| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met de bank
-
judith1980
Re: problemen met de bank
Ik krijg het eerste deel van het geld inderdaad cash uitbetaald.
Men zegt dat er iets mis is met het storten naar mijn rekening?
Dus je begrijpt al dat ik iets moet regelen zodat ik niet alleen met zoon bedrag over straat ga.
Ik heb ze vanavond nog gebeld en men zegt dat ik tot 21:00u gebeld kan worden.
Ik heb zelf de hoop opgegeven, maar de Rabobank heeft mij zelf afgelopen dinsdag benaderd dat ik deze week het eerste deel zou krijgen.
Ik snap er niets meer van.
Dus je begrijpt al dat ik iets moet regelen zodat ik niet alleen met zoon bedrag over straat ga.
Ik heb zelf de hoop opgegeven, maar de Rabobank heeft mij zelf afgelopen dinsdag benaderd dat ik deze week het eerste deel zou krijgen.
judith1980 schreef:Ik krijg het eerste deel van het geld inderdaad cash uitbetaald.
Beste Judith,
een bank (RABO), gaat jou een hoog bedrag XX cash uitbetalen, omdat er iets mis is met jou rekening!
Begrijp ik dat goed?
-
judith1980
ik heb te horen gekregen dat ik een bedrag van 4 cijfers op mag halen.
Vervolgens moet ik dat op een andere rekening storten om het veilig te stellen.
Ik zou het geld ophalen met James Bond misschien is het wel zwart geld, wat een wazig verhaal 
judith1980 schreef:ik heb te horen gekregen dat ik een bedrag van 4 cijfers op mag halen.
Ik kan juster alleen gelijk geven!juster schreef:Ik zou het geld ophalen met James Bond misschien is het wel zwart geld, wat een wazig verhaal
-
judith1980
Helemaal mee eens.
Je hebt in ieder geval wel gevoel voor humor judithHelemaal mee eens.
-
judith1980
Dat moet ook wel
Was vanmorgen naar de rabobank in Ridderkerk geweest maar die konden mij niet helpen.
Nee mevrouw u moet echt bij uw bank in Zwijndrecht zijn.
Fietsen was goed voor de conditie.
Was vanmorgen naar de rabobank in Ridderkerk geweest maar die konden mij niet helpen.
Natuurlijk als het cash geld in Zwijndrecht is, krijg je in Ridderkerk niets!judith1980 schreef:Dat moet ook wel![]()
tennis schreef:Natuurlijk als het cash geld in Zwijndrecht is, krijg je in Ridderkerk niets!judith1980 schreef:Dat moet ook wel![]()
Ik zou niet de route prijsgeven die ik moest fietsen en ook niet vertellen wanneer het geld opgehaald gaat worden.
-
propperdeplop
De Rabobank maakt gebruik van de diensten van het advocatenkantoor 'de Brauw Blackstone Westbroek'.
Hier kun je meer lezen over dit kantoor dat onder andere in opspraak kwam omdat het de belastingconstructies voor een aantal Oranjes regelde.
Hier kun je meer lezen over dit kantoor dat onder andere in opspraak kwam omdat het de belastingconstructies voor een aantal Oranjes regelde.
-
judith1980
Wilde alleen daar even kijken hoe het zit of men daar iets wist.
Maar goed als ik het eenmaal op kan halen begrijp je wel dat ik beveiliging heb.
Maar goed...geestelijk ben ik een wrak.
Wat is dat met het advokatenkantoor?
Maar goed als ik het eenmaal op kan halen begrijp je wel dat ik beveiliging heb.
Maar goed...geestelijk ben ik een wrak.
Wat is dat met het advokatenkantoor?
Niet bepaald. Zelfs een verhuizing kan dergelijke problemen veroorzaken bij de Rabobank. Zo komt het regelmatig voor dat wanneer een klant van de Rabobank gaat verhuizen, de ene plaatselijke Rabo-cooperatie de klantgegevens moet ontvangen van de andere Rabo-cooperatie. En ook dan kan het gebeuren dat wekenlang betalingen niet worden verwerkt en dat van de rekeningen niets meer kan worden opgenomen of betaald.Willy.T schreef:Het is een vreemde gang van zaken voor een bank als RABO.
