LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat Mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tineke59 schreef:
Jan van Westland schreef:
lilaes schreef:Sinds een jaar bellen wij met z'n 3-en thuis via Kruidvat mobiel. Een maand geleden is mijn zoonnaar een abo Vodafone gegaan. Sinds die tijd kunnen wij hem niet meer sms-en! In eerste instantie liet Kruidvat niets horen op mijn ingezonden klacht, na lang zeuren en aanhouden heeft Kruidvat eindelijk toegegeven dat er een technisch probleem is, en dat dit hopelijk over een week of 6 (!) is opgelost ... voor MIJN nummer. Dit schijnt dus per nummer opgelost te moeten worden. Geen sorry, helemaal niets. Lekker dan, niet kunnen sms-en met je kind. Gelukkig wel bellen, maar dat is uiteraard een stuk duurder.

Voor gesprekken ontvangen in Turkije wordt € 1,70 (ongeveer) per minuut berekend, dit valt nl onder "rest van de wereld" (in tegenstelling tot veel andere providers, waar Turkije onder Europa valt).

Bij opwaarderen wordt er telkens een paar tot tientallen centen "afgesnoept" van het bedrag. Code voor € 20,--, wordt bv bijgeschreven € 19,55, € 19,78 ed. Als ze dat bij alle klanten doen ...

Nee, ik kan Kruidvat mobiel alleen maar afraden!
Wat ik nu zo raar vind is dat uw probleem speelt tussen uw Kruidvat abonnement en het Vodafone abonnement van uw zoon.

Terwijl vervolgens door Kruidvat Mobiel wordt gereageerd op uw klacht met de opmerking contact met hun klantenservice op te nemen via 1200.

Laat dat nu net ook het nummer van Vodafone zijn !!!

1200 is ook het telefoonnummer (gratis) voor de Klantenservice van de UPC, alleen voor abonnees bij de UPC met een vaste telefoonaansluiting, zo werd mij vanmiddag verteld door de Klantenservice van de UPC die ik belde met 0900-1580. Voortaan bel ik dus met 1200
1200 is gewoon een nummer dat elke provider kan hebben en dat al dan niet gratis maken. Alleen 112 en nog wat nummers zijn uitgesloten. Verder mag de provider elk nummer gebruiken dat zij wil als het maar niet met een 0x begint, want die zijn gereserveerd.

rhermens
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:11

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door rhermens »

Geachte Kruidvat Mobiel (aangezien jullie toch meelezen),

Ook ik heb zojuist opgewaardeerd, met €8,-. METEEN daarna saldo gecheckt, dus ZONDER te bellen. Beltegoed is €7,86! Hoe kan dit?
Hoewel het niet veel is, wil ik toch graag dat dit de laatste keer is geweest. In de winkel kom ik er nl. echt niet mee weg om €7,86 te betalen voor een beltegoedkaart van €8,-! Dus als u wilt dat ik de volle €8,- betaal, wil ik de volle €8,- beltegoed.

Verder een opmerking over het vermelden van de ontvangen gesprekken in het overzicht: u zegt dat klanten dit fijn vinden. Welnu, klanten vinden het nóg fijner als deze APART gespecificeerd worden. Dus EEN lijst met inkomende gesprekken, en EEN (aparte) lijst met uitgaande gesprekken. Dit is technisch mogelijk, er is geen reden waarom dit niet zou kunnen.

