LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra betaling vliegtuigstoelen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@sprookje, heel verstandig.

@rozemarijntje,
Je hoeft niet eens het land uit om een vergelijking te doen :wink:

Ik heb eens even vlug een vergelijking gemaakt bij touroperator Neckermann.
Gegevens voor het vergelijk: 2 volwassenen, Mexico, vertrek: 2 oktober aanstaande. Hotel: Iberostar Grand Paraiso (hotel). Economy class vliegen. Kamer 2B. All-inclusive (enige mogelijke optie).

Neckermann.be : 14 nachten: € 6.754,-
Neckermann.nl : 16 dagen: € 5.971,50
(En 16 dagen = 14 nachten in hotel, bij een Mexico reis. Vanwege de reisdagen die bij de NL reis wel inzitten en bij de BE reis niet omdat daar in nachten gerekend wordt en je 1 nacht in het vliegtuig zit).

Verschil: € 782,50 voor dezelfde reis, zelfde hotel en kamer, zelfde vluchtklasse, zelfs dezelfde touroperator.. enz.
Conclusie: vergelijken loont zeker :wink:

Bezwaar kan zijn: NL vliegen vanaf Schiphol en BE vliegen vanaf Brussel.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door sprookje »

Voor ons is de reistijd naar schiphol ongeveer een kwartiertje langer dan naar zaventem,dus voor ons maakt het niet uit welke luchthaven.
Hoewel ik toch een voorkeur heb voor schiphol,in mijn ogen veel gezelliger.
trouwen de parkeer gelegenheden zijn ook een stu voordeliger dan in brussel.
En inderdaad ik woon 200 meter van de Nederlandse grens.Goed gezien.
Wij kijken niet op één euro voor onze vakanties maar als het al honderden euro verschil is vind ik het de moeite waard.
Je hebt tui Nederland en Belgie net zoals neckermann.Kijk maar eens na het verschil soms sla je onver van verbazing.
groetjes.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ sprookje

ja jullie hebben ook een hogere btw geloof ikhe?22%?
maar omdat er zoveel mensen vanaf brussel vliegen denk je dan dan is he misschien goedkoper...niet dus..

@ emmy
jaaaaaaaaaaaaaaaaa dat weet ik...heb het zelf gehad,toen naar londen.
met ik weet het ff niet meer oad geloof ik was ik honderden euro's meer kwijt als met holland international...3 jr terug...
ik laat ze altijd die check doen :D
kijk zelf ook altijd al even maar laten zei er ook maar mee komen hahah en dan zeg ik altijd ja maar op die site stond dat...oh dan kijken we daar even..
soms ook geen zin en ze kenen me ondertussen dus ze doen hun best..
idd zelfde hotel,zelfde vlucht met maatschappij! ik weet het niet precies meer maar het was meer als 350 euro! niet normal toch....
maar ja dat is concurentie...
het zou wel kunnen dat bv oad misschien wat andere kamers heeft?wat weet ik niet maar met een ander uitzicht?
maar ja ik vraag altijd rustig en niet naast de lift dan wordt je knetter...en dat gebeurd altijd dat ik lekker rustig zit..dus??waar zit het hem in....mensen erin laten trappen als het andere vol is nemen ze dat toch wel...

maar van bijna 800 euro kan je een hoop leuke dingen doen op je vakantie?!

en sprookje ik geef je echt gelijk ! idd dat is niet ver van de grens...makkelijk

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Al zou je bij wijze van spreken op de startbaan van Zaventem wonen.. voor 800,- kun je wel van Brussel naar AMS heen en weer, lijkt me..

@rozemarijntje,
da's ook veel op een london tripje.. maarja da's wel nog het verschil tussen touroperators.. sommigen hebben gewoon betere deals met bepaalde hotels en vliegmaatschappijen..
Mijn voorbeeldje was ook nog eens van dezelfde touroperator.. voor de gemiddelde consument geen touw meer aan vast te knopen. Nu weet ik best dat Neckermann NL en Neckermann BE toch wel aparte bedrijven kunnen zijn.. maarja laten we wel wezen het is beiden Neckermann.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er niet aan denken om even bij dezelfde touroperator te kijken, maar dan bij de buren zeg maar.
Nu weet ik alleen even niet hoe het zit met ANVR en SGR enzo.. mocht het in BE een keer goedkoper blijken te zijn. Wellicht weet sprookje dat te vertellen? Of ze in BE ook zoiets hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ja als wij gaan zijn het geen tripjes,gewoon een vakantie 10 dg en goed hotel.
kijk je kan ook voor 300 euro pp een weekend maar dat is bij ons anders.
300 pp kan nog veel zijn....

wijn zijn echt een vakantiereis kwijt,maar doen we zelf
wil goede vlucht klm,en goed hotel,goed bed....we hebben vast hotel daat

ja ik weet niet hoe het in belgie is...bv idd anvr en sgr..

iata enz dat is wereldwijd,

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door sprookje »

Nu weet ik alleen even niet hoe het zit met ANVR en SGR enzo.. mocht het in BE een keer goedkoper blijken te zijn
Ja emmy in belgie is er ook een garantiefonds,het werkt bv zo ;
Indien een dergelijke klacht onderling niet kan geregeld worden, kunt u een beroep doen op de diensten van de vzw Geschillencommissie Reizen, waarvan Jetair de uitspraak integraal respecteert.

