LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is uw ervaring met Italian Charms?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Janne

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Hoelang nadat jij betaald had en de foto`s had gemaild kreeg jij een mail over de keuze van de foto`s?
Ik heet dan wel geen Cornelie maar kan deze vraag wel beantwoorden, aangezien ik de emailwisseling onder ogen heb.
Ik kan hier exacte data over geven, maar laat me volstaan met de vermelding dat hier twee en een halve week tussen zat. Alles binnen de levertijd dus nog.
En een aanklacht wegens smaad, daar heeft Italian Charms helemaal geen tijd voor. Eerst alle verkopen maar eens netjes afhandelen.
Dat vind ik een beetje doordrammerij dus daar ga ik verder niet op in.

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Dus de eigenaresse had 2,5 week nodig om te ontdekken dat niet alle foto`s op de bedel(s) zouden passen, en toen is er direct gemaild?

Janne

poespas schreef:Dus de eigenaresse had 2,5 week nodig om te ontdekken dat niet alle foto`s op de bedel(s) zouden passen, en toen is er direct gemaild?
En dus? Denk je dat dit de enige bestelling was voor fotobedels en dat ze allemaal op dag 1 al gemaakt kunnen worden?
Waarom moet ik dan 7 weken wachten op mijn cup-a-soup mok met mijn naam erop? Misschien omdat er nog wat wachtenden voor me zijn, voor ze aan de mijne kunnen beginnen?

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Janne schreef:
Een bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken, maar heeft zich te houden aan de wettelijke bepalingen. Een dergelijke bepaling is in strijd met de wet en daarnaast ook asociaal en erg klant-onvriendelijk.
Als je zelf eens gebruik had gemaakt van Google dan had je kunnen weten dat zo'n bepaling dan ook onzinnig is en dat het (ook voor mij) lachwekkend is dat jij denkt dat een bedrijf alles wel even lekker zelf mag bepalen........
Het is ook niet off-topic, het is namelijk (weer) een reden om niets te bestellen bij zo'n bedrijfje.
Je mag mij uitlachen hoor, geen probleem. Ik heb hier, buiten dat ik mijn hulp probeer te bieden, niks mee te maken.
Maar als ik u was, zou ik dan nergens meer bestellen. Algemene voorwaarden rammelen bij de grootste bedrijven. Dan zou ik me om één zo'n regeltje bij een klein bedrijfje ook echt vreselijk druk maken...

Wat mij betreft is dit dus wel offtopic want ik ben dit bedrijf niet en heb verder niets met de bedrijfsvoering te maken. Het topic ging over vertragingen in de bestellingen en ik probeer alleen te helpen dit uit te leggen en op te lossen en hoop dat dit uiteindelijk op prijs gesteld wordt.
De grote bedrijven hebben hun AV over het algemeen beter voor elkaar dan kleintjes. Ik bestel dan ook regelmatig, uitsluitend bij grote en professionele bedrijven....

Annemaria79

Ongelezen bericht door Annemaria79 »

Ik reageer toch nog even op de post van Janne over het "feit" dat de bestelling pas op 19 juni werd bevestigd. Dit geldt voor 1 van de 2 bestelde bedels. De eerste was al vanaf dag 1 (dus begin mei) duidelijk en had dus al veel eerder af kunnen zijn.

Ook zat er (zoals terecht opgemerkt) nogal wat tijd tussen het plaatsen van de bestelling en het stellen van de vraag over de foto's terwijl mevrouw L. wel direct reageerde op de mails die we haar stuurden voordat we een bestelling hadden geplaatst (klanten binnenhalen heeft kennelijk prioriteit?).
Daarbij, de armband werd al heel snel na de bestelling geannuleerd (nog in mei). Het geld werd echter pas na 4 maanden teruggestort! Begrijpelijk dat ik in de tussentijd verschillende stappen heb ondernomen, niet?

Ook vergeet mevrouw even dat er al eerder klachten op het forum van Radar hebben gestaan die NIET van mij kwamen en dat ook nu het topic NIET door mij gestart is.

Na beschuldigd te zijn van het vermelden van onwaarheden (uw waarheid is de mijne niet en vice versa maar ik kan mijn hele relaas in ieder geval onderbouwen met feiten), wil ik bij deze even laten weten dat ik inderdaad contact heb opgenomen met de leverancier nadat de bedels eindelijk geleverd waren om dat door te geven en dat ik dat ook zeker van plan ben m.b.t. het terugstorten van het geld voor de armband. Net zoals ik mevr. L. ook netjes heb gemaild nadat de bedels eindelijk binnen waren.

De rest van uw opmerkingen m.b.t. de levertijd negeer ik want, zoals al aangegeven, is mevr. L. in gebreke gebleven maar is e.e.a. nu opgelost.

Ik heb inderdaad de leverancier vandaag nog gebeld omdat ik (zie eerder) al aangaf dat ik me niet gerealiseerd had dat het geld inmiddels WEL teruggestort was op de rekening van mijn zus.

