Wat ik mij even afvraag, op mijn mijnsimyo pagina kwam ik het volgende tegen:
Snelheid downloaden* 2 Mb 7,2 Mb
Snelheid uploaden* 0,384 Mb 1,4 Mb
Eerste rijtje is Simyo, tweede rijtje was Tringg.. Is toch wel een groot verschil en ik moet zeggen dat mijn browser echt trager is en dat mijn whatsapp vaak niet werkt. Ben even benieuwd of andere gebruikers dit ook hebben. Whatsapp heeft een bepaalde verbindigskwaliteit nodig en tevens hoorde ik van iemand die meer Nerdy is dat KPN op één of andere wijze ervoor kan zorgen dat bepaalde apps op mijn mobiel niet werken. Whatsapp is voor mij dus minder betrouwbaar daar ik niet zeker weet of berichten aankomen zodat ik dus toch maar kies voor een belletje of smsje.. Hebben anderen dit ook en is de dataoverdrachtsverkleining eigenlijk wel toegestaan? Ja, als het je niet bevalt kan je opstappen maar kunnen wij als ex-tringg'ers KPN niet dwingen de overeengekomen dataverbinding te garanderen??
Iemand?
GRT
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tringg wordt Simyo
Re: Tringg wordt Simyo
Op pagina 27 van Euphony Benelux wordt simyo als beter product genoemd. Hier lees ik wat anders. Hoe zit dat ? Zitten ze de mensen op het andere topic daar te foppen ?
-
LorenzMichels
IK KRIJG NU GODDOMME INEENS REKENINGEN VAN OVER DE 150 EURO. SIMYO IS WAARDELOOS !!!
-
Boosopsimyo
Ook ik krijg nu een rekening van 242 euro uit het niets! In de brief stond dat er niets zou veranderen. In de kleine letters blijkt te staan dat er wel degelijk wat veranderd. Ik ben nu flink over mijn internetbundel gegaan terwijl dat bij TRINGG onmogelijk was. Ik heb mijn klacht verstuurd naar Simyo en in afwachting van reactie. Ook heb ik een melding gedaan bij de http://www.opta.nl. Ik zou iedereen aan willen raden dit ook te doen. Ook ga ik indien mijn klacht wordt afgewezen deze misleiding voordragen aan de http://www.degeschillencommissie.nl/home. Ik vroeg mij echter af wat de stappen zijn die een ieder heeft genomen en wat de resultaten zijn?
Mijn vrouw is afgelopen 2 maanden voor het eerst over haar bundel heen gegaan. Zij heeft nooit een SMS ontvangen, terwijl dit bij Tringg wel het geval was. Ik kan mij niet herinneren dat Simyo ergens heeft gemeld dat het waarschuwings-SMSje ook wegvalt!
Ik heb dus direct het abbo afgesloten en ik ga het overtollige bedrag niet betalen. Vote with your dollars! Binnenkort ben ik ook in staat om onze andere abbo's over te zetten naar Budgetphone VoIP (Ik gebruik daar een Android telefoon voor met alleen mobiel internet). Budgetphone heeft sinds dit jaar overigens een nieuwe bundel die perfect aansluit op deze situatie.
Voor degenen die het niet weten; VoIP is bellen via internet. VoIP naar VoIP is gratis, want voor je internetaansluiting betaal je al. En vrienden kunnen met hun oude abbo ook gewoon bellen via internet, met een gratis Ekiga account bijvoorbeeld (alleen kun je daarmee niet met mobiel of vaste nummers bellen, want je krijgt geen telefoonnummer). Budgetphone kost geld, maar je krijgt wel een telefoonnummer (vast nummer, geen 06) en je kunt dus ook gewoon overal naartoe bellen. Je hebt wel een VoIP app nodig (specifiek een SIP client). Op Android heb ik goede ervaringen met CSipSimple.
En nog iets, je kunt 1 VoIP account op meerdere machines instellen. Zo heb ik mijn VoIP account thuis op de vaste (SIP) telefoon ingesteld én op mijn mobiele telefoon. Als iemand belt gaan beide apparaten over en welke ik het eerst opneem die krijgt de verbinding.
Al met al zou ik kwijt zijn:
Voordelen zijn afrekenen per seconde in plaats van per minuut. Ook zul je minder naar mobiel bellen aangezien een deel naar VoIP zal zijn. Nadeel is 5 cent per gesprek naar mobiel, maar voor degenen in je gezin die je vaak kort belt kun je wel VoIP aanschaffen om dit probleem te beperken. Daarnaast stelt het buiten-de-bundel tarief ook niks voor vergeleken met andere aanbieders, namelijk 2,5 cent per minuut extra!
Let er wel op dat niet alle mobiele aanbieders VoIP toestaan, net zoals WhatsApp bijvoorbeeld.
Tarievenlijst van Budgetphone kun je hier vinden: https://shop.budgetphone.nl/index.php?a=compare
Ik heb dus direct het abbo afgesloten en ik ga het overtollige bedrag niet betalen. Vote with your dollars! Binnenkort ben ik ook in staat om onze andere abbo's over te zetten naar Budgetphone VoIP (Ik gebruik daar een Android telefoon voor met alleen mobiel internet). Budgetphone heeft sinds dit jaar overigens een nieuwe bundel die perfect aansluit op deze situatie.
Voor degenen die het niet weten; VoIP is bellen via internet. VoIP naar VoIP is gratis, want voor je internetaansluiting betaal je al. En vrienden kunnen met hun oude abbo ook gewoon bellen via internet, met een gratis Ekiga account bijvoorbeeld (alleen kun je daarmee niet met mobiel of vaste nummers bellen, want je krijgt geen telefoonnummer). Budgetphone kost geld, maar je krijgt wel een telefoonnummer (vast nummer, geen 06) en je kunt dus ook gewoon overal naartoe bellen. Je hebt wel een VoIP app nodig (specifiek een SIP client). Op Android heb ik goede ervaringen met CSipSimple.
En nog iets, je kunt 1 VoIP account op meerdere machines instellen. Zo heb ik mijn VoIP account thuis op de vaste (SIP) telefoon ingesteld én op mijn mobiele telefoon. Als iemand belt gaan beide apparaten over en welke ik het eerst opneem die krijgt de verbinding.
Al met al zou ik kwijt zijn:
- €17,95 mobiel internet, ZONDER een buiten de bundel tarief.
- €12.50 voor 500 belminuten naar mobiel en 1000 naar vast.
Voordelen zijn afrekenen per seconde in plaats van per minuut. Ook zul je minder naar mobiel bellen aangezien een deel naar VoIP zal zijn. Nadeel is 5 cent per gesprek naar mobiel, maar voor degenen in je gezin die je vaak kort belt kun je wel VoIP aanschaffen om dit probleem te beperken. Daarnaast stelt het buiten-de-bundel tarief ook niks voor vergeleken met andere aanbieders, namelijk 2,5 cent per minuut extra!
Let er wel op dat niet alle mobiele aanbieders VoIP toestaan, net zoals WhatsApp bijvoorbeeld.
Tarievenlijst van Budgetphone kun je hier vinden: https://shop.budgetphone.nl/index.php?a=compare