Kaas MLM BV is van mij
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De rest moet ik wat meer tijd voor nemen, maar of er veel geld omgaat in mlm is niet een discussiepunt. Het probleem is dat de hoeveelheid geld per deelnemer zo weinig is dat het niet aantrekkelijk meer is.MLMvoorstanderNL schreef:U ziet...er gaan aardig wat knaken in om...
Bestaan er dan mlm professoren? Heb je trouwens de link nog die jouw claim onderbouwt dat er in Amerika 15 miljoen mensen aan mlm doen?MLMvoorstanderNL schreef:Als ik niet inga op iemand is dat niet omdat ik de vraag wil ontwijken maar eerder omdat ik als individu het antwoord niet weet. Ik ben MLMVoorstander en niet MLM Professor
Zie je maar weer hoe beperkt je informatie is. Die zaak is NIET aangespannen door WIN-distributeurs; een WIN-distributeur werd door de belastingdienst voor de rechter (belastingkamer) gedaagd, omdat hij al jaren zijn verliezen van WIN probeerde af te trekken van zijn normale inkomsten. Als je met een niet-primaire inkomstenbron veel geld bijverdiend moet je hier belasting over betalen, als je hiermee grote verliezen maakt, hoef je over je primaire inkomsten minder belasting te betalen. Desalniettemin, als die niet-primaire bron zo weinig garantie op inkomen geeft als in dit geval (de belastingkamer omschreef MLM-inkomsten/WIN-inkomsten als 'hoogst speculatief'), dan mag je de verliezen daarvan niet aftrekken van je belasting. Op basis van DIE uitspraak is MLM in de derde schijf terecht gekomen en daarom hoeven MLM-ers zo weinig belasting te betalen. De vraag is wel of je in zee moet gaan met een bedrijf waarvan de rechter concludeert dat enige inkomsten zeer onwaarschijnlijk zijn..MLMvoorstanderNL schreef:Er was al gemeld dat je over persoonlijke inkomsten dus een hoger percentage aan belasting moet betalen dan voor je groep-commissie want dat is slecht 1,2% belasting. even ons voorbeeld van eerder met dat niveaus 4.
Als je dus €248 commissie ontvangt moet je daarover (Ik lach me kapot!) €2,97 belasting afstaan. Nou denk maar niet dat achter je aankomen want ze hebben wel grotere vissen te vangen. Dit geldt voor ELK MLM systeem in dat is vertegenwoordigd in Nederland en ik meen ergens te hebben gelezen dat het door een rechtszaak kwam die vertegenwoordigers uit het WIN systeem zijn gestart en men won. Dit waren Nederlanders en er wordt hier ook nog eens negatief gedaan over WIN.. ergens op dit forum.. Ik heb niks met dat systeem maar het zijn goeie gasten hahaha
Waarom zouden MLM-bedrijven er dan toch voor kiezen om daar zelf geen onderscheid in te maken? Ik snap dat oprecht niet. Neem Amway UK, door de rechter veroordeeld tot het jaarlijks openbaar maken van bepaalde cijfers, die nou niet bepaald een mooi beeld schetsen. Als ik dan wist dat een groot deel van mijn distributeurs slechts klant is, dan zou ik daar zelf kennis van geven in mijn publicatie van de jaarcijfers. Heb jij enig idee waarom ze dat niet doen? Want het zou toch een hoop nieuwe distributeurs over de streep kunnen trekken? Zou het er iets mee te maken hebben dat ze het bedrijf een breedgedragen imago willen geven?antileugens schreef:@Niels2010: Je hebt gelijk als je stelt dat de uitspraak "Omzet is niet belangrijk" onzin is. Maar de rekensom is dat ook, zolang je niet weet hoeveel uren er gedraaid worden. [...] 90% van de mensen in zijn team uitsluitend distributeur zijn vanwege het extra inkoopvoordeel.
Zo'n link kun je natuurlijk wel altijd even in een pb sturen. Overigens, jij verwijst vaak naar 'businessforhome', wat niet direct een commerciële indruk maakt, maar klopt het dat ik bijvoorbeeld de lijst van topverdieners in MLM alleen kan zien als ik een account heb daar?antileugens schreef:In een van de video's van een van de site die hier als "commercieel" worden afgedaan verteld iemand die in de afgelopen jaren 70 miljoen verdiend heeft met MLM dat een van de voorwaarden waaraan je een MLM bedrijf dient te beoordelen is of je het product zou kopen als je er niet aan verdiende.