"U heeft alles allang ontvangen." lijkt me de overstatement van de eeuw. Het geld staat sinds 16 sept. op mijn zus' rekening. Nogmaals, dat is vier maanden nadat de bestelling geanuleerd is. Wettelijk gezien had dit binnen 30 dagen teruggestort moeten zijn.

MIJN ZUS HEEFT OOK NIEMAND VOOR "PIEP" UITGEMAAKT. Dat was Guardian-nog-wat. Ik heb niet gerefereerd aan uw "mij uitmaken voor piep" maar aan Guardian-nog-wats-gepiep.

Ook heb ik nooit opgeroepen om niet te bestellen bij Italian Charms. Ik heb aangegeven dat ik zelf niet meer bij IC zou bestellen en dat IK een les heb geleerd van het bestellen bij een bedrijf zonder aansluiting bij een consumentenorganisatie. Ik wil u dan ook adviseren om beter te lezen.

Nog even over de algemene voorwaarden: ook een afwijkende levertermijn zonder fatale datum is overschrijding van de wettelijke voorwaarden.

En, zet nou eindelijk eens door: ik kijk uit naar uw (ik heb toch sterk de indruk namelijk dat u zelf E.L. bent) aangifte want dan kan ik de rechter laten weten hoe u uw business runt.

poespas

Janne, normaal antwoord geven mag wel hoor.
Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar het is toch echt haar eigen schuld dat dit topic is geopend.

2 weken om te bepalen of een foto wel of niet past vind ik extreem lang.
Uiteraard zijn er meerdere klanten, maar nogmaals, communicatie is heel erg belangrijk.
Zij zou bv meer duidelijk over de levertijden van de foto bedels kunnen geven op haar site.
Dan weten de mensen waar zij aan toe zijn, en krijg je ook geen gemauw achteraf.

Daarbij, 4 maanden wachten om geld terug te storten kan natuurlijk niet he.

En over de problemen door persoonlijke omstandigheden: daar hebben mensen echt wel begrip voor mits zij op de hoogte worden gesteld. 1 standaard mail en die naar de klanten sturen doet wonderen.

Janne

Beste mensen,

Ik hoef mij hier eigenlijk niet eens te verdedigen, ik probeer alleen maar te helpen en uit te leggen wat er aan de hand is.

Poespas, ik geef normaal antwoord. En wat u te lang of te kort vindt duren, kan ik niet oplossen. Ik vind 7 weken voor een beker ook te lang, maar ga er niet over zeuren op een forum want het is nu eenmaal zo, ik wist dat voor ik het bestelde. Precies zoals het gaat bij een fotobedel. Er wordt duidelijk op de site uitgelegd dat het handwerk betreft en dat het lang kan duren. Er gaan hier twee dingen door elkaar lopen, het feit dat de bestellingen vertraging op hebben gelopen waarvan ik de reden probeer uit te leggen en een op zichzelfstaand geval van iemand die vindt dat het te lang heeft geduurd, maar waarvan de feiten anders spreken. En die terugbetaling, ja, dat heeft te lang geduurd, maar die is dus na het verwerken van de bestelling in behandeling gegaan en dat viel helaas samen met het ziekbed dat de oorzaak is van de huidige vertragingen.

En Annemaria, kijk eens op pagina 1 in de post van uw zus om 13:16 uur. Wie wordt daar nou voor PIEP uitgemaakt?
Maar goed, verder ga ik hier niet meer meedoen aan uw welles-nietes spelletjes. Alles wat hier als beschuldiging wordt neergelegd, is met feiten te weerleggen. En als u dat dan echt zo graag wilt, kan ik wel vragen of ze dat in de rechtzaal met u wil doen hoor. Alleen moet u dan even geduld hebben want we willen eerst zorgen dat ook andere mensen hun spullen zo snel mogelijk krijgen. Dat heeft prioriteit aangezien u zelf uw spullen al heeft en u dus, met alle respect, niet de belangrijkste bezigheid bent op dit moment. Wel wil ik nog zeggen dat ik het netjes vind als de telefoontjes naar de leverancier inderdaad zijn gerectificeerd. Wel jammer dat u dit meteen weer wat ontkracht door toch maar te willen blijven roepen dat de bedrijfsvoering toch zo slecht is... ga eens in haar schoenen staan op dit moment, het zal u niet meevallen.

Ik trek mij dus terug uit dit welles-nietes verhaal. Gelukkig weet de meerderheid dat de bedrijfsvoering echt niet zo slecht is als hier wordt beweerd en die meerderheid zie je ook niet op dit forum. Ik ga mijn tijd beter ga besteden, want de selecte groep die zich hier wel meldt wil toch ook graag alles afgehandeld zien?

poespas

Hoe lang het kan duren staat keurig op de site daar is ook helemaal niks mis mee.
Wat wel belangrijk is is communicatie. Duurt iets lang of langer, hou de klant dan op de hoogte, wat de reden van vertraging ook is. Als iemand echt graag iets wil hebben, zeker als dat iets dat unieks is, dan zal dat geen probleem zijn.
Dan kun je dit soort topics hoogstwaarschijnlijk vermijden.

