LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

mijn advocate das een lachertje.
die was er ook niet

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

zeker een lachertje dan. die ga je niet betalen neem ik aan?

maar beetje dom om niet heen te gaan, ik kan je nu al zeggen dat je dit gaat verliezen. uwv lacht zich helemaal ziek.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renegade66 schreef:zeker een lachertje dan. die ga je niet betalen neem ik aan?

maar beetje dom om niet heen te gaan, ik kan je nu al zeggen dat je dit gaat verliezen. uwv lacht zich helemaal ziek.
Dat verwacht ik dus ook, als er al niemand aanwezig is bij de rechtzaak....... :shock:

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

uvw was er ook niet zei mijn advocate

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

zei ze gister in een email

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:uvw was er ook niet zei mijn advocate
Uwv en rechter......verwacht 1 pot nat.
Uwv zal alles netjes op papier hebben gehad voor de rechter.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

i ktoch ook hoop ik

aussi
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2011 12:34

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door aussi »

Heb ook al een tijdje te maken met het UWV, en val nog steeds van de ene verbazing in de andere. Het zijn ambtenaren, maar je zou denken dat ze bij een particuliere verzekeraar werken en op provisie basis werken want ze doen er alles aan om de "klanten" dwars te zitten. Fouten maken doet iedereen wel eens, maar UWV is een kampioen in ontkennen en verbloemen van fouten. Ze spelen spelletjes door niet te reageren op correspondentie, klachten worden niet serieus in behandeling genomen. Het enige wat ze doen is vragen aan de medewerker of de klacht klopt en die zegt: nee hoor ik ben een brave gast, dus klacht ongegrond. als het uiteindelijk op een rechtszaak aankomt komen ze zeer kort voor de rechtszaak met een verweer ( terwijl er al maanden voorbij zijn) zodat je geen tijd meer hebt om een goede reactie te schrijven etc. Allemaal truukjes en veneinigheden een overheidsinstelling onwaardig. Wat ze eens zouden moeten beseffen is dat de mensen die te maken hebben met het UWV nu niet bepaald de meest fortuinlijke mensen zijn. Zeker niet financieel maar ook niet maatschappelijk. In plaats van te helpen, zien ze bij het UWV deze mensen blijkbaar als minderwaardig, als profiteurs, waar je mee mag doen en laten wat je goeddunkt. Want, wie controleert nu eigenlijk het UWV? Als je al die ellende leest wat ze mensen aan kunnen doen, dan is er toch geen controle? Ja, je kunt naar de nationale ombudsman stappen, maar die krijgt met dezelfde truukjes en veneinigheden en vertragingstactieken van het UWV te maken. Denk niet dat het snel opgelost zal worden, daar kunnen jaren over heen gaan. Die ambtenaren hebben tijd zat. Ik hoop echt dat met de veranderingen bij het UWV, waardoor er minder mensen nodig zijn, er een hoop medewerkers zelf kunnen ervaren hoe het UWV met hen als klanten omgaat. Misschien dat ze dan eindelijk eens door hebben wat ze al die jaren anderen hebben aangedaan.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn buurman heeft 2 jaar samen met een advocaat in de clinch gelegen met het UWV (hij kreeg gelijk) en ik zelf ook meer dan 8 maanden waarbij ik uiteindelijk maar de ombudsman heb ingeschakeld (ik had ook gelijk).

Een stel maffiozen zijn het :evil: :twisted:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb ook ooit iets meer dan 5 maanden zonder inkomen gezeten, verzekerings arts meende dat ik kon werken.
Bezwaar ingediend, hoorzitting gehad en inderdaad gewonnen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

godzeidank,afkloppen nog nooit problemen gehad in die 13 jaar nu.
maar boontje komt misschien om zijn loontje er gaan heel wat banen weg bij het uwv,zouden ze ook zo komen te zitten zoals deze mensen hier,ik hoop het wel en dan nog 3 graden erger....
het is te gek voor woorden...renegade....ik schrijf niet veel hoor,maar blijf je volgens,hou je taai! voor jou ,je vrouw en je kids

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik hoop echt dat met de veranderingen bij het UWV, waardoor er minder mensen nodig zijn, er een hoop medewerkers zelf kunnen ervaren hoe het UWV met hen als klanten omgaat. Misschien dat ze dan eindelijk eens door hebben wat ze al die jaren anderen hebben aangedaan.
Helemaal eens. Heb zelf ook wel eens met UWV te maken gehad, wordt je echt niet vrolijk van. Het bureaucratisme ten top. Ik denk dat degenen die hun baan gaan verliezen het nog behoorlijk zwaar gaan krijgen in het commerciële bedrijfsleven.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

miss hoeven ze wel nooit meer te werken
en gaan ze rechtstreeks de wao in

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:miss hoeven ze wel nooit meer te werken
en gaan ze rechtstreeks de wao in
WAO bestaat niet meer voor mensen die nu nog afgekeurd worden, dat is WIA geworden.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

die lui van het uwv krijgen waarschijnlijk een leuk zakcentje mee, die hebben de ww niet nodig, jammer genoeg.
maar ik hoop toch heel erg dat ze in dezelfde sh!t komen als wij/ik in zitten.
dat zal ze leren. :lol: :twisted: :lol: :twisted:

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Renegade66 ik heb je probleem gelezen.
Het is idd een zeer trieste zaak.
Ik weet niet zo heel veel af van uitkeringen and stuff, maar gewoon het feit dat zij niet normaal met mensen om kunnen gaan irriteert me wel heel erg!

Als je toch wil kijken voor een rechtzaak of wat dan ook.
Zoek eens op advocaten die werken met 'no cure no pay'.
Dit heb ik zelf eens gehad met een andere situatie (niet met UWV) en het heeft mij ontzettend geholpen ondanks dat ik ook geen centen heb voor een advocaat.

Ik hoop ook zoals ik in die andere topic al zei, dat UWV_Webcare je hiermee wat kan bemiddelen zoals deze ook in mijn zaak heeft gedaan.

Sterkte in ieder geval.

student538

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door student538 »

Je hart luchten bel gratis het UWV

Heeft u het even gehad met UWV te bellen op hun dure 0900 nummer? Ook het klachten nummer heeft een duur 0900 nummer. Bellen vanaf een GSM kan namelijk erg duur uitpakken tot wel 1,30 euro per minuut. Als u het even niet meer ziet zitten en toch een luisterend oor wilt hebben dan kunt u op kosten van het UWV hun opbellen. Het gratis nummer is: 0800-9 666 245. Bureau integriteit van het UWV. Belt u vanaf een mobiele telefoon dan kost UWV dat circa 30 eurocent per minuut. Misschien geeft u dat wel een goed gevoel?

08009666245

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Het uwv helpt ook heel veel mensen :mrgreen:

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Het UWV is een ster in mensen helpen haha.

triess74
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:33

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door triess74 »

Jeetje zeg, ik heb dit verhaal vol verbijstering zitten lezen..Het is dat ik geen miljonaire ben want anders had ik je graag geholpen.
En ja dat is een overheidsinstelling he denken overal mee weg te komen.
Heb je al contact gehad met het juridisch loket die kunnen je ook helpen en als je een bewijs van onvermogen hebt is het vaak nog kosteloos ook.
Ik zou willen dat ik meer voor je kan betekenen maar helaas.
En anders is het misschien een idee om je gemeente aan te spreken misschien dat hun iets voor je kunnen betekenen
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en doorzettingsvermogen

Gesloten