LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
meelmark
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2003 18:22

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door meelmark »

Wat een eenzijdige visie zeg! Als u gewoon de teksten leest die u ontvangt bij aanmelding is er niets aan de hand.

Ik zit al een hele tijd bij Tono, maar bestel ook af en toe via andere huishoudens voor mijzelf (via neven, nichten) boxershorts, en het is gewoon een kwestie van een opzeg briefje in te sturen naar een antwoordnummer.

Overigens; u moet zelf toch al op de hoogte zijn geweest van zulk soort bedrijven (zoals cd- en boekenclubs) dus u had het kunnen weten.

bodejos

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Meelmark,

Ik ben niet zo naief dat ik overal in trap. Het is mij overkomen (net zoals dat meet meerderen hier is gebeurd, dat ik niet zelf verantwoordelijk ben geweest voor mijn ''aanmelding'' bij (in mijn geval) Front International. Waarom moet dit soort graai-firma's altijd gebruik maken van de zogenaamde ''negatieve optie'', als je niet reageert, ben je automatisch lid. Dat is al geen fatsoenlijke manier van zaken doen. Wanneer ze nou eens beginnen om dat om te draaien, krijgen ze al veel minder boze reacties van ''klanten'', die zich benadeeld voelen. Maar ja, dan heeft de andere poot van deze firma: Intrum Justitia, weer veel minder te doen.

Natuurlijk weet ik wel dat Intrum Justitia en die sokken-verkoper niet dezelfde firma zijn, maar soms lijkt het er wel op.

Doordat je niets besteld hebt bij die firma, en je weet dat van jezelf absoluut zeker, reageer je in eerste instantie ook niet op aanmaningen. Dat is waar het hier om gaat. Heb jij goede ervaringen met afzeg-meldingen? Was het maar waar: ik dus niet, en velen met mij. Was de firma maar altijd zo fatsoenlijk, dan zou men hier niet zo over de tong gaan, zoals nu het geval is.

Sommige firma's zijn nogal hardleers, wat dit betreft, ze houden zich een tijdje koest, en gaan na een maand of wat vrolijk verder, maar dan onder een andere naam. Dat is het eigenlijke thema dat hier aan de orde is. Het thema boekenclub hoort in dit topic niet thuis, overigens.

Ex-TONO klant

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ex-TONO klant »

Gelokt door een gratis(?) onderbroek ben ook ik in de val van TONO gelopen. Na het lezen van de berichten in dit forum ben ik er voor gaan zitten en heb ik op de home-page van TONO het abonnement opgezegd, en heb ik vermeld dat eventuele nieuwe zendingen door mij niet betaald en niet terug zouden worden gestuurd. Hierop kreeg ik vrij vlot een bevestiging van [email protected] (1/10) dat mijn bericht binnen was gekomen. Op 23/10 kreeg ik van Hendrikje IJzerman een officiele bevestiging van beeindiging van mijn abonnement.
Blijkbaar was dit voor TONO reden om mij vanmiddag te bellen of ik een gratis paar sokken :? van hun wilde ontvangen. Rara wat hierop mijn antwoord was ....... :lol:

bodejos

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Die firma leert het ook nooit, he. Je hoeft zeker alleen de verzendkosten te betalen? :roll:

renee

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door renee »

Ben ook gebeld of ik een gratis onderbroek wil hebben ,heb nee gezegt .hij vroeg waarom .
Tros Rader is hier niets aan te doen ,hoe ze aan mijn telefoon nummer komen is mij een raadsel ,
Ik vind dat moet op houden mensen lastig te vallen als ze er niet om vragen .

Billie

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Billie »

Mensen die brieven krijgen van de incassobureaus van de onderbroekclub hoeven zich nergens zorgen om te maken. Na 7 aanmaningen soms 8 stopt de de brieven stroom. Ze komen niet aan de deur. Hierna kun je gewoon opnieuwe lid worden en krijg je weer 7 of 8 brieven. Ben nu al bijna 1 jaar klant heb nog niks betaald.

