LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

Ik zal nog even reageren op dit onderwerp.
Zaak is niet meer bij geschillencommissie voor gekomen. Oxxio heeft ruim 400 Euro uitbetaald naast het feit dat ik voor de maanden maart t/m september geen energie betaald had. Aangezien ik pas in januari klant werd heb ik uiteindelijk dus vanaf januari t/m september geen energie hoeven te betalen en nog geld toe gehad.

Oxxio heeft uiteindelijk toegegeven dat zij op het verkeerde EAN nummer energie in rekening hadden gebracht in het jaar 2006. Zij wilden waarschijnlijk ook niet de chaotische administratie en het gesjoemel met rekeningen bij de geschillencommissie op tafel hebben of dat ze tot eenzijdig stopzetten van energie levering besloten ondanks dat er een dossier bij de geschillencommissie lag.

Maar ook de kop van dit item, de 30 miljoen, waarvan ik vermoed dat dit oploopt tot 80-100 miljoen zou hier zeker mee kunnen spelen. Voor de zomer wilde ik ong. 200 Euro ontvangen maar zou dan nog wel energie moeten betalen. In september eiste ik ruim 900 Euro i.v.m. de vele contract breuken en te late betalingen maar ook dan zou ik nog energie rekeningen moeten betalen.

Ik heb nooit meer een eindafrekening ontvangen, maar naar mijn mening zijn alle eisen ongeveer uitbetaald. In ieder geval heb ik vele malen meer ontvangen dan waarop ik gedacht had toen ik tijdelijk opnieuw klant werd bij Oxxio om pressie uit te kunnen oefenen.

In mijn brief naar Oxxio vermelde ik n.l.:
Zoals ik in de jaarafrekeningen zie hanteren jullie een fiscale truk om de laatste in rekening gebrachte voorschotten niet mee te nemen in de jaarafrekening en jullie de energie dus dubbel in rekening brengen. Uitgaande van 800.000 klanten met een bedrag van Euro 100,- kunnen jullie Euro 80 miljoen bijschrijven op jullie rekening ondanks dat jullie daar geen recht op hebben. Bij de lage rentes verdienen jullie zodoende toch miljoenen. Daarom zie ik af om jullie een betalings regeling te geven en verwacht ik deze Euro 939,87 in één keer overgeboekt te krijgen over uiterlijk 4 weken na dagtekening.

De geschillencommissie zou aan deze onrechtmatige dubbele rekeningen toch niets kunnen doen voor andere klanten. Alleen een toezicht houder zou misschien iets kunnen doen, door de licentie van de oplichters bende Oxxio af te kunnen nemen.

Maar het beste is om geen klant te worden, tenzij je geld te goed hebt en je eigen administratie in orde is en vervolgens het spel met Oxxio welles/niettes wil spelen.

Gesloten