LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing
-
Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing
Ok mensen nu hebben we een fictief MLM bedrijf met allemaal cijfers waarop je mag schieten.. heb het nu verteld van die bonus systemen... dus kom maar op!
Kaas MLM BV is van mij en je mag schieten wat je wil
Kaas MLM BV is van mij en je mag schieten wat je wil
-
Het MLM bedrijf heeft nu dus 2 inkomsten waarmee we kunnen groeien en investeren.
Nog gebruikelijker is dat de vertegenwordiger jaarlijks zijn licentie/vergunning verlengt. Dit is bij ons even voor het gemak €60 per jaar
Zie in ons voorbeeld. We hebben inmiddels een organisatie (we zijn nog jong) van 10 niveaus.
Nu gaan we even alle licenties optellen van de vertegenwoordigers.
88.572 x €100 = €8.857200 na jaar 1 en dan moet de omzet er nog bij.
Ik verklap je alvast een ding.. Het opstarten van een MLM is veeel duurder dan je inschrijven als vertegenwoordiger... Denk dat als ik in Nederland een MLM wil opzetten ik gewoon een paar miljoen moet investeren...
Alle begin is moeilijk maar als je eenmaal uit de startblokken bent, gaat het wel goed.
Laten we zeggen dat we in jaar 2 zijn beland en het was een matig jaar... want we zijn niet verdubbelt maar er zijn wel klanten en vertegenwoordigers bijgekomen. En ok ik ben reëel er zijn er misschien een paar afgevallen maar dat voelen we niet omdat er ook mensen bij zijn gekomen
We zitten nu op de 135.000 vertegenwoordigers
135.000 - 88.572 = 46428 Nieuwe vertegenwoordigers
De eerste lichting verlengt behalve de afvallers dus we pakken 87.000 x €60 = €5.22000
Als ik het goed heb zijn er dus 48.000 nieuwe bij gekomen
48.000x €100 = €4.800000
Inkomsten exclusief omzet is dus: €5.322000
Ja er zijn ook kosten maar die weet ik even niet....te verzinnen, dat mag iemand anders doen.
Ik heb nu vind ik met recht een eerlijk reëel beeld geschetst te hebben van een MLM bedrijf en het systeem.
Wat gebeurd er met het verdiende geld? dat gaat naar de research en verbetering van het distributie systeem en natuurlijk wordt dit ook terug gepompt in de bonussen, ja enkel de bonussen want de commissie is al berekend in de omzet, die hier niet eens vermeld staat.. dat staat eerder...
U ziet...er gaan aardig wat knaken in om...
Nog gebruikelijker is dat de vertegenwordiger jaarlijks zijn licentie/vergunning verlengt. Dit is bij ons even voor het gemak €60 per jaar
Zie in ons voorbeeld. We hebben inmiddels een organisatie (we zijn nog jong) van 10 niveaus.
Nu gaan we even alle licenties optellen van de vertegenwoordigers.
88.572 x €100 = €8.857200 na jaar 1 en dan moet de omzet er nog bij.
Ik verklap je alvast een ding.. Het opstarten van een MLM is veeel duurder dan je inschrijven als vertegenwoordiger... Denk dat als ik in Nederland een MLM wil opzetten ik gewoon een paar miljoen moet investeren...
Alle begin is moeilijk maar als je eenmaal uit de startblokken bent, gaat het wel goed.
Laten we zeggen dat we in jaar 2 zijn beland en het was een matig jaar... want we zijn niet verdubbelt maar er zijn wel klanten en vertegenwoordigers bijgekomen. En ok ik ben reëel er zijn er misschien een paar afgevallen maar dat voelen we niet omdat er ook mensen bij zijn gekomen
We zitten nu op de 135.000 vertegenwoordigers
135.000 - 88.572 = 46428 Nieuwe vertegenwoordigers
De eerste lichting verlengt behalve de afvallers dus we pakken 87.000 x €60 = €5.22000
Als ik het goed heb zijn er dus 48.000 nieuwe bij gekomen
48.000x €100 = €4.800000
Inkomsten exclusief omzet is dus: €5.322000
Ja er zijn ook kosten maar die weet ik even niet....te verzinnen, dat mag iemand anders doen.
Ik heb nu vind ik met recht een eerlijk reëel beeld geschetst te hebben van een MLM bedrijf en het systeem.
Wat gebeurd er met het verdiende geld? dat gaat naar de research en verbetering van het distributie systeem en natuurlijk wordt dit ook terug gepompt in de bonussen, ja enkel de bonussen want de commissie is al berekend in de omzet, die hier niet eens vermeld staat.. dat staat eerder...
U ziet...er gaan aardig wat knaken in om...
-
Ik hoop dat jullie een beetje tevreden zijn met de antwoorden die ik geef. Meer kan ik er niet van maken, het is zoals het is.
Als ik niet inga op iemand is dat niet omdat ik de vraag wil ontwijken maar eerder omdat ik als individu het antwoord niet weet. Ik ben MLMVoorstander en niet MLM Professor
Als ik niet inga op iemand is dat niet omdat ik de vraag wil ontwijken maar eerder omdat ik als individu het antwoord niet weet. Ik ben MLMVoorstander en niet MLM Professor
De rest moet ik wat meer tijd voor nemen, maar of er veel geld omgaat in mlm is niet een discussiepunt. Het probleem is dat de hoeveelheid geld per deelnemer zo weinig is dat het niet aantrekkelijk meer is.MLMvoorstanderNL schreef:U ziet...er gaan aardig wat knaken in om...
