LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pakketbezorgster

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Pakketbezorgster »

@Ageeth12

Ik denk dat het per pakketbezorger verschilt.
Ik bezorg ook pakketjes, via een subcontracter, in opdracht van Postnl.
En ik draag veel zorg voor mijn werk!
Ik wil al mijn klanten proberen tevreden te houden!
En ik krijg vaak complimenten van mijn klanten, dat ze mij zo vriendelijk vinden en dat ik mijn werk zo goed doe!

O ja pakketjes van Wehkamp worden niet via Postnl verstuurd maar via Selectvracht/DHL!

Mvg een pakketbezorgster!

Ziona

Ongelezen bericht door Ziona »

Hallo allemaal,

ik heb mij net geregistreerd omdat ik een probleem heb met post.nl dat ik maar niet verkroppen kan.

2 December j.l. heb ik een pakketje naar mijn vriend in Engeland verstuurd. Met Track&Trace, niet aangetekend. Het was een semi-sinterklaas cadeau en ik had er veel moeite voor gedaan dus ik was erg gespannen wat hij er van zou vinden.

Ik heb dus elke dag T&T bijgehouden. In het begin ging alles goed, sorteercentrum, gesorteerd voor land van bestemming, aangekomen in land van bestemming, in afleverroute. Dan gaat er iets mis, want er staat opeens dat er een afleverpoging is gedaan terwijl dit 100% zeker niet is gedaan. Er is dus ook geen briefje achtergelaten. Ok, raar, kan gebeuren.

Maar vervolgens gebeurt er weer iets vreemds, want mijn pakket is opeens vertraagd door omstandigheden. Huh?

Maar gelukkig komt alles goed, want de volgende dag (08-12-11) is het pakket weer in de afleverroute en zal dezelfde dag bezorgd worden. Niet dus, even later verandert dat óók weer en zal het de volgende dag bezorgd worden.
De volgende dag staat er heel fijn op T&T dat het pakket toch op 8 december is afgeleverd bij de geadresseerde. Dus ik spoor mijn vriend vol verwachting aan om snel beneden te kijken omdat het pakket er klaar moet liggen, maar helaas..niets! Goed, de buren dan? Ook niet.. briefje? Nee.

Omdat ik op internet had gelezen dat het soms alsnog later wordt bezorgd wacht ik het even af, maar zaterdagmiddag is er nog niets. Dus afgelopen zaterdag heb ik gebeld, en de mevrouw van de klantenservice zou ervoor zorgen dat ik gebeld werd op maandag zodat er een onderzoek ingesteld kan worden. Ik ben wel gebeld (denk ik) maar ik kon niet opnemen dus ik heb nog maar een keer zelf gebeld. "Oh ja, wat een toestanden weer! Ze maken er wel een zooitje van! (hè wat fijn, ze leeft met me mee!) Ik stuur u even een formulier op per mail zodat er een onderzoek ingesteld kan worden!" Formulier is niet aangekomen..ironisch.

Dus ik heb via de website een klacht ingediend, de situatie uitgelegd en dat ik graag wil dat er een onderzoek gestart wordt. Deze reactie kreeg ik vandaag:

"Geachte mevrouw ....,

Hartelijk dank voor uw reactie. Volgens mijn gegevens is de zending met het verzendnummer ..... op 8 december 2011 bezorgd. Dit kan de geadresseerde of een medebewoner zijn of het is eventueel afgegeven bij de buren. PostNL Pakketten stelt daarom geen onderzoek in."

Ohja, het staat hier dus dan zal het wel waar zijn!

Wat ik zelf denk dat er gebeurd is, is dat het gestolen is. Daarom wil ik dat ze een onderzoek starten en mij niet zomaar afwimpelen. 'Jammer dan, isch kwijt!" Vooral van de reactie van post.nl word ik erg kriegelig.

Bij dezen dus mijn vraag aan jullie: Heeft het zin om verder te gaan met mijn klacht? Ik heb het niet aangetekend laten versturen (dacht, is alleen maar onhandig omdat alleen mijn vriend het dan aannemen kan) en dat zou nog wel eens een zwak punt kunnen zijn. Toch heb ik 13 euro betaald om dit pakket te laten bezorgen, een dienst die ze uiteindelijk niet na zijn gekomen. Los van de kosten is er gewoon diefstal gepleegd, of nalatigheid.

Ik heb gereageerd op het antwoord van post.nl maar verwacht niet dat ze opeens toegeven. De volgende stap die ik wil maken is een schriftelijke klacht indienen, en als ze daar niet op ingaan naar de geschillencommissie stappen. Het gaat me nu al niet meer om het geld, maar om het principe.

