Hatertje schreef:Ik ben het met BBCS eens dat het niet slim is om smartphone aan te schaffen zonder een internet abonnement. Ben van mening dat je dan eigenlijk gewoon geen smartphone moet kopen.
Mhh. Ik kan mij best voorstellen dat iemand een smartphone koopt met een abonnement zonder internetbundel. Misschien gebruikt die consument de telefoon wel voor 95% om te bellen en wil zo heel af en toe zijn e-mail ophalen. Dat kan dan (kosteloos) met een wi-fi verbinding. Bijvoorbeeld in te trein of op een vliegveld. Deze consument bespaart dan algauw zo'n 10 euro per maand. Zelfs heel af en toe de e-mail ophalen zonder een wi-fi verbinding à € 2,50 per MB zal dan goedkoper zijn.
Bovendien gaat het in dit topic over een sim-only abonnement. De simkaart wordt in een oude, overgebleven iPhone gestopt. Afgezien van de ongewenste internetkosten is dit de goedkoopste oplossing. Ook een simpel mobieltje kost nu eenmaal geld.
Vervolgens gaat BBCS hier roepen dat dat helemaal niet kan. Wat dus onzin is en de consument op het verkeerde been zet.
Wat ik bovendien niet zo netjes van de diverse aanbieders vind, is dat je ook bij een abonnement zonder internetbundel vaak SMS-jes ontvangt met de instellingen voor de internetverbinding. Als je deze opslaat en het toestel maakt automatisch een internetverbinding, gaat de teller lopen en krijg je hoge kosten. Waarom niet enkel deze SMS-jes sturen naar consumenten met een internetbundel? Dat is technisch niet zo moeilijk.