Bestaan er dan mlm professoren? Heb je trouwens de link nog die jouw claim onderbouwt dat er in Amerika 15 miljoen mensen aan mlm doen?MLMvoorstanderNL schreef:Als ik niet inga op iemand is dat niet omdat ik de vraag wil ontwijken maar eerder omdat ik als individu het antwoord niet weet. Ik ben MLMVoorstander en niet MLM Professor
Alsmede voor je claim dat het in Amerika zo geaccepteerd is dat het wel lijkt alsof men ervoor in de rij staat?
-
En daar gaan we weer: Weer word het verhaaltje opgerakeld dat een MLM-er te weinig verdient omdat omzet door aantal distributeurs word gedeeld. Een formule die keer op keer als een onzin formule is onderuit gehaald omdat je, zonder dat je weet hoeveel uren er gewerkt worden, je geen oordeel over of het wel of niet de moeite waard is KUNT vellen.
Maar die formule word toch elke keer weer uit de kast gehaald. Terwijl we nog steeds op een onderbouwing zitten te wachten.
Saillant detail is dat Kuklos zelf inmiddels heeft toegegeven dat je geen conclusies kunt trekken als je het aantal gewerkte uren niet weet. Toch is juist hij het die er weer mee aan komt kakken.
Maar die formule word toch elke keer weer uit de kast gehaald. Terwijl we nog steeds op een onderbouwing zitten te wachten.
Saillant detail is dat Kuklos zelf inmiddels heeft toegegeven dat je geen conclusies kunt trekken als je het aantal gewerkte uren niet weet. Toch is juist hij het die er weer mee aan komt kakken.
Leuk MLMvoorstander. Nu heb jij dus uitgerekend hoeveel er op laag 10 nodig zijn.
Even jouw laag 10 erbij nemen. Laten we uitgaan dat elke klant voor 100 euro per maand afneemt. 8klanten is dus € 800,00. Dat betekend dus dat elke persoon in jouw laag 10 € 4,00 per maand overhoudt. Niet motiverend dus zij moeten ook op zoek gaan naar nieuwe distributeurs. Die laag 10 is dus individueel weer laag 0. Elke vertegenwoordiger krijgt namelijk geld over zijn downline.
Level 10/0 = 59.049 vertegenwoordigers | Klanten: 472.392
Level 11/1 = 177.147 vertegenwoordigers | Klanten: 3.779.136
Level 12/2 = 531.441 vertegenwoordigers | Klanten: 30.233.088
Level 13/3 = 1.594.323 vertegenwoordigers | Klanten: 241.864.704
Level 14/4 = 4.782.969 vertegenwoordigers | Klanten: 1.934.917.632
Level 15/5 = 14.348.907 vertegenwoordigers | Klanten: 15.479.341.056
Level 16/6 = 43.046.721 vertegenwoordigers | Klanten: 123.834.728.448
Level 17/7 = 129.140.163 vertegenwoordigers | Klanten: 990.677.827.584
Level 18/8 = 387.420.489 vertegenwoordigers | Klanten: 7.925.422.620.672
Level 19/9 = 1.162.261.467 vertegenwoordigers | Klanten: 63.403.380.965.376
Level 20/10 = 3.486.784.401 vertegenwoordigers | Klanten: 507.227.047.723.008
Voor jou level 10 hoop ik dat ze ook op de planeet melmak leveren want na level 14 zijn er niet meer genoeg mensen op aarde.
Als wij dus zeggen dat jij op level 4 bent begonnen zijn er dus al 81 mensen met jou inbegrepen die zelf als level 0 staan dan is dit het aantal Level 14/4 = 4.782.969 vertegenwoordigers | Klanten: 1.934.917.632 waar je over praat om die hoogste provisie te krijgen. Dus zeg maar even meer dan 1/3 van de gehele wereldbevolking.
Dus level 1/2/3 maken kans om geld te verdienen daarna wordt het steeds moeilijker en voor de levels na level 7 onmogelijk.
Trouwens nog 1 rekenfout, jij telt ieder individueel persoon als klant terwijl in werkelijkheid je elk huishouden (gemiddeld in NL is dat 2,2 personen, 17miljoen gedeeld door 2,2 is dus maar 7,9 miljoen huishoudens dus 7,9miljoen distributeurs of klanten)moet rekenen voor een persoon. Er zal namelijk niet meer dan 1 persoon per huishouden deelnemen aan jouw MLM.
@Kuklos als je werkelijke cijfers wilt zien zoek dan eens op WFDSA, dit is de wereldwijde bedrijfsorganisatie van MLM-bedrijven (World Federation of Direct Sales Associations). Om te zien hoe de inkomens zijn van Amway-distributeurs zou ik de site van Amway-uk aanraden en dan vooral deze pagina:
http://www.amway.co.uk/cms/opportunity/ ... disclosure
Hier staat een PDF met de behaalde inkomsten van afgelopen jaar. Amway UK is verplicht die elk jaar te publiceren na een gerechtelijke uitspraak.