Nergens druk om maken.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoe vaak is dit al niet in de media verschenen?En dan niet alleen bij Radar en Kassa.Het zijn oplichters en dat is algemeen bekend.Iedereen die hier nu nog in trapt is gewoon dom of verschrikkelijk naief. :evil:

Sabine1968

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Sabine1968 »

Ik ben dus ook gebeld, en heb ze nadrukkelijk gevraagd of ik ergens aan vast zou zitten, aangezien ik dit soort dingen vaker hoorde.
Mij werd gezegd dat dat niet het geval was.
Echter in de brief staat iets heel anders. Na het speuren op dit forum ben ik 3 emailadressen tegengekomen en heb ze allen het volgende gemaild:

Geachte Tono,
Ik heb van u een schriftelijke bevestiging gekregen dat u ons een
boxer-short gaat toesturen.
Echter heb ik nooit toestemming gegeven om ons daarna nog meer te sturen.
Dat heb ik duidelijk in het telefoongesprek gevraagd, of daar een
lidmaatschap aan verbonden was, en ik dan erens aan vast zou zitten, en mij
werd verteld van niet.
In de brief naar ons staat alleen wel iets heel anders!

Daar in staat namelijk dat u zonder tegenbericht om de 3 maanden een nieuwe
speciale aanbieding toestuurt. Dit is mij niet verteld terwijl ik daar
nadrukkelijk om gevraagd heb!
Helaas voor u en een geluk voor mij zat er op die dag een klant van mij in
mijn salon die mijn gesprek met u heeft gevolgd. Dus ik heb een getuige die
mij dat twee keer herhaaldelijk heeft horen vragen ,en oke dus ik zit
nergens aan vast, heeft horen zeggen toen u bevestigde dat dat enkel en
alleen een brochure zou zijn.

Op de brief vind ik geen enkele contact gegevens van u, enkel en alleen een
telefoonnummer wat niet werkt.
Dit vind ik heel vreemd voor een bedrijf, en ik zeg daarom bij deze de
bestelling af.

Ik wil op geen enkele wijze nog producten van u ontvangen.
Ik vind dit een misleidende manier van verkopen.
U hoeft mij de gratis slip ook niet toe te sturen, en de automatische
afschrijving mag dan ook niet plaatsvinden. U mag uw spullen dus houden!

Ik heb met wat speurwerk u gevonden op het forum van RADAR en daar zijn meer
mensen gedupeerd. U staat dus al op de zwarte lijst. Want op het internet
zelf komt u slechts alleen voor bij sites als Radar en de consumentenbond
bij het intypen van uw bedrijf in een zoekmachine..


Daarom wil ik per direct dit contract laten beëindigen.
Deze email is een bewijs van opzegging en is ook rechtsgeldig.

We hebben ( nog) geen klantnummer en dus vermeld ik u de naam en het adres
waar u het pakket heen zou sturen, dit pakket kunt u dus per direct
intrekken.
Gebeurd dit echter niet dan ga ik er werk van maken en zet ik mijn
rechtsbijstands verzekering aan het werk!

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinfomeerd:
D. van der Horst
Kleine beer 109
1562VG
Krommenie


Hartelijk bedankt voor jullie hulp mensen! Ben blij met dit forum!

geefjemening.tk

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door geefjemening.tk »

ik vind dit bedrijf (en front) juist helemaal top! deze boxers van beide bedrijven zitten echt lekker. het kost echt super weinig vergeleken met goede boxers in de winkel, een mailtje naar ze en ik was er van af, geen moeilijkheden verder, ik snap niet waar de heel tijd zon ophef over gemaakt word, of ze nou wel of niet zeggen voor de telefoon dat het voortgezet word of niet, in de brief staat duidelijk van wel, een mailtje en klaar is kees, goedkope boxer in de pocket!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door acjzr1 »

