Waar bent u afgestudeerd in Zuid-Afrika of bij de L.O.I. ?Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 58
Beroep: Jurist schuldhulpverlening en financieel beheer (bewindvoering) sociaal financieel hulpverlener BSBS/FRBM
Interesses: Recht en jurisprudentie en zakelijk recht.
Website:
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag je afgesloten worden(gas,elektra) als je in de gkb zit?
Re: Mag je afgesloten worden(gas,elektra) als je in de gkb zit?
@Chanmaster
Als de uitkering in zijn geheel op de budget rekening binnen komt kan er ook niets mis gaan dat is helder. Soms krijgt de saniet een prepaid pas maar dan moet het wel heel erg zijn. Edoch als na toelating WSNP een afsluiting van energie levering volgt is dit gezin wederom in de fout gegaan. Kansloos dus.
In Holland hoge scholen waarschijnlijk. Als ik toen de centen had was ik doctorandus in wat ze ook in de aanbieding hadden, letterkunde zeker niet.
Ik denk dat het raadzaam is als de kennis van TS juridisch advies inwint bij een juridisch loket. Wellicht kunnen ze ook advies geven om juridische hulp te krijgen via een advocaat van onvermogen.
Dit soort situaties zie je helaas wel vaker inderdaad en ik ben het ook met je eens. Even een zijspoor en algemeen gesproken en niet jegens de kennissen van TS gericht. Een mogelijke oorzaak hiervan zou gelegen kunnen zijn in het simpele feit dat anticonceptie nu eenmaal duur is. Zo is de anticonceptiepil al een paar keer van verzekeringspakket gewisseld, dan weer hoofdverzekering dan weer aanvullende verzekering en dit jaar zit ie weer in de aanvullende verzekering voor vrouwen vanaf 21 jaar. Of de pil nu in de hoofdverzekering zit of in de aanvullende verzekering maakt niet veel uit voor mensen die nagenoeg niets te besteden hebben. Een gedeelte van deze groep heeft vaak geen aanvullende verzekering want dat kunnen ze niet betalen. Als die in de hoofdverzekering zou zitten, heb je het probleem van het eigen risico weer waardoor ze de pil ook niet zouden kunnen betalen omdat deze mensen soms proberen maar vooral niet naar een arts te gaan voor medicijnen ivm dat eigen risico enz.
Ik weet ook wel dat de kosten voor anticonceptie in geen enkele verhouding staan tot het krijgen van een kind. Maarja mensen in financiële problemen leven vaak van dag tot dag en wordt er gekeken naar wat iets nu kost.
Dit heb ik dan ook altijd een zorgelijke ontwikkeling gevonden en ben van mening dat zoiets ook vanuit de basisverzekering betaald moet worden en uitgesloten van het eigen risico. Omdat de kinderen in deze situatie de dupe worden.
@manondoris,manondoris schreef:ik word eigenlijk een beetje boos over dit soort topics,die kindjes zijn er straks de dupe van,3 in de luiers straks . hoe vervelend ik het ook vind voor deze mensen! ben toch benieuwd hoe deze situatie zo uit de hand kan lopen.nu komt de goede raad alltyd te laat.sorry maar het is wel zo.
Dit soort situaties zie je helaas wel vaker inderdaad en ik ben het ook met je eens. Even een zijspoor en algemeen gesproken en niet jegens de kennissen van TS gericht. Een mogelijke oorzaak hiervan zou gelegen kunnen zijn in het simpele feit dat anticonceptie nu eenmaal duur is. Zo is de anticonceptiepil al een paar keer van verzekeringspakket gewisseld, dan weer hoofdverzekering dan weer aanvullende verzekering en dit jaar zit ie weer in de aanvullende verzekering voor vrouwen vanaf 21 jaar. Of de pil nu in de hoofdverzekering zit of in de aanvullende verzekering maakt niet veel uit voor mensen die nagenoeg niets te besteden hebben. Een gedeelte van deze groep heeft vaak geen aanvullende verzekering want dat kunnen ze niet betalen. Als die in de hoofdverzekering zou zitten, heb je het probleem van het eigen risico weer waardoor ze de pil ook niet zouden kunnen betalen omdat deze mensen soms proberen maar vooral niet naar een arts te gaan voor medicijnen ivm dat eigen risico enz.
Ik weet ook wel dat de kosten voor anticonceptie in geen enkele verhouding staan tot het krijgen van een kind. Maarja mensen in financiële problemen leven vaak van dag tot dag en wordt er gekeken naar wat iets nu kost.
Dit heb ik dan ook altijd een zorgelijke ontwikkeling gevonden en ben van mening dat zoiets ook vanuit de basisverzekering betaald moet worden en uitgesloten van het eigen risico. Omdat de kinderen in deze situatie de dupe worden.
-
Chanmaster
Ik wil nog even reageren om enkele opmerkingen hieraan vooraf.
