LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
BBCS schreef: Moet ik hier serieus op ingaan? :shock:
Nee hoor. Gezien deze en andere reacties van jou, ben je sowieso niet serieus te nemen.
Je wilt toch niet beweren dat jij serieus bent? :shock:

Als mensen toch een smartphone gebruiken zonder internet abo, en dan massaal gaan klagen vanwege hoge kosten, trek dan je conclusie of ik het fout heb of niet.

De klachten geven mijn gelijk wel aan. :mrgreen:

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef: Als mensen toch een smartphone gebruiken zonder internet abo, en dan massaal gaan klagen vanwege hoge kosten, trek dan je conclusie of ik het fout heb of niet.

De klachten geven mijn gelijk wel aan. :mrgreen:
Nee, integendeel. Jij beweerde dat het onmogelijk is om een abonnement met een smartphone maar zonder internetbundel af te sluiten. Tevens heb je beweerd dat een smartphone in het geheel niet te gebruiken is zonder een internetverbinding. Van beide beweringen is bewezen dat het niet waar is wat jij zegt. Daarmee zet je de consument hier op Trosradar op het verkeerde been.

Je zit nu om de hete brij heen te draaien omdat je je ongelijk gewoon niet toe wilt geven..

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik ben het met BBCS eens dat het niet slim is om smartphone aan te schaffen zonder een internet abonnement. Ben van mening dat je dan eigenlijk gewoon geen smartphone moet kopen.

Maarrr, lieve BBCS:

Het is wel degelijk mogelijk om een smartphone zonder internet(-abonnement) te bestellen of gebruiken. Daar heb je dus wel een beetje ongelijk.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik ben het met BBCS eens dat het niet slim is om smartphone aan te schaffen zonder een internet abonnement. Ben van mening dat je dan eigenlijk gewoon geen smartphone moet kopen.
Totaal niet mee eens..
Waarom zou je niet het 'smart-gedeelte' thuis kunnen gebruiken en het telefoon-gedeelte buitenshuis ? Moet je daar dan 2 aparte apparaten voor aanschaffen terwijl het ook gewoon in 1 kan ?

Ben het er wel mee eens dat mensen zich goed moeten laten informeren voordat ze zoiets kopen..

BBCS
Contacteer:

Hatertje schreef: Het is wel degelijk mogelijk om een smartphone zonder internet(-abonnement) te bestellen of gebruiken. Daar heb je dus wel een beetje ongelijk.
Ik heb niet gezegd dat je geen smartphone zonder een internet abo kunt kopen, ik heb gezegd dat je geen telefoon abo met een smartphone zonder internet abo kunt kopen/afsluiten.

Hatertje

angel1978 schreef:
Totaal niet mee eens..
Waarom zou je niet het 'smart-gedeelte' thuis kunnen gebruiken en het telefoon-gedeelte buitenshuis ? Moet je daar dan 2 aparte apparaten voor aanschaffen terwijl het ook gewoon in 1 kan ?

Ben het er wel mee eens dat mensen zich goed moeten laten informeren voordat ze zoiets kopen..
Als jij slim genoeg bent om het smart gedeelte thuis in te stellen, en buitenshuis niet, dan kan jij met de telefoon omgaan.

Echter, een hoop mensen denken dat ze slim genoeg zijn maar zijn dat vervolgens niet en internetten daarom ook buitenshuis met als gevolg een hoge rekening. In mijn ogen eigen schult dikke bult.

Absoluut niet de schuld van de provider maar van de eindgebruiker.

angel1978

BBCS schreef: Ik heb niet gezegd dat je geen smartphone zonder een internet abo kunt kopen
Weer een leugen..
dit heb je gezegd:
BBCS schreef:De diverse providers kennen ook dat probleem en bij de diverse smartphones is alleen een telefoon abo te nemen inclusief een internet abo.
En ook dit klopt wederom niet.. Ook dit kan gewoon.. Niet zo raar ook.. De Iphone werkt prima zonder internetverbinding, enkel op wifi ( thuis en hotspots )

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef:
Totaal niet mee eens..