En wij hebben ook een garantiefonds;
Opdat onze reizigers de grootst mogelijke zekerheid zouden hebben, is Jetair,neckermann en andere lid van het Garantiefonds Reizen, dat tussenkomt indien de uitvoering of de verderzetting van uw reis in het gedrang zou komen door het onvermogen van de reisorganisator.

Ook mag je hier niet zomaar reizen verkopen.
Ik denk zelfs dat in belgie boeken iets veiliger is omdat je hier geen pakketreizen mag verkopen indien je niet aangesloten bent.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@rozemarijntje,
ook al zijn het 10 dagen, dan nog vind ik het verschil en de moeite waard. Je vliegt niet de halve wereld over naar London..

@sprookje,
Bedankt voor de toelichting, kunnen dus met een gerust hart ook in België boeken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ sprookje

we zijn wer wat wijzer..

@ emmy
ja idd,het is een uur vliegen en sterker als je met een boeing 737 gaat ihihiihih 27 min...is dat wat.
maar ik denk dat het aan het hotel ligt,ik lig altijd midden in het hartje...je weet wel waarom...lekker uitgangspunt ..enz kan snel terug om even te liggen als dta moet en ja daar betaal je voor...en dat weten ze..

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door b767-300er »

voor wat betreft het naast elkaar zitten.
ArkeFly hanteert altijd dat een compleet reisgezelschap altijd naast of achter elkaar wordt geplaatst als dat mogelijk is. (afhankelijk van de grootte) Soms is dat echter niet (meer) mogelijk. Dan heb je inderdaad pech. Stoelreservering is alleen handig als je op een bepaalde specifieke plaats wilt zitten, wat erin resulteert dat de beste plaatsen vaak al vergeven zijn en degenen die geen stoelreservering hebben het moeten doen met de overgebleven plaatsen.
Men zal dan nog steeds proberen het gezelschap zoveel als mogelijk bij elkaar te plaatsen. Dit zal alleen niet altijd meer lukken.
Als je reist met kinderen zullen deze ALTIJD naast een ouder geplaatst worden, simpelweg omdat dat verplicht is. Kinderen moeten onder begeleiding reizen.
Reist u dus met kinderen, wees dan vooral niet bang dat u niet naast uw kind komt te zitten.

Voor meer informatie over reizen, inchecken en stoelreserveringen kijk dan eens op http://www.vliegschemas.nl

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het maakt mij echt niks uit hoor,maar het valt op dat je alleen op arke reageerd,werk je toevallig bij arke??of tui?
is alleen maar makkelijk.... :D voor ons..

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door sprookje »

Nou ik zou het erg leuk vinden als iemand op het forum voor een touroperator werkt.
Welkom zou ik zeggen.Deze persoon zou vele antwoorden kunnen geven.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door b767-300er »

rozemarijntje schreef:het maakt mij echt niks uit hoor,maar het valt op dat je alleen op arke reageerd,werk je toevallig bij arke??of tui?
is alleen maar makkelijk.... :D voor ons..
Nope. Ik werk op Schiphol. Heb niets met Arke(Fly) van doen.
Heb door mijn werk wel veel inside informatie van diverse maatschappijen/touroperators en hun werkzijze.
Ik reageer volgens mij niet alleen op Arke Topics.
Reageer vooral op vliegreizen topics. Gisteren gereagerd ook bij Corendon en bij Neckermann. Die bij Neckermann is weer verwijderd zie ik. Dat ging volgens mij over vluchttijden. Zal wel zijn omdat ik een link heb geplaatst naar mijn website waar je vluchttijden voor ook chartervluchten welke niet op de websites vermeld zijn kan opvragen.

Dus niet werkzaam voor Arke/Arkefly of een ander TIU gelieerd bedrijf, wel werkzaam op Schiphol en daaren een hoop informatie. 8)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou zat er naast maar je werkt wel in de branche :D makkelijk voor iedereen hier!
leuk dat je info geeft!!!

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door b767-300er »

geen probleem dat doe ik graag.
Er zijn altijd veel onduidelijkheden en die kunnen vaak heel simpel weggenomen worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: extra betaling vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd....
toevallig heeft mijn man van de week weer uren op schiphol gezeten...
in de crownlounge wel te verstaan...ik zal er nooit komen,maar ja zakelijk he..

waar hij wel van baalt is dat hij nooit een huisje krijgt van de klm ihihi
altijd wordt er vlucht geboekt met klm ,maar dan wordt het door een ander uitgevoerd of door AF en nu door china s..airways... :twisted: weer geen huisje ihihihihiih
ach ...er zijn ergere dingen..toch...hiihih
weet dat al deze maatschappijen onder skyteam vallen hoor :D

Gesloten