Meningen hierover zijn erg welkom!

canerT

Ongelezen bericht door canerT »

loop een advocatenkantoor binnen en kijk of ze kunnen helpen zoja.. indien zij ervan uit gaan dat jij wint dat jij ze betaalt en bij verlies allebij verlies.

Hans1234

Ongelezen bericht door Hans1234 »

Aangetekende verzekerde verzendingen bij TNT Post heeft geen zin!

In december een aangetekend verzekerd pakket verstuurd ter waarde van 205 euro naar Australië via TNT Post. Bij aankomst blijkt het pakket leeg te zijn.
Melding gedaan bij TNT Post. Aanvraagformulieren ontvangen , ingevuld en teruggestuurd. Na 1 1/2 maand zou ik meer horen. Dus niet. Zelf gebeld. Kreeg toen te horen dat een proces verbaal nodig was. Na 1 1/2 maand! Inmiddels had ik de persoon in Australië al terugbetaald. TNT Post weigerde een vergoeding te geven.

Zaak voorgelegd bij de geschillencommissie. Geschillencommissie erkent fouten TNT Post en ondanks deze situatie krijg ik toch nog steeds geen vergoeding. Geschillencommissie werkt gewoon onder 1 hoedje met TNT Post!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Had je tracktrace + verzekering gekozen? Wat heb je betaald aan portokosten?

Heb ook wel eens zo'n akkefietje gehad met PostNL. Ze betaalden pas de schade na ruim een half jaar uit. Nadat ik ze had gedreigd met een dagvaarding. Toen kon het ineens wél vergoed worden.

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

Ik heb een zelfde probleem.

Pakketje verzonden T&T,verzekert en "aangetekend".

Je raat het al ook gevolgd via T&T alle stappen en TADA bezorgt............MAAR @#$#$% ik heb niks, waren niet thuis allemaal aan het werk en als klap op de vuurpijl ik kijk de handtekening na en DIE IS NIET VAN MIJ !!!

Waar is mijn pakketje postNL !!!

Bellen en na 5 dagen hoort u terug Morgen is de 5e dag.
We zullen zien me rechtsbijstand zit al te wachten :) die zegt komt goed..........

Als ik morgen niet na tevredenheid schadeloos gesteld word gaat het lopen...

Dus we gaan wat leuks beleven denk ik..

Wesley08

Ongelezen bericht door Wesley08 »

Ik heb nu al zo vaak klachten ingediend bij PostNL/TNT Post over pakketjes wat niet goed gaat. Vandaag weer een pakketje dat bij mij bezorgd zou worden. Afzender was helaas de toevoeging in het adres vergeten (stond wel op de factuur), maar ik had mijn buren al gesproken en dat was geen probleem. Ze zouden het aannemen of me erbij halen. Zending gevolgd op MijnPakket en steeds naar buiten zitten staren, niemand te zien. Ineens op PostNL de melding "Bezorging niet geslaagd". Dus ik naar de buren, ze zaten de hele tijd op de bank op 2 meter afstand van hun voordeur die vanwege hitte helemaal openstond, maar niemand gezien. In de brievenbussen gekeken, geen kaartje met niet-thuiscode. Wil klantenservice me laten terugbellen, maar dat kan vandaag niet. Waarom wel op zaterdag bezorgen maar dan geen klantenservice? Dus per e-mail ingediend. Wat houdt dit in?
Ik heb vandaag mijn pakketje niet en maandag gaan ze het weer "proberen" aangezien ik zonder niet-thuiscode niet voor afhalen bij postkantoor kan kiezen, dan weet ik tenminste zeker dat het goed gaat.
Dit is al de tweede keer dat de bezorging mislukt zou zijn sinds ik hier woon en er toch geen kaartje ligt. Verder zou mijn deurbel al heel vaak niet gewerkt hebben terwijl ik praktisch naast de voordeur en het raam zit of zou ik niet thuis zijn geweest.

Klachtafhandeling is telkens helemaal niks. Je krijgt een standaard berichtje of ze spreken dat standaard berichtje in op je voicemail met dat het allemaal je eigen schuld is en dat was het. Vorige keer was klantenservice wel open, gebeld met dat 0900-nummer om te horen te krijgen dat ze geen contact op kunnen nemen met bezorgers zodat ze bijvoorbeeld even terugrijden o.i.d.
Ook kan je geen wijziging of toevoeging bij een klacht doen, dus dat is gewoon maar een tweede indienen. Allemaal erg slordig.

Als ik de keuze heb bij een bedrijf (vaak niet zo) zal ik altijd kiezen voor de concurrent en anders direct afhalen!