Ik las dat wanneer de bewindvoerder het volledige financiële beheer onder zich heeft dat er dan niets mis kan gaan maar er komen dagelijks klachten binnen over fouten en het vermeerderen der schulden i.p.v. vermindering.
Dan nog het volgende.
Wat het energiebedrijf betreft mag deze de levering onderbreken, ook tijdens de WSNP, indien de betalingen uitblijven. Inhoudelijk heeft dit wel tot gevolg dat de client waarom het gaat nieuwe schulden veroorzaakt dus de kans loopt uit de WSNP gezet te worden. Indien het afsluiten volstrekt buiten toedoen van belanghebbende is verricht kan belanghebbende zoals aangegeven een klacht indienen bij de gemeente.
Ik las dat wanneer de bewindvoerder het volledige financiële beheer onder zich heeft dat er dan niets mis kan gaan maar er komen dagelijks klachten binnen over fouten en het vermeerderen der schulden i.p.v. vermindering.
Dan nog het volgende.
Wat het energiebedrijf betreft mag deze de levering onderbreken, ook tijdens de WSNP, indien de betalingen uitblijven. Inhoudelijk heeft dit wel tot gevolg dat de client waarom het gaat nieuwe schulden veroorzaakt dus de kans loopt uit de WSNP gezet te worden. Indien het afsluiten volstrekt buiten toedoen van belanghebbende is verricht kan belanghebbende zoals aangegeven een klacht indienen bij de gemeente.
Chocomelk schreef:Dit staat er in Chanmaster zijn profiel :ronald g schreef:Bewindvoerder is geen curator maar als jij je zin door wil drijven ga je gang. Chanmaster lees je eens in hoe een en ander werkt http://www.wsnp.org is een goede en http://www.curatoren.nl schept ook een hoop duidelijkheid.
Beroep: Jurist schuldhulpverlening en financieel beheer (bewindvoering) sociaal financieel hulpverlener BSBS/FRBM
Interesses: Recht en jurisprudentie en zakelijk recht.
In een profiel kan zoveel staan.
Of dit ook werkelijk zo is, kan je alleen in de postings van de betreffende persoon terug vinden.
In geval van Chanmaster klopt het profiel duidelijk niet, maar dit was al zo toen nog de naam Troubelshooter gebruikt worden is.
Niet om het één of ander, maar chanmaster heeft hierin wel degelijk gelijk. Ook de opmerking dat ten alle tijde, de schuldenaar hoofdelijk aansprakelijk blijft, klopt. Dit staat zelfs in de papieren die men krijgt als je schuldhulp aanvraagt, of geaccepteerd word in een GKB of WSNP traject.Chanmaster schreef:Ik wil nog even reageren om enkele opmerkingen hieraan vooraf.
Dan nog het volgende.
Het gezin zou iedere maand een overzicht moeten krijgen van de inkomsten en uitgaven. Huur, GWL en zorgverzekering zijn de eerste en voornaamste posten die betaald worden door budgetbeheer of bewindvoerder. Als hierin iets fout is gegaan zou ik heel rap de overzichten nazien en opzoeken waar het fout is gegaan.
Op de vraag of er dus afgesloten mag worden? Ondanks dat het antwoord niet zal bevallen, ja, dat mag dus. Schuldenaar blijft in welk traject ook, hoofdelijk verantwoordelijk, maar netjes van bewindvoering of budgetbeheer is het zeker niet. Deze zouden nu alles in het werk moeten stellen om dit opgelost te krijgen..
Dit is dus ook weer grote kul chanmaster. Je dit is de zoveelste keer dat je laat zien dat je absoluut geen kennis hebt en gewoon een grote neppert ben In de wsnp wordt een VLTB bepaald waarvan de vaste lasten betaald moeten worden.Ik sluit niet uit dat de bewindvoerder geen geld meer had om de verplichtingen te voldoen maar dan heeft deze diens werk onbehoorlijk gedaan en is een klacht aan de rechter-commissaris terecht.
Ligt er dan wel aan in wat voor mate de schuldena(a)r(en) het traject volgen. Kozen ze net als ik toentertijd voor volledig budgetbeheer, worden alle rekeningen door budgetbeheer/bewindvoering betaald.puma73 schreef:Dit is dus ook weer grote kul chanmaster. Je dit is de zoveelste keer dat je laat zien dat je absoluut geen kennis hebt en gewoon een grote neppert ben In de wsnp wordt een VLTB bepaald waarvan de vaste lasten betaald moeten worden.
Kies je voor gedeeltelijk of geen budgetbeheer, dan is het VTLB inderdaad bestemt voor de rekeningen EN de leefgelden.. Gezien de openingspost van TS neem ik aan dat ze in ieder geval gedeeltelijk budgetbeheer hebben, en moeten ze dus iedere maand een overzicht van de inkomsten en uitgaven hebben gehad.
Athoz en Ronald G hebben hier de juiste antwoorden gegeven.
