LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brandstoftoeslag
Re: Brandstoftoeslag
@ Annemieke, hoe werkt dit dan in de praktijk? In de voorwaarden van de ANVR staat dat de brandstoftoeslag vanaf 6 weken voor vertrek niet meer mag worden doorbelast als de volledige reissom is voldaan.
-
annemieke
nou ik moest gewoon betalen hoor,mijn reis was ook allang voor de 6 wk betaald...??
het staat in de anvr voorwaarden dat het mag..dus?
nou ik moest gewoon betalen hoor,mijn reis was ook allang voor de 6 wk betaald...??
het staat in de anvr voorwaarden dat het mag..dus?
-
Vroeger zat de brandstof gewoon bij de prijs in nu berekenen ze dit even apart.
Nou moet ik wel zeggen dat wij ook eens met Corendon hebben gevlogen maar niets geen brandstof toeslag gewoon omdat we in 1x alles hebben betaald.
Maar ik denk wel dat de vliegmaatschappijen dankbaar "mis"bruik maken van de onwetendheid van mensen, ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat de maatschappij zegt de brandstof is goedkoper laten we terug betalen.
Zorg dat je een goede prijsafspraak hebt zwart op wit, ze kunnen achteraf nooit meer in rekening brengen dan dat je hebt afgesproken, als dat zo zou zijn kan de maatschappij met een natte vinger allerlei toeslagen in rekening brengen.......
Nou moet ik wel zeggen dat wij ook eens met Corendon hebben gevlogen maar niets geen brandstof toeslag gewoon omdat we in 1x alles hebben betaald.
Maar ik denk wel dat de vliegmaatschappijen dankbaar "mis"bruik maken van de onwetendheid van mensen, ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat de maatschappij zegt de brandstof is goedkoper laten we terug betalen.
Zorg dat je een goede prijsafspraak hebt zwart op wit, ze kunnen achteraf nooit meer in rekening brengen dan dat je hebt afgesproken, als dat zo zou zijn kan de maatschappij met een natte vinger allerlei toeslagen in rekening brengen.......
-
@koeloejoek(grappige naam)
nee zo werkt het echt niet,via de anvr voorwaarden,en dat zijn heel wat voorwaardes...mag dit gewoon.
dus wordt het gewoon gedaan!
klm en martinair ook ....zelf gehda bij die twee.
nou zag ik het toen al aankomen,dus was een kwestie van afwachten en ja hoor tel op een gegeven moment..ja betalen..je zal wel moeten..
1x had ik al heel vroeg geboekt en betaald en ik kreeg toch een klein deel brandstof terug...misschien aan de maatschappij?
alles wordt al op papier gezet,je reissom,etc etc...maar in de voorwaardes staat,dat men veranderingen mag doorvoeren .
nee zo werkt het echt niet,via de anvr voorwaarden,en dat zijn heel wat voorwaardes...mag dit gewoon.
dus wordt het gewoon gedaan!
klm en martinair ook ....zelf gehda bij die twee.
nou zag ik het toen al aankomen,dus was een kwestie van afwachten en ja hoor tel op een gegeven moment..ja betalen..je zal wel moeten..
1x had ik al heel vroeg geboekt en betaald en ik kreeg toch een klein deel brandstof terug...misschien aan de maatschappij?
alles wordt al op papier gezet,je reissom,etc etc...maar in de voorwaardes staat,dat men veranderingen mag doorvoeren .
-
Ja goeie naam he en lekker.
Als dat echt zo is dan is er dus nooit spraken van oneigenlijke toepassing van de regels en kunnen de operators en reisorganisatoren gewoon doen wat ze willen binnen de kaders die bepaald worden door de maatschappijen zelf...
Das lekker makkelijk...
Dan toch maar een annuleringsverzekeringetje afsluiten...
Als dat echt zo is dan is er dus nooit spraken van oneigenlijke toepassing van de regels en kunnen de operators en reisorganisatoren gewoon doen wat ze willen binnen de kaders die bepaald worden door de maatschappijen zelf...
Das lekker makkelijk...
Dan toch maar een annuleringsverzekeringetje afsluiten...
-
ja annulering raad ik zo en zo aan,niet alleen voor als er iets met je gebeurt zodat je niet kan,maar hij geld voor meerdere dingen,
maar volgens mij....wat ik nog wat van (heb mijn diploma gehaald,maar uh lang geleden) is dit geen geldige reden om te annuleren,het is overmacht.
dit staat op de anvr
Kan ik mijn reis nog kosteloos annuleren als de touroperator of de reisagent de brandstoftoeslag voor zijn rekening neemt?
Lees het antwoord »
Nee, u heeft dan geen recht op kosteloze annulering. De touroperator voert de overeenkomst uit zoals bij boeking is afgesproken. Als u wilt annuleren, moet u annuleringskosten betalen.
dit is de link
http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord415
je kan ook gewoon naar,www.anvr.nl toegaan en dan brandstoftoeslag intikken bij zoeken...
daar worden al je vragen beantwoord...
ja mijn man vind het ook errrrrrrrrrrrrrrrrrrrg lekker koelejoek
maar volgens mij....wat ik nog wat van (heb mijn diploma gehaald,maar uh lang geleden) is dit geen geldige reden om te annuleren,het is overmacht.
dit staat op de anvr
Kan ik mijn reis nog kosteloos annuleren als de touroperator of de reisagent de brandstoftoeslag voor zijn rekening neemt?