Even jouw laag 10 erbij nemen. Laten we uitgaan dat elke klant voor 100 euro per maand afneemt. 8klanten is dus € 800,00. Dat betekend dus dat elke persoon in jouw laag 10 € 4,00 per maand overhoudt. Niet motiverend dus zij moeten ook op zoek gaan naar nieuwe distributeurs. Die laag 10 is dus individueel weer laag 0. Elke vertegenwoordiger krijgt namelijk geld over zijn downline.
Level 10/0 = 59.049 vertegenwoordigers | Klanten: 472.392
Level 11/1 = 177.147 vertegenwoordigers | Klanten: 3.779.136
Level 12/2 = 531.441 vertegenwoordigers | Klanten: 30.233.088
Level 13/3 = 1.594.323 vertegenwoordigers | Klanten: 241.864.704
Level 14/4 = 4.782.969 vertegenwoordigers | Klanten: 1.934.917.632
Level 15/5 = 14.348.907 vertegenwoordigers | Klanten: 15.479.341.056
Level 16/6 = 43.046.721 vertegenwoordigers | Klanten: 123.834.728.448
Level 17/7 = 129.140.163 vertegenwoordigers | Klanten: 990.677.827.584
Level 18/8 = 387.420.489 vertegenwoordigers | Klanten: 7.925.422.620.672
Level 19/9 = 1.162.261.467 vertegenwoordigers | Klanten: 63.403.380.965.376
Level 20/10 = 3.486.784.401 vertegenwoordigers | Klanten: 507.227.047.723.008
Voor jou level 10 hoop ik dat ze ook op de planeet melmak leveren want na level 14 zijn er niet meer genoeg mensen op aarde.
Als wij dus zeggen dat jij op level 4 bent begonnen zijn er dus al 81 mensen met jou inbegrepen die zelf als level 0 staan dan is dit het aantal Level 14/4 = 4.782.969 vertegenwoordigers | Klanten: 1.934.917.632 waar je over praat om die hoogste provisie te krijgen. Dus zeg maar even meer dan 1/3 van de gehele wereldbevolking.
Dus level 1/2/3 maken kans om geld te verdienen daarna wordt het steeds moeilijker en voor de levels na level 7 onmogelijk.
Trouwens nog 1 rekenfout, jij telt ieder individueel persoon als klant terwijl in werkelijkheid je elk huishouden (gemiddeld in NL is dat 2,2 personen, 17miljoen gedeeld door 2,2 is dus maar 7,9 miljoen huishoudens dus 7,9miljoen distributeurs of klanten)moet rekenen voor een persoon. Er zal namelijk niet meer dan 1 persoon per huishouden deelnemen aan jouw MLM.
@Kuklos als je werkelijke cijfers wilt zien zoek dan eens op WFDSA, dit is de wereldwijde bedrijfsorganisatie van MLM-bedrijven (World Federation of Direct Sales Associations). Om te zien hoe de inkomens zijn van Amway-distributeurs zou ik de site van Amway-uk aanraden en dan vooral deze pagina:
http://www.amway.co.uk/cms/opportunity/ ... disclosure
Hier staat een PDF met de behaalde inkomsten van afgelopen jaar. Amway UK is verplicht die elk jaar te publiceren na een gerechtelijke uitspraak.
-
Doe dat sommetje ff voor loodgieters. Zie je wel, als iedereen loodgieter word is er geen geld te verdienen.
Helaas, eigenschappen van traditioneel zaken doen importeren in MLM werkt niet. Maar leg dat maar eens uit aan de tegenstanders. Normaal wil dat wel eens werken, behalve bij mensen voor wie het winnen van een argument belangrijker is dan de waarheid achterhalen. Tja, je kunt dan wel filmpjes laten zien die uitleggen hoe het wel werkt maar die worden meteen gemeld bij de moderator als zijnde commercieel en/of ondergesneeuwd door de tegenstanders met een barrage aan reacties die niet bedoeld zijn om tegen argumenten te geven maar enkel om te zorgen dat de waarheid niet duidelijk word.
Helaas, eigenschappen van traditioneel zaken doen importeren in MLM werkt niet. Maar leg dat maar eens uit aan de tegenstanders. Normaal wil dat wel eens werken, behalve bij mensen voor wie het winnen van een argument belangrijker is dan de waarheid achterhalen. Tja, je kunt dan wel filmpjes laten zien die uitleggen hoe het wel werkt maar die worden meteen gemeld bij de moderator als zijnde commercieel en/of ondergesneeuwd door de tegenstanders met een barrage aan reacties die niet bedoeld zijn om tegen argumenten te geven maar enkel om te zorgen dat de waarheid niet duidelijk word.
Zie je maar weer hoe beperkt je informatie is. Die zaak is NIET aangespannen door WIN-distributeurs; een WIN-distributeur werd door de belastingdienst voor de rechter (belastingkamer) gedaagd, omdat hij al jaren zijn verliezen van WIN probeerde af te trekken van zijn normale inkomsten. Als je met een niet-primaire inkomstenbron veel geld bijverdiend moet je hier belasting over betalen, als je hiermee grote verliezen maakt, hoef je over je primaire inkomsten minder belasting te betalen. Desalniettemin, als die niet-primaire bron zo weinig garantie op inkomen geeft als in dit geval (de belastingkamer omschreef MLM-inkomsten/WIN-inkomsten als 'hoogst speculatief'), dan mag je de verliezen daarvan niet aftrekken van je belasting. Op basis van DIE uitspraak is MLM in de derde schijf terecht gekomen en daarom hoeven MLM-ers zo weinig belasting te betalen. De vraag is wel of je in zee moet gaan met een bedrijf waarvan de rechter concludeert dat enige inkomsten zeer onwaarschijnlijk zijn..MLMvoorstanderNL schreef:Er was al gemeld dat je over persoonlijke inkomsten dus een hoger percentage aan belasting moet betalen dan voor je groep-commissie want dat is slecht 1,2% belasting. even ons voorbeeld van eerder met dat niveaus 4.
