LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBAI

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gedupeerde.nr:......

Re: CBAI

Ongelezen bericht door gedupeerde.nr:...... »

ik heb een brief gehad dat het deze maand opgelost zou worden. ik weeg bijna een ons vant wachten en het bedrag is inmiddels boven de 4000,- euro.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

4000 al?
Reken je wel de wettelijke rente?

pineut

Ongelezen bericht door pineut »

Wettelijke rente???Nee zo werken ze niet bij het CBAI .

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pineut schreef:Wettelijke rente???Nee zo werken ze niet bij het CBAI .
Als de afspraak is dat zij bedragen aan jou betalen -en ze vertragen dat, moet je toch rente kunnen eisen?
Want door wat voor excuus ook - zij hebben wel profijt van het langer vasthouden.

Maar dit is mischien voer voor juristen :)

bij het cbai werken ze met een "nieuw systeem" wat volgens mijn eigen berekening alleen maar ten goede van hun gaat komen.
MAARRRR het cbai mag erop rekenen dat ik kán rekenen.

pineut

Nou zelfs in het oude systeem kwam dit niet voor,argumenten worden afgedaan ,schieten direkt in verdediging en spelen balletje naar alles door en ook krijg jezelf verwijten naar je oren als je vraagt hoe eea in elkaar steekt,ik ben nog steeds in afwachting van een postduif die al heel lang onderweg is met een schrijven...

voordat je ergens anders naar kan fluiten...ging ik toch ff buiten staan fluiten voor die duif :wink:

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Hier dan de gegevens waarom gevraagd werd. Doe er uw voordeel mee.

cbai.nl
Centraal Bureau Alimentatie Incasso BV
E-mail: [email protected]
Vaart ZZ 17
9401GE ASSEN
Nederland

ik kom erbij staan fluiten want bij mij kwam vandaag (gister) ook weer geen postduif met de ontbrekende cijfers, laat staan dat alle 10 maanden achterstand betaald zijn :?

postduif geweest maar die brengt papieren met boekingen die ik nooit ontvangen heb ! en zelfs het voortgangsmeldingding van hun weigert nu !!!

pineut

Is er iemand die van tevoren op de hoogte was van de hoge kosten die nu van de tegoeden worden afgehouden,zoals deurwaarderskosten en provisie,terwijl die ook door alimentatieplichtige al betaald zijn?Knap dat na afwikkeling nu nog een achterstand is van ruim een half jaar.....,omdat vanaf mei deurwaarder blijkbaar sommige dossiers gesloten had en dit nooit is doorgegeven aan ons.Ook het feit dat er een nieuwe deurwaarder aangesteld moest worden,zou dan opnieuw torenhoge kosten meebrengen.Resultaat kan dan zijn dat je ondanks inning van je alimentatie zonder daar een cent van gezien te hebben,een rekening krijgt of je even wilt betalen.......

sylviasmit69

Ongelezen bericht door sylviasmit69 »

Hallo,
Kwam toevallig bij het forum van radar terecht en zodoende ook bij dit onderwerp.En het laat zich raden....ook ik ben gedupeerd ! In mei 2009 heb ik de zaak tegen mn ex om achterstallige partneralimentatie te innen, aangemeld bij het CBAI. Ik word dus al meer dan een jaar aan het lijntje gehouden met steeds weer een andere smoes. In oktober 2009 is er een grosse betekend aan hem (ex) en zouden ze overgaan tot loonbeslaglegging. We zijn nu bijna een jaar verder en nog steeds niks op mn bankrekening. Wel op die van hun...want mn ex schijnt na de aankondiging van loonbeslag een betalingsregeling afgesproken te hebben , en heeft dat goed en wel 7 maand volgehouden(dat wist ik wel want hij komt zn verplichtingen nòòit na!) en is er een bedrag bij hun binnen gekomen van 700 euro. Dat was al in mei van dit jaar. Na diverse telefoontjes met meneer Boltjes van het CBAI is mij toegezegt dat het geld na aftrek van 50 euro (?) aan mij zou worden overgemaakt. Helaas. Ik kreeg op 1 september j.l. een brief waarin een overzicht stond van de door hun gemaakte kosten : Dossierkosten : 299 euro
Kosten deurwaarder : 93,20
Voorschot NIEUWE deurwaarder (de vorige voldeed niet aan zn verplichtingen !!! 300 euro.
Staat er nog onder ; van doorbetaling is dus geen sprake !! Ze hebben die 700 euro dus al gebruikt voor zogenaamde kosten . Jaja .
Ook stond er in diezelfde brief dat alle opdrachtgevers vòòr 18 september een actueel overzicht zouden krijgen. Het is nu 21 september en zoals ik hier al las, de postduif moet nog komen. Graag zou ik van jullie horen wie er al aangifte heeft gedaan ? Ik ben zeker van plan om dat te gaan doen.
Groet, Sylvia

nouk

Ongelezen bericht door nouk »

Beste Sivlia,

Je bent de zoveelste die gedupeerd is. Alleen is het jammer dat het heel erg stil word op alle forums in tegenstelling tot een paar weken terug.

