LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TIX.NL

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Juist ja

Re: TIX.NL

Ongelezen bericht door Juist ja »

Sabine77 schreef:Wat een rare verhalen allemaal over Tix.nl. Ook ik heb via deze site in december vorig jaar mijn vliegtickets geboekt. Ik heb verder geen problemen ondergaan en heb gelijk mijn e-tickets ontvangen. Als ik de verhalen hier zo lees mag ik blij zijn dat mijn tickets goed geboekt zijn. Ik hoop dat iedereen uiteindelijk een oplossing krijgt voor zijn/haar problemen.
Wat een rare posting.......je 1e en dan als ongeveer de enige positief zijn over tix.nl...............

DBCH

Ongelezen bericht door DBCH »

Hallo dames en heren,

Na 80 dagen hebben wij (eindelijk) het grootste deel van ons geld terug. Afgelopen week hebben wij 1217 euro retour gehad van Tix.nl enkel de 'Customer service charge' twv 35 euro dienen nog geretourneerd te worden.

Het is echt zeer jammer dat alles zo lang heeft moeten duren en dat er pas vaart achter is gekomen sinds het incassobureau zich er mee ging bemoeien.

In 2,5 maand tijd werden we constant maar in onzekerheid gehouden, toch niet handig als er een kleine op komst is en tevens ook nog een verhuizing, dus stress had mijn vriendin al genoeg.

Sinds het incassobureau haar werk ging doen kwam het contact eindelijk vanuit Tix.nl! Voor het eerst in 2,5 maand tijd wist een medewerker van Tix (genaamd Vanessa) mij duidelijk en correct te woord te staan en een oplossing aan te dragen.

Mijn inziens heeft dit 'Kastje Muur verhaal' 70 dagen te lang geduurd! Ik hoop echt dat Tix.nl in het vervolg deze kwesties sneller afhandeld.

Anne13

Ongelezen bericht door Anne13 »

Juist ja schreef:
Sabine77 schreef:Wat een rare verhalen allemaal over Tix.nl. Ook ik heb via deze site in december vorig jaar mijn vliegtickets geboekt. Ik heb verder geen problemen ondergaan en heb gelijk mijn e-tickets ontvangen. Als ik de verhalen hier zo lees mag ik blij zijn dat mijn tickets goed geboekt zijn. Ik hoop dat iedereen uiteindelijk een oplossing krijgt voor zijn/haar problemen.
Wat een rare posting.......je 1e en dan als ongeveer de enige positief zijn over tix.nl...............

Ik heb ook geen verkeerde ervaringen met Tix en ik vind niet dat dat in twijfel getrokken hoeft te worden omdat dit ook mijn eerste post is. Ik had namelijk mijn etickets keurig binnen 2 dagen en zojuist zag ik in mijn actuele vlucht status dat er een deel van de terugvlucht geannuleerd was. Gezien de reacties op dit forum maakte ik me al een beetje zorgen, maar ik heb het 020nummer gebeld dat eerder genoemd is en ik werd meteen geholpen! Geen extra kosten of andere onzin. Misschien hebben ze zich gebeterd :wink:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Anne13 schreef:Misschien hebben ze zich gebeterd :wink:
Het zou kunnen.
Een goed bedrijf leert van klachten, en past procedures aan.

paulawiersema

Ongelezen bericht door paulawiersema »

Ik heb gister ook een ticket geboekt bij Tix.nl maar vooralsnog gaat het nog helemaal goed heb tenminste wel een ticket in mn mail ontvangen. Vraag me alleen nog af hoe je je eigen stoel nu kunt selecteren?

Hier heb ik overigens ook nog gebruik gemaakt van een Tix.nl kortingscode scheelt wel weer mooi €50,-

Gertjan85

Ongelezen bericht door Gertjan85 »

Het is wat laat maar ook ik ondervind problemen met tix.nl

Allereerst de bereikbaarheid wat een drama. Na 30 min in de wacht word je dan eindelijk geholpen. Ons probleem: wij hebben een vlucht geboekt van Amsterdam naar Peru en terug. Een vriend van mij die voor zijn stage al eerder vertrekt ziet op het laatste moment dat de vlucht terug is gecanceld. Hier zijn wij nooit van op de hoogte gestel maar toch erg vervelend dat je er toevalling achter moet komen.

Dit alles zou nog kunnen het is immer je eigen verantwoording. Maar dan we hebben een speciale terugreis geboekt. We wilde via New York en met 1 stop terug, we hebben hier voor gekozen zodat we nog even New York in konden en we besloten extra te betalen voor 1 stop zodat we niet steeds met overstappen zaten.