Als je dus €248 commissie ontvangt moet je daarover (Ik lach me kapot!) €2,97 belasting afstaan. Nou denk maar niet dat achter je aankomen want ze hebben wel grotere vissen te vangen. Dit geldt voor ELK MLM systeem in dat is vertegenwoordigd in Nederland en ik meen ergens te hebben gelezen dat het door een rechtszaak kwam die vertegenwoordigers uit het WIN systeem zijn gestart en men won. Dit waren Nederlanders en er wordt hier ook nog eens negatief gedaan over WIN.. ergens op dit forum.. Ik heb niks met dat systeem maar het zijn goeie gasten hahaha
Over de bonussen: je hebt gelijk, daar wordt hier weinig aandacht aan besteed! En in het door jou geschetste geval kan dat positief uitpakken. Desalniettemin zijn de bonussen (bijvoorbeeld in WIN) soms gebaseerd op de groepsomzet, in plaats van op het aantal geworven klanten. Daarom stimuleren WIN-distributeurs hun downline om zoveel mogelijk in te kopen, want dat is omzet voor de upline en de groep, dus stijgen de uplines dan in rang. Op zo'n manier wordt er echter natuurlijk nog steeds niet direct iets verkocht en blijven veel producten gewoon ergens onverkoopbaar hangen in de organisatie.
@ antileugens:
Je hebt gelijk dat omzet/distributeurs-berekeningen vrij onnuttig zijn als men niet weet hoeveel uren de distributeurs aan hun business besteden. Anderzijds is het wel zo dat de distributeurs nooit meer kunnen verdienen dat de omzet van een MLM-bedrijf en in vele gevallen zal het slechts een (klein) deel hiervan zijn. Daarom is de eerdere opmerking van MLMvoorstanderNL hierover ook misleidend (door te stellen dat omzet geen enkele rol speelt), aangezien de omzet natuurlijk wel in zoverre relevant is dat het bedrijf niet groter kan zijn dan de omzet. Stel, Kaas MLM heeft een jaarlijkse omzet van 1.000.000.000. Laten we zeggen dat je voor financiële onafhankelijkheid 1500,- extra per maand (1500x12=18000 per jaar) nodig hebt (bovenop je fulltime baan, want MLM is parttime). Dan kunnen er in theorie al nooit meer dan 1.000.000.000/18000 = 55555 distributeurs hier een financieel onafhankelijk jaar mee draaien. Stel dat er dan 250.000 distributeurs zijn, dan kun je zeggen: een groot deel doet haast niets, en sommigen zijn alleen klant, maar hebben een distributeursstatus omdat ze dan inkoopkorting krijgen (en dat geloof ik ook best), maar er zijn dus wel degelijk bepaalde limitaties.
-
@Niels2010: Je hebt gelijk als je stelt dat de uitspraak "Omzet is niet belangrijk" onzin is. Maar de rekensom is dat ook, zolang je niet weet hoeveel uren er gedraaid worden. In een van de video's van een van de site die hier als "commercieel" worden afgedaan verteld iemand die in de afgelopen jaren 70 miljoen verdiend heeft met MLM dat een van de voorwaarden waaraan je een MLM bedrijf dient te beoordelen is of je het product zou kopen als je er niet aan verdiende. Naar aanleiding van die opmerking stelde hij dat 90% van de mensen in zijn team uitsluitend distributeur zijn vanwege het extra inkoopvoordeel.
Bijkomstig voordeel is natuurlijk dat als je zo enthousiast bent over het product dat je het ook zou kopen als je er niets aan verdiend maar je distributeur MOET worden als je extra voordeel wilt krijgen, de kans groot is dat je "per ongeluk" een aantal vrienden distributeur maakt omdat zij ook het voordeel willen hebben en ook zo enthousiast zijn. Maar ja, dat strookt niet met de stelling die tegenstanders ons door de strot willen drukken, dat je in mlm je vrienden je product door de strot moet duwen. Maar ja, die tegenstanders sleuren je waarschijnlijk ook aan de nekharen mee naar de film als dat betekend dat ze het tweede kaartje voor half geld kunnen krijgen. Zoals de waard..........
Bijkomstig voordeel is natuurlijk dat als je zo enthousiast bent over het product dat je het ook zou kopen als je er niets aan verdiend maar je distributeur MOET worden als je extra voordeel wilt krijgen, de kans groot is dat je "per ongeluk" een aantal vrienden distributeur maakt omdat zij ook het voordeel willen hebben en ook zo enthousiast zijn. Maar ja, dat strookt niet met de stelling die tegenstanders ons door de strot willen drukken, dat je in mlm je vrienden je product door de strot moet duwen. Maar ja, die tegenstanders sleuren je waarschijnlijk ook aan de nekharen mee naar de film als dat betekend dat ze het tweede kaartje voor half geld kunnen krijgen. Zoals de waard..........
