Als je de papieren zo terugleest is dit "geen garantie" verhaal heel sneaky door AEGON in de papieren gezet, voor zover in kan teruggaan in 2003 voor het eerst. Op mijn jaaroverzict van 1 januari 2000, bijvoorbeeld, staat gewoon nog een eindkapitaal vermeldt, terwijl Aegon wist dat dit niet van toepassing was op mijn polis of dat dit in ieder geval nooit gehaald zou worden door het ontbreken van de garantie. Dat staat echter nergens vermeldt.
Pas in 2003 (staat er in de "kleine lettertjes" dat er voor de huidige fondsverdeling (het Equityfund dus) geen garantiebepaling geldt. Ze hebben de zaak dus heel stilletjes juridisch dichtgetimmerd, omdat men zelf blijkbaar wel inzag dat dit niet duidelijk was en men problemen ging voorzien omdat hij blijkbaar toen al ging "rommelen". Ik vind het dan ook schandalig dat zij die informatieplicht niet alsnog op zich hebben genomen en mij fatsoenlijk en duidelijk alsnog op de hoogte hebben gesteld van deze (voor mij nieuwe en tot dan toe onduidelijke) informatie. In ieder geval informatie die voor die tijd niet heel duidelijk in de papieren was terug te vinden en niet door de toenmalige adviseur was gecommuniceerd. We hebben later nog een keer een adviseur van AEGON over de vloer gehad en ook die heeft hier ook niets van gezegd.
Ik heb in mei 2007 via Verliespolis een stuitingsbrief verstuurd m.b.t. de verborgen kosten. Ik zie nu dat daarin ook de onjuiste en onduidelijke informatievoorziening is meegenomen. Maar ik wist toen nog niet dat ik m.b.t. de kapitaalgarantie ook onjuist ben geinformeerd (naast de verborgen kosten).
Bovendien geldt bij "schending zorgplicht" een verjaringstermijn van 5 jaar na het ontdekken van de schade. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de verzekeraar maar heel stil iets wijzigt en zo maar hoopt dat de verzekerde dit niet merkt zodat stilaan de verjaringstermijn verstrijkt.

Laat het KIFID daar dan maar een uitspraak over doen. Dan heb ik in ieder geval gedaan wat ik kon en heeft AEGON heel wat werk aan mij gehad.