| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?
-
Gast
Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?
Laat een ieder toch lekker in zijn/ haar waarden.
Die mensen willen graag een hond en weten ook wat voor ras ze willen.
Wat een z eikers hier zeg, om dan te gaan lopen klagen dat die mensen het over een Deense dog hebben en geen verstand van dieren hebben.
Wanneer ze het beest goed verzorgen en er lief voor zijn is het toch goed.
Dat is het aller belangrijkste en niet of ze het een Duitse of Deense dog noemen.
Jullie hebben dan zoveel verstand van dieren, maar mishandelen ze nog het meeste.
Die mensen willen graag een hond en weten ook wat voor ras ze willen.
Wat een z eikers hier zeg, om dan te gaan lopen klagen dat die mensen het over een Deense dog hebben en geen verstand van dieren hebben.
Wanneer ze het beest goed verzorgen en er lief voor zijn is het toch goed.
Dat is het aller belangrijkste en niet of ze het een Duitse of Deense dog noemen.
Jullie hebben dan zoveel verstand van dieren, maar mishandelen ze nog het meeste.
-
Gast
als je een auto koopt weet je toch ook waar je naar gaat kijken,
als je een keuken gaat kopen heb je toch ook al een merk in je hoofd en weet je ook wat een AEG of SIEMENS is.
nou is een hond geen voorwerp maar een levend wezen,
mag ik er dan vanuit gaan dat mensen dan wel weten welke naam het beestje heeft
als je een keuken gaat kopen heb je toch ook al een merk in je hoofd en weet je ook wat een AEG of SIEMENS is.
nou is een hond geen voorwerp maar een levend wezen,
mag ik er dan vanuit gaan dat mensen dan wel weten welke naam het beestje heeft
-
Gast
Knap dat jij alles weet zeg.
Maar nee, ik ben geen automonteur, dus weet niet precies wat voor auto ik koop.
Ik ben ook niet werkzaam in de keukenbranche, dus weet ook niet alles van keukens + apparatuur af.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Ik zeg alleen dat je andere mensen in hun waarde moet laten.
Die mensen zullen ongetwijfeld goed voor hun hond zorgen, ondanks dat ze het een Deense dog noemen i.p.v. een Duitse dog.
Maar nee, ik ben geen automonteur, dus weet niet precies wat voor auto ik koop.
Ik ben ook niet werkzaam in de keukenbranche, dus weet ook niet alles van keukens + apparatuur af.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Ik zeg alleen dat je andere mensen in hun waarde moet laten.
Die mensen zullen ongetwijfeld goed voor hun hond zorgen, ondanks dat ze het een Deense dog noemen i.p.v. een Duitse dog.
-
sardientje-))
Weet jij niet wat voor auto je koopt, als je er 1 gaat kopen?
Moet je luisteren, mensen schaffen in een opwelling dingen aan, net als je leest dat de jack geen knuffelhond meer is omdat hij 10 cm groter wordt dan dat ze dachten. Een jack zal ook best kunnen knuffelen hoor, maar is normaal gesproken een super hyperactief hondje, maar ja.....
ff snel gekocht he
Misschien moet je eens een weekje met mij mee lopen op de school dan kan ik je laten zien in hoeverre sommige mensen zich verdiepen in hun ras als ze het gaan kopen, ik wil niet zeggen dat ze het dier met opzet niet goed verzorgen, maar met een betere verstandhouding zou zowel baas als hond gelukkiger zijn. Ik heb al voorbeelden genoemd van een heuse werkhond die 8 uur in een bench zit en als de ''baasjes'' versleten thuis komen wil het arme dier zijn energie, die hij nou eenmaal bezit gewoon uiten, en daar kunnen ze niet tegen.
Er zijn ontelbare voorbeelden en meestal na hooguit 2 GG cursussen zitten die dieren in het asiel of hebben ze een andere baas.
Als iemand dus zelfs de naam van een hond niet weet, vraag OOK ik me af in hoeverre zij zich hebben verdiept in het hele ras, en of het wel bij hen zou passen.
Dat is, lijkt mij, toch 1 van de allerbelangrijkste dingen voor je de hond gaat kopen.