Waarom zouden MLM-bedrijven er dan toch voor kiezen om daar zelf geen onderscheid in te maken? Ik snap dat oprecht niet. Neem Amway UK, door de rechter veroordeeld tot het jaarlijks openbaar maken van bepaalde cijfers, die nou niet bepaald een mooi beeld schetsen. Als ik dan wist dat een groot deel van mijn distributeurs slechts klant is, dan zou ik daar zelf kennis van geven in mijn publicatie van de jaarcijfers. Heb jij enig idee waarom ze dat niet doen? Want het zou toch een hoop nieuwe distributeurs over de streep kunnen trekken? Zou het er iets mee te maken hebben dat ze het bedrijf een breedgedragen imago willen geven?antileugens schreef:@Niels2010: Je hebt gelijk als je stelt dat de uitspraak "Omzet is niet belangrijk" onzin is. Maar de rekensom is dat ook, zolang je niet weet hoeveel uren er gedraaid worden. [...] 90% van de mensen in zijn team uitsluitend distributeur zijn vanwege het extra inkoopvoordeel.
Zo'n link kun je natuurlijk wel altijd even in een pb sturen. Overigens, jij verwijst vaak naar 'businessforhome', wat niet direct een commerciële indruk maakt, maar klopt het dat ik bijvoorbeeld de lijst van topverdieners in MLM alleen kan zien als ik een account heb daar?antileugens schreef:In een van de video's van een van de site die hier als "commercieel" worden afgedaan verteld iemand die in de afgelopen jaren 70 miljoen verdiend heeft met MLM dat een van de voorwaarden waaraan je een MLM bedrijf dient te beoordelen is of je het product zou kopen als je er niet aan verdiende.
-
Kijk dat het bonussysteem bij win anders is kan ik ook niet helpen
Ik zit bij een ander en dat bonus systeem werkt zoals ik heb uitgelegd
Welke dat zeg ik niet
Welke dat zeg ik niet
Nee dat kun jij niet helpen, maar als je generaliserende uitspraken over MLM wil doen, zul je je wel op de hoogte moeten stellen van zulke verschillen. Daarnaast wilde ik alleen even aangeven dat bepaalde bonussystemen ook negatieve effecten kunnen hebben.MLMvoorstanderNL schreef:Kijk dat het bonussysteem bij win anders is kan ik ook niet helpen
Welke dat zeg ik niet
Hmm, lang verhaal. Maar als ik het goed zie, gaat in jou model in totaal 55% van de omzet op aan vergoedingen voor de vertegenwoordigers? Leuke marge voor kaas... En moet 1 op de 10 gezinnen deze soort kaas kopen? Lijkt me erg ambitieus. Om maar te zwijgen over de omzet van mensen lager in de piramide. Als die mensen de ¾ van de kaas bij jou kopen (ambitieus), dan is dat 2½ kg per maand. Stel 10 per kilo, levert het een omzet op van 25 euro per gezin.
Wellicht dat je het toch beter bij schoonmaakproducten of plastic bakjes kunt houden. Dat zijn producten die sowieso een fikse marge hebben en die ook internationaal beter te verkopen zijn.
Wellicht dat je het toch beter bij schoonmaakproducten of plastic bakjes kunt houden. Dat zijn producten die sowieso een fikse marge hebben en die ook internationaal beter te verkopen zijn.
@antileugens Wauw, je hebt door dat inderdaad niet iedereen MLM kan gaan doen. Maar dit is wel wat MLMvoorstander beweert (denk aan level 400). Nee, er is maar voldoende omzet te genereren voor een relatief kleine groep. Dat is dus ook mijn punt. De markt kent gewoon zijn beperkingen zoals elke markt, jou aanhalen van de loodgieters is inderdaad zo'n voorbeeld. Als er teveel loodgieters komen zullen er een aantal niet meer van kunnen rondkomen en dus moeten stoppen.
Over het aantal uren kan je kort zijn, die doen in dit geval niet terzake. We hebben het nu over het feit of je er een inkomen aan kan overhouden waarvan je goed kan leven. Het aantal uren dat er ingestoken wordt bepaald wat het uur-inkomen is wat er wordt uitgehaald en dus of je zelfs een acceptabel uurloon kan bereiken. Nu we hebben vastgesteld dat je maar een beperkt aantal lagen kan hebben moet je je afvragen of jij als deelnemer nog genoeg lagen onder je kan krijgen om een goed inkomen te verdienen. En dan blijkt dat alleen de eerste 4 lagen nog een kans hebben maar iedereen daarna (met de uitzondering daargelaten) gedoemd is om niet verder te komen dan hoogstens een bijverdienste.
Over het aantal uren kan je kort zijn, die doen in dit geval niet terzake. We hebben het nu over het feit of je er een inkomen aan kan overhouden waarvan je goed kan leven. Het aantal uren dat er ingestoken wordt bepaald wat het uur-inkomen is wat er wordt uitgehaald en dus of je zelfs een acceptabel uurloon kan bereiken. Nu we hebben vastgesteld dat je maar een beperkt aantal lagen kan hebben moet je je afvragen of jij als deelnemer nog genoeg lagen onder je kan krijgen om een goed inkomen te verdienen. En dan blijkt dat alleen de eerste 4 lagen nog een kans hebben maar iedereen daarna (met de uitzondering daargelaten) gedoemd is om niet verder te komen dan hoogstens een bijverdienste.
