LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr en dsb bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
FiscaalJurist

Re: bkr en dsb bank

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

marcel75 schreef:Varagids, Troskompas, Mikrogids. De hele bliksemse bende. Waarom niet? Het is aangetoond dat wanbetalers eerst dit soort zaken niet meer (kunnen) betalen, maar uiteindelijk ook in de problemen komen als het gaat om het betalen van de woonlasten.
Marcel, heb jij nooit als student een rekening van een paar gulden (destijds) laten liggen? In het studentenhuis had ik de telefoonrekening op mijn naam. Mobieltjes waren er nog niet. Een pipo wilde zijn deel niet betalen en ik had het geld 50 gulden op dat moment niet. Dus laten liggen, uiteindelijk hebben zijn ouders het betaald, maar in jouw visie had ik dan na mijn studie geen huis kunnen kopen voor 5 jaren. Dat gaat mijns inziens wel erg ver en kan niet de bedoeling van het BKr zijn

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Fiscaaljurist,
Ik zal wel weer het braafste jongetje van de klas zijn, maar ik heb altijd (kei-)hard gewerkt tijdens mijn studie. Hierdoor weliswaar uiteindelijk parttime moeten studeren om fulltime te kunnen werken. Maar hierdoor wel een incidentele studieschuld (prestatiebeurs van 1 jaar als fulltime student ingeschreven staan) in 1x kunnen aflossen en alle rekeningen op tijd kunnen betalen.

Overigens krijg je niet meteen een BKR-notering als je niet meteen betaald. In mijn ogen moet je dan wel minstens 1 herinnering hebben gehad waarin de melding bij het BKR wordt aangekondigd. Betaal je dan nog niet binnen een bepaalde termijn, dan komt de BKR-notering.

courier

Ongelezen bericht door courier »

Wie weet meldt Marcels kruidenier op de hoek zich met de onthulling dat er nog een pofrekening openstaat van 100 gulden! In het BKR dan maar?
Kantineschulden van de sportclub in het BKR? Waanzin!
Dagelijkse onbetaalde uitgaven, abonnementen e.d. hebben niks met kredietverlening te maken.
Energieleveranciers, huurbazen? Prima, maak ze lid van het BKR teneinde een bepaalde trend in nonbetaling van contractueel verplichte, onvermijdelijke periodieke uitgaven tijdig te signaleren.
Dat geldt ook voor verplichte wettelijke verzekeringen: de basiszorgverzekering en de WA-verzekering voor autobezitters.

Tweeling1992

Ongelezen bericht door Tweeling1992 »

Beste Fiscaal Jurist,

Nee niets van onderuit willen komen, wij weten ook wel wat wij maandelijkse moeten betalen aan de DSB. Echter voldoen wij wel netjes aan wat wij moeten doen maar wij als consument krijgen bij de DSB helemaal geen antwoord op onze vragen. Zoals waarom geen maandelijks overzicht, waarom geen jaaroverzicht, alleen betalen en voor de rest helemaal geen informatie te halen. Dat is toch raar?? Wij weten dondersgoed welke fouten stappen we hebben gemaakt, jammer dat onze vraag door u dan direct beantwoord word met onderuit komen. U wilt toch ook een kassabon van uw aankoop of niet?

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Tweeling1992 schreef:Beste Fiscaal Jurist,

Nee niets van onderuit willen komen, wij weten ook wel wat wij maandelijkse moeten betalen aan de DSB. Echter voldoen wij wel netjes aan wat wij moeten doen maar wij als consument krijgen bij de DSB helemaal geen antwoord op onze vragen. Zoals waarom geen maandelijks overzicht, waarom geen jaaroverzicht, alleen betalen en voor de rest helemaal geen informatie te halen. Dat is toch raar?? Wij weten dondersgoed welke fouten stappen we hebben gemaakt, jammer dat onze vraag door u dan direct beantwoord word met onderuit komen. U wilt toch ook een kassabon van uw aankoop of niet?
Ik wilde u nergens van betichten maar uw post riep dit gevoel bij mij op, maar goed om te horen dat het u niet gaat om onder de verplichting uit te komen. Helaas zijn er wel veel posters die daarom deze vraag stellen

Heeft u geen contract van de lening? Wellicht wordt de lening vermeld als onderdeel van de hoofdlening of zijn de leningsdelen gewoon bij elkaar opgeteld? Dat zou ook nog kunnen

Gesloten