LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Parfumlux

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
johnofeach
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2014 10:27

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door johnofeach »

Beste forumdeelnemers.
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van het vervolg van mijn aankoop. Welnu op 21 januari 10:45 uur heb ik mijn 1e reactie op het forum geplaatst en op dezelfde dag ook mijn bestelling thuis ontvangen. :D
Aan de geleverde doos, flesje en inhoud is niet te zien of ik wel of niet een originele geur geleverd heb gekregen. Ook de geur wijkt niet af van mijn voorgaande product. Ik kan niet anders constateren dan dat Parfumlux netjes en snel geleverd heeft wat ik heb besteld.
Met vriendelijke groet.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door bokkel »

"gelukkig maar"

robsijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2014 19:23

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door robsijs »

Ik heb ook een probleem met parfumlux. Ik ben altijd heel zorgvuldig met bestellen op internet, ik check het KVK nummer en kijk of alles klopt, verder stond er zelfs een keurmerk op de website. Maar goed, ik heb afgelopen zaterdag een flesje parfum besteld en ik heb gelijk betaald, dit is tegenwoordig normaal, vervolgens heb ik gewacht op een bevestigingsmail van mijn bestelling, 4 dagen later is deze mail nog steeds nergens te bekennen. zondag heb ik gelijk een mail gestuurd via hun website, geen reactie. Lijkt me over een paar dagen misschien toch beter om aangifte te doen. Er wordt mij toch eventjes 25 euro door mijn neus geboord.

Met vriendelijke groet.

zsuzsanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2014 12:03

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door zsuzsanna »

excuse my english, my dutch is too shabby to compete with native dutch people :)
I was also a little afraid of ordering from them because the perfumes seemed way too cheap and because of the negative comments from other customer, but in the end, my order was delivered completely fine in a couple of working days (less than 5) I really dont understand how it is possibel that some people wait forever or never receive their orders, whil other people get it just as they supposed to..
Zsuzsanna http://www.consumme.com/index.php/dolce ... parfumlux/

Anke1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014 19:52

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Anke1983 »

7 dagen geleden bij Parfumlux besteld, ook direct betaald. Daarna pas het bedrijf gaan googelen en direct al spijt.... En uiteraard heb ik nog steeds niks ontvangen, ga ervanuit dat dit ook niet meer gebeurd. Op mijn mail krijg ik geen reactie.
Zal nog heel even afwachten en ga dan aangifte doen!

Gydo
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2014 11:09

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Gydo »

Ook ik ben helaas gevallen voor de (vermoedelijke) oplichtingspraktijken van parfumlux. Meer dan 7 dagen geleden dat ik de bestelling #400024024 geplaatst heb en tot dusver nog geen reactie gehad. Ik wacht nog 2-3 dagen en dan zal ik ook juridische stappen ondernemen en het TROS-programma Opgelicht erbij betrekken.

Alice25
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 13:17

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Alice25 »

Hmmm... ben benieuwd met alle berichten hier op het forum!

22 mei een bestelling geplaatst bij parfumlux. Gisteren een track and trace nummer ontvangen per mail en de melding dat het pakket vandaag afgeleverd zou worden. Helaas is dit nummer nog niet bekend bij GLS. Net een mail gestuurd naar [email protected] en aan [email protected]

Hoop hier snel antwoord op te krijgen...

Gydo
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2014 11:09

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Gydo »

Gydo schreef:Ook ik ben helaas gevallen voor de (vermoedelijke) oplichtingspraktijken van parfumlux. Meer dan 7 dagen geleden dat ik de bestelling #400024024 geplaatst heb en tot dusver nog geen reactie gehad. Ik wacht nog 2-3 dagen en dan zal ik ook juridische stappen ondernemen en het TROS-programma Opgelicht erbij betrekken.
Ik sta perplex.
Vandaag gewoon mijn bestelling binnen gekregen. Misschien niet binnen het afgesproken termijn maar mijn (favoriete) luchtje zit gewoon helemaal perfect in de originele verpakking. Mankeert verder niks aan en ruikt (voor zover ik het kan vergelijken) precies zoals hij zou moeten ruiken!
Blijf er een gemengd gevoel aan over houden mede door de vage communicatie, vele klachten hier en de dubbele websites. Maar met de 5% korting ben ik nu bijna verleid om zowaar meteen nog een bestelling te doen.