Het alternatief dat we voorgeschoteld kregen was het volgende. Een 2 stops terugreis van Lima naar Brazil, van Brazilië naar Frankfurt om vervolgens de reis terug te maken. Dit vonden wij geen goed alternatief en besloten wederom te bellen. Gelukkig ging het contact dit keer een stuk sneller uhum 45 min in de wach x 0,45 per min reken maar uit. Na goed we zouden terug gebeld worden met een goede oplossing, en je raad het al niks. Weer een keer bellen, en jawel 30 min x 0,45 laten we zeggen ondertussen een halve vliegticket verbelt.

En jawel er zou weer gezocht worden en we zouden keurig terug gebeld worden. Wat denk je niks natuurlijk, reden om weer het wacht deuntje van tix te beluisteren. na 45 min vond ik het genoeg en reden om een klachten brief te sturen.

Hier kreeg ik bijna sneller een reactie op dan het belletje. Ja meneer we mogen alleen in uw prijsklassen kijken en ja daar zijn geen andere opties meer. Nog even en er wordt een fiets aangeboden, natuurlijk zijn er geen vluchten meer in die prijs klassen de vlucht is al een hele tijd geleden geboekt en de tickets worden niet goedkoper.

Even de klachten op een rijtje:

1 lang wachten voor contact
2 er worden dingen beloofd en niet na gekomen.
3 je krijgt een heel ander product dan dat je hebt besteld
4 we zijn niet op de hoogte gesteld van de verandering van ticket.

Kort om erg boos en mijn advies spaar u zelf veel tijd en energie en koop ergens anders je vliegticket.

draz

Ongelezen bericht door draz »

Ik heb ook een slechte ervaring met Tix.
Ik heb 2 KLM vliegtickets op Vrijdag avond geboekt. En maak ik een stome fout...het heenreis datum staat fout...ik dacht: even snel Tix bellen, als de tickets niet uitgegeven zijn kunnen zij misschien iets wijzigen. Maar helaas...het is vrijdagavond, dus geen antwoord (zij zeggen dat de Klantenservice werkt tot 00:00...het is niet zo...ik kreeg allen een "Jij staat in de rij op nummer 1" voor 20 min of zo...). Ik stuur een e-mail (er is een link "Bestelling anuleeren" via e-mail). En probeer ik op zaterdag telefonish contact op te nemen. Geen antwoord (Deze keer "Er is een technisch probleem met onze klanetnservice."). Niets aan te doen. Op maandag ochten krijg ik om 9:00 een email dat de tickets zijn uitgegeven (dus de tickets nummers) en om 9:05 een email met een antwoord op mijn annuleering aanvraag:

"Wij hebben de voorwaarden nagekeken van uw vliegticket en hierbij bevestigen we dat de kosten 100% bedragen. Dit houdt in dat er geen restitutie mogelijk is. De e-tickets zijn uitgegeven dus dat betekent dat wij de voorwaarden van de KLM dienen aan te houden."

Nog een keer met tix bellen en na 20 min in de rij een echt boze medewerker: "Wij kunnen niets doen! Wij gaan niets doen! Tot ziens!"

Het is mijn fout en ik moet natuurlijk voor betalen. Maar de klantenservice van Tix is belachelijk. Ik ga nooit een ticket op tix.nl kopen. Nooit.

troyair

Ongelezen bericht door troyair »

draz schreef:Ik heb ook een slechte ervaring met Tix.
Ik heb 2 KLM vliegtickets op Vrijdag avond geboekt. En maak ik een stome fout...het heenreis datum staat fout...ik dacht: even snel Tix bellen, als de tickets niet uitgegeven zijn kunnen zij misschien iets wijzigen. Maar helaas...het is vrijdagavond, dus geen antwoord (zij zeggen dat de Klantenservice werkt tot 00:00...het is niet zo...ik kreeg allen een "Jij staat in de rij op nummer 1" voor 20 min of zo...). Ik stuur een e-mail (er is een link "Bestelling anuleeren" via e-mail). En probeer ik op zaterdag telefonish contact op te nemen. Geen antwoord (Deze keer "Er is een technisch probleem met onze klanetnservice."). Niets aan te doen. Op maandag ochten krijg ik om 9:00 een email dat de tickets zijn uitgegeven (dus de tickets nummers) en om 9:05 een email met een antwoord op mijn annuleering aanvraag:

"Wij hebben de voorwaarden nagekeken van uw vliegticket en hierbij bevestigen we dat de kosten 100% bedragen. Dit houdt in dat er geen restitutie mogelijk is. De e-tickets zijn uitgegeven dus dat betekent dat wij de voorwaarden van de KLM dienen aan te houden."

