Pagina 3 van 3
Re: Kijkshop en service
Geplaatst: 14 feb 2011 20:53
door mcmj
hoe zit het dan als je een mobieltje koopt en bij aankoop is hij al defect
mijn dochter heeft een mobieltje gekocht en bij uitpakken en testen blijkt hij al defect te zijn .
kijkshop zegt tegen dochter ook hier alleen te kunnen opsturen restultaat 3-6 weken geen gsm
???????????????
Re: Kijkshop en service
Geplaatst: 14 feb 2011 21:31
door sephora30
Re: Kijkshop en service
Geplaatst: 12 jun 2011 01:40
door gemini88
tiptoo schreef:ronald g schreef: Koop je een boormachine of zoiets dan doen ze niet moeilijk, wordt meteen geruild.
dat klopt ook niet helemaal want als het produkt niet op voorraad is krijg je een tegoed bon , geld terug krijg je niet.
Als het product niet op voorraad is dan zijn er nog een aantal opties mogelijk: een ander artikel uitzoeken, als het mogelijk is het artikel reserveren en anders inderdaad een waardecheque. Als de garantie bij dit artikel inhoud dat het opgestuurd moet worden naar de leverancier dan word het dus een reparatie en anders de opties die ik hierboven genoemd heb. En dit allemaal is alleen geldig buiten de 16 dagen. Dus eigenlijk is er niks mis met deze garantie (ander artikel of waardecheque).
Wat mobiele telefoons betreft... kijkshop personeel "moet" een hoop regels en voorwaarden nakomen die zijn bepaald door de 'leveranciers'.
Re: Kijkshop en service
Geplaatst: 12 jun 2011 04:02
door BBCS
mcmj schreef:hoe zit het dan als je een mobieltje koopt en bij aankoop is hij al defect
mijn dochter heeft een mobieltje gekocht en bij uitpakken en testen blijkt hij al defect te zijn .
kijkshop zegt tegen dochter ook hier alleen te kunnen opsturen restultaat 3-6 weken geen gsm
???????????????
Klopt, en veel mensen begrijpen het niet.
Al is het product maar 1 seconde in jou eigendom, het is wel je eigendom.
Dan mag de verkopende partij wel degelijk het product voor reparatie opsturen in plaats van gelijk het product omruilen.
De wet verbied het niet en is gewoon toegestaan.
Over de DOA regeling.
DOA behoort niet tot de wettelijke regelgeving en is een extra service die door sommige fabrikanten gegeven wordt.
Je hebt dus nooit wettelijk recht op een DOA regeling.
Ook hoor je vaak dat binnen een bepaalde termijn de verkopende partij verplicht is om bij een defect gelijk een nieuw product te verstrekken. Dat kan gelijk naar de wereld der fabelen worden gestuurd.