Dit is niet altijd waar. En uiteindelijk blijf je zelf verantwoordelijk voor je betalingen.puma73 schreef:
chanmaster, hou nu eens op met je onzinverhalen. IN de wsnp ben je echt niet verantwoordelijk voor je betalingen, die worden door budgetbeheer gedaan
-
manondoris
condooms kosten een paar euro ,enig idee wat het kost om 3 kinderen in de luiers te hebben. lief dat je het van een andere kant bekijkt ,maar ik kan er niet bij dat er nog steeds van dit soort dingen gebeuren.sorry maar die mensen zitten jaren in de sanering en de kindjes zijn er de dupe van.Emmy75 schreef:Ik denk dat het raadzaam is als de kennis van TS juridisch advies inwint bij een juridisch loket. Wellicht kunnen ze ook advies geven om juridische hulp te krijgen via een advocaat van onvermogen.
@manondoris,manondoris schreef:ik word eigenlijk een beetje boos over dit soort topics,die kindjes zijn er straks de dupe van,3 in de luiers straks . hoe vervelend ik het ook vind voor deze mensen! ben toch benieuwd hoe deze situatie zo uit de hand kan lopen.nu komt de goede raad alltyd te laat.sorry maar het is wel zo.
-
Chanmaster
Nou ja, dergelijke uitspraken zou ik me niet kunnen permitteren men zou mij lynchen, maar er valt wat voor te zeggen natuurlijk. Ik krijg veel vragen over zwangerschap of het willen gaan samen wonen tijdens het WSNP-traject waarop ik meestal afwijzend reageer, laten we eerlijk zijn, het komt het traject niet ten goede.
Even terzijde, Puma ik lees uw bijdragen niet dus staak de moeite, je maakt jezelf belachelijk en verder rep ik hierover geen woord meer.
Even terzijde, Puma ik lees uw bijdragen niet dus staak de moeite, je maakt jezelf belachelijk en verder rep ik hierover geen woord meer.
-
manondoris
@ chanmaster ik durf me er tegenwoordig wel over uittespreken, mensen moeten is na denken!!!! ook al heb je nog zo weinig ,zorg voor je gezin!!!! als het te laat is moeten alle hulptroepen klaarstaan en nemen we voor de gezelligheid er ook nog een kind bij. sorry maar nogmaals ik word er een beetje boos over.
Iedereen mag zijn mening hebben feit blijft dat als je in een wettelijk traject komt een inkomen moet hebben anders gaat het hele "feest" niet door. Vaak is de saniet al afgesloten van energie levering en die wordt direct na toelating hersteld, alle bekende schulden worden zeg maar bevroren. De aangestelde bewindvoerder kan budget beheer adviseren maar zal dat niet gauw doen. Schulden ontstaan na toelating zijn geheel voor de saniet en dienen uit het vrij te laten bedrag voldaan te worden en wel direct, post van de bewindvoerder komt altijd aan. Voldoet saniet hier niet aan wordt de rechter commissaris op de hoogte gebracht en wordt het traject beëindigd en het faillissement uitgesproken. Over de gezinssamenstelling kun je twisten maar dat voor ieder persoonlijk.
-
Chanmaster
Ik kom dergelijke vraagstukken dagelijks tegen en schud dan afkeurend mijn hoofd zonder een woord te zeggen en vraag bij mezelf af "waar moet dat heen?"
Maar goed, ik hoop dat de betweters nu voldoende overtuigd zijn of minstens aan het denken gezet zijn. Ze lopen direct het risico uit de WSNP gezet te worden daar het maken van nieuwe schulden onder gegeven omstandigheden onvermijdelijk is tenzij pa of ma een goed gevulde beurs hebben en bijspringen.
In ieder geval allen hartelijk dank voor de bijdrage.
Maar goed, ik hoop dat de betweters nu voldoende overtuigd zijn of minstens aan het denken gezet zijn. Ze lopen direct het risico uit de WSNP gezet te worden daar het maken van nieuwe schulden onder gegeven omstandigheden onvermijdelijk is tenzij pa of ma een goed gevulde beurs hebben en bijspringen.
In ieder geval allen hartelijk dank voor de bijdrage.
-
Leo The Emperor
Hier worden twee quotes door chocomelk onder elkaar gezet. Blijkbaar suggererend dat er een tegenstelling in zit. Dit is onzin.Moiko schreef:
Nou is het zo dat de gkb waar ze al een x aantal jaar in zitten blijkbaar niet volgens oxxio haar verwachtingen heeft betaald.
Leo The Emperor schreef:
Tenslotte is het eerste deel van het traject een inventarisatie waarbij de schulden worden bepaald, en een (minnelijke) regeling wordt voorgesteld.
Iemand kan heel goed jarenlang budgetbeheer bij de kredietbank hebben zonder dat er ooit een WSNP is gestart.
Op een gegeven moment blijkt het budgetbeheer dan toch niet tot de gewenste resultaten te leiden en wordt alsnog het traject WSNP opgestart.