En ja, het blijft idd een welles/nietes spelletje, dat geldt voor veel zaken hier op dit forum :D

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Janne schreef:En even voor de duidelijkheid, IK heb NIEMAND voor PIEP uitgemaakt, dat deed uw zus.
Helaas. Mis.
Dat was ik - en dan onder het voorbehoud dat uw verhaal 100% waar was.
In ieder geval het woord 'piep'... Wat daarvoor ingevuld kan worden - hangt er vanaf wie de waarheid spreekt...

Maar dat terzijde.

@Annemaria79
Het 'nog wat' is dus 72. Waarschijnlijk met dezelfde betekenis als uw 79 :)

Cornelie81

Ongelezen bericht door Cornelie81 »

Ok een allerlaatste reactie van mijn kant.
Ik denk dat op dit forum voor IC behoorlijk wat feedback terug is gekomen die ze misschien (het zou namelijk heel goed zijn) ter harte moeten nemen. Als ze met die informatie wat zouden doen, lees communicatie, dan zou het bedrijf zeker weer een goedlopend bedrijf worden dat betrouwbaar is. Dus succes ermee!

e. de mulder

Ongelezen bericht door e. de mulder »

Beste mensen,
Ik ben degene die dit topic heeft geplaatst. Met interresse en stijgende verbazing heb ik al de berichten van de laatste week gelezen. Naar mijn mening zijn er een paar mensen bezig om hun persoonlkijke gram hierop uit te vechten, daar heb ik dit topic niet voor geopend, ik wilde alleen maar mijn bestelling ontvangen die ik trouwens nog steeds niet heb en het is inmiddels al een maand geleden dat deze geleverd zou worden.
Ik ben er inmiddels al wel achter dat deze mevrouw erg veel leed heeft veroorzaakt. Het is jammer voor haar dat zij privé haar zaken niet op orde heeft maar dat betekend niet dat anderen daar de dupe van moeten worden.
Daarbij vraag ik me af of de bijdrage voor het Kika-fonds wel is afgedragen nadat zij het geld voor deze bedel heeft ontvangen. Het is toch te gek voor woorden dat je denkt iets goeds te doen en er dan later sterk aan gaat twijfelen of dit geld wel op de juiste plaats terecht is gekomen.
Ik ga me nu toch ook afvragen of ik er niet verstandiger aan zal doen om mijn rechtsbijstand in te schakelen. zeker weten doe ik het nog niet maar ga er zeker mijn licht eens over opsteken.
Verder hoop ik dat die mevrouw Janne inderdaad de waarheid spreekt en eindelijk eens haast gaat maken met die bestellingen i.p.v. haar
tijd achter de computer te verdoen.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Janne schreef: Ik heet dan wel geen Cornelie maar kan deze vraag wel beantwoorden, aangezien ik de emailwisseling onder ogen heb.
Je werkt niet bij het bedrijf, en je bent ook niet de eigenaresse...
Wat doe jij dan in vredesnaam met de emailwisseling?!

Janne

Om misverstanden hierover te voorkomen, de bijdrage voor de Kika bedel wordt niet door de verkopers afgedragen maar door de leverancier. Dus deze insinuaties zijn volledig onterecht.

Verder ga ik nergens meer op in, ik heb allang in de gaten dat je hier toch niet wordt geloofd, hoe goed je bedoelingen ook zijn.

poespas

Je hebt al tig keer gezegd dat je niet meer reageerd :roll:

Susan29

Ongelezen bericht door Susan29 »

Ik was de tweede poster op dit topic.
Heb 29 aug idd. betaald en helaas ook nog niks ontvangen.
Ik ga er van uit dat Janne de waarheid spreekt en idd. mevr E.L. gaat helpen met onze bestellingen al dan niet ons geld.

Ik hoop dat er door E.L en Janne hard gewerkt gaat worden om alle vertraging weg te werken en dat we allemaal zsm onze bestellingen/geld mogen ontvangen. (dan zal ik dat hier zeker melden)
Zo niet dan ga ik ook eens kijken wat mijn rechten als koper zijn.

Want ook bij de gewone piccolo bedels geldt een levertijd van 3-8 dagen volgens de site en geen 3 tot 8 weken/maanden!!!

Susan29

Heb vanmorgen een mailtje gehad dat de Amora morgen bij haar word geleverd en dat het dan zsm. naar mij word verzonden.
Ik heb nog goede hoop dus.

Bij ontvangst zal ik dat hier melden

e. de mulder

Ook ik heb vanmorgen een mailtje ontvangen met dezelfde tekst, hopellijk komt de bestelling nu snel. zal hier melding vanmaken als ik het ontvangen heb.

sharon84

Ongelezen bericht door sharon84 »

Ook ik heb vandaag de mail ontvangen!!
Met de mededeling dat het morgen aangeleverd word en dan daarna zo spoedig mogelijk verstuurd word.
Ik wacht geduldig af..

Heb ik het binnen laat ik het ook zeker even weten..

groet,
Sharon

e. de mulder

Nou dames,
mijn weekend is goed,
Ik heb eindelijk!!!!!!!!!!! de kralen binnen. lang gewacht........
fijn weekend

Susan29

ikke nog niet, ga maandag posten bij de brievenbus..... :(

Gesloten