LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs McAfee anti-virus software

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb AVG is er door iemand aangeraden die veel met computers werkt.
Het bevalt me prima.
Daarvoor had ik hitman pro.
Was /is ook gratis.
Nou ik kreeg het er niet meer af,daar zat spysweeper bij,wat een ellende.
Dat ding ging gewoon z'n eigen gang.

Ben blij dat ik nu AVG heb.
Dat kun je tenminste zelf instellen,wanneer er gescand moet worden.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door WillemV »

Het is toch allemaal wat. Dat gedoe met die virus scanners e.d. Blijkbaar is de enige oplossing om maar geen Windows te gebruiken. Gezien de tegenstrijdige berichten in dit topic. :)

Ben ik effe blij! Dat ik mij daar niet druk over hoef te maken en gewoon, altijd 'met' mijn computer kan 'werken'. Wat volgens mij de bedoeling is van een PC. :wink: Zonder lastig gevallen te worden door allerlei meldingen van die anti-malware software. Dat je weer een 'scan' moet doen of zo. Wat een gedoe zeg. Nogmaals, ik ben blij dat ik daar niks mee te maken heb.
Laatst gewijzigd door WillemV op 29 jan 2011 02:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Laat ik ook even een duit in het zakje doen. :wink:
Ik ben goed tevreden over het gratis gebruik van Microsoft Security Essentials.
Er is maar 1 probleem voor sommigen, men moet wel over over een legale Windows beschikken.
MSE heeft toch al een paar keer bedreigingen ontdekt en geschoond, die een up-to-date AVG door liet.
Sterker nog, AVG heeft mij in het verleden al een paar keer in serieuze problemen gebracht.
Zoals na een update een belangrijk opstartfile van Windows isoleren en een keer rustig mijn computer c.q. scherm laten kapen door malware die mij zgn. de oplossing voor het 'virus'probleem wilde verkopen, wat dan weer een werkelijk virus schijnt te bevatten.
Dolletjes hoor.

MBAM, Spybot of Ad-Aware hebben nu dan ook regelmatig op meerdere computers niets bijzonders te melden bij mij behalve een paar cookies. :mrgreen:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: ieder kiest wat die zelf wilt , ik ben tevreden over avg gebruik het al jaren dus wat een ander doet moet die zelf weten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Henri42 »

WillemV schreef:Het is toch allemaal wat. Dat gedoe met die virus scanners e.d. Blijkbaar is de enige oplossing om maar geen Windows te gebruiken. Gezien de tegenstrijdige berichten in dit topic. :)

Ben ik effe blij! Dat ik mij daar niet druk over hoef te maken en gewoon, altijd 'met' mijn computer kan 'werken'. Wat volgens mij de bedoeling is van een PC. :wink: Zonder lastig gevallen te worden door allerlei meldingen van die anti-malware software. Dat je weer een 'scan' moet doen of zo. Wat een gedoe zeg. Nogmaals, ik ben blij dat ik daar niks mee te maken heb.
een apple pc ?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef::mrgreen: ieder kiest wat die zelf wilt , ik ben tevreden over avg gebruik het al jaren dus wat een ander doet moet die zelf weten.
Juist, en dit is zo met:
Provider
Verzekering
Bank
enz.

Voor een is zijn/haar keuze goed, de andere heeft pech, heel simpel!

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Frank445 »

Scannen is 1, je software up to date houden is 2.
Ik zorg dat ik volledig bij ben met bv Secunia. Gratis programma.
Daarna scan ik met Mbam en Essentials.
Vertrouw ik het niet dan installeer ik AVG en Avira.

Volgens mij hoef je niet te betalen voor virussoftware. Bovendien belasten die uitgebreide betaalprogramma's je computer soms erg. Weet niet hoe Norton nu is, maar een paar jaar geleden was het echt een zwaar programma.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door BBCS »

tennis schreef:
tiptoo schreef::mrgreen: ieder kiest wat die zelf wilt , ik ben tevreden over avg gebruik het al jaren dus wat een ander doet moet die zelf weten.
Juist, en dit is zo met:
Provider
Verzekering
Bank
enz.

Voor een is zijn/haar keuze goed, de andere heeft pech, heel simpel!
Echter doordat ik als monteur zijnde op 99,99% van de computers waar AVG op staat problemen tegenkom, zal ik en blijf ik waarschuwen.

Het probleem is dat je als gebruiker inderdaad bij een geïnfecteerde computer totaal niets merk, maar dat wilt nog niet zeggen dat het er niet is.
En als je alleen AVG erop hebt en geen MBAM, Spybot, enz. en daar nog nooit gebruik van gemaakt hebt, dan geven veel mensen aan dat zij nooit problemen hebben. Echter is dat een schijnveiligheid.

Moet ik nu accepteren dat er wel mensen zijn die er tevreden over zijn?
Moet ik nu mijn mond houden?

Het spijt me, maar doordat ik als professional teveel ellende zie, hou ik mijn mond niet en ik blijf voor AVG waarschuwen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef::mrgreen: ieder kiest wat die zelf wilt , ik ben tevreden over avg gebruik het al jaren dus wat een ander doet moet die zelf weten.
Zonder commentaar!