Moet je luisteren, mensen schaffen in een opwelling dingen aan, net als je leest dat de jack geen knuffelhond meer is omdat hij 10 cm groter wordt dan dat ze dachten. Een jack zal ook best kunnen knuffelen hoor, maar is normaal gesproken een super hyperactief hondje, maar ja.....
ff snel gekocht he
Misschien moet je eens een weekje met mij mee lopen op de school dan kan ik je laten zien in hoeverre sommige mensen zich verdiepen in hun ras als ze het gaan kopen, ik wil niet zeggen dat ze het dier met opzet niet goed verzorgen, maar met een betere verstandhouding zou zowel baas als hond gelukkiger zijn. Ik heb al voorbeelden genoemd van een heuse werkhond die 8 uur in een bench zit en als de ''baasjes'' versleten thuis komen wil het arme dier zijn energie, die hij nou eenmaal bezit gewoon uiten, en daar kunnen ze niet tegen.
Er zijn ontelbare voorbeelden en meestal na hooguit 2 GG cursussen zitten die dieren in het asiel of hebben ze een andere baas.
Als iemand dus zelfs de naam van een hond niet weet, vraag OOK ik me af in hoeverre zij zich hebben verdiept in het hele ras, en of het wel bij hen zou passen.
Dat is, lijkt mij, toch 1 van de allerbelangrijkste dingen voor je de hond gaat kopen.
-
sardientje-))
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ik reageer niet meer op deze topic, ten eerste is tie oud, en ten tweede is het heel veel bull sjit wat men schrijft. Ik geloof niet dat het allemaal serieus bedoeld is.
-
Gast
inderdaad is de discussie overal,........maar hoort dus wel mooi hier thuis!!!!
die discussie van gay glitter, die zelf ziek werd van het gescheld en de herhaling waarin men trad en het monddood maken, gaat eigenlijk over wat elkaar nu in stand houd....
En dan inderdaad, het is zo, waarom moeten het altijd rashonden zijn.
lees de topics..hoeveel ellende........terwijl er zoveel mooie lieve honden zijn.....zonder naam.

die discussie van gay glitter, die zelf ziek werd van het gescheld en de herhaling waarin men trad en het monddood maken, gaat eigenlijk over wat elkaar nu in stand houd....
En dan inderdaad, het is zo, waarom moeten het altijd rashonden zijn.
lees de topics..hoeveel ellende........terwijl er zoveel mooie lieve honden zijn.....zonder naam.
-
Gast
Ga je lekker in je eentje de wereld verbeteren.
-
Z.G
Maak niets uit rashond of niet
Als je maar goed bent voor het beestje
En zeker niet bij een of andere broodfokker haalt
Die z.g boomer hondjes te koop heeft
Als je maar goed bent voor het beestje
En zeker niet bij een of andere broodfokker haalt
Die z.g boomer hondjes te koop heeft
-
Gast
Je zegt het zelf al, wanneer je maar goed bent voor het beestje.
Dus maakt het ook niks uit waar je hem haalt
Dus maakt het ook niks uit waar je hem haalt
-
Gast
Als het al een goed beestje is neem ik aan.
Je kunt goed zijn voor een doodzieke pup die afkomstig is uit een pupfabriek, dat heet dan tijdelijk goed zijn...
Je kunt ook gewoon een merkloos hondje aanschaffen, bij mensen thuis. Dan kun je er jaaaaaaaaaaaaren goed voor zijn
Je kunt goed zijn voor een doodzieke pup die afkomstig is uit een pupfabriek, dat heet dan tijdelijk goed zijn...
Je kunt ook gewoon een merkloos hondje aanschaffen, bij mensen thuis. Dan kun je er jaaaaaaaaaaaaren goed voor zijn
-
Gast
Maar wanneer je er maar kort goed voor kan zijn, kan je er ook voor veel meer goed zij.
Weer een probleem opgelost
Weer een probleem opgelost
-
Z.G
Ik neem aan dat je een hond koopt die niet ziek is
Kijk en informeer goed waar de hond vandaan komt
En als ik liever een zuiver ras heb dan koop ik die
Als een ander een hond uit het asiel wil,even goede vrienden
Al neem je het hele asiel mee naar huis jou probleem
Kijk en informeer goed waar de hond vandaan komt
En als ik liever een zuiver ras heb dan koop ik die
Als een ander een hond uit het asiel wil,even goede vrienden
Al neem je het hele asiel mee naar huis jou probleem
cool al die gasten
-
Gast
je hebt hier de vrijheid bitchy, en ik log in wanneer ik dat wil.Dat verandert niets aan de mening.toch?
maar een rashond of niet......wat maakt het uit.........nou als ik al die zorgerlijke berichtjes lees en hoe sommige rashonden tot stand komen...........
