LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum
-
Re: UWV verschuift betalingsdatum
even opgezocht:
tot 31 december 2006 gewerkt. op 31 januari 2007 eerste betaling ontvangen,
voor 2 weken. op 20 februari de betaling voor 4 weken. enz.
dora
tot 31 december 2006 gewerkt. op 31 januari 2007 eerste betaling ontvangen,
voor 2 weken. op 20 februari de betaling voor 4 weken. enz.
dora
-
dan heb je echt geluk gehad, tegenwoordig werkt dat zo niet meer.
zie de vele klachten over het uwv maar eens.
zie de vele klachten over het uwv maar eens.
-
Ik denk dat een deel van de klachten ook veroorzaakt wordt doordat niet goed begrepen wordt dat de WW heel anders werkt dan iedere andere uitkering, of een salaris uit loondienst.
Uitzondering is dan weer een uitzendburo, dan krijg je je geld wekelijks, ook nadat je het urenbriefje ingeleverd hebt. Dat kan ook gauw een week duren.
Dit klopt helemaal, de eerste uitbetaling betreft dan 1 januari t/m ongeveer de 14e, dat geld komt pas een of twee weken nadat het werkbriefje is opgestuurd. WW wordt altijd betaald nadat de periode waarover de uitkering verstrekt wordt volledig is verstreken, en er een urenbriefje is ontvangen, terwijl een normaal salaris, of iedere andere uitkering, betaald wordt vlak voordat de maand verstreken is.tot 31 december 2006 gewerkt. op 31 januari 2007 eerste betaling ontvangen,
voor 2 weken.
Uitzondering is dan weer een uitzendburo, dan krijg je je geld wekelijks, ook nadat je het urenbriefje ingeleverd hebt. Dat kan ook gauw een week duren.
mijn salaris wordt pas een maand later betaald. ik krijg de uren van februari pas eind maart betaald. maar het wordt wel het salaris van maart genoemd. dit kan ook komen doordat ik geen vaste uren werk, maar parttimer ben. ook krijg ik een wajong uitkering. maar bij mij komt het wel goed uit dat het een weekje later wordt betaald. nu moet ik alles 2,5 week apart houden voordat alles wordt afgeschreven (alles wordt begin van de maand afgeschreven) en nu dus een weekje korter.
-
doe er maar een paar duizend bij met problemen.Onzin! Er zijn rond de 400.000 werklozen, waarvan het bij rond de 399.000 zonder problemen verloopt. Maar die komen dus niet klagen op de diverse fora. Blijven er 1000 ww-ers over, waarbij de zaken niet goed lopen. Voor weer een deel daarvan zijn de problemen te wijten aan onvolledige / verkeerde informatie door aanvrager.
veel mensen weten niet eens waar ze recht op hebben.
maarja ik zal het wel weer niet bij het rechte eind hebben, ik heb in mijn leven 3 keer met het uwv te maken gehad en alle 3 de keren waren er problemen met niet goede berekeningen enz. enz.
zou dit nu aan mij liggen?
denk het niet.
1000 ww`rs met problemen
In je dromen, doe er maar een paar duizend bij!
Elk persoon die problemen heeft met het uwv is er 1 teveel !vogels schreef:Jij je zin: 400.000 werklozen, bij 395.000 gaat het goed.sephora30 schreef:1000 ww`rs met problemen
Mensen raken financieel in de problemen door zulke dingen.
hoeneer gaan ze dan betalen
ipv de 15de van de maand nu de 25steppp333333 schreef:hoeneer gaan ze dan betalen
en wat vinden we daarvan
Dat is oa allemaal te lezen in dit topic.ppp333333 schreef:en wat vinden we daarvan
-
ja dat in sommige landen de mensen geen uitkering krijgen,misschien nooit voor betaald aan premie?we betalen hier ons scheel aan premies,dus je eigen uitkering heb je ook betaald! simpel!
ik zou het toch wel netjes vinden als het uwv even een brief aan alle mensen die op hun geld ztten te wachten een brief zouden sturen niet iedereen ,zit op internet.
misschien willen ze alle betalingen wel gelijk trekken.....sommige beroepsgroepen krijgen het al tussen de 10/15 ik dus en sommige de 23 ergens.??
ik zou het toch wel netjes vinden als het uwv even een brief aan alle mensen die op hun geld ztten te wachten een brief zouden sturen niet iedereen ,zit op internet.
misschien willen ze alle betalingen wel gelijk trekken.....sommige beroepsgroepen krijgen het al tussen de 10/15 ik dus en sommige de 23 ergens.??
Draai het maar gerust om hoor.vogels schreef:Jij je zin: 400.000 werklozen, bij 395.000 gaat het goed.sephora30 schreef:1000 ww`rs met problemen
-
nou om het ff zeker te weten heb ik ff gebeld
uiterlijk mei kan je het nog de gewone datum krijgen en juni is het zeker rond de 23ste
we krijgen er allemaal een brief over.....
dus bijdeze....
uiterlijk mei kan je het nog de gewone datum krijgen en juni is het zeker rond de 23ste
dus bijdeze....
De 23ste wordt het overgemaakt, rond de 25ste hebben de mensen het geld op hun rekening.rozemarijntje schreef:nou om het ff zeker te weten heb ik ff gebeld
dus bijdeze....
In mei krijgt je vakantiegeld, dus je kan de vaste lasten doorbetalen.......
-
helaas sinterklaas geen leuke extratjes maar je vaste lasten doorbetalen,ik vind het schandalig en bovenstaande opmerking bekrompen.thetung schreef:In mei krijgt je vakantiegeld, dus je kan de vaste lasten doorbetalen.......
-
ja wat vogels zegt is waar,ze doen het op een moment dat je net even wat meer krijgt...dus dan kan je toch rondkomen en later weer alles terug halen van je uitkering..meestal heb ik het de 14/15de dus ja 10 dg.
ben er ook niet blij mee maar ja?helaas...
ben er ook niet blij mee maar ja?helaas...
ik zal morgen eens effe informatie inwinnen bij advocaat of dit zomaar kan..
want volgend jaar kunnen ze het goed weer verzetten .
meestal als je erin trapt doen ze dat gewoon vaker
want volgend jaar kunnen ze het goed weer verzetten .
meestal als je erin trapt doen ze dat gewoon vaker
-
ik zelf krijg ook de 15de maar ik heb gelukkig nog een man met een salaris. maar als je het alleen moet doen kon je nog een dag of 14 roodstaan . nu schuiven ze het naar de 25ste dus kun je beter dat geld voor de nieuwe maand bewaren.dan heb alltijd de 1ste geld voor de aankomende maand ,maar dan zul je toch eerst 1 maand moeten overbruggen,nou dat mogen de betrefende mensen dan fijn van het vakantie geld gaan doen.