Er is een groot verschil tussen wat jij meent hoe het apparaat zou moeten werken en hoe het apparaat werkelijk werkt.

Jij vindt dat die smartphone rustig zonder internet abo gebruikt dient te worden.
Mag jij vinden, maar de realiteit is toch anders.

Dus jij bent dan de degene die de mensen verkeerd voorlicht, niet ik.

De iPhone maakt zonder toestemming van de gebruiker af en toe verbinding met internet.
Dat is een keiharde feit.
Punt.
Dat jij het daar niet mee eens bent en jij van mening bent dat die iPhone zonder jouw toestemming geen verbinding met internet mag maken is niet van belang.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Hatertje schreef:Ik ben het met BBCS eens dat het niet slim is om smartphone aan te schaffen zonder een internet abonnement. Ben van mening dat je dan eigenlijk gewoon geen smartphone moet kopen.
Mhh. Ik kan mij best voorstellen dat iemand een smartphone koopt met een abonnement zonder internetbundel. Misschien gebruikt die consument de telefoon wel voor 95% om te bellen en wil zo heel af en toe zijn e-mail ophalen. Dat kan dan (kosteloos) met een wi-fi verbinding. Bijvoorbeeld in te trein of op een vliegveld. Deze consument bespaart dan algauw zo'n 10 euro per maand. Zelfs heel af en toe de e-mail ophalen zonder een wi-fi verbinding à € 2,50 per MB zal dan goedkoper zijn.

Bovendien gaat het in dit topic over een sim-only abonnement. De simkaart wordt in een oude, overgebleven iPhone gestopt. Afgezien van de ongewenste internetkosten is dit de goedkoopste oplossing. Ook een simpel mobieltje kost nu eenmaal geld.

Vervolgens gaat BBCS hier roepen dat dat helemaal niet kan. Wat dus onzin is en de consument op het verkeerde been zet.

Wat ik bovendien niet zo netjes van de diverse aanbieders vind, is dat je ook bij een abonnement zonder internetbundel vaak SMS-jes ontvangt met de instellingen voor de internetverbinding. Als je deze opslaat en het toestel maakt automatisch een internetverbinding, gaat de teller lopen en krijg je hoge kosten. Waarom niet enkel deze SMS-jes sturen naar consumenten met een internetbundel? Dat is technisch niet zo moeilijk.

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef:De Iphone werkt prima zonder internetverbinding, enkel op wifi ( thuis en hotspots )
En waarom komt de TS hier dan klagen vanwege hoge kosten? :mrgreen:

angel1978

Als jij slim genoeg bent om het smart gedeelte thuis in te stellen, en buitenshuis niet, dan kan jij met de telefoon omgaan.
Dit is een vinkje aan- en uitzetten..
Zo ingewikkeld is dat niet..

Je moet het echter wel weten dat dat kan.. En dat vind ik een minpunt aan de kant van de gebruiker.. Deze laat zich niet goed informeren.

Providers laten het zich overigens ook flink gelegen liggen.. De telefoonfabrikant heeft geen enkel belang bij het vinkje aan of uit laten, de provider wel.. De toestellen op de juiste manier afleveren hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn, maar de vraag is of de provider dit wel wil.

angel1978

De iPhone maakt zonder toestemming van de gebruiker af en toe verbinding met internet.
Dat is een keiharde feit.
Punt.
Dat jij het daar niet mee eens bent en jij van mening bent dat die iPhone zonder jouw toestemming geen verbinding met internet mag maken is niet van belang.
Hoeveel iphones heb jij BBCS ?
De screendumps geplaatst op de vorige pagina zijn van mijn eigen Iphone. Ik weet waar ik over praat en hoe dat ding werkt.. Jij overduidelijk niet !