Ook ik wacht inmiddels al maanden op mijn kinderalimitatie. Bij mij gaat het nu nog om 7000. Vorige maand hebben ze mij 2500 betaald. Op geen enkele wijze kun je contact met ze krijgen, aangetekende brief verstuurd, je hoord niks. Het is dus tijd om verdere stappen te ondernemen.
De deurwaarde waar hun mee samen werkte hebben de samenwerking verbroken vanwege dat het CBAI de opdrachtgevers niet uitbetaald.

Aangifte heb ik denk ik inmiddels 3 weken geleden gedaan dit ging allemaal erg moeizaam, en bij een aantal andere ook. Ze sturen je het liefste weg omdat het om vermoedens gaat, nou dat gaat het al niet meer!

Als je je mail adres wilt geven dan mail ik je mijn procesverbaalnummer, en een persoon naar wie het toe moet. Helaas heb ik hier ook nooit meer iets van gehoord.

Groetjes nouk

nouk

http://incassofraude.actie-forum.com/
Hier kun je je ook voor aanmelden

pineut

Hallo sylvia,

Welkom bij de club zou ik zeggen,er zijn heel wat zaken die niet afgehandeld zijn en mensen die zich niet durven melden,of niet weten waar ze zich kunnen melden,ook niet iedereen beschikt over internet.Door deze gang van zaken zijn zeer velen ernstig gedupeerd,heel ironisch is het aantal klachten wat je over Incassobureaus leest,die hebben er blijkbaar geen moeite mee een bedrag wat door wat voor reden dan ook nog openstaat binnen een paar weken te verdrievoudigen,maar degene die er hier notabene door een rechterlijke uitspraakrecht op hebben,blij mogen zijn als ze met een gedeelte ervan afgescheept worden.en met torenhoge kosten opgezadeld worden.Blijkbaar moet je een bedrijf hebben om 3 maal het schuldbedrag te mogen ontvangen,hebben zij dit nodig voor levensonderhoud??? Hoezo dubbel...

pineut

De deurwaarde waar hun mee samen werkte hebben de samenwerking verbroken vanwege dat het CBAI de opdrachtgevers niet uitbetaald.

Heel vreemd is hierin dat het CBAI zegt de samenwerking met hen verbroken te hebben,maar wie heeft hier ooit bericht over ontvangen,oftewel toestemming voor gegeven dat zaken nu dus bij andere deurwaarder zijn ondergebracht waardoor na afrekening dubbele executiekosten worden berekend

pineut

Voor degenen die denken dat het leed geleden is,nee dus,het is weliswaar stil op het forum,maar nog steeds melden zich mensen met verhalen die zich geen raad weten en vreselijk gedupeerd zijn en niet meer weten wat ze moeten doen.

tanja en gina

Ongelezen bericht door tanja en gina »

het is inderdaad erg stil....................hier
waar zijn ze allemaal?????????????????

Ik heb wel mijn geld gekregen nu naar aandringen van mijn rechtsbijstand.
Moet wel met mijn ex om tafel voor een andere oplossing, als ie niet mee werkt dan maar naar het LIBIO. Goede raad............laat je ex het geld niet meer over maken aan het CBAI.

EN SCHAKEL DE RECHTSBIJSTAND IN VOOR DIT PROBLEEM.

pineut

Tanja ik denk dat jij het geluk hebt gehad dat je ex rechtstreeks aan hen overmaakte,de moeilijkste gevallen zijn die waarin de deurwaarder aan te pas moest komen.
Helaas is niet iedereen in de gelukkige omstandigheid een rechtsbijstandverzekering tot maandelijkse kostenplaat te kunnen maken,aangezien er mensen bij zijn die al jaren niet weten hoe rond te komen met noodzakelijke kosten als huur ed,doordat zij al jaren door deze werkwijze geen inkomen hebben

nouk

Ook ik zit nog te wachten. Ik ben wel met vervolg stappen bezig maar alles kost veel tijd.
Bij mij is er geen deurwaarde aan te pas gekomen en ik heb mijn geld ook nog niet gekregen.... jammer genoeg

Gesloten