-
Het is dan raadzaam om hier dus naar te informeren.Niels2010 schreef:Nee dat kun jij niet helpen, maar als je generaliserende uitspraken over MLM wil doen, zul je je wel op de hoogte moeten stellen van zulke verschillen. Daarnaast wilde ik alleen even aangeven dat bepaalde bonussystemen ook negatieve effecten kunnen hebben.MLMvoorstanderNL schreef:Kijk dat het bonussysteem bij win anders is kan ik ook niet helpen
Welke dat zeg ik niet
-
Mijn kaas verhaal was een voorbeeld he. Maar ik weet niet hoe het overal zit.kweenie schreef:Hmm, lang verhaal. Maar als ik het goed zie, gaat in jou model in totaal 55% van de omzet op aan vergoedingen voor de vertegenwoordigers? Leuke marge voor kaas... En moet 1 op de 10 gezinnen deze soort kaas kopen? Lijkt me erg ambitieus. Om maar te zwijgen over de omzet van mensen lager in de piramide. Als die mensen de ¾ van de kaas bij jou kopen (ambitieus), dan is dat 2½ kg per maand. Stel 10 per kilo, levert het een omzet op van 25 euro per gezin.
Alle marges liggen in MLM anders want het kosten plaatje is gewoon anders. Er worden geen tonnen in reclame gepompt.
En de winstmarge die het bedrijf pakt op elk product is veel lager.. gewoon omdat het verkoop volume veel groter is en wordt.
Nee niet iedereen kan en gaat MLM doen.. Daarom blijft de markt altijd in bewegeging.
Hou dus aub op met dingen te roepen als markt verzadiging want voor elke branche vind ik 'there is NO such thing'
Marktverzadiging ga toch weg
Zelfs een top-adverteerder als AH besteedt minder dan 2% van de omzet aan marketing. Vergeleken met de 55% die in jou MLM model verdwijnt in de piramide is dat maar een schijntje.
Dat kun jij wel vinden, maar is het dan daarom ook zo? Wat mij betreft mag jij best denken dat het geen bedreiging is voor MLM, maar dat wil niet zeggen dat het concept niet bestaat..MLMvoorstanderNL schreef:Nee niet iedereen kan en gaat MLM doen.. Daarom blijft de markt altijd in bewegeging.
Hou dus aub op met dingen te roepen als markt verzadiging want voor elke branche vind ik 'there is NO such thing'
Marktverzadiging ga toch weg
Elke markt kan verzadigd raken. Het is heel simpel: een markt kan sowieso al nooit groter worden dan a) (qua klanten) het aantal mensen op de wereld en b) (qua omzet) de algehele hoeveelheid geld op de wereld. Nu zul jij heus wel beseffen dat niet de hele wereld zit te wachten op dezelfde producten. Behoeften verschillen, en sowieso moet geld aan verschillende zaken worden besteed (zogenaamde primaire behoeften: eten, drinken, kleding, etc.). Natuurlijk zul je dan zeggen: die markt zal dan nooit verzadigd raken, want niet heel de wereldbevolking is klant en niet al het geld ter wereld wordt er aan besteed, maar zo zit het natuurlijk niet. Je hebt te maken met de aard van je product (is het een primaire behoefte, of kunnen mensen ook zonder?), concurrentie, de hoeveelheid geld die mensen er aan kunnen en willen uitgeven, de hoeveelheid mensen die het uberhaupt kunnen betalen, etcetera.
Dan wordt de discussie vaak verlegd naar de zogenoemde 'herhalingsaankopen'; een doosje vitaminepillen gaat niet een levenlang mee, een waterfilter moet vervangen worden, enzovoorts. Desalniettemin blijft de markt altijd beperkt, want: hoevaak moeten die pillen worden gekocht, hoevaak moet dat filter worden vervangen, ga zo maar door. De minimale beperking die elke markt heeft is zo als gezegd de wereldbevolking + hun geldvoorziening. Daarnaast zul je begrijpen dat een markt vaak nog veel beperkter is, door bovengenoemde factoren. Dat geldt voor elke markt, zowel traditioneel als MLM-geörienteerd. Daarom verwijzen tegenstanders van MLM ook vaak naar het ietwat vreemdogende principe in MLM dat je zoveel mogelijk 'verkopers' (of vertegenwoordigers, distributeurs, etc.) moet zien te vinden. Je werft in principe je eigen concurrentie aan en beperkt daarmee tot op zekere hoogte je eigen verzorgingsgebied.
@ Kweenie:
Het viel me ook op dat naast Herbalife, Euphony nu ook 'traditionele reclame' maakt voor zichzelf:kweenie schreef:Zelfs een top-adverteerder als AH besteedt minder dan 2% van de omzet aan marketing. Vergeleken met de 55% die in jou MLM model verdwijnt in de piramide is dat maar een schijntje.
http://www.fcdenbosch.nl/Nieuws/272/280 ... l&siteID=4
-
Boven noemde ik al een inkomsten van €5.322000 exclusief omzet.
Weetje wat zo leuk is aan cijfers, je kan ze manipuleren totdat ze zeggen wat jij wil. e dat zie ik hier steeds gebeuren..