Lees het antwoord »
Nee, u heeft dan geen recht op kosteloze annulering. De touroperator voert de overeenkomst uit zoals bij boeking is afgesproken. Als u wilt annuleren, moet u annuleringskosten betalen.
dit is de link
http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord415
je kan ook gewoon naar,www.anvr.nl toegaan en dan brandstoftoeslag intikken bij zoeken...
daar worden al je vragen beantwoord...
ja mijn man vind het ook errrrrrrrrrrrrrrrrrrrg lekker koelejoek
-
Als je een (brandstof)toeslag ontvangt, mag je binnen 3 werkdagen aan de reisorganisatie ontbinding van de overeenkomst aan te vragen.
De reisorganisatie beslist dan binnen 7 werkdagen of ze hiermee akkoord gaan.
Enne... de brandstoftoeslagen komen vanuit de luchtvaartmaatschappijen, niet vanuit de reisorganisaties of reisbureaus. Reken maar dat die er net zo hard van balen als de reizigers.
De reisorganisatie beslist dan binnen 7 werkdagen of ze hiermee akkoord gaan.
Enne... de brandstoftoeslagen komen vanuit de luchtvaartmaatschappijen, niet vanuit de reisorganisaties of reisbureaus. Reken maar dat die er net zo hard van balen als de reizigers.
-
Dat denk ik ook ja dat de reisorganisatoren daar flink van balen.
Je ziet het steeds vaker dat rekeningen in stukjes onderverdeeld worden uiteindelijk betaal je als consument daar gewoon voor.
Maar goed ik zit niet zo heel diep in deze materie, er zijn vele dilemma's en mijn mening is dat we gewoon grof betalen voor onze geneugten...
-
toevallig had ik het er gisteren met iemand over,die heeft 2 kids...is gewoon haast niet te betalen...vroeger met de gulden was alles wel goedkoper,maar ja?
mogen we niet meer zeggen,maar het is wel zo...
overal wordt ons een ppot uitgerukt...
tuurlijk baalt de reisorganisatie er ook van...maar ja..
mogen we niet meer zeggen,maar het is wel zo...
overal wordt ons een ppot uitgerukt...
tuurlijk baalt de reisorganisatie er ook van...maar ja..
-
wij begrijpen elkaar rozemarijntje...
Er is wel een manier om extra brandstoftoeslag te voorkomen.
Website ANVR schreef: Kan een brandstoftoeslag worden doorberekend (pakketreis) als ik met een NL chartermaatschappij naar een Europese bestemming vlieg?
Nee, na afsluiting van de reisovereenkomst zal de reisorganisator de reissom van chartervliegreizen door Nederlandse maatschappijen naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden niet wijzigen.
Dan zou ik toch de voorwaarden maar eens nalezen. Een annuleringsverzekering is er niet voor om zomaar te annuleren en ook niet als de brandstoftoeslag wordt verhoogd. Om te kunnen annuleren dient men een "gelidge" reden te hebben. Welke dat zijn, staat in de voorwaarden.koeloejoek schreef:Dan toch maar een annuleringsverzekeringetje afsluiten...
-
@emmy
ja dat had ik algeschreven paar regels naarboven...
brandstof is geen geldige regel
Zo is het maar net, tenzij de prijsopslag buiten alle proporties te hoog is , zie eveneens algemene voorwaarden:)rozemarijntje schreef:@emmy
Ik dacht kan vast geen kwaad om nog maar eens te melden van die annuleringsverzekering. Heb al meerdere keren gelezen op het forum dat allerlei mensen denken dat ze met een annuleringsverzekering altijd zomaar kunnen annuleren.rozemarijntje schreef:@emmy
Bovendien wilde ik even toevoegen met mijn vorige post dat als je met een NL charter naar een Europese bestemming vliegt geen extra brandstoftoeslag later mag worden berekend. (Buiten de extreme gevallen waar Henri het over had natuurlijk). Wellicht dat men dan maar beter bewust voor een NL chartermaatschappij kan kiezen bij het boeken van de reis.
-
@emmy
ik heb naar thailand en naar londen bij moeten betalen...londen was niet gek veel...was paar jaar terug en thailand is alllllannnnnnnnnnnnnnnng terug.
helaas...
het is helaas zo...moet je bij de pomp kijke niet normaal meer!
maar ja....het is helaas niet anders...
aan regels die vastgesteld zijn doen we niks...
ik heb naar thailand en naar londen bij moeten betalen...londen was niet gek veel...was paar jaar terug en thailand is alllllannnnnnnnnnnnnnnng terug.
helaas...
het is helaas zo...moet je bij de pomp kijke niet normaal meer!
maar ja....het is helaas niet anders...
aan regels die vastgesteld zijn doen we niks...
