LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Miran88
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 12:34

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Miran88 »

25 Oktober jongstleden zijn de glasvezsel draden bij ons in de meterkast aangelegd. Na telefonisch overleg met de aannemer zou er een aannemer komen op 23 December om ons kastje/modem voor de glasvezel geinstalleerd worden. Zo gezegd zo gedaan, maar de monteur/aannemer kwam er achter dat er iets niet goed was in de centrale waardoor hij mijn kastje niet kon activeren. Hij vertelde mij dat er die dag niemand in de centrale was om er naar te kijken dus er zou iemand in de loop van de week contact met mij opnemen om een nieuwe afspraak te maken in die week er na aangezien 23 December op een vrijdag was. Na wachten en afwachten is er geen contact met mij opgenomen en ben ik zelf gaan bellen. Niemand kon mij een duidelijk antwoord geven en dus ben ik zelf naar de Reggefiber winkel gegaan in Alphen aan den Rijn.
De medewerker van die winkel wist mij niet veel te vertellen dus hij belde een aannemer om te vragen hoe of wat. Ik moest na de bouwvak vakantie terug komen, omdat de aannemers vakantie hadden. Zo gezegd zo gedaan. Na de bouwvak vakantie ben ik weer terug gegaan naar de Reggefiber winkel, de medewerker van de winkel belde weer de aannemer om te vragen hoe dit zat. De medewerker vertelde mij wat die meneer aan de telefoon tegen hem zij. Mevrouw maakt u zich geen zorgen, wij zorgen ervoor dat er hoe dan ook VOOR 15jnuari iemand langs komt om het probleem op te lossen en desnoods sturen wij een storingsdienst. Oke, ik wachtte af tot een week later (Inmiddels 12 Januari) Nog steeds niks gehoord, dus Lijbrandt weer gebeld. Deze mevrouw wist mij te vertellen dat als de volgende dag mijn lampjes nog niet knipperde ik weer contact met ze op te nemen. Mijn lampjes knipperde die volgende dag niet dus ik heb ze weer gebeld. Deze jongen wist mij verder niet erg veel te vertellen dus nadat ik opgehangen had ben ik gelijk weer naar de Reggefiber winkel gegaan om verhaal te halen. De medewerker van de winkel heeft de aannemer gebeld om te vragen hoe of wat. Werd mij mede gedeeld dat ik net op het moment binnenkwam toen de aannemer naar huis was!(Waar haalt hij het lef vandaan aangezien ZIJ contact met MIJ op zouden nemen wat al meerdere malen niet nagekomen is!NOOIT dus!)Ik had dus gewoon pech en ik moest maar wachten tot maandag, de medewerker van de winkel moest een notitie achterlaten voor zijn collega zodat hij dit als eerste kon doen als hij binnen kwam! (Inmiddels betekende dat dus al in elk geval dat ik zondag zonder internet telefonie en televisie zou zitten) Maandag nog niks gehoord, dus om 12.30 zelf naar de winkel gegaan. Na langdurig uitzoek werk en heen en weer gemail van de leidinggevende van de winkel en een aannemer/collega van de centrale kwam hij tot de conclussie dat ik nog ergens tussen hing, wat betekende dat Lijbrandt mij nooit heeft doorgevoerd als zijnde dat ik alles in huis heb om geactiveerd te worden!! (Dit duurt nogmaal 2 a 3 weken) Deze datum stond op 9 Januari terwijl die monteur/aannemer mijn kastje 23 December heeft geplaatst!! Inmiddels staat die datum op 16 Januari..!?! Hoe langer het duurde hoe pissiger ik werd hoe ze het lef hebben om zo met hun klanten om te gaan! Totaal geen service, geen oplossing enzovoorts. Ze hadden tegen mij kunnen zeggen afgelopen donderdag dat het niet voor de 15e ging lukken dan had ik nog iets kunnen regelen met mijn oude provider, maar aangezien ik er toen al uitlag kon mijn oude provider ook niks meer voor mij betekenen aangezien de kabels er al uitgehaald waren!! Na maandag weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden en meerdere keren gebeld te hebben naar lijbrandt en reggefiber ben ik nog geen steek verder aangezien iedereen echt iedereen mij van het kastje naar de muur stuurt en niemand een antwoord heeft hoelang het nog gaat duren!! Niemand schijnt mij te willen helpen of een oplossing te willen bedenken maar ik zit nu met de sh*t en heb sinds afgelopen zondag geen internet telefonie en televisie!!! En niemand kan mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren...!!!!!!??????