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Lieve mensen, stop met het versturen van pakketten met Post.nl.
Ik ben daar helemaal klaar mee!.
Een heel goed alternatief is GLS.
Vorige week 2 pakketten verstuurd , en deze waren de volgende dag al ontvangen.
GLS werkt met afmetingen van het pakket , en NIET met het gewicht.
De service is ook geweldig , bezorgers schijnen ook zeer klantvriendelijk te zijn itt tot die @@#$$%%^^ van post.nl.
Voor mij alleen nog maar GLS!!

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

hawkwind schreef:Lieve mensen, stop met het versturen van pakketten met Post.nl.
Ik ben daar helemaal klaar mee!.
Een heel goed alternatief is GLS.
Vorige week 2 pakketten verstuurd , en deze waren de volgende dag al ontvangen.
GLS werkt met afmetingen van het pakket , en NIET met het gewicht.
De service is ook geweldig , bezorgers schijnen ook zeer klantvriendelijk te zijn itt tot die @@#$$%%^^ van post.nl.
Voor mij alleen nog maar GLS!!
@Hawkwind,
We hebben vanaf begin dit jaar ruim 1150 pakketten verstuurd met PostNL. Werkelijk géén enkel pakket is zoekgeraakt, beschadigd of wat dan ook. In 99% van de gevallen de volgende dag bezorgd.

Zo zie je maar dat iedereen weer andere ervaringen heeft. Vaak zie je echter dat er problemen ontstaan door onjuiste of geen duidelijke adressering. De fout ligt dan bij de verzender, ipv PostNL.

Wesley08

Ongelezen bericht door Wesley08 »

Bij deze een update over mijn klacht naar PostNL toe. Deze nutteloze reactie kreeg ik vandaag:
--------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uit mijn gegevens blijkt dat u uw zending vandaag alsnog heeft ontvangen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

http://www.postnlpakketten.nl/
--------------------------------------------------------------------------------------
(Heb uit privacy overwegingen beide namen maar gecensureerd)

Hier heb ik natuurlijk via het reactieformulier inmiddels weer opnieuw de vraag gesteld waarom de eerste bezorgpoging niet was geslaagd (en er ook geen Niet-Thuiscode in de brievenbus lag) en of de desbetreffende bezorger hierop is aangesproken en wat voor vervolgacties er zijn ondernomen.
Deze reactie gaf namelijk geen antwoord op mijn klacht/vraag, het vertelde me alleen wat ik allang wist (natuurlijk weet ik dat ik vandaag het pakket alsnog heb gehad) plus een excuses.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hofla023 schreef:Aankoop op internet gedaan, zelfde dag betaald en verzonden.
Volgende dag komt de postbode het pakketje afleveren ben helaas niet thuis.
Briefje in de bus met vriendelijke groet uw postbode u kunt u het pakje de volgende dag ophalen

[/b]
Was je niet gewoon te vroeg? Bij mij staat er altijd op dat je na 16.00 de volgende dag het pakket kan ophalen.

Siabang

Ongelezen bericht door Siabang »

Jaren geleden heb ik eens bij TNT gewerkt en moet ik zeggen dat men daar wel heel erg serieus bezig was met het werk!Af en toe werd er weleens fouten gemaakt die naar verhouding miniem waren.
Als er fouten werden gemaakt dan was het heel erg moeilijk en zo niet onmogelijk om weer recht te zetten.Het gaat hier om duizenden paketten per dag die men moet verwerken met zovele handen,personen en transport.
Privé zendingen kan verschil maken tov. gerenomeerde webshop zendingen.
Ik denk niet dat TNT hun graag kwijt wilt aan andere bezorgdiensten dus dat doen ze zowiezo serieuzer maar desondanks maken ze toch af en toe fouten.
Bij privé zendingen of via de marktplaats e.d. lijkt mij verstandigst om een andere bezorgingsdienst te nemen en af te spreken met de verkoper.
Ik kijk nu ook welke bezorgdienst de webshop gebruikt om internet aankopen te doen.Als even kan geen TNT.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bij privé zendingen of via de marktplaats e.d. lijkt mij verstandigst om een andere bezorgingsdienst te nemen en af te spreken met de verkoper
Nooit problemen met bezorging via TNT gehad.

turbo62

Ongelezen bericht door turbo62 »

Dan dit staaltje van post nl.
een paar weken terug een laptop opgestuurd naar onze dochter die verpakt zat in een speciale doos voor laptops die onze zoon speciaal van zijn werk meegenomen had staat met grote letters toshiba laptop op.
kan je dus begrijpen dat daar geen suiker in zit maar hoogswaarschijnlijk dus een laptop .
toen onze dochter het pakket binnen had en de laptop aanzette bleek het beeldscherm kapot te zijn .
omdat de laptop al vier jaar oud is wordt je door post nl afgescheept met een par tientje was aangetekend verzonden eem je dus aan dat het goed verzekerd is .dus niet volgende keer toch maar met dhl of ups verzenden.

Gesloten