Pagina 3 van 3
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 18 feb 2011 12:49
door Roytheslayer
Hey kan zelfs nog zo zijn dat je op een "gevaarlijke" postcode woont.
Er word niet alleen maar gekeken naar preventel, alle providers hanteren daarnaast nog eigen voorwaarden en lijsten.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 18 feb 2011 13:25
door Marc v. Eldonk
Roytheslayer
Dat is nu een hele interessante opmerking.
Waar ik in mijn laatste post dus ook al naar refereerde.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 19 feb 2011 00:01
door berndv
@marc
Ik vind het absoluut logisch dat je je gal spuwt, daar is dit forum deels ook voor. Ik ga er ook van uit dat je gehoor geeft aan de tips die hier gegeven worden. 1 heb je al gedaan, het opvragen bij preventel. Zo te lezen ga je nu ook over naar het volgende deel, de brief naar Telfort. Hoop dat hierdoor wat meer duidelijkheid komt. Misschien berust het geheel op een misverstand en is alle opwinding bijna voor niets geweest. Zulke fouten zouden niet voor mogen komen, maar ze zijn er helaas.
Hoop dat je de brief snel stuurt, en belangrijker, snel antwoord krijgt. En dat je natuurlijk dat antwoord ook met ons wilt delen.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 19 feb 2011 10:34
door Marc v. Eldonk
Zeker,
Als het antwoord binnen is, staat het hier.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 21 feb 2011 14:31
door Guardian72
Roytheslayer schreef:Hey kan zelfs nog zo zijn dat je op een "gevaarlijke" postcode woont.
Er word niet alleen maar gekeken naar preventel, alle providers hanteren daarnaast nog eigen voorwaarden en lijsten.
Het zou best kunnen dat Roy gelijk heeft.
Telfort webcare schreef: Naast deze twee zijn er nog een aantal criteria.
Reden van afwijzing is inderdaad alleen schriftelijk op te vragen.
Ik weet uit ervaring van mijn vader - die is afgewezen omdat hij qua postcode in een risicogebied woont (door t-mobile) Vodafone deed er niet moeilijk over - zolang hij geen negatieve BKR had.
Best mogelijk dat je dus op woonplaats/wijk bent afgewezen.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 21 feb 2011 16:16
door Marc v. Eldonk
Ik hou jullie op de hoogte van het antwoord van Telfort, en dan "posten" we verder.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 10 mar 2011 14:23
door Marc v. Eldonk
Zo, een klein update'tje.
Bij Preventel staat dus geen registratie.
Van Telfort krijgen we nu het bericht., na ruim 2 weken !!,
dat afgewezen is op basis van de gegevens verstrekt door Experian.
Dit wordt wel een hele leuke aangelegenheid om er zo achter te komen
wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Volgende brief.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 10 mar 2011 14:36
door Marc v. Eldonk
Zo,
Net even een belletje naar Experian gepleegd.
Ja...het kost dan wel 45 cent per minuut, maar dan heb je ook wat.....hopen we.
Volgens de medewerker van Experian, blijkt het de laatste tijd veel voor te komen, dat mensen afgewezen worden
door Telfort, op grond van de gegevens die verstrekt zijn door Experian, terwijl een aantal mensen hier
helemaal niet geregistreerd zijn.
Wat is hier toch aan de hand.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 10 mar 2011 16:41
door Guardian72
@ Marc,
heeft Experian je verteld dat je geregistreerd bent?
Want dat staat op hun eigen site:
Iedereen van wie Experian persoonsgegevens verwerkt wordt hiervan op de hoogte gesteld, tenzij dit onmogelijk is dan wel een onevenredige inspanning vergt
http://www.experian.nl/over-experian/ov ... ratie.html
Indien dit niet het geval is - zou ik toch eens gaan babbelen met het college bescherming persoonsgegevens - want dit is toch wel erg vreemd.
Als men al stelt dat iedereen bekend is bij ze.. hebben ze met veel mensen een probleem - want ikzelf heb nooit bericht van ze ontvangen, en ik ken niemand in mijn redelijk uitgebreide kennisenkring die wel eens een brief van ze gehad heeft.
Ik vraag me af of hun gedrag wel door de beugel kan.
En .. wat is een onevenredige inspanning? Adressen in bestand, standaard brief - en printen en verzenden - beste (naam) wij hebben gegevens van u geregistreerd.
Simpel zat, toch?
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 10 mar 2011 17:02
door Marc v. Eldonk
@Guardian,
Ik denk eerder dat het probleem bij Telfort zit, maar
even geduld........we zoeken het uit.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 13:56
door Marc v. Eldonk
Zo, de laatste ontwikkelingen,
Net het schrijven van Experian binnen gekregen.
Volgens het schrijven van Telfort, begin Maart, is mijn vriendin afgewezen op basis van gegevens verstrekt door Experian !!
Uit de gegevens van Experian heeft Telfort in Februari 2 x achter elkaar bij hun getoetst.
Volgens Experian zijn er geen registraties gevonden met betrekking tot betalingservaringen
en faillissementen / surseances of schuldsaneringen....wat wij overigens al lang wisten.
Kan mij nu eens iemand vertellen wat dit voor een flauwekul is.
Telfort is hier dus echt verkeerd bezig.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 14:18
door Guardian72
@ Marc - het ziet er naar uit dat je gedachte dat de fout bij Telfort zit, toch helemaal juist lijkt.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 14:36
door Marc v. Eldonk
Wat ik het ergste vind is, dat veel mensen tegen dit probleem aan lopen,
en dat een medewerker van Experian mij mededeelde, dat er al vaker
door Telfort afgewezen personen een overzicht bij Experian opgevraagd hebben,
omdat ze niet snapten waarom ze afgewezen werden.
Ook hier bleek, dat er geen registratie bij Experian bekend was, terwijl
Telfort beweerd van wel.
Het is natuurlijk mogelijk, dat Telfort een intern selectie criterium handhaaft, die
mogelijk in strijd met de wet zou kunnen zijn.
Maar dat zullen ze dus nooit toegeven.
Besproken met een ( goede kennis ) advokaat, die ik ken.
Zeker, ze zijn niet verplicht om iemand als klant te nemen, maar je kunt niet zo maar iemand
afwijzen, omdat zijn neus scheef staat, en daarbij de persoon nog in dis-krediet brengen bij andere
instellingen, met valse gegevens.
Die ze zelf ook nog geverifieerd hebben bij Experian!!
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 15:14
door Telfort webcare
@Marc v. Eldonk,
Graag ontvang ik alsnog uw naw-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en een telefoonnummer waarop u bent te bereiken.
Daphne
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 15:18
door Marc v. Eldonk
Beste Daphne,
Ik heb net ( alweer ) de klantenservice van Telfort aan de telefoon gehad,
en het wordt doorgegeven aan de afdeling acceptatie.
Ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen.
In ieder geval toch bedankt voor de interesse.
Zal ook wel gelden voor vele anderen die dit overkomen is.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 15:43
door Telfort webcare
@Marc v. Eldonk,
Dat is goed. Houdt u ons op de hoogte? Wij lezen het graag.
Daphne
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Geplaatst: 15 mar 2011 15:44
door Marc v. Eldonk
Beste Guardian,
Nog even betreffende je post van :10 maart 2011 17:41
Wel interessant ja.
Ze hebben bij Ans al eens een toetsing gedaan op 06-11-2003, 09-02-2009, 11-02-2011 en 12-02-2011, en
ze heeft hier nooit bericht over gehad.
Wel moet ik stellen, dat er geen registraties vermeld staan, omdat ze die zoals besproken, niet heeft.