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is heel simpel: Lijbrandt heeft 30 dagen de tijd om het overeengekomen abonnement op te leveren. Na die 30 dagen kunt u de overeenkomst zonder opgaaf van reden per aangetekende brief kosteloos ontbinden.

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

nelis2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012 14:38

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door nelis2000 »

Vrijdag 27 januari a.s. zou mijn glasvezel verbinding van Lijbrandt/Reggefiber (vervanger van Glashart) geactiveerd worden.
Mijn vriendin en ik gaan per 28 januari namelijk samenwonen.

Eind 2011 heb ik een abonnement (Lijbrandt Compleet 25 pakket) bij Lijbrandt aangevraagd met daarin de aansluitdatum van 27 januari 2012.

Feiten:
Er ligt nu alleen een glasvezelkabel in het huis opgerold in een 'dummy' modem.
Op deze 'dummy' modem zijn geen LED-lampjes of aansluitingen te vinden.

Sinds vorige week vrijdag 20 januari staat er op 'Mijn Lijbrandt', zie website van Lijbrandt, dat de werkzaamheden wat betreft aansluiting nu bij derden (in dit geval Reggefiber) ligt en Lijbrandt hier niets mee van doen heeft.

Maandag 23 januari dacht ik bij mezelf laat ik voor de zekerheid eens gaan informeren bij Lijbrandt hoe het staat met de aansluiting van Internet/TV/Telefonie? (Het is immers nog maar 4 dagen voor de aansluiting gerealiseerd hoort te worden.)
Ik heb geen contact kunnen krijgen met de helpdesk. Dus heb ik maar een email verstuurd of ze mij terug wilden bellen. Weer geen reactie!

Vandaag donderdag 26 januari heb ik dus weer gebeld met de helpdesk. Eindelijk contact!

Zij wisten mij te vertellen dat ik maar contact op moest nemen met Reggefiber. Zij wisten te melden dat PAS op dinsdag 24 januari 2012 de verbinding is aangemeld in de centrale. Naar mijn mening, erg laat dus.
Een aannemer, voor mij onbekend en ingehuurd door Reggefiber, zal binnen 5 werkdagen contact met mij opnemen (is mij verteld) om de glasvezelmodem te plaatsen. Ik hoop echt dat dit binnen de gestelde werkdagen gebeurd, maar als ik de vorige berichten zo lees dan heb ik er een hard hoofd in.

Zolang ik geen gebruik kan maken van de diensten zal mijnsinziens het abonnement ook niet ingaan. Ik zal dus de tijd tussen 27 januari en oplevering hopelijk NIET hoeven te betalen voor de diensten van Lijbrandt.

Ik vind het wel jammer dat dit allemaal zo lang moet duren. Lijbrandt heeft namelijk ruim 4 weken de tijd gehad om iets te regelen.

Groeten,

Niels
Haaksbergen

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Leeuwarden nog steeds pet. In Juli zijn de oranje kabels gelegd en in Aug. dame van Lijbrandt aan de deur met een goed aanbod en ben ik op ingegaan en de gele bon ligt sinds dien op me bureau.
Ergens in Mov. zou ik aangesloten worden maar tot op de dag van vandaag liggen de oranje kabels levenloos een stukje uit de grond en heb nog geen modem in de meterkast. Mails wordt niet op gereageerd , bellen kan maar ze zeggen steeds we bellen terug maar ook dat doen ze niet. Bij het laatste gesprek half Dec. werd verteld dat ik dan toch halverwegen Januari zou worden aangesloten,vlak daarvoor een monteur het modem komt plaatsen en ik dan gebruik van mijn pakket zou kunnen maken. Nou niets daarvan en nu heeft Lijbrandt al wel me UPC opgezegt per 30 Januari en dat kan niet meer ongedaan worden gemaakt. Nou ben ik dan lekker klaar mee ook weer :S

nelis2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012 14:38

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door nelis2000 »

Gisteren donderdag 16 februari is eindelijk mijn glasvezel verbinding van Lijbrandt/Reggefiber (vervanger van Glashart) opgeleverd.

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken en om precies te zijn heb ik op 2 januari 2012 een abonnement (Lijbrandt Compleet 25 pakket) bij Lijbrandt aangevraagd met daarin de aansluitdatum van 27 januari 2012.