[ Geplaatst op 25 Apr 2005 23:02 door geefjemening.tk


--------------------------------------------------------------------------------

ik vind dit bedrijf (en front) juist helemaal top! deze boxers van beide bedrijven zitten echt lekker. het kost echt super weinig vergeleken met goede boxers in de winkel, een mailtje naar ze en ik was er van af, geen moeilijkheden verder, ik snap niet waar de heel tijd zon ophef over gemaakt word, of ze nou wel of niet zeggen voor de telefoon dat het voortgezet word of niet, in de brief staat duidelijk van wel, een mailtje en klaar is kees, goedkope boxer in de pocket!
quote]
Ik vind het geweldig dat er ook nog tevreden klanten van TONO bestaan .Helaas zijn deze mensen in de minderheid en worden er dus nog HEEL VEEL mansen OPGELICHT!...Dan nog liever naakt...

Sabine1968

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Sabine1968 »

Nou ik kan je zeggen ik heb mijn brief naar 3 vershillende emailadressen gestuurd en heb 3x een beriht gekregen (vn elk emailadres af) dat ik ben uitgeschreven.
Dus als het goedis..........
BEN IK ER VANAF!!! En de gene die bij Tono horen en zo blij zijn met ze die dat hier dus op het forum lopen te leuren, wens ik veel plezier met het ruiken aan die slips die naar mijn inziens een naar geurtje hebben gekregen!

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Geefjemening.tk gelooft nog in sprookjes.

Waar het hier om gaat, is de manier waarop tono, miriale, front international, body by patricia, socks, of hoe dit louche bedrijf zich ook pleegt te noemen, spullen probeert te slijten. De mensen achter deze firma zijn nogal hardleers, en gaan er kennelijk vanuit dat ze eeuwig met hun oplichterij kunnen doorgaan. Een taak voor het Openbaar Ministerie om deze broekjesverkopers eens een heel hard lesje te leren.

Wat NIET ter discussie staat, is de kwaliteit van het produkt zelf. Dat is spul, dat zonder meer goed is. Daar zul je dan ook weinig mensen over horen.

Maar die onderbroek van 3,50 mag dan wel betaalbaar zijn, de normale prijs is dat echter NIET. Ik kan bij de HEMA, V & D, zelfs bij de wibra soortgelijke kwaliteit krijgen, die stukken goedkoper is dan wat bedoelde firma (was het nou zundert of zwijndrecht waar ze zitten?) voor hun reguliere prijs levert.

De grootste ergernis komt eigenlijk pas als ook intrum justitia een duit in het zakje gaat doen. Die deinzen nergens voor terug, en jagen nietsvermoedende mensen de stuipen op het lijf.

Er is echt maar een remedie tegen: wanneer zij tegen mij een grote mond opzetten aan de telefoon, dan kunnen ze van mij eenzelfde benadering krijgen. Gek toch, dat die blaaskaken eieren voor hun geld kozen, toen ik zei dat ik een rechtszaak tegen ze zou aanspannen, waarbij de ongetwijfeld zeer hoge kosten voor HUN rekening kwamen.

Toen hadden ze bij intrum ineens poep in de broek (waarschijnlijk een broek van tono.......), ze hebben sinds medio 2003 NIETS meer van zich laten horen.

Zielige figuren hoor, om op deze manier je kostje bij elkaar te scharrelen. Ik kom liever op een eerlijke manier aan mijn inkomen.

Intrappertje

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Intrappertje »

Ik had Tono vandaag (2 mei '05) aan de telefoon en besloot erna even op internet te kijken. Ik schrok van wat ik hier allemaal zag. En ze zijn kennelijk nog steeds actief.
Ik heb direct het volgende gestuurd en hoop dat ik alles nu vóór ben geweest:

----------------------------
Ik correspondeer in het Nederlands en wens ook reactie in het Nederlands terug te ontvangen.