Dan zeg ik bjvoorbeeld net dat we uitgaan van 8 klanten per vertegenwoordiger met een omzet van €100 en dan zegt hier iemand anders 'jaaaaaa maaar laten we nu even ervan uitgaan dat men €800 per klant of vertegenwoordiger omzet.. Ja erg realistisch met kaas
Ik koos voor kaas omdat we Hollanders zijn toch? moeten iets hebben waarmee we ons kunnen identificeren.
Laten we nu dan even kijken naar de omzet.
Nou we gaan weer uit van onze eigen 8 klanten en dat kunnen zijn gezinnen of misschien wel een restaurant. Je kan allerlei klanten hebben behalve een andere kaasboer met een omzet van bij elkaar €100. Geen vetpot want we krijgen nu maar 1% omdat het volume zo laag is. Is €1 (Alle tegenstanders roepen nu heel hard JAAA zie je nou dat het niet de moeite waard is! )
Oké maar dan heb je misschien na 1 maand al 20 adresjes en dan is de omzet ineens €550 en dan krijg je bijvoorbeeld 4%. €22 joepiee!! Nee weer geen vetpot.
Houdt er rekening mee dat ik nu dus alleen praat over omzet commissie.
Je comissie is nog niks maar je hebt inmiddels wel al wat bonussen gevangen (in mijn systeem). Als je 20 klanten hebt dan heb je dus als het goed is een aantal doelstellingen gehaald namelijk;
100+250+450+100= €900
Ok dan nu weer naar de OMZET Volgen we het nog? Dus die €900 kan je in je knip steken bovenop je huidige vaste inkomen.. Want MLM begint parttime als extra! Grote fout die mensen maken is dat ze te snel gaan rekenen op geld, dit demotiveert en DAAROM valt men af.
Om het makkelijk te kunnen berekenen blijven we werken met het getal 100.
Ik heb zelf 8 klanten en die maken SAMEN €100 omzet, datzelfde geldt voor alles onder mij:
2. €900| 0.5% = €4.50
3. €2.700| 1% = €27
4. €8.100| 3% = €324
5. €24.300| 3% = €729
6. €72.900| 5% = €3645
7. €218.700| 6% = €13.122
8. €656.100| 9% = €59.049
9. €1.968300| 12% = €236.196
10. €5.904900| 15% = €885.735
Wat een bedragen he! Nou heeft elk MLM systeem voorwaarden aan het te verdienen commissie over bepaalde niveau's. Bijvoorbeeld dat ze willen dat je zelf 30 persoonlijke klanten hebt en dan kun je over niveau 10 betaald krijgen. Dus je kunt altijd spelen met die cijfers.. Maar ik wil het simpel houden..
Kwestie van optellen.. Wat verdien ik als ik alles optel bij elkaar? €1.198833 Per maand. Jeetje wat een geld he Dat zou betekenen dat je €14.385996 per jar vangt! Dat is veel!! Maar ik ken voetballers die meer verdienen.
Nu de omzet: €8.857300
En wat is per 10 niveau's de omzet? €8.857300
Dus als we 100 lagen hebben waarbij iedereen (ik herhaal IEDEREEN) op niveau 0 start is de omzet gegroeid tot: €88.573000
Dat is dus een bedrijfs omzet van nog geen miljard waarbij er dus door de vertegenwoordigers die goeie inzet tonen en commitment (veel gebruikt woord in MLM) er goeie knaken zijn te verdienen.
Ik zeg het zoals het is, ik geloof dat het zo werkt en ja deze getallen zijn fictief en het gaat in elke branche anders. Geloof me nou maar dat het erin zit Ik lieg niet en ja het is rekenkundig mogelijk dat iedereen de bedragen zou kunnen krijgen die ik heb genoemd.
Ik snap wel waar het argument vandaan komt van omzet verdeling e.d. maar dat is geen punt om je druk om te maken.
Let op: Nu heb ik het dus boven over de omzet en de commissies gehad.. die mag je optellen bij de te behalen bonussen.
En het argument dat al die grootverdieners aan de top uitzonderingen zijn kan enigzins kloppen. Alleen zijn die mensen net als iedereen op de startpositie begonnen. Het verschil is dat ze er 100% voor gingen en erin geloofde.
Spring maar eens uit een vliegtuig zonder dat je zeker weet het te overleven, dat geeft geen lekker gevoel toch? Geloof is ALLES.
ok mensen, schieten maar!
Weetje wat zo leuk is aan cijfers, je kan ze manipuleren totdat ze zeggen wat jij wil. e dat zie ik hier steeds gebeuren..
Dan zeg ik bjvoorbeeld net dat we uitgaan van 8 klanten per vertegenwoordiger met een omzet van €100 en dan zegt hier iemand anders 'jaaaaaa maaar laten we nu even ervan uitgaan dat men €800 per klant of vertegenwoordiger omzet.. Ja erg realistisch met kaas
Ik koos voor kaas omdat we Hollanders zijn toch? moeten iets hebben waarmee we ons kunnen identificeren.
Laten we nu dan even kijken naar de omzet.
Nou we gaan weer uit van onze eigen 8 klanten en dat kunnen zijn gezinnen of misschien wel een restaurant. Je kan allerlei klanten hebben behalve een andere kaasboer met een omzet van bij elkaar €100. Geen vetpot want we krijgen nu maar 1% omdat het volume zo laag is. Is €1 (Alle tegenstanders roepen nu heel hard JAAA zie je nou dat het niet de moeite waard is! )
Oké maar dan heb je misschien na 1 maand al 20 adresjes en dan is de omzet ineens €550 en dan krijg je bijvoorbeeld 4%. €22 joepiee!! Nee weer geen vetpot.