Het spijt me, maar doordat ik als professional teveel ellende zie, hou ik mijn mond niet en ik blijf voor AVG waarschuwen.
:?: :lol:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door tiptoo »

@ BBCS , schijnbaar zal je het nooit leren toch? :lol:

net wat tennis zei...de een is het met dit eens en de ander met dat, doe me een lol en dring mensen geen troep op :mrgreen:

laatik je me vertellen ben niet onder de indruk, hou gewoon lekker avg er op. :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door BBCS »

tiptoo schreef:@ BBCS , schijnbaar zal je het nooit leren toch? :lol:

net wat tennis zei...de een is het met dit eens en de ander met dat, doe me een lol en dring mensen geen troep op :mrgreen:

laatik je me vertellen ben niet onder de indruk, hou gewoon lekker avg er op. :mrgreen:
Waarom dat struisvogel gedrag?

En hoezo mensen opdringen met troep?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef:
Waarom dat struisvogel gedrag?

pfffffffffffffffffffft ben je in huis ook zo drammerig? :lol:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik begrijp dit gebekvecht niet.
Als inzenders ook eens alternatieve mogelijkheid en/of ervaringen bespreken kan en mag dat niet, omdat het door sommigen gezien wordt als een verplichting om over te schakelen op dat alternatief?
Lekker hoor zo'n legale Windows, dan heb je toch wel wat meer keus in dit geval, en kan je nog eens experimenteren wat het beste bevalt. :lol:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door agro »

Lekker hoor zo'n legale Windows, dan heb je toch wel wat meer keus in dit geval, en kan je nog eens experimenteren wat het beste bevalt.
Of neem linux heb je ook minder last van virussen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

agro schreef:Of neem linux heb je ook minder last van virussen.
Totdat Linux door bijna iedereen gebruikt wordt.
Dan is het voor virusmakers een stuk interessanter geworden om daar ook wat voor te fabriceren.
Als ik jou was zou ik er maar geen reclame meer voor maken, en het huidige gebrek aan aandacht van virusmakers mooi voor me houden. :lol:

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tis weer bijzonder schreef:
agro schreef:Of neem linux heb je ook minder last van virussen.
Totdat Linux door bijna iedereen gebruikt wordt.
Dan is het voor virusmakers een stuk interessanter geworden om daar ook wat voor te fabriceren.
Als ik jou was zou ik er maar geen reclame meer voor maken, en het huidige gebrek aan aandacht van virusmakers mooi voor me houden. :lol:
Ach ja, daar hebben we dat argument weer!
Gebruik even de zoekfunctie en je zal zien dat 5 jaar geleden op dit forum al precies dezelfde argumenten voorbij kwamen. In die 5 jaar is het aandeel linux flink gegroeid en is het aandeel apple mobile phones en tablet pc's die van microsoft flink ontstegen...
Daar zou je dus verwachten dat dit 'als onvermijdelijk' gepresenteerd feit nog steeds geen waarheid betreft. Sterker nog: het is volkomen kul! Maar ja, men blijft het liever tot in het oneindige herhalen...

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Muskusrat »

tiptoo schreef:@ BBCS , schijnbaar zal je het nooit leren toch? :lol:

net wat tennis zei...de een is het met dit eens en de ander met dat, doe me een lol en dring mensen geen troep op :mrgreen:

laatik je me vertellen ben niet onder de indruk, hou gewoon lekker avg er op. :mrgreen:
Vraagje... BBCS moet jullie mening accepteren dat AVG goed is (ik gebruik het ook), maar waarom kunnen jullie dan zijn mening niet accepteren dat HIJ AVG slecht vindt? Als hij graag mensen wil waarschuwen dat HIJ vindt dat AVG sl;echt is, laat hem dan lekker, jullie zeggen ook dat jullie AVG hebben geinstalleerd en dat jullie het dus goed vinden. Lijkt me toch hetzelfde???

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik moet andermans mening accepteren dat iemand anders geen problemen ondervindt, doordat men geen andere programma's gebruikt dan alleen AVG, terwijl de keiharde feit is als men de computer test met andere programma's dat er dan in 99,99% van de computers besmet zijn met trojaanse paarden?

Hoe krommer kan het?

Ook is het krom dat men verschuild achter de schijnveiligheid.
Het probleem van veel mensen is dat zij zeggen: ik geloof het allemaal wel.
Je moet het niet geloven, maar testen.

Donder AVG eraf en installeer in andere beveiliging.
Als AVG zo goed is, dan zullen die andere beveiligingen niets aantreffen.

De stelling die ik heb: een beveiliging die trojaanse paarden doorlaat is echt niet goed.

Ochja, dan heb je van die mensen die zeggen:
maar AVG is helemaal bijgewerkt en als ik dan de volledige scan uitvoer, wordt er niets gevonden. Afbeelding

Jaja, en ik ben Napoleon.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door angel1978 »

terwijl de keiharde feit is
feiten zijn te bewijzen en verifiëren.. BBCS bewijst echter nooit.. 'feiten' zijn dus een lachertje.. BBCS, er staat nog een topic voor je open !
Je moet het niet geloven, maar testen.
Je moet het niet beweren, maar bewijzen !
Jaja, en ik ben Napoleon.
Liegt die ook zo ?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Prijs McAfee anti-virus software

Ongelezen bericht door Henri42 »

Kon Napoleon praten ?.

Een feit is dat een proefversie een hoop virussen tevoor schijn tovert je kunt een klein gedeelte met de free versie verwijderen,om de pc helemaal te cleanen zou je een betaalde versie moeten kopen, dit euvel heeft ook de zg free AVG versie, Kaspersky verwijdert alles wat hij detecteerd :mrgreen:

Gesloten