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 2 mei 2005 werd ik op het adres van mijn vriend gebeld door één van uw medewerkers van Tono International, welke ons aanbood eenmalig een gratis boxershort op te sturen, voor alleen de verzendkosten van € 2,90. Er is mij tot twee keer toe verzekerd dat hier geen enkele aankoopverplichting in de toekomst aan vast zit. Hier zou een acceptgiro van €2,90 bijgevoegd worden.
Ik vroeg aan uw medewerker hoe ze aan dit telefoonnnummer en adres waren gekomen, maar uw medewerker zei letterlijk ‘hij zal wel ergens een keer z’n adres op een reclameformuliertje hebben ingevuld of iets hebben besteld via de telefoon’. Ik weet echter dat dit niets voor mijn vriend is, maar wellicht was het van jaren geleden en was het een keer ergens verplicht.

Na dit gesprek heb ik op internet gezocht op de firma-naam in google. Ik kwam onder andere uit bij sites van de televisieprogramma’s Radar, Kassa en nog diverse andere organisaties die oplichterij-praktijken bespraken.
Het is mij uit deze websites duidelijk geworden dat Tono/ Provea er vreemde praktijken op na houdt en dat eenieder adviseert niet met u in zee te gaan.

Onder andere werd uit de gesprekken op deze websites duidelijk dat er na de bezorging van deze boxershort naar alle waarschijnlijkheid vervolg-‘bestellingen’ zullen komen, welke ik alleen kan annuleren door een duur 0900-telefoonnummer te bellen of door het terug te sturen met hoge portokosten.
Ik vrees dat u mij ook ongewenste spullen gaat toesturen en ik wil u bij voorbaat al mededelen dat ik hier niet van gediend ben.

Ik weet dat een e-mail rechtsgeldig is, net als dat ik weet dat als ik ongevraagd spullen opgestuurd krijg ik deze mag houden zonder hiervoor verplicht kan worden ze te betalen.

Ik geef bij deze dus aan:
- Ik heb geen enkele band met uw organisatie.
- Elke ‘bestelling’ die u mogelijk op dit adres en/ of op deze naam heeft geplaatst zult u verwijderen/ ongeldig maken.
- Elk goed dat ik van uw organisatie per post opgestuurd krijg, wordt geweigerd en gaat ongeopend retour. Kan dit niet of zijn hier kosten aan verbonden, dan beschouw ik het door u opgestuurde goed als een geschenk.

Ik stuur deze e-mail naar diverse e-mailadressen die allen naar uw organisatie verwijzen en als kopie (bewijs) naar mijzelf en tevens per reguliere post naar uw antwoordnummer.
Ik verwacht spoedig een reactie uwerzijds waarin u aangeeft mij niet meer lastig te zullen vallen met uw telefoontjes, reclame-uitingen en/ of ongewenste goederen.

Het adres dat u bij deze uit uw adressenbestand kunt verwijderen is:

xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx

Wachtend op de spoedige bevestiging van ontvangst en lezen van deze e-mail en van afmelding bij uw bedrijf,

mw. xxxxxxxxx


Verstuurd op 2-05-2005 naar:
Per e-E-mail: [email protected], [email protected], [email protected] en een kopie naar mezelf op xxxxxxxxxxxxxx.

Als ik binnen een week geen reactie naar tevredenheid ontvangen heb, stuur ik deze ook nogmaals naar uw antwoordnummer (Tono international, Antwoordnummer 55019, 3640 VB Mijdrecht), met een kopie naar Tros Radar, Vara Kassa en Kat in de Zak.

---------------------------

This should do the trick, right??

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Heel mooi gedaan, intrappertje. Niet alleen blinkt je reactie uit in perfect nederlands taalgebruik, de boodschap erachter is ook volstrekt helder, en niet mis te verstaan.

Firma's als Tono, of hoe ze zich ook noemen, gaan er maar al te vaak van uit, dat elk email-adres, elk telefoonnummer dat ze te pakken kunnen krijgen, misbruikt mag worden voor hun perversiteiten. Ja, zo noem ik hun manier van zakendoen. Het is geen zakendoen, het is pervers, wat ze doen.

Op een harde manier tegengas geven, is kennelijk de enige taal die ze verstaan. Nou, als het zo moet, kunnen ze het van mij krijgen, hun vriendjes van intrum justitia incluis.

