Een update:

Zondagavond een mail naar Foka gestuurd. Dinsdagochtend werd ik gebeld door Sony, deze hadden mijn mail doorgestuurd gekregen. De medewerker gaf direct al aan dat er problemen zijn met de schermen van de serie die wij hebben. Ik kreeg de optie om een nieuwe tv als vervanging te krijgen: de KDL-40EX500 of reparatie.

Ik heb de nieuwe tv niet geaccepteerd aangezien dit geen gelijkwaardige tv was vergeleken met de KDL-40x4500 (3 jaar oud). Op sommige punten was de nieuwe tv beter (engine 3 i.p.v. 2 pro en de mogelijkheid om mpeg's vanaf usb af te spelen), maar o.a. op geluid, aansluitingen, mogelijkheden, samenwerking met de even oude bluray speler en looks veel minder. Ik heb toch maar gekozen voor reparatie, dit gaat wel een aantal weken duren, aangezien de onderdelen niet voorradig zijn.
Aangezien, door de behuizing van de tv te bewegen/torderen, het nog steeds lukt om het beeld goed te krijgen, komen we die weken ook nog wel door.

Met al een zeer nette oplossing van Sony voor dit probleem. Hierbij mijn complimenten en toch weer de bevestiging waarom ik voor Sony kies als merk.

mavisser

Vandaag is het nieuwe lcd scherm geplaatst in zeer korte tijd. Het heeft wel even geduurd voor het scherm binnen was, maar gelukkig konden we het beeld door te wrikken en torderen nog steeds (soms met moeite) goed krijgen. We hoeven nu dus niet meer te wrikken om geen dubbel beeld/vlekken te hebben :D . Nogmaals een compliment aan Sony voor de nette en gratis reparatie voor onze KDL-40x4500. Het blijft een tv met een zeer mooi beeld.

Xizer

Ongelezen bericht door Xizer »

Ik heb ook een KDL40W4500, aangekocht op 09-12-2008 bij de Mediamarkt. Ook ik had sinds een half jaar precies dezelfde klachten als hier beschreven en het werd alleen erger.

Na wat zoeken op google op dit topic uitgekomen en na het lezen afgelopen zondag een reparatieformulier ingevuld op de website van Sony.

Vandaag is er door Technorep onder garantie een heel nieuw LCD scherm gemonteerd! Toch netjes van Sony daar de garantie dus duidelijk al een hele tijd was verlopen! Dus voor degene die nog met dit probleem zit zou ik zeggen: Gewoon een reparatieformulier invullen op de website van Sony!!

Gesloten