Het is een gokje wagen maar ik heb gelukkig toch mijn favoriete luchtje in extra grote variant, spotgoedkoop bij parfumlux op de kop weten te tikken.

Jordi G.
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 22:53

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Jordi G. »

Ook ik ben tegen dezelfde problemen met Parfumlux aangelopen als vele anderen hier op het forum. Op 22 mei heb ik 2 producten besteld. Hierop volgde een bevestiging en gisteren een bericht dat GLS vandaag mijn bestelling zou leveren. Allereerst bleek dit track & trace-nummer niet te
bestaan en ook na vandaag de hele dag thuis te hebben gewacht op het pakketje bleek er helemaal niets bij mij afgeleverd te zijn. Na alle berichten hier op het forum ben ik erg wantrouwig geworden, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb parfumlux gemaild en wacht hun mail af. Wel verwacht ik binnen 2 dagen alsnog het pakket in ontvangst te kunnen nemen. Indien dit niet het geval is ben ik genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Ik houd jullie opende hoogte!

Bestelling #400024238
Jean Paul Gaultier Gaultier 2 EDP 120 ML*1359
CalvinKlein Euphoria EDP 100 ML* 571

(Foutieve) Track & Trace nummer
Pakketnummer:25430089331204

Gemelos
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2014 20:53

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Gemelos »

Dank voor de berichtgeving hier m.b.t. Parfumlux. Ik wilde hier net bestelling plaatsen maar zie hier nu toch maar vanaf. :D

kimdienske
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2014 14:30

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door kimdienske »

Oh oh, ik heb 3 dagen geleden hier ook iets besteld. Ik heb toen wel netjes een mailtje gekregen dat mijn betaling was binnen gekomen en dat mijn bestelling werd 'beoordeeld'.

Ik vroeg me af wat die term te betekenen had dus ik mailde en ik kreeg geen antwoord. Verassing, volgens mij beantwoorden ze gewoon geen mail. Dus toen ging ik even googlen en ik vind dit... Ben benieuwd of ik mijn parfum krijg...

Wel met PayPal betaald gelukkig :wink:

En als je dit leest Sylvia... #400025223 is mijn ordernummer.

estheraarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2014 13:05

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door estheraarts »

Beste radar, ik kocht vorige week een parfum via de site van parfumlux. Betaalde hiervoor 104 euro incl. Verzendkosten. Vervolgens ontving ik niets. Woensdag heb ik ze een mail gestuurd met de vraag wanneer mijn parfum met bestellingsnummer 400025568 verzonden ging worden. Tot de dag van vandaag nog steeds geen reactie. Afgelopen dinsdag was mijn vriend jarig en zijn cadeau is er dus nog steeds niet. Als ik maandag nog niets te horen heb gekregen ga ik maar aangifte doen bij de politie.

tientje 1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2014 20:44

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door tientje 1974 »

Hallo,
Ik kocht op 2 juni 2014 2 flessen parfum bij Parfum de lux. 1 Fles was daarvan kapot, de hals was gebroken. Ik heb direct contact opgenomen met het bedrijf, dat helaas alleen via het internet te bereiken is, dat de fles kapot was en dat ik het retour zou doen (kosten 6.75) . Een dag later kreeg ik een bericht terug dat ik het terug kon sturen met daarin de belofte dat ik z.s.m. een nieuwe fles parfum zou ontvangen. Het pakketje wat ik retour heb gedaan is afgeleverd, dat weet ik zeker.
Tot op de dag van vandaag heb ik niets ontvangen of vernomen van parfum de Lux. Op de "tig" mailtjes die ik heb verstuurd, wordt niet gereageerd, behalve dat de mailtjes zijn ontvangen. En het mobiele nummer wordt niet opgenomen. Uit pure wanhoop wel een bericht achter gelaten, helaas ook geen reactie.
Het gaat om een redelijk klein bedrag maar het gaat om het vertrouwen wat ik had in dit bedrijf flink is geschaad. tevens krijg ik het gevoel dat ik als klant niet serieus genomen wordt. Dit wekt enorm veel frustratie en boosheid bij mij op.
Ik ga nu aan de slag met een brief die ik aangetekend zal versturen en schakel juridische hulp in. Ook zal ik aangifte doen bij de politie van oplichting. Ik laat het er niet bij zitten !!!!!!! Hopelijk laten ze het niet zover komen en lossen ze dit probleem snel en zorgvuldig op.
Mocht een van de zogeheten ondersteuningsmedewerkers nog op deze site zitten te neuzen, bij deze;

