LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tis weer bijzonder

Re: Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

tiptoo schreef:@Tis weer bijzonder , het is niet mijn tekst die er staat hoor,
Dat vermoedde ik al.
Daarom waarschuw ik je dat de tekst is geschreven door iemand die geen bal van bedrijfsovernames af weet.
Om een lang verhaal kort te maken, ook al is het officieel niet gecommuniceerd naar de klanten van o.a. Alice en InterNL, men maakt al bijna 2 maanden geld over naar TeleNee.

Enfin, wij wachten nog heel even een passende aanbieding van Ziggo af en wij zijn weg.
Een verdere aftakeling- naast de introductie van een starttarief- van Alice en InterNL gaan we niet afwachten.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

alice flikt hetzelfde als upc toen deed, namelijk geen gehoor dan toch de prijs rekenen , ik heb toen mijn telefoonnummer nog geblokkeerd moest worden op mijn mobiel getest , die stond aan, toch hebben ze 10 x contact gerekend a 2,22 euro , antwoord krijg ik op mijn mail niet , denk dat bedrag toch van de rekening in mindering te brengen, zijn er meer mensen die bij alice zitten en dit hebben?

Tis weer bijzonder

tiptoo schreef:toch hebben ze 10 x contact gerekend a 2,22 euro , antwoord krijg ik op mijn mail niet , denk dat bedrag toch van de rekening in mindering te brengen
Fijn, zo'n starttarief he?
Het is m.i. nog altijd zo, dat voor een gesprek welke niet tot stand gekomen is, er geen kosten gerekend mogen worden.
Mits, er geen ant.woordapp. (voicemail) het gesprek heeft aangenomen natuurlijk.

Ik neem aan dat je dit bij Alice gaat aanzwengelen en ben benieuwd naar hun antwoord en/of oplossing.
Ik zal als ik eraan denk ook een een test doen, maar kijk eigenlijk nooit naar m'n rekening.

Overigens, 10x vruchteloos bellen zou een starttarief van 22,2 cent betekenen.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 02 mar 2011 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef: Mits, er geen ant.woordapp. (voicemail) het gesprek heeft aangenomen natuurlijk.

.
nee er stond geen antwoordapp. of voicemail op , dus ja ik heb alice een mail gestuurd want dit kan niet , ik ga niet betalen voor dingen die ik niet gebeld heb.

Tis weer bijzonder

Misschien heb je mijn toevoeging nog niet gelezen:
Wat was het starttarief ook al weer?
10 cent?
Dubbel foute boel dus, lijkt mij.
1) Het had niet in rekening gebracht mogen worden.
2) Onterecht in rekening gebracht starttarief (10 cent?) is kennelijk meer dan verdubbeld.

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef:Misschien heb je mijn toevoeging nog niet gelezen:
Wat was het starttarief ook al weer?
10 cent?
Dubbel foute boel dus, lijkt mij.
1) Het had niet in rekening gebracht mogen worden.
2) Onterecht in rekening gebracht starttarief (10 cent?) is kennelijk meer dan verdubbeld.

ik heb mijn bedrag gestorneerd moet alleen via de bank nog effe opnieuw activeren want mijn code kwam te laat ik haal het geld wat ze te veel hebben afgehouden er van af.

Tis weer bijzonder

tiptoo schreef:ik heb mijn bedrag gestorneerd moet alleen via de bank nog effe opnieuw activeren want mijn code kwam te laat ik haal het geld wat ze te veel hebben afgehouden er van af.
Niet echt een handige actie van je, zolang het probleem niet besproken of (on)opgelost is.
Waarom die haast? Men heeft tegenwoordig 56 dagen de tijd om te storneren!
Of kunnen we binnenkort alvast op een heel verhaal over incassobureau's, deurwaarders, afsluiting, nummer kwijt, rechtbanken en oplopende kosten van je rekenen?
En dat voor een geschilletje van 2,22 euro! :roll:

Maar goed, het is jouw "feestje".
Als ik jou was ging ik toch maar even een versnelling lager.
Daarna kan je ze altijd als tegenprestatie nog publiekelijk aan de hoogste boom hangen, áls je gelijk hebt of steeds meer gelijk krijgt.

tiptoo

@ Tis weer bijzonder . je hebt gelijk heb mijn bank de opdracht gegeven de stornering ongedaan te maken tot het is opgelost , maar ik baal als een stekker van dat hele alice dat ken ik je wel zeggen , internet is goed telefoon ook maar die rekeningen van hun.......wat een zooi!

dank je wel voor de hulp :wink:

Tis weer bijzonder

Ik blijf benieuwd naar het antwoord, verklaring of correctie van Alice/TeleNee.
Misschien gebeurt dit momenteel wel op grote schaal.