Wim2007 schreef:Niet bepaald. Zelfs een verhuizing kan dergelijke problemen veroorzaken bij de Rabobank. Zo komt het regelmatig voor dat wanneer een klant van de Rabobank gaat verhuizen, de ene plaatselijke Rabo-cooperatie de klantgegevens moet ontvangen van de andere Rabo-cooperatie.Willy.T schreef:Het is een vreemde gang van zaken voor een bank als RABO.
En ook dan kan het gebeuren dat wekenlang betalingen niet worden verwerkt en dat van de rekeningen niets meer kan worden opgenomen of betaald.
Wat bedoel je precies met dit?
Elke fliliaal van de Rabobank maakt deel uit van een plaatselijke Rabo-cooperatie. Elke afzonderlijke cooperatie heeft de beschikking over een afzonderlijke bankvergunning. Wie bijvoorbeeld verhuist van Amsterdam naar Maastricht krijgt dan als klant van de Rabobank te maken met een (administratieve) verhuizing van de Coöperatieve Rabobank Amsterdam U.A. naar de Coöperatieve Rabobank Maastricht e.o. U.A.tennis schreef:Wat bedoel je precies met dit?
Dit gaat toch via databank.Wim2007 schreef:Elke fliliaal van de Rabobank maakt deel uit van een plaatselijke Rabo-cooperatie. Elke afzonderlijke cooperatie heeft de beschikking over een afzonderlijke bankvergunning. Wie bijvoorbeeld verhuist van Amsterdam naar Maastricht krijgt dan als klant van de Rabobank te maken met een (administratieve) verhuizing van de Coöperatieve Rabobank Amsterdam U.A. naar de Coöperatieve Rabobank Maastricht e.o. U.A.tennis schreef:Wat bedoel je precies met dit?
Maastricht kan toch de gegevens van Amsterdam inzien!
Nee dat kunnen ze niet.Dit gaat toch via databank.
Maastricht kan toch de gegevens van Amsterdam inzien!
Iedere Rabobank is autonoom,eigen bestuur raad van toezicht leden etc.
Alle banken maken gebruik van Rabo Nederland maar kunnen niet in elkaars client bestanden kijken.
Iedere Rabo bank mag ook zelf beslissingen nemen en veelal geven ze korting aan hun eigen leden. Ik was procuratie houder bij een plaatselijke bank, maar had totaal geen teken bevoegdheid bij een bank in een andere plaats, alleen bij die betreffende bank stond ook als zodanig ingeschreven bij KVK. ABN b.v. werkt met 1 hoofdkantoor en alle andere kantoren zijn bijkantoren. ABN is een beursgenoteerd bedrijf Rabo Bank is een cooperatieve plaatselijke bank die hebben leden, ABN aandeelhouders.
gr Henk
Henk heeft gelijk, de grootste concurrent van de Rabobank is de Rabobank 1 dorp verderop.
Die move van dat cash uitbetalen is natuurlijk uitermate vreemd, of willen ze niet dat uit de boeken blijkt dat die bedragen te lang via allerlei tussenrekeningen bij de Rabobank of de verwerkingscentrale hebben rondgespookt?
Die plaatselijke bank treft weinig blaam lijkt me, maar let er wel op dat je uitsluitend tekent voor de ontvangst van het geld en verder geen rechten prijsgeeft.
Die move van dat cash uitbetalen is natuurlijk uitermate vreemd, of willen ze niet dat uit de boeken blijkt dat die bedragen te lang via allerlei tussenrekeningen bij de Rabobank of de verwerkingscentrale hebben rondgespookt?
Die plaatselijke bank treft weinig blaam lijkt me, maar let er wel op dat je uitsluitend tekent voor de ontvangst van het geld en verder geen rechten prijsgeeft.
-
judith1980
Het verhaal van de Rabobank wist ik niet.
De mensen vertelde mij daar dat ze niet in de gegevens van mij konden kijken.
Alleen dus in mijn woonplaats en het hoofdkantoor.
Ik werd daar al witheet door omdat ik dacht ze willen niets vertellen.
Zoveel kaas heb ik er niet van gegeten, maar het verklaard wel hoe men dus omgaat met clienten als je uit een andere plaats even naar een andere bank zou willen.
3 Jaar geleden had ik zoiets met verhuizen meegemaakt en het openen van een nieuwe rekening i.p.v. de en of rekening die ik toen had.
Een hele goede tip voor het opletten van tekenen.
Ik weet niet waarom ik het cash moet ophalen, het is verdwenen dus misschien willen ze wel op deze wijze het recht trekken doordat ik de bewijzen had gegeven.