Na 1,5 week heen en weer bellen tussen Lijbrandt en Reggefiber kreeg ik eindelijk via een email van Lijbrandt het nummer van de aannemer Schuuring. Zij wisten mij direct te helpen en een afspraak te regelen voor het plaatsen van een glasvezelmodem op vrijdag 10 februari.

Zo gezegd op vrijdag 10 februari werd de ‘dummy’ modem vervangen door een ‘echte’ glasvezelmodem (merk: Genexis). De monteur had het signaal gecontroleerd. Dit was goed. Helaas kon hij niet opleveren, want Lijbrandt zat weer eens dwars. De oplever-server van Lijbrandt lag er die dag uit. Ik moest maar wachten op een telefoontje van Lijbrandt. Ik heb dus gelijk gebeld met Lijbrandt. Zij zouden na het weekend weer contact met mij opnemen. U raad het al, dit is dus niet gebeurd.

Maandagmiddag heb ik maar weer eens contact op genomen met Reggefiber (inmiddels had ik een contactpersoon bij mijn locale Reggefiber kantoor). Zij zouden het verder regelen.
Reggefiber wist mij een dag later te melden dat alles netjes was opgeleverd en Lijbrandt de diensten kon gaan verlenen. Ik ben dus weer gaan bellen met Lijbrandt. Zij vertelden mij dat de diensten NIET waren opgeleverd en dat ik weer een afspraak moest maken met de aannemer om een monteur langs te laten komen. (Achteraf hoeft dit dus niet. Laat u dit dus nooit aanpraten.) Ik ben dus weer gaan bellen met de aannemer. Uiteindelijk verwezen zij mij door met een servicemonteur van Lijbrandt (dat was voor het eerst dat ik in deze periode in contact kwam met een servicemonteur van Lijbrandt). De servicemonteur zou donderdag 16 februari langs komen om de glasvezelmodem op te leveren.

Zo geschiedde. Donderdag de 16e werd ik gebeld door de servicemonteur. En hij wist mij te vertellen dat het Lijbrandt al OP AFSTAND was gelukt om de glasvezelmodem op te leveren. Het kon dus toch wel. Hij hoefde dus niet meer langs te komen.

We hebben nu een goede glasvezelverbinding. Het wachten is alleen nog op onze HDTV decoder en opname apparatuur. Dit alles na 3 weken heen en weer bellen. Wat een gedoe!
De uiteindelijke oplevertijd van Lijbrandt: 7 weken

Tips bij problemen:
Probeer zo snel mogelijk in contact te komen met de aannemer. Zij sturen de monteurs aan.
Zorg ervoor dat de modem de dag van plaatsen wordt opgeleverd. Desnoods moet de monteur er achteraan bellen.
Laat de internet/tv/telefonie verbinding testen.

Groeten,
Niels

GerNy
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2012 16:58

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door GerNy »

Ik heb dezelfde ervaring. Wat een drama! Juni 2011 aangemeld (maar toen was er nog geen glasvezel). Begin juli 2012 is de woning aangesloten op glasvezel. Lijbrandt bleek mijn aanmelding kwijt te zijn. Opnieuw aangemeld. Tot op de dag van vandaag nog geen actie van LIjbrandt.
Website klopt ook al niet (eindbedrag van de pakketten wordt te laag opgegeven). Men reageert nergens op. Voortdurend met een kluitje in het riet.
Klachtenlijn meldt 'dat ze op dit moment erg druk zijn'..... (na mijn tweede email). Hoe zou dát nou komen!?
Zou goed zijn als TROS RADAR hier eens aandacht aan zou schenken.

nelis2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012 14:38

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door nelis2000 »

Even een update.

Sinds februari hebben wij dus nu Glasvezel van Lijbrandt. Super! Nog niets op aan te merken gehad. Geen storingen gehad. Als er softwarematig iets aan scheelde, dan was het gelijk weer verholpen d.m.v. een software update.

Een min punt. Twee maanden na aansluiting van ons 25/25mb pakket (50 EUR p/m) wordt er door Lijbrandt een nieuw pakket aangeboden voor hetzelfde geld. Namelijk het 50/50mb pakket (50 EUR p/m).
Helaas wordt dan ons huidige pakket niet automatisch geupgrade. Dit vind ik dan wel onklantvriendelijk.

Groeten,

Niels

Gesloten