Bestelling #400024968
Narciso Rodriguez for Her EDP 100 ML 903

beeki01
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2014 20:28

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door beeki01 »

Ik heb een bestelling geplaatst 28 juli en kwam vandaag op deze forumsite terecht. Ik denk te laat want als ik het zo allemaal lees dan hebben we te maken met oplichters. Ik heb ze vandaag een mail gestuurd en gevraagd waar de parfum/bestelling blijft? Ik wacht de komende week af en ga anders stappen ondernemen. Het is te zot voor woorden dat deze webwinkel nog kan bestaan?
Ik had ook al gebeld maar er wordt absoluut niet opgenomen dus ben benieuwd?

kittylami
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2014 10:24

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door kittylami »

Helaas heb ik ook wat besteld bij Parfumlux, en tot op heden niets vernomen, geld natuurlijk zelf netjes overgemaakt via Ideal. Ik heb eerlijk gezegd nog niet gemaakt dat ik een bestelling niet ontvang, heb ook geen idee hoe je het geld kan terughalen.
Als die mensen van parfumlux dit forum lezen, dan is dit mijn bestelnummer #400027157.
Ik vind het onvoorstelbaar dat zo'n website nog niet van het internet is genomen, na het lezen van alle berichten hier, heeft iemand al wat ondernomen? Of ervaring met het terughalen van je zuurverdiende geld?

beeki01
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2014 20:28

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door beeki01 »

Hoi Kittylami,

Ik heb gisteren een mail gehad dat ze de geuren niet hebben en dat ze het geld terug gestort hebben??? Er staat nog niets op mijn rekening dus ga het even afwachten?
Op dit forum staan tips om hen aan te geven mocht je niets ontvangen.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9&t=119400
Succes

Het is niet te geloven maar keek net op mijn bankrekening en heb het geld terug ontvangen. Een ding weet ik wel en dat is, dat ik noooooooit meer bestel bij Parfumlux. Het is al heel verdacht dat zij nooit de telefoon oppakken (dit is een mobiel nummer geen vast nummer). Er zit een luchtje aan deze hele toestand en dat is geen parfumluchtje :) Ik ben natuurlijk wel heel blij dat ik mijn geld terug heb. Ze hebben het vast gelezen........................

jolan64
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2014 18:01

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door jolan64 »

Hallo allemaal,
nou ik heb ook 1 augustus' 14 een bestelling geplaatst voor 90.30 euro en al 4 mails verzonden en gebeld op 0633614481, en een sms gestuurd maar totaal geen reaktie, dus als ik na het weekend geen reaktie heb ga ik aangifte doen bij de politie.ik controleer altijd alles maar de site ziet er goed uit etc. Dus niet verwacht dit, hoop dat ik nog reaktie krijg zoals geuren opsturen of mijn geld terug.belachelijk dat dit nog steeds kan !! 1 tot 5 dagen levertijd, prima maar totaal geen reaktie daar kreeg ik argwaan door, wel gelijk na betaling ideal bevestiging ontvangen, alleen alle mailtjes krijg je bericht terug aanvraag ontvangen #9930 en dat het door ondersteuningsmedewerkers beoordeeld word, maar steeds hetzelfde nummer!!mocht ik reaktie krijgen houd ik jullie op de hoogte, alleen besgel nooit meer bij parfumlux! Mochten ze dit lezen mijn bestelnr is 400027304!!!