Van de instanties zijn er officiele klachten naar de Rabobank gestuurd.
De 2e helft van het geld is door de instantie terug geeist, ze hebben daar de bank maximaal 7 werkdagen voor gegeven.
Morgen zou de 7e dag zijn.
De mensen vertelde mij daar dat ze niet in de gegevens van mij konden kijken.
Alleen dus in mijn woonplaats en het hoofdkantoor.
Ik werd daar al witheet door omdat ik dacht ze willen niets vertellen.
Zoveel kaas heb ik er niet van gegeten, maar het verklaard wel hoe men dus omgaat met clienten als je uit een andere plaats even naar een andere bank zou willen.
3 Jaar geleden had ik zoiets met verhuizen meegemaakt en het openen van een nieuwe rekening i.p.v. de en of rekening die ik toen had.
Een hele goede tip voor het opletten van tekenen.
Ik weet niet waarom ik het cash moet ophalen, het is verdwenen dus misschien willen ze wel op deze wijze het recht trekken doordat ik de bewijzen had gegeven.
Van de instanties zijn er officiele klachten naar de Rabobank gestuurd.
De 2e helft van het geld is door de instantie terug geeist, ze hebben daar de bank maximaal 7 werkdagen voor gegeven.
Morgen zou de 7e dag zijn.
-
judith1980
Gisteren 31-8 een afspraak gemaakt met de filiaalmanager uit Zwijndrecht.
Vandaag was ik er om half 10, maar dat bleek volgens de Rabobank half 3 te zijn.
Ik was er om half 3 maar de manager was nog even in gesprek.
Ik kreeg koffie en met de kleine even naar buiten gegaan.
Om 3 uur kreeg ik nog een kop koffie en het zou nog heel even duren voor ik het eerste bedrag zou ontvangen.
Tussen kwart over 3 en half 4 kwam de filiaalmanager aan mij vragen of ik geen nieuwe afspraak wilde maken of nog even wilde wachten
Ik wacht wel even.
Ieder kwartier liep ik naar binnen, u wordt geroepen zodra hij vrij is.
Om 5 voor 5 wilde ik naar binnen lopen maar de bank was al dicht via de parkeerplaats sprak ik iemand aan en die vertelde dat de manager al naar huis was.
Ze vroeg nog of ik niet geholpen was.
De dames achter de balie gingen er al vanuit dat ik geholpen was.
En vonden het zeer vervelend dat ik dus niet geholpen ben.
Ik moest de afspraak ook maken omdat ze het bedrag uit de kluis moeten halen en daar zit een klok op dus vandaar de afspraak met de manager alleen hij kan dat geld afgeven.
Dus 2,5 uur daar staan wachten voor niets.
Thuis direct de Rabofoon gebeld en die zouden de manager nog bellen zodat hij rechtsomkeer kan maken en mij het bedrag nog te geven.
Wat moet ik hier nu mee?
Vandaag was ik er om half 10, maar dat bleek volgens de Rabobank half 3 te zijn.
Ik was er om half 3 maar de manager was nog even in gesprek.
Ik kreeg koffie en met de kleine even naar buiten gegaan.
Om 3 uur kreeg ik nog een kop koffie en het zou nog heel even duren voor ik het eerste bedrag zou ontvangen.
Tussen kwart over 3 en half 4 kwam de filiaalmanager aan mij vragen of ik geen nieuwe afspraak wilde maken of nog even wilde wachten
Ik wacht wel even.
Ieder kwartier liep ik naar binnen, u wordt geroepen zodra hij vrij is.
Om 5 voor 5 wilde ik naar binnen lopen maar de bank was al dicht via de parkeerplaats sprak ik iemand aan en die vertelde dat de manager al naar huis was.
Ze vroeg nog of ik niet geholpen was.
De dames achter de balie gingen er al vanuit dat ik geholpen was.
En vonden het zeer vervelend dat ik dus niet geholpen ben.
Ik moest de afspraak ook maken omdat ze het bedrag uit de kluis moeten halen en daar zit een klok op dus vandaar de afspraak met de manager alleen hij kan dat geld afgeven.
Dus 2,5 uur daar staan wachten voor niets.
Thuis direct de Rabofoon gebeld en die zouden de manager nog bellen zodat hij rechtsomkeer kan maken en mij het bedrag nog te geven.
Wat moet ik hier nu mee?