BBCS
Contacteer:

WillemV schreef:
Hatertje schreef:Ik ben het met BBCS eens dat het niet slim is om smartphone aan te schaffen zonder een internet abonnement. Ben van mening dat je dan eigenlijk gewoon geen smartphone moet kopen.
Mhh. Ik kan mij best voorstellen dat iemand een smartphone koopt met een abonnement zonder internetbundel. Misschien gebruikt die consument de telefoon wel voor 95% om te bellen en wil zo heel af en toe zijn e-mail ophalen. Dat kan dan (kosteloos) met een wi-fi verbinding. Bijvoorbeeld in te trein of op een vliegveld. Deze consument bespaart dan algauw zo'n 10 euro per maand. Zelfs heel af en toe de e-mail ophalen zonder een wi-fi verbinding à € 2,50 per MB zal dan goedkoper zijn.

Bovendien gaat het in dit topic over een sim-only abonnement. De simkaart wordt in een oude, overgebleven iPhone gestopt. Afgezien van de ongewenste internetkosten is dit de goedkoopste oplossing. Ook een simpel mobieltje kost nu eenmaal geld.

Vervolgens gaat BBCS hier roepen dat dat helemaal niet kan. Wat dus onzin is en de consument op het verkeerde been zet.

Wat ik bovendien niet zo netjes van de diverse aanbieders vind, is dat je ook bij een abonnement zonder internetbundel vaak SMS-jes ontvangt met de instellingen voor de internetverbinding. Als je deze opslaat en het toestel maakt automatisch een internetverbinding, gaat de teller lopen en krijg je hoge kosten. Waarom niet enkel deze SMS-jes sturen naar consumenten met een internetbundel? Dat is technisch niet zo moeilijk.

Met alle respect, maar mensen die precies zo denken en geen internet abo afgesloten hebben, klagen massaal over de hoge kosten, omdat de smartphone toch verbinding gemaakt heeft met internet.

Hatertje

BBCS schreef:
Hatertje schreef: Het is wel degelijk mogelijk om een smartphone zonder internet(-abonnement) te bestellen of gebruiken. Daar heb je dus wel een beetje ongelijk.
Ik heb niet gezegd dat je geen smartphone zonder een internet abo kunt kopen, ik heb gezegd dat je geen telefoon abo met een smartphone zonder internet abo kunt kopen/afsluiten.
Kijk is: Klik

Een iPhone 4 Wit 16GB Bij Telfort zonder databundel.

Het is dus wel degelijk mogelijk, alleen niet aan te raden.

angel1978

BBCS schreef:
stop eens met liegen BBCS !

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef: Hoeveel iphones heb jij BBCS ?
Geen één! En dat wil ik ook zo houden! :mrgreen:
Ik hoef die troep niet. (mijn mening: troep)

Ik heb zelf de Nokia N8. :lol:
Met internet abo! :mrgreen:
angel1978 schreef:Ik weet waar ik over praat en hoe dat ding werkt.. Jij overduidelijk niet !
Anderen dachten dat ook, en werden geconfronteerd met hoge kosten. :mrgreen:

angel1978

Geen één! En dat wil ik ook zo houden!
Ik hoef die troep niet. (mijn mening: troep)
Goh, verrassend..

Geen wonder dat je geen flauw idee hebt waar je over praat..

Stop toch eens met mensen verkeerd voor te lichten !

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef: stop eens met liegen BBCS !
Je kunt het ook anders brengen!
Waarom gelijk zo op de man af, terwijl je het ook op een normale manier kan zeggen?

BBCS
Contacteer:

Hatertje schreef:
BBCS schreef:
Kijk is: Klik

Een iPhone 4 Wit 16GB Bij Telfort zonder databundel.

Het is dus wel degelijk mogelijk, alleen niet aan te raden.
Toen ik de telefoon abo afsloot met de smartphone, was dat niet mogelijk zonder internet abo.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Welk normaal gebruik hoort er eigenlijk bij een draadloos apparaatje waarmee je alles kan?

Gesloten