Zoals ik al schreef kijk ik eigenlijk nooit naar de facturen.
Maar als ik eraan denk zal ik het ook eens uitproberen.

tiptoo

ik ben ook benieuwd naar het antwoord want ze moeten toch weer een rekening sturen storneren ken je niet ongedaan maken of ik ga morgen zelf effe storten maar hieruit blijkt wel weer dat ook Alice hetzelfde doet als wat upc flikt of flikte dat ook al heb je geen contact toch rekenen en jammer juist daardoor heb ik op mijn rekening gekeken. kijk namelijk ook nooit.

Tis weer bijzonder

tiptoo schreef:ik ben ook benieuwd naar het antwoord want ze moeten toch weer een rekening sturen
Zodat je weer een betaling kunt doen?
Onzin, een betaling met een omschrijving je klant-/debiteuren- en factuurnummer komt m.i. prima in orde.
Of bedoelde je een corrigeerde factuur voor dit akkefietje?
Dat gebeurt niet.
Hooguit een creditering op één van de volgende facturen.
tiptoo schreef:storneren ken je niet ongedaan maken
Dat dacht ik al.

NB. Een paar punten, komma's gebruiken of op een nieuwe regel beginnen lijkt mij geen overbodige luxe voor de leesbaarheid.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 02 mar 2011 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef: Onzin, een betaling met een omschrijving je klant-/debiteuren- en factuurnummer komt m.i. prima in orde.

.
jij bedoelt hiermee , dat ik het moet storten? ken momenteel niet via internetbankieren moet tancodes krijgen die doen het niet, helaas.

Tis weer bijzonder

Ik heb ook eens even gekeken naar de online facturen.
Ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar ik zag een heleboel regels waar 0,084 euro gerekend is voor een paar seconden (bijv. 4) naar vaste lijnen, ook waarvan ik weet dat er geen voicemail in gebruik is.
Ik vermoed dat het oproepen geweest zijn waarbij helemaal geen gesprekken gevoerd zijn.
Alice heeft denk ik een nieuwe uitvinding gedaan: 1x rinkelen = poen.
Overigens, die 0,222 en 0,084 zijn excl. BTW.
Ik wacht de reactie van Alice naar Tiptoo wel even af, want bellen naar Alice a 15 cent p/minuut ga ik niet doen, om uiteindelijk toch geen afdoend antwoord te krijgen, de helldesk van Alice kennende.
Voorlopig zal ik de facturen welke nu online staan maar even downloaden voor het nageslacht, want de bewaartijd door Alice is slechts max. 6 (maand)facturen.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 02 mar 2011 21:27, 3 keer totaal gewijzigd.

tiptoo

dat zei ik toch ze rekenen geld terwijl er geen contact is geweest en dat is waarvoor toen upc op de vingers is getikt.

laat het wel weten mijn tancodes komen niet door dus ga morgen maar effe via de bank betalen.

tiptoo

mijn klacht ligt in behandeling bij de financiele afdeling dus dan weet je het @ Tis weer bijzonder, dus afwachten.

tiptoo

:evil: nog steeds geen antwoord van Alice. ....die denken zeker dat ze bij geen bericht er vanaf komen. Zeker weten van niet. Ik ga de opta eens informeren.

tiptoo

gisteren een brief van Alice gehad over mijn klacht....ze hadden zogenaamd mij verschillende keren gebeld, ken niet want ik ken het zien als er gebeld is.

vandaag een brief, ik heb zogenaamd een achterstand in de betaling :evil: dus niet de stornering had ik weer overgemaakt. Wat een flutzooitje bij dat alice!!

Tis weer bijzonder

tiptoo schreef:gisteren een brief van Alice gehad over mijn klacht....
En wat stond daar in?
Of ging het eigenlijk alleen maar over de vermeende betalingsachterstand?

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef:..
En wat stond daar in?
[/quote]

daar stond in dat ze met mij over die klacht wilden praten maar mij niet konden bereiken , of ik ze effe wil bellen , a 15 cent per minuut, Nou dacht het toch niet , heb ze een mail gestuurd dat als volgende maand niet het geld is terug gestort dat ik het er zelf vanaf trek.

Tis weer bijzonder

tiptoo schreef:of ik ze effe wil bellen , a 15 cent per minuut
Dat had ik je ook kunnen voorspellen.
Vanaf hun geboorte roepen ze dat altijd.
Kunnen ze hun typmachine niet meer vinden ofzo? :lol:

Wat valt er eigenlijk te praten?
Of ze doen het goed, of het is verkeerd!

Sinds kort noteer ik ieder niet tot stand gekomen gesprek.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 09 mar 2011 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten