Wellicht nog niet helemaal duidelijk, maar ik spreek voor mezelf. Ik heb mijn eigen onderneming, of als je het geen onderneming wilt noemen, mijn eigen activiteit. Ik zoek mijn eigen omzet uit deze activiteit, naar eigen inzicht. Dat is gewoon realistisch. De rekenwonders lopen hier veelvuldig rond om voor te rekenen dat er verzadiging optreedt als iedereen MLM (goed) gaat doen, en helemaal terecht. Maar niet iedereen is goed in MLM, net zoals niet iedereen een directeurs salaris binnen haalt. MLM heeft het voordeel dat iedereen het voor zichzelf kan proberen, of MLM wellicht een mogelijkheid is, waar elders plafonds zijn (chef wil niet weg. einde salarisschaal, geen papieren, etc).witte angora schreef:Toch niet. Lang niet iedereen is in staat met MLM om te gaan. En konden dan wel eens gigantisch in de problemen komen als het niet blijkt te lukken. Dan kunnen ze beter afgepoeierd worden, zoals je het noemt, omdat er nu eenmaal geen 100 mensen aangenomen kunnen worden als er maar één vacature is. Dat is iets dat ze alle 100 van tevoren weten, dus zo hoog zijn die verwachtingen nu ook weer niet.Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
Daarbij is het een drogreden, wat je geeft. Als iedereen voor hetzelfde product in de MLM zou gaan werken, heeft niemand klanten. Hoe meer mensen zichzelf proberen te bewijzen, hoe sneller het met een steeds grotere groep niet gaat lukken.
Je probeert de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn, maar realistisch is het zeker niet.]
Omdat ik niet afhankelijk ben van MLM, heb ik alle tijd en mogelijkheid om vol te houden, geheel in mijn eigen tempo en volgens mijn eigen bedrijfsplan. Door de veelvuldige presentaties spreek ik bijzonder veel MLM-ers en zie welke succesvol zijn en welke niet. Ik kijk naar de mensen die in de praktijk succesvol zijn en gebruik wat mij past. Wat andere MLMers menen te moeten doen, moeten ze allemaal voor zichzelf bepalen. Zelf zie ik mogelijkheden genoeg.