Nee dat kun jij niet helpen, maar als je generaliserende uitspraken over MLM wil doen, zul je je wel op de hoogte moeten stellen van zulke verschillen. Daarnaast wilde ik alleen even aangeven dat bepaalde bonussystemen ook negatieve effecten kunnen hebben.MLMvoorstanderNL schreef:Kijk dat het bonussysteem bij win anders is kan ik ook niet helpen
Ik zit bij een ander en dat bonus systeem werkt zoals ik heb uitgelegd
Welke dat zeg ik niet
Het is dan raadzaam om hier dus naar te informeren.Niels2010 schreef:Nee dat kun jij niet helpen, maar als je generaliserende uitspraken over MLM wil doen, zul je je wel op de hoogte moeten stellen van zulke verschillen. Daarnaast wilde ik alleen even aangeven dat bepaalde bonussystemen ook negatieve effecten kunnen hebben.MLMvoorstanderNL schreef:Kijk dat het bonussysteem bij win anders is kan ik ook niet helpen
Ik zit bij een ander en dat bonus systeem werkt zoals ik heb uitgelegd
Welke dat zeg ik niet
Mijn kaas verhaal was een voorbeeld he. Maar ik weet niet hoe het overal zit.kweenie schreef:Hmm, lang verhaal. Maar als ik het goed zie, gaat in jou model in totaal 55% van de omzet op aan vergoedingen voor de vertegenwoordigers? Leuke marge voor kaas... En moet 1 op de 10 gezinnen deze soort kaas kopen? Lijkt me erg ambitieus. Om maar te zwijgen over de omzet van mensen lager in de piramide. Als die mensen de ¾ van de kaas bij jou kopen (ambitieus), dan is dat 2½ kg per maand. Stel 10 per kilo, levert het een omzet op van 25 euro per gezin.
Wellicht dat je het toch beter bij schoonmaakproducten of plastic bakjes kunt houden. Dat zijn producten die sowieso een fikse marge hebben en die ook internationaal beter te verkopen zijn.
Dat kun jij wel vinden, maar is het dan daarom ook zo? Wat mij betreft mag jij best denken dat het geen bedreiging is voor MLM, maar dat wil niet zeggen dat het concept niet bestaat..MLMvoorstanderNL schreef:Nee niet iedereen kan en gaat MLM doen.. Daarom blijft de markt altijd in bewegeging.
Hou dus aub op met dingen te roepen als markt verzadiging want voor elke branche vind ik 'there is NO such thing'
Marktverzadigingga toch weg
Het viel me ook op dat naast Herbalife, Euphony nu ook 'traditionele reclame' maakt voor zichzelf:kweenie schreef:Zelfs een top-adverteerder als AH besteedt minder dan 2% van de omzet aan marketing. Vergeleken met de 55% die in jou MLM model verdwijnt in de piramide is dat maar een schijntje.
Volgende vorm van bonus dat kunnen acties zijn zoals: Maak 4 nieuwe lidmaatschappen en ontvang €100
en vervolgens staat er maak 9 lidmaatschappen en ontvang €250
En dan weer maak 15 nieuwe lidmaatschappen en krijg €450
We hebben er inmiddels 20: Je kreeg €100 voor 4 + €250 als je er 9 maakt totaal + €450 als je de 15 haalt in 1 maand. Dus wat hebben we?Wat hebben we dan verdiend?
Nou €100 + €250 + €450 = €800 !
Omzet op niveau 1: €300| 0.5% = €1.50op 1 krijg je: 0.5% over de omzet. vertegenwoordigers: 3| Klanten: 24
2: 0.5% vertegenwoordigers: 9 Klanten: 72
3: 1% 27 |Klanten: 216
4: 3% 81 |Klanten: 648
5: 3% 243| Klanten: 1944
6: 5% 729 | Klanten: 5832
7: 6% 2187 |Klanten: 17.496
8: 9% 6561 | klanten: 52.488
9: 12% 19.683| Klanten: 157.464
10: 15% 59.049 vertegenwoordigers | Klanten: 472.392
Staat er geen eentje tussen in de lijst van 500 topverdieners die 14 miljoen per jaar verdient hoor..Dat zou betekenen dat je €14.385996 per jar vangt! Dat is veel!! Maar ik ken voetballers die meer verdienen.
Dat is natuurlijk niet zo, daar is de markt te beperkt voor, maar goed je praat alleen maar en je leest niets.ja het is rekenkundig mogelijk dat iedereen de bedragen zou kunnen krijgen die ik heb genoemd.
En als je oog dan wel op wat kritiek valt, dan moeten we ons er maar gewoon niet druk over maken. Jij zou een goede dokter zijn..maar dat is geen punt om je druk om te maken.
Waarom? Als wij schieten, reageer je er toch niet op.ok mensen, schieten maar!