Thailand is buiten Europa en dus niet te vermijden als er extra brandstoftoeslag komt. London kan voorkomen worden door met een Nederlandse charter te vliegen.
Wij vliegen heel binnenkort naar Spanje en hebben de reis al in januari geboekt en betaald. We hebben nog steeds niets gehoord van een extra brandstoftoeslag die we nog zouden moeten betalen en volgens het reisbureau gaat dat ook niet gebeuren vanwege de ANVR voorwaarden.
Wij vliegen heel binnenkort naar Spanje en hebben de reis al in januari geboekt en betaald. We hebben nog steeds niets gehoord van een extra brandstoftoeslag die we nog zouden moeten betalen en volgens het reisbureau gaat dat ook niet gebeuren vanwege de ANVR voorwaarden.
-
emmy
ja maar naar steden zoals londen/rome/barcelona /parijs etc de stedentrips bv gaan meestal lijndiensten ,gelukkig...dan kan ik zelf de tijden bepalend,dus ja elk voordeel heeft zijn nadeel die moeten op die tijd gaan!
thailand was trouwens ook een lijndienst maar idd buiten europa.
nee nu kijken ze het nog aan bij je..je gaat pas in jan,,.meestal zo twee maanden van te voren kan je belletje krijgen..
de anvr voorwaarden zijn juist dat ze het mogen vragen,dus ik snap niet wat het reisburo bedoeld?
omdat je al betaald hebt?volgens de anvr maakt da niet uit,lees even
Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.
Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator geen brandstoftoeslag meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.
Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.
dus stel dat de olie nog zo hoog staat rond nov dan zal je wel een belletje krijgen...
helaas,maar je hebt wel al wat leuks in het voorruitzicht!! toch..lekker naar spanje man!en zoveel zal het niet zijn naar spanje(hoop ik)ik kan niet in iemand izn portomonee kijken
ja maar naar steden zoals londen/rome/barcelona /parijs etc de stedentrips bv gaan meestal lijndiensten ,gelukkig...dan kan ik zelf de tijden bepalend,dus ja elk voordeel heeft zijn nadeel die moeten op die tijd gaan!
thailand was trouwens ook een lijndienst maar idd buiten europa.
nee nu kijken ze het nog aan bij je..je gaat pas in jan,,.meestal zo twee maanden van te voren kan je belletje krijgen..
de anvr voorwaarden zijn juist dat ze het mogen vragen,dus ik snap niet wat het reisburo bedoeld?
Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.
Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator geen brandstoftoeslag meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.
Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.
dus stel dat de olie nog zo hoog staat rond nov dan zal je wel een belletje krijgen...
helaas,maar je hebt wel al wat leuks in het voorruitzicht!! toch..lekker naar spanje man!en zoveel zal het niet zijn naar spanje(hoop ik)ik kan niet in iemand izn portomonee kijken
Rozemarijntje, even lezen aub Ik heb ik januari geboekt en betaald en ga heel binnenkort al... (over anderhalve week om preciezer te zijn).rozemarijntje schreef: nee nu kijken ze het nog aan bij je..je gaat pas in jan,,.meestal zo twee maanden van te voren kan je belletje krijgen..
De ANVR voorwaarden heb ik gelezen en er zijn 3 redenen waarom ze mijn reissom (van deze reis) niet meer mogen verhogen met brandstoftoeslag, volgens diezelfde voorwaarden:
1. Ze mochten vanaf het moment dat de overeenkomst (in januari) tot stand is gekomen de reissom niet meer verhogen, omdat ik met een Nederlandse chartermaatschappij vlieg naar een Europese bestemming. Dus ook al zou ik nog later vliegen, mag deze niet meer verhoogd worden. Mochten ze deze betwisten heb ik nog de volgende redenen over..
2. Ik had de reissom al in januari betaald en ik zit nu allang binnen de 6 weken voor vertrek.
3. Ik zit zelfs al binnen de 20 dagen voor vertrek, als ik de reissom niet betaald zou hebben.
PS, heb nog een reis in het vooruitzicht waar we zeker wel extra brandstoftoeslag gaan krijgen (buiten Europa). Maarja dat zie ik dan wel weer. Ga me er zeker niet druk om maken.
-
oh god...sorry ik dacht dat je jan ging...
ik dacht al nou die is er vroeg bij,,maar dat kan die mensen heb je ook?
ja dan is het een ander vehaal....
ben een beetje in de ban van bin laden zeg maar....oops...
ik wens je alvast een hele fijne vakantie als ik je niet meer hoor.
ik dacht al nou die is er vroeg bij,,maar dat kan die mensen heb je ook?
ja dan is het een ander vehaal....
ben een beetje in de ban van bin laden zeg maar....oops...
ik wens je alvast een hele fijne vakantie als ik je niet meer hoor.
Indien er niet gevlogen word met een charter maatschappij, kan je nog eens vragen of de tickets al geprint zijn.. Indien dit namelijk gedaan is, mogen er geen toeslagen meer worden berekend.