Verder is een bastaard gewoon veel sterker.
Maar ik ben niet echt tegen rashonden, sommige rassen wel, omdat die beetje onwerkelijk gefokt zijn en het me niet leuk lijkt zo door het leven te moeten. Met een dik log lijf en een gefroemelde kop, bv maar er zijn veel meer voorbeelden..........
En sommge rashonden horen hier ook niet thuis.
Die sleehonden..die horen in groepen en niet hier.
Maar wanneer zo'n beest ergens op een boerderij leeft, en de ruimte heeft en vrijheid heb ik natuurlijk erg weinig in te brengen.
ik begrijp alleen niet wat de drang naar een rashond is. Een echt ras.met stamboom. Betaal je blauw en succes.
Ja..garantie..........
maar bij een bastaard die vaak veel mooier zijn en huiselijker, betaal je vaak alleen de (echte) onkosten dus de entingen.
Vroeger ging mijn vader trouwens nooit naar de dierenarts met ons hondje.
ik dacht altijd dat een dierenarts iets was voor boeren.
Dat is gelukkig verandert.
Maar geef mij maar een bastaard!!
Dan ben ik van al dat gezeik af, voor broodfokkers niet interessant en voor fokkers helemaal niet!!
interessant voor me myself and I.
Het is trouwens ook best leuk, wanneer je een pup koopt (of krijgt) en maar afwacht hoe die er uit gaat zien.
grootte kun je wel inschatten via de poten, maar toch kan zo'n bastaardnest zoveel verschillende pups brengen.
en dan......ga eerst bij het asiel langs!!!!
maar een rashond of niet......wat maakt het uit.........nou als ik al die zorgerlijke berichtjes lees en hoe sommige rashonden tot stand komen...........
Verder is een bastaard gewoon veel sterker.
Maar ik ben niet echt tegen rashonden, sommige rassen wel, omdat die beetje onwerkelijk gefokt zijn en het me niet leuk lijkt zo door het leven te moeten. Met een dik log lijf en een gefroemelde kop, bv maar er zijn veel meer voorbeelden..........
En sommge rashonden horen hier ook niet thuis.
Die sleehonden..die horen in groepen en niet hier.
Maar wanneer zo'n beest ergens op een boerderij leeft, en de ruimte heeft en vrijheid heb ik natuurlijk erg weinig in te brengen.
ik begrijp alleen niet wat de drang naar een rashond is. Een echt ras.met stamboom. Betaal je blauw en succes.
Ja..garantie..........
maar bij een bastaard die vaak veel mooier zijn en huiselijker, betaal je vaak alleen de (echte) onkosten dus de entingen.
Vroeger ging mijn vader trouwens nooit naar de dierenarts met ons hondje.
ik dacht altijd dat een dierenarts iets was voor boeren.
Dat is gelukkig verandert.
Maar geef mij maar een bastaard!!
Dan ben ik van al dat gezeik af, voor broodfokkers niet interessant en voor fokkers helemaal niet!!
interessant voor me myself and I.
Het is trouwens ook best leuk, wanneer je een pup koopt (of krijgt) en maar afwacht hoe die er uit gaat zien.
grootte kun je wel inschatten via de poten, maar toch kan zo'n bastaardnest zoveel verschillende pups brengen.
en dan......ga eerst bij het asiel langs!!!!
? heb ik dat geschreven ?
er gaat ook inderdaad niets maar dan ook helemaal niets boven een asiel hond
de vriendschap de vacht die nou net niet helemaal klopt de oren waarvan er 1 staat en de ander hangt ( oei een fokfout
)
hoe groot ze gaan worden en bij een oudje hoe ze zich oprolt voor de openhaart ( waarom zijn er geen hartjes emoticons?)
er zijn zeker honden die hier niet thuis horen of die in elk geval op de verkeerde plaats zitten
wat die poolhonden betreft kom ik die ook tegen bij een dame hier in het dorp ze heeft er 2 tegelijk aangeschaft en dat gaat nou niet echt soepel ze zijn nog geen jaar oud dus ik ben benieuwd hoe lang ik haar nog voorbij hoor komen met haar eeuwige gevloek en getier omdat ze trekken
en er zijn absoluut rassen waarbij het fokken mij te ver gaat
precies de neuzen die zo plat mogelijk gefokt worden
de rimpels bah
laat een hond een hond zijn
gewoon een kop en een kwispelende staart
de vriendschap de vacht die nou net niet helemaal klopt de oren waarvan er 1 staat en de ander hangt ( oei een fokfout
hoe groot ze gaan worden en bij een oudje hoe ze zich oprolt voor de openhaart ( waarom zijn er geen hartjes emoticons?)