Ik zal in elk geval nooit iets betsleen bij die firma, en als ik dan toch iets toegestuurd krijg, houd ik het gewoon. Ze kunnen voor mijn part van de martinitoten af springen, of van weet ik wat voor hoog kantoorgebouw, wanneer ik van mezelf weet dat ik niets bij ze beseld heb, hebben ze geen poot om op te staan.
Ik hoop oprecht dat Tono en hun vriendjes jouw bericht hier lezen, misschien krabben ze zich dan eens achter de oren, en houden ze op met hun onzinnige praktijken.

mezelf

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door mezelf »

Ook ik ben er in getrapt. Gisteren telefoon gehad en ingestemd met het toezenden van 1 gratis boxershort.
Begon me af te vragen wat tono eigenlijk was en kwam op dit forum terecht. Na alle verhalen gelezen te hebben had ik natuurlijk geen zin meer in een 'gratis' boxershort.
Heb 029-7282373 gebeld, en werd meteen uit de lijst gehaald (volgens die medewerker).
Ben erg benieuwd, hopelijk krijg ik inderdaad niets toegestuurd!!!

Jan

Lennartvdw

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Lennartvdw »

Ik wordt altijd een beetje moe van het "radar-volk" van tegenwoordig. Iedereen tekend maar zonder de kleine lettertjes te lezen enzo.

Ik heb OOK een gratis Tono boxershort gekregen. (na maanden eerder een bonnetje uit een blad te hebben ingevuldt). Inmiddels ben ik al een tijdje lid. Elke 3 maanden krijg ik 2 kwalitatief hoogwaardige boxershorts voor wibra prijzen.. incl gratis paar sokken voor iets van 15 euro incl verzendkosten. En ik hoef er niet eens voor naar de winkel....

Als iedereen nou eens even verder kijkt dan z'n neus lang is, en vooral niet meteen Radar-achtige-programma's na-papagaait..

deLange

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door deLange »

Ik krijg ook elke 3 maand nieuwe shorts (dik tevreden).
Ik wist van tevoor dat ze me een brief erbij zouden sturen inwelke ik me zou moeten afmelden voor een nieuwe bestelling.
Wat is het probleem?
Als ik me vandaag afmeld via email of post of tel dan stoppen ze toch met pakketjes sturen of niet???
Of blijven ze sturen ook als je niet meer wil??

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Lennart en de Lange: als het zo zou werken zoals jullie voorspiegelen, zou er met de hele firma niets aan de hand zijn. Maar zo werkt die firma namelijk niet. Het komt nou juist erg vaak voor dat ze ONGEVRAAGD hun spullen naar je toesturen. Waarom moet jij als geadresseerde moeite ervoor doen om HUN ervan te overtuigen dat de toezending op een misverstand berust?

ZIJ sturen die spullen toe, in een behoorlijk aantal gevallen dus ongevraagd, ze pikken gewoon willekeurige adressen uit een telefoongids. Ik ben daar slachtoffer van geworden, en ben er niet van gediend.

Natuurlijk moet een klant bestelde spullen betalen of terugsturen, maar als er geen sprake is van een bestelling, kan van dat laatste geen sprake zijn. Die firma moet maar voor haar eigen fouten opdraaien, en geen nietsvermoedende mensen de stuipen op het lijf jagen. Ik wijk niet voor hun terreur, zouden anderen ook niet moeten doen.

Overigens: Sokken voor wibraprijzen? Dan heb je het alleen over de introductieaanbieding. De rest van hun spullen is veel duurder.

delange

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door delange »

ja inderdaad

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door mamavan2 »

ze komen voor op www.gratiz.nl, www.xgratis.nl www.nugratis.nl etc en meer van dit soort sites.
Manlief had een keertje sokken besteld bij ze via een kaartje die bij reclamefolders bij een levering van bakker (tuinplanten etc) zat. Sokken van goede kwaliteit maar erg duur € 7,00 per paar. Daarom afgezegd. Netjes kwam er een schriftelijke bevestiging! Alleen 3 weken later werd er gebeld. Of hij nog meer sokken wilde...

mamavan2

Gesloten