update!!! Ik heb vandaag de geuren ontvangen via GLS , maar de geuren zijn absoluut niet orgineel.
Dus ik heb 2 nepgeuren voor 90.30 euro dus PURE ZWENDEL,!
echt belachelijk dat dit kan maar ik laat het er niet bij zitten, aangifte is het eerste wat ik ga doen als ze geen geld terugstorten!en verdere stappen via mijn rechtsbijstand.etc.
dus mensen koop niks meer bij parfumlux/ parfumtop of turquoiseshop!!!!
verspreid deze berichten zoveel mogelijk op meerdere sites aub.
Laatst gewijzigd door jolan64 op 12 aug 2014 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

sseymor
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2014 01:51

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door sseymor »

Ook ik heb op 29-7 een bestelling geplaatst, bevestiging ontvangen, maar een Track & Trace nummer noch het luchtje zijn tot op heden nergens te bekennen.

Ik heb meerdere malen geprobeerd te bellen(ben nu geblokkeerd) 06 83771118 is zijn nummer en hun mails beantwoorden zij ook niet. Ik heb inmiddels aangifte gedaan, maar heb in de mail aangegeven dat ik het hier niet bij laat. Dit soort gasten verdienen het niet om een webshop te beheren en verpesten het voor anderen. De eigenaar is Selcuk Agirman en is via Facebook en Linkedin te vinden. Natuurlijk kan je hem geen bericht sturen, want dat hebben voorgaande klanten waarschijnlijk ook gedaan. Wellicht kent hij de kracht van het internet niet en beseft hij niet dat zijn naam hier tot in de eeuwigheid als 'oplichter' zal blijven prijken. Ik zal alles doen wat in mijn macht ligt om dit soort jonge oplichters te laten stoppen met hun praktijken. Ik hoef mijn code hieronder ook niet te plaatsen, want hij weet wel wie ik ben.

Patricia J
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2014 10:54

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Patricia J »

Ik heb donderdag 31 juli twee parfums bij Parfumlux besteld. Ze zouden uiterlijk woensdag 6 augustus geleverd worden, maar ik had niks ontvangen. Donderdag 7 augustus heb ik een bericht naar Parfumlux gestuurd waar binnen 24 uur op gereageerd zou worden. Ik heb ook gebeld naar het telefoonnummer binnen de tijden die aangegeven zijn, maar ik kreeg voicemail. Het is vandaag 9 augustus en ik heb mijn parfums niet en ook geen reactie op mijn bericht gehad. Net als vele van jullie ben ik deze forum te laat tegengekomen. Ik heb al aangifte bij de politie gedaan en wil gewoon mijn aankoopbedrag + de verzendkosten terug, aangezien ik niks ontvangen heb!

Vandaag 12 aug heb ik mijn producten in goede staat ontvangen. Ik ben uiteindelijk blij met de afloop, maar niet met het proces.
Laatst gewijzigd door Patricia J op 12 aug 2014 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

MJanssen100
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2014 13:42

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door MJanssen100 »

Afgelopen zondag bestelling gedaan bij parfumlux. Ik bestel al jaren op internet. Dit is de eerste keer dat het mis lijkt te gaan. Paar dagen na de bestelling kwam ik op deze site uit (wat ik normaal vantevoren check als ik iets bestel). Vijf werkdagen zijn om, op een email nog geen reactie gehad.
Mijn bestelnummer is 400027359. Graag zie ik mijn geld retour.
Parfumlux is aangesloten bij het keurmerk Qshops. Ik wacht het nog even een week af, anders ga ik mij tot hen richten. Als het is het maar dat dit bedrijf onbereikbaar is en niet reageert op emailberichten. Verder verwijs ik naar de algemene voorwaarden: "Artikel 11 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding"

In ieder geval als je na 30 dagen niets heb gehad, kan je sowieso het geld terugeisen. Het lijkt mij dat Qshops, gezien de vele klachten, hier ook een grote rol moet en kan vervullen. Ik houd jullie op de hoogte.

Gesloten