Nog een keer met tix bellen en na 20 min in de rij een echt boze medewerker: "Wij kunnen niets doen! Wij gaan niets doen! Tot ziens!"

Het is mijn fout en ik moet natuurlijk voor betalen. Maar de klantenservice van Tix is belachelijk. Ik ga nooit een ticket op tix.nl kopen. Nooit.
Tjah.... uitterst vervelend idd.
Tix.nl staat staat nou niet echt bepaald bekend om hun goede klantenservice.
Net als veel van dat soort bedrijven valt na een uur of zes een groot gedeelte van de klantenservice uit doordat er minder mensen werken, met gevolg dat klanten ontiegelijk lang in de wacht kunnen staan.
Over het algemeen wordt er in het weekend veel minder gereageerd op de emails die binnen komen ( doordat er minder mensen werken ). In komende mail wordt vaak pas vanaf maandag weer opgepakt.

Wat betreft het uitgeven van de tickets, daar moet je echt mazzel mee hebben.
Het komt namelijk ook wel eens voor dat de tickets direct na boeken worden uitgegeven of bij de luchtvaartmaatschappij zelf al verwerkt zijn.... in dat geval kunnen ze al niet eens meer gevoid ( ongeldig worden verklaard/kostenloos geannuleerd) worden en gelden de normale restricties.
Boek je een ticket van een Low Cost Carrier, zoals Transavia of Easyjet, dan is deze bijvoorbaat al niet te voiden.

Mocht u het nog niet gedaan hebben, dien in ieder geval een officiele klacht in wegens het feit dat zij niet tijdig bereikbaar waren. Wellicht kunt u dan nog iets terug krijgen!

FredNie

Ongelezen bericht door FredNie »

Mocht iemand het idee hebben dat TIX.nl verbeterd is......helaas, mijn eerste contacten met TIX zijn meteen de laatste !
Op 6 februari 2012 twee tickets naar Sevilla geboekt, door TIX bevestigd, en vervolgens van mijn creditcard betaald.
s'Avonds 6 februari door TIX gebeld, dat er een foutje op de website stond, en dat ik € 30,= moest bijbetalen, en dat dit wel op dezelfde dag binnen moest zijn. (Het was een "dagaanbieding"). s'Avonds de € 30,= via internetbankieren overgemaakt, en de volgende dag kreeg ik een mail van TIX dat de €30,= was ontvangen, maar helaas te laat. De nieuwe "dagaanbieding" was €100,= bijbetalen, en wederom moest het dezelfde dag binnen zijn. Vervolgens gebeld dat de vluchten geannuleerd konden worden, en 3 dagen later wel mijn geld terug ontvangen. Op een mail met de vraag welke toegevoegde waarde TIX.nl heeft, heb ik géén antwoord mogen ontvangen.
Voor mij is dus TIX.nl gelijk aan NIX.nl.

Fred Niemeijer

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

@FredNie

Maar waarom boek je uberhaupt nog via TIX.NL? Er zijn nu al zoveel klachten geweest en ze zijn ook niet goedkoper dan direct boeken?

Zeerob

Ongelezen bericht door Zeerob »

Wij zijn begin mei 2 weken naar Florida geweest. Ik had via Tix.nl geboekt (United) omdat de tickets daar ca 20% goedkoper waren dan bij andere sites. Ook bij United zelf was het duurder. Wel vlogen we terug een stukje om (via Houston). Nadat ik geboekt had kwam ik op dit forum, en was bang dat er iets mis zou kunnen gaan. Echter, geen enkel probleem gehad. Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan dat Tix goedkopere tickets aan kon bieden, maar het kan dus wel.
We kregen trouwens op 3 van de 4 vluchten economy plus stoelen (5 inch meer beenruimte), en dat was heel fijn. De geboekte stoelnummers waren daardoor wel veranderd.

mavd

Ongelezen bericht door mavd »

ik heb tot nu toe twee keer tickets geboekt via Tix.nl een iedere keer was geen problemen , eerste keer was toen waren problemen met de vulkaan en was zeer goede informatie

JANHIL

Ongelezen bericht door JANHIL »

klinkt vreselijk allemaal. Ik stond op het punt 2 tickets naar china te boeken maar ga toch op zoek naar een andere aanbieder.

Gesloten