Pagina 3 van 3

Re: Scooter rijdt te hard!

Geplaatst: 24 sep 2013 09:18
door bartsscooterservice
Dat het fabriek zo afgeleverd wordt wil dus niet zeggen dat dit de werkelijke constructiesnelheid is, ze voldoen alleen aan Europese richtlijnen ( zoals jij het noemt ) door hem terug te begrenzen.

Re: Scooter rijdt te hard!

Geplaatst: 24 sep 2013 13:16
door pima
bartsscooterservice schreef:Dat het fabriek zo afgeleverd wordt wil dus niet zeggen dat dit de werkelijke constructiesnelheid is, ze voldoen alleen aan Europese richtlijnen ( zoals jij het noemt ) door hem terug te begrenzen.
klopt helemaal, nog een opmerking: de begrenzing op zich moet ook weer voldoen aan de Europeesche richtlijn, daarin staat o.a., dat de begrenzing niet met eenvoudig gereedschap verwijderd mag kunnen worden.

Re: Scooter rijdt te hard!

Geplaatst: 24 sep 2013 14:49
door oo4load
Scooters worden in de fabriek met begrenzers en al geproduceerd, van "terug begrenzen" is bijna geen sprake (wel in duitsland bij snor scooters dat zijn daar begrensde broms). Het aantal landen waar 50cc brommers zonder begrenzer rijdt is miniem wereldwijd, het is een categorie die in vrijwel alle landen alleen bedoeld is voor mensen met een beperkt rijbewijs, rijden zonder helm of rijden zonder rijbewijs en dus met begrensde snelheid moet worden geleverd. Overigens zijn de zogenaamde open versies nog altijd begrensd bijv de 4takt modellen op 7900 toeren. Alleen de varioring is er dan uit.
Van veel scooters (bijv yamaha) is uberhaupt geen open versie omdat als je als afzetmarkt noord amerika, europa en azie hebt je eigenlijk alleen levert aan landen waar een snelheidlimiet van 45-65km/h geldt. Voor mensen die harder willen zijn er 125ccs die krachtiger en zuiniger zijn en bijna hetzelfde kosten en rijker zijn uitgerust. Er is eigenlijk geen weldenkend mens dat vrijwillig met een 50cc gaat rijden als hij net zo makkelijk een 125cc kan kopen. Logisch toch. De enige rede dat 50cc scooters zo populair zijn in NL is dat rijden met 125cc hier zeer onaantrekkelijk wordt gemaakt, maar daar is ons land helaas vrij uniek in.

In Taiwan moet je overigens met een vergrootglas zoeken om uberhaupt een 50cc tegen te komen en vrijwel geen enkele 50cc scooter die wij hier kennen wordt daar verkocht. (Alleen SYM Mio en Kymco NewSento. De taiwanese Kymco VJR50 wordt niet in NL verkocht Dit model heeft ook injectie).

Re: Scooter rijdt te hard!

Geplaatst: 25 sep 2013 09:13
door bartsscooterservice
Dus omdat het voor mensen is met een " beperkt rijbewijs " zou het zaakje niet zonder begrenzers mogen lopen ? Vind ik geen goede redenen...

Snor kan ik begrijpen maar brom ( met helm ) niet.
De Nederlandse overheid loopt ook nog erg achter kwa techniek, ze denken dat we nog steeds in de jaren 70 zitten kwa remmen enz.

Re: Scooter rijdt te hard!

Geplaatst: 25 sep 2013 09:15
door bartsscooterservice
oo4load schreef: In Taiwan moet je overigens met een vergrootglas zoeken om uberhaupt een 50cc tegen te komen en vrijwel geen enkele 50cc scooter die wij hier kennen wordt daar verkocht. (Alleen SYM Mio en Kymco NewSento. De taiwanese Kymco VJR50 wordt niet in NL verkocht Dit model heeft ook injectie).

Ja vriend dat weet ik, maar Taiwan en andere landen in Azie waar ze 125cc/250cc mogen kan je niet vergelijken met Nederland/EU.