Allereerst wil ik even kwijt dat sommige mensen hier niet echt het concept "elkaar in hun waarde laten" begrijpen. Erg jammer. Voor de mensen die eraan willen beginnen laat je niet direct afschrikken door alle verhalen die hier te lezen zijn.
Zelf ben ik nu effexor aan het afbouwen. In overleg met de huisarts ben ik met dit medicijn begonnen na een weekend waar de ene paniekaanval overging in de andere. Eigenlijk had ik mijn paniekaanvallen al jaren onder controlle maar door drukte op mijn werk kregen ze weer vat op mij. Aangezien een aantal bekenden veel baat bleken te hebben bij medicijnen dacht ik dat het een quick fix zou zijn waar mijn werk niet onder zou lijden.
Maar helaas de eerste maand ben ik behoorlijk ziek geweest. Vrijwel alle bijwerkingen uit de bijsluiter passeerde de revue, op erectie problemen na, maar dat komt misschien omdat ik onderdeel uitmaak van het vrouwelijke geslacht.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik ben er nog niet helemaal vanaf en het afbouwen zorgt weer voor toenemende bijwerkingen. Maar mijn huisarts en apotheek hebben me daar voor gewaarschuwd. Dit hebben ze overigens ook gedaan toen ik eraan begon. Maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. In mijn geval was dit helaas niet het geval.
Mijn tante slikt al jaren naar alle tevredenheid effexor en heeft er enorm veel baat bij. Mijn advies is dan ook als je ermee zou willen beginnen bereidt je voor op bijwerkingen maar laat je er niet door afschrikken. Voor iedereen werken deze medicijnen anders. Misschien behoor jij wel tot de groep mensen die er ontzettend veel baat bij heeft. Doe het in goed overleg met je huisarts en apotheek en als je te lang last houdt van bijwerkingen die niet opwegen tegen de voordelen van het medicijn (zoals in mijn geval) bespreek dit dan met je huisarts. Daarnaast is het wat mij betreft een lapmiddel en pakt het niet de oorzaak aan van je klachten dus zoek professionele hulp om de oorzaak ook aan te pakken.