er zijn zeker honden die hier niet thuis horen of die in elk geval op de verkeerde plaats zitten
wat die poolhonden betreft kom ik die ook tegen bij een dame hier in het dorp ze heeft er 2 tegelijk aangeschaft en dat gaat nou niet echt soepel ze zijn nog geen jaar oud dus ik ben benieuwd hoe lang ik haar nog voorbij hoor komen met haar eeuwige gevloek en getier omdat ze trekken
en er zijn absoluut rassen waarbij het fokken mij te ver gaat
precies de neuzen die zo plat mogelijk gefokt worden
de rimpels bah
laat een hond een hond zijn
gewoon een kop en een kwispelende staart
ik heb 1 kruising met van iets met een boef
maar toen ik haar mee naar huis nam was ze zo gladharig als de pest
ze leek op een labrador
naar mate ze ouder is geworden ziet ze er geweldig uit
net geen krullen maar zeker geen korte vacht
het haar aan die oren groeit af en toe veel te hard
ach ik ga stoppen
ik met mijn mutsen daar kan ik eeuwig over door kletsen
maar toen ik haar mee naar huis nam was ze zo gladharig als de pest
ze leek op een labrador
naar mate ze ouder is geworden ziet ze er geweldig uit
net geen krullen maar zeker geen korte vacht
het haar aan die oren groeit af en toe veel te hard
ach ik ga stoppen
ik met mijn mutsen daar kan ik eeuwig over door kletsen
-
Gast
Ja, maar dat heb je ook met een rashond hoor, dat gevoel van liefde.
En ik kan ook eeuwig door kletsen over mijn mechelaar, daar hoef je geen asielhond voor te hebben.
En ik kan ook eeuwig door kletsen over mijn mechelaar, daar hoef je geen asielhond voor te hebben.
-
GEERT1
De vraag die wij vaak krijgen ( stamboom fokkers ) is waarom een stamboom zo duur moet zijn.
Nou dit is het antwoord : die stamboom is voor een koper van geen enkel belang, maar voor de fokker wel, hij kan aan de hand hiervan zijn fok combinatie maken en er zo voor proberen te zorgen dat de pups uit een combinatie komen waar de kans op genetischa aandoeningen zo klijn mogenlijk is.Ook kan hij selecteren op eerder geboren pups en hun gezondheid en karakter mee doen laten tellen in de te maken combinatie.
Wij fokken 1 nest in de 1a2 jaar en de kopers worden erg streng geselecteerd, maar de kosten van zo'n nest zijn dusdanig hoog dat de pup prijs ook hoger is dan bij een stamboom loze hond.
Om een teef te laten goed keuren op alles voor de dek mag je al rekenen op zo'n 1000euro aan onderzoeks kosten en dan heb je het nog niet over de uitgaven die je maakt om een reu te zoeken die passend is.
Mischien dat dit wat duidelijkheid schept in de vraag die vaak gesteld word.
een stamboom loze pup kan trouwens net zo goed zijn dan een met stamboom, maar de garantie op een gezonde pup is nu eenmaal beter met stamboom.
Geert
Nou dit is het antwoord : die stamboom is voor een koper van geen enkel belang, maar voor de fokker wel, hij kan aan de hand hiervan zijn fok combinatie maken en er zo voor proberen te zorgen dat de pups uit een combinatie komen waar de kans op genetischa aandoeningen zo klijn mogenlijk is.Ook kan hij selecteren op eerder geboren pups en hun gezondheid en karakter mee doen laten tellen in de te maken combinatie.
Wij fokken 1 nest in de 1a2 jaar en de kopers worden erg streng geselecteerd, maar de kosten van zo'n nest zijn dusdanig hoog dat de pup prijs ook hoger is dan bij een stamboom loze hond.
Om een teef te laten goed keuren op alles voor de dek mag je al rekenen op zo'n 1000euro aan onderzoeks kosten en dan heb je het nog niet over de uitgaven die je maakt om een reu te zoeken die passend is.
Mischien dat dit wat duidelijkheid schept in de vraag die vaak gesteld word.
een stamboom loze pup kan trouwens net zo goed zijn dan een met stamboom, maar de garantie op een gezonde pup is nu eenmaal beter met stamboom.
Geert