Houdt er rekening mee dat ik nu dus alleen praat over omzet commissie.
Je comissie is nog niks maar je hebt inmiddels wel al wat bonussen gevangen (in mijn systeem). Als je 20 klanten hebt dan heb je dus als het goed is een aantal doelstellingen gehaald namelijk;
Volgende vorm van bonus dat kunnen acties zijn zoals: Maak 4 nieuwe lidmaatschappen en ontvang €100
en vervolgens staat er maak 9 lidmaatschappen en ontvang €250
En dan weer maak 15 nieuwe lidmaatschappen en krijg €450
We hebben er inmiddels 20: Je kreeg €100 voor 4 + €250 als je er 9 maakt totaal + €450 als je de 15 haalt in 1 maand. Dus wat hebben we?Wat hebben we dan verdiend?
Nou €100 + €250 + €450 = €800 !
100+250+450+100= €900
Ok dan nu weer naar de OMZET Volgen we het nog? Dus die €900 kan je in je knip steken bovenop je huidige vaste inkomen.. Want MLM begint parttime als extra! Grote fout die mensen maken is dat ze te snel gaan rekenen op geld, dit demotiveert en DAAROM valt men af.
Om het makkelijk te kunnen berekenen blijven we werken met het getal 100.
Ik heb zelf 8 klanten en die maken SAMEN €100 omzet, datzelfde geldt voor alles onder mij:
Omzet op niveau 1: €300| 0.5% = €1.50op 1 krijg je: 0.5% over de omzet. vertegenwoordigers: 3| Klanten: 24
2: 0.5% vertegenwoordigers: 9 Klanten: 72
3: 1% 27 |Klanten: 216
4: 3% 81 |Klanten: 648
5: 3% 243| Klanten: 1944
6: 5% 729 | Klanten: 5832
7: 6% 2187 |Klanten: 17.496
8: 9% 6561 | klanten: 52.488
9: 12% 19.683| Klanten: 157.464
10: 15% 59.049 vertegenwoordigers | Klanten: 472.392
2. €900| 0.5% = €4.50
3. €2.700| 1% = €27
4. €8.100| 3% = €324
5. €24.300| 3% = €729
6. €72.900| 5% = €3645
7. €218.700| 6% = €13.122
8. €656.100| 9% = €59.049
9. €1.968300| 12% = €236.196
10. €5.904900| 15% = €885.735
Wat een bedragen he! Nou heeft elk MLM systeem voorwaarden aan het te verdienen commissie over bepaalde niveau's. Bijvoorbeeld dat ze willen dat je zelf 30 persoonlijke klanten hebt en dan kun je over niveau 10 betaald krijgen. Dus je kunt altijd spelen met die cijfers.. Maar ik wil het simpel houden..
Kwestie van optellen.. Wat verdien ik als ik alles optel bij elkaar? €1.198833 Per maand. Jeetje wat een geld he Dat zou betekenen dat je €14.385996 per jar vangt! Dat is veel!! Maar ik ken voetballers die meer verdienen.
Nu de omzet: €8.857300
En wat is per 10 niveau's de omzet? €8.857300
Dus als we 100 lagen hebben waarbij iedereen (ik herhaal IEDEREEN) op niveau 0 start is de omzet gegroeid tot: €88.573000
Dat is dus een bedrijfs omzet van nog geen miljard waarbij er dus door de vertegenwoordigers die goeie inzet tonen en commitment (veel gebruikt woord in MLM) er goeie knaken zijn te verdienen.
Ik zeg het zoals het is, ik geloof dat het zo werkt en ja deze getallen zijn fictief en het gaat in elke branche anders. Geloof me nou maar dat het erin zit Ik lieg niet en ja het is rekenkundig mogelijk dat iedereen de bedragen zou kunnen krijgen die ik heb genoemd.
Ik snap wel waar het argument vandaan komt van omzet verdeling e.d. maar dat is geen punt om je druk om te maken.
Let op: Nu heb ik het dus boven over de omzet en de commissies gehad.. die mag je optellen bij de te behalen bonussen.
En het argument dat al die grootverdieners aan de top uitzonderingen zijn kan enigzins kloppen. Alleen zijn die mensen net als iedereen op de startpositie begonnen. Het verschil is dat ze er 100% voor gingen en erin geloofde.
Spring maar eens uit een vliegtuig zonder dat je zeker weet het te overleven, dat geeft geen lekker gevoel toch? Geloof is ALLES.
ok mensen, schieten maar!
Staat er geen eentje tussen in de lijst van 500 topverdieners die 14 miljoen per jaar verdient hoor..Dat zou betekenen dat je €14.385996 per jar vangt! Dat is veel!! Maar ik ken voetballers die meer verdienen.
Dat is natuurlijk niet zo, daar is de markt te beperkt voor, maar goed je praat alleen maar en je leest niets.ja het is rekenkundig mogelijk dat iedereen de bedragen zou kunnen krijgen die ik heb genoemd.
En als je oog dan wel op wat kritiek valt, dan moeten we ons er maar gewoon niet druk over maken. Jij zou een goede dokter zijn..maar dat is geen punt om je druk om te maken.
Waarom? Als wij schieten, reageer je er toch niet op.ok mensen, schieten maar!