LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC en ACER laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door 53o »

Die is in 2004 door de dienst aangeschaft en onlangs heeft men het RAM-geheugen van 512 mb vergroot naar 2GB.
Dus die laptop zal zeker de eerste jaren nog niet vervangen worden.

En ik ben niet de enige medewerker van de belastingdienst die zo'n laptop gebruikt. Het zullen er duizenden zijn.
Dagelijks, klep open en dicht en in de tas mee naar klanten enz enz.
En die klep breekt niet af.

Dus hoezo, levensduur van een laptop 3 jaar?

Die van Fujitsu Siemens is minimaal 6 jaar.
Zelf ben ik heel erg te spreken over Fujitsu Siemens, al komt het voornamelijk door de feature dat mensen hun serienummer kunnen invoeren op de website om drivers te vinden en omdat ze langer dan elk ander merk een losse installatie cd + driver/utilities cd meeleverden..

Maar je hebt het hier over een laptop uit 2004. In 2004 was degelijkheid een belangrijke eigenschap. Kijk maar naar Nokia's uit die tijd (dummy taal: design was waardeloos, degelijkheid was heel goed). Dit is nu omgekeerd.

In 2008 en 2009 waren Fujitsu Siemens notebooks compleet waardeloos qua degelijkheid, en dan heb ik het hier alleen over de omhulsels van de scharnieren bij het scherm. Deze vlogen los als je er naar keek. Ik heb letterlijk tientallen klanten gezien met een defecte notebook waarbij ze een omhulsel kwijt waren geraakt.

Oftewel, in 2004 was kwaliteit nog belangrijk voor fabrikanten als verkoopargument. In het heden draait het om design en specificaties, niets anders, als een merk binnen de consumentenmarkt wil kunnen meedraaien.

Verder, hoezo 3 jaar garantie? Zelf zou ik graag garantie geven afhankelijk van kwaliteit. Dus 5 jaar of langer op een lenovo thinkpad en 1 jaar op een el-cheapo packard bell. Maar dat mag niet van de wet. Daarom geef ik op top modellen en op complete troep 3 jaar garantie. Safe voor de wet, maar logica ontbreekt.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

53o schreef:Verder, hoezo 3 jaar garantie? Zelf zou ik graag garantie geven afhankelijk van kwaliteit. Dus 5 jaar of langer op een lenovo thinkpad en 1 jaar op een el-cheapo packard bell. Maar dat mag niet van de wet. Daarom geef ik op top modellen en op complete troep 3 jaar garantie. Safe voor de wet, maar logica ontbreekt.
In het citaat lees ik niets over garantie, maar levensduur. Dat is toch iets anders. Als je winkelier moet geloven is de kwaliteit altijd belabberd is, maar de praktijk verteld een ander verhaal. Zo blijkt uit dit rapport dat na drie jaar 79% van alle laptops nog altijd niet defect is.

Verder mag je van de wet zoveel handelsgarantie geven als je wilt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:
53o schreef:Verder, hoezo 3 jaar garantie? Zelf zou ik graag garantie geven afhankelijk van kwaliteit. Dus 5 jaar of langer op een lenovo thinkpad en 1 jaar op een el-cheapo packard bell. Maar dat mag niet van de wet. Daarom geef ik op top modellen en op complete troep 3 jaar garantie. Safe voor de wet, maar logica ontbreekt.
In het citaat lees ik niets over garantie, maar levensduur. Dat is toch iets anders. Als je winkelier moet geloven is de kwaliteit altijd belabberd is, maar de praktijk verteld een ander verhaal. Zo blijkt uit dit rapport dat na drie jaar 79% van alle laptops nog altijd niet defect is.

Verder mag je van de wet zoveel handelsgarantie geven als je wilt.
Ja, en......????

Dacht je nu werkelijk dat als blijkt dat laptops technisch gezien 5 jaar meegaan dat de winkelier dan 5 jaar garantie moeten geven?

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door FamRenz »

Harde schijf is binnen (640GB i.p.v. 500GB), reperatie cd's (2tal..) driver-cd (1tal) en een windows 7 (jajaja!) cd..

Nu nog zelf erin zetten.. aber heb de juiste schroevendraaiers niet.. ;), ff op me werk proberen zo, daar zal ik ze wel hebben.

Nog steeds, hiephiep-HP.. :)

Gesloten