LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
stofzuigertje

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slim want soms brengen mensen het terug omdat ze verkeerde kochten of elders goedkopere vonden.
Niet elk terug gebracht product is stuk.

Verder worden er ook bedieningsfouten gemaakt door niet of niet goed lezen van de instructie, of deze is zo onduidelijk.

Maar bedankt voor het Stipje want nu weet ik ook dat ik beter gelijk het kan openen en controleren om 2x rijden te voorkomen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

robingtom schreef:Ik weet hoe het bij de kijshop werkt. Ik heb daar een aantal jaren gewerkt. Als een artikel wordt teruggebracht omdat het niet goed werkt of helemaal niet werkt, gaat het gewoon terug het magazijn in. Op het stickertje met de code van het artikel wordt dan met pen een stipje gezet. Zo weten ze als het produkt een tweede keer wordt teruggebracht, omdat het niet werkt, dat het wel eens echt kapot kan zijn. Pas dan wordt het artikel teruggestuurd. Dus let bij aankoop bij de kijkshop op het artikelnummerstickertje. Staat er met pen een stipje/bolletje op, weiger dan dit produkt! En vertel ook maar dat je weet wat het stipje betekent.
Ik heb dat ook een keer gehad. Ik kocht een rekenmachine. Er stond een stip op het stickertje, dus ik zei ik wil een andere want deze doet het niet. Zei het meisje van de kassa "hoe weet jij dat nou, je hebt het nog niet eens uitgepakt." Ik vertelde dat ik wist van het stipje op de sticker. Het meisje kreeg een rood hoofd en pakte meteen een nieuwe rekenmachine.
Daar was ik dus al een beetje bang voor.
Dit is natuurlijk niet correct. Op zij minst dient de kijkshop werkelijk te onderzoeken of het product kapot is of niet

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door bprosman »

Nog ooit een reactie op je brief gehad ?
Was het die op "Zuid" of in "West" ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

bprosman schreef:Nog ooit een reactie op je brief gehad ?
Was het die op "Zuid" of in "West" ?
Nee nooit reactie gehad. Was op Zuid.

Stilic
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011 17:07

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door Stilic »

Typisch Nederlands gedrag, alles over 1 kam scheren. Dat er bij een of enkele filialen van Kijkshop een aso manager werkt, die zich niet aan de regels houdt betekent niet dat het overal zo is. Bij Blokker of welke winkel dan ook werken ook zulke aso managers, maar dat betekent ook niet dat dat bij alle Blokkers zo is.

Ik werk als weekend-hulp in een filiaal van Kijkshop en wij krijgen met grote regelmaat complimenten van klanten die tevreden zijn over de service. Wij houden ons altijd netjes aan de regels en toch kun je daarmee niet voorkomen dat mensen boos worden. Net zoals er aso managers zijn, zijn er ook heel erg veel onbeschofte en onredelijke klanten.

De garantie service van Kijkshop is als volgt:

Als een product niet bevalt dan kan het binnen 16 dagen met de bon geruild worden en wordt er geld terug gegeven. Het product dient dan wel netjes en zonder sporen van gebruik in de doos te zitten (niet meer dan logisch).

Als een product binnen 16 dagen defect is krijg je óf een nieuw apparaat óf je geld terug.

Buiten die 16 dagen worden sommige producten onder garantie opgestuurd en sommige producten worden direct omgeruild. Het omruilen is afhankelijk van de fabrikant, sommige geven aan dat de Kijkshop het defecte apparaat terug kan nemen en een nieuwe kan aanbieden.

Soms komen mensen na een half jaar terug met een product dat helemaal smerig en goor is van het gebruik. Het product heeft een defect en dus bieden wij aan om het onder garantie te laten repareren (als het geen artikel is dat door de fabrikant direct geruild mag worden). Soms eisen die mensen dan onterecht hun geld terug, wanneer ze dat niet krijgen worden ze helemaal gek en maken ze er een rel van. Dan sturen ze een brief naar Kijkshop dat ze onbeschoft behandeld zijn, terwijl de medewerker netjes en volgens de regels heeft gehandeld. Maar omdat ze hun gelijk niet krijgen is het allemaal zo asociaal en gaan ze op dit soort fora onzin lopen spouwen.

In ons filiaal wordt er altijd aan de hand van deze regels gewerkt en in veel gevallen zijn we ook nog soepel met omruilen buiten de omruil garantie. Wij blijven altijd netjes tegen de klant ook al doet de klant niet netjes tegen ons. Tuurlijk gaat er wel eens wat fout, maar wij doen altijd ons best om het zo netjes mogelijk op te lossen.

Dat een pannenkoek in een ander filiaal (weet wel wie het is) het verkloot, is vervelend voor de klanten en voor medewerkers uit filialen die het wel netjes doen. Beetje triest om dan hier alle filialen van de Kijkshop over een kam te scheren en af te doen als slecht.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Typisch Nederlands gedrag, alles over 1 kam scheren. Dat er bij een of enkele filialen van Kijkshop een aso manager werkt, die zich niet aan de regels houdt betekent niet dat het overal zo is. Bij Blokker of welke winkel dan ook werken ook zulke aso managers, maar dat betekent ook niet dat dat bij alle Blokkers zo is.
Ik heb dit topic zelf gestart en heb me beperkt tot de ervaringen die ik zelf in de kijkshop 's-Hertogenbosch heb mogen meemaken.
Als een product binnen 16 dagen defect is krijg je óf een nieuw apparaat óf je geld terug.
Dat mag dan bij jullie zo zijn, bij de kijkshop waar ik terug kwam gold dat je alleen een nieuw product kreeg als de verpakking nog volledig intact is. Hoezo garantie?

Enfin, ik geloof best dat er ook een goede kijkshop filiaalmanager zal zijn, maar mijn brief naar het hoofdkantoor had ook wel beantwoord kunnen worden, en dat is toch echt beleid.

MAXIEM

Re: Wat verkoopt de Kijkshop toch een rommel.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Leo The Emperor
.....en dat is toch echt beleid....
(om brieven NIET te beantwoorden).

Maxiem.

Gesloten