Hoogachtend,

Rhermens

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door moleman »

rhermens schreef:Geachte Kruidvat Mobiel (aangezien jullie toch meelezen),
Ook ik heb zojuist opgewaardeerd, met €8,-. METEEN daarna saldo gecheckt, dus ZONDER te bellen. Beltegoed is €7,86! Hoe kan dit?
Hoewel het niet veel is, wil ik toch graag dat dit de laatste keer is geweest. In de winkel kom ik er nl. echt niet mee weg om €7,86 te betalen voor een beltegoedkaart van €8,-! Dus als u wilt dat ik de volle €8,- betaal, wil ik de volle €8,- beltegoed.
Dat had ik ook al eens gemerkt. En wij zijn niet de enige:
Arnaud | 16-11-2011, 19:04
Vandaag het beltegoed van mijn vrouw opgewaardeerd voor 8 euro. Vervolgens beltegoed opgevraagd. Wat denk je, 7,06 euro beltegoed zonder gebeld te hebben na het opwaarderen. Elders op dit forum lees ik dat een gesprek bij geen beltegoed niet direct afgekapt wordt en dat bij het opwaarderen de kosten alsnog verrekend worden.
Maar...... als het laatste gesprek van 12 cent per minuut maar 2 seconde heeft geduurd en het gesprek ervoor 40 seconde dan bestaat het niet dat er bijna een euro verdwenen is. Makkelijk verdienen zo.
Het is niet de eerste keer. Dus waneer dit niet opgelost wordt .... exit Kruidvat Mobiel.
Een van de vele klachten. Mogelijk is dat het probleem, het niet afbreken van het laatste gesprek.
http://www.bellen.com/mobiel/prepaid/kr ... rgelijking
Overigens betaal je bij opwaarderen aan 6GMobile. Dat is de provider die Kruidvat gebruikt.
http://www.6gmobile.nl/
Waarschijnlijk krijg je als antwoord dat je 14ct al verbeld hebt
Verder een opmerking over het vermelden van de ontvangen gesprekken in het overzicht: u zegt dat klanten dit fijn vinden. Welnu, klanten vinden het nóg fijner als deze APART gespecificeerd worden.
Mij is daarover nooit iets gevraagd :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef: 1200 is gewoon een nummer dat elke provider kan hebben en dat al dan niet gratis maken. Alleen 112 en nog wat nummers zijn uitgesloten. Verder mag de provider elk nummer gebruiken dat zij wil als het maar niet met een 0x begint, want die zijn gereserveerd.
Ter info: de nummer 12xx zijn centraal vastgelegd, zodat het voor klanten makkelijker wordt om over te stappen naar een andere aanbieder (je hoeft dan niet te wennen aan nieuwe nummers. 1200 is bij alle providers klantenservice, en 1233 bijvoorbeeld voicemail. Het netwerk zorgt ervoor dat het gesprek bij het juiste call center uitkomt, dus Vodafone klanten komen bij het Vodafone call center uit, en Kruidvat klanten komen bij het Kruidvat call centre uit.

Kruidvat Mobiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 sep 2010 08:03
Contacteer:

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door Kruidvat Mobiel »

Beste Rhermens,

Vanuit het oogpunt van klantvriendelijkheid verbreken wij niet direct de verbinding als onze klanten tijdens een gesprek hun beltegoed hebben opgebeld, maar doen wij dit enkele minuten later. Het teveel verbelde beltegoed wordt vervolgens met de eerstvolgende opwaardering verrekend. Hierdoor kan het lijken alsof u te weinig beltegoed ontvangt, echter is het 'te weinig' ontvangen bedrag daarvoor al verbruikt.

Wij zullen uw suggestie om de ontvangen en uitgaande gesprekken gescheiden weer te geven op onze website onthouden.

Met vriendelijke groet,

Kruidvat Mobiel Webcare

rhermens schreef:Geachte Kruidvat Mobiel (aangezien jullie toch meelezen),

Ook ik heb zojuist opgewaardeerd, met €8,-. METEEN daarna saldo gecheckt, dus ZONDER te bellen. Beltegoed is €7,86! Hoe kan dit?
Hoewel het niet veel is, wil ik toch graag dat dit de laatste keer is geweest. In de winkel kom ik er nl. echt niet mee weg om €7,86 te betalen voor een beltegoedkaart van €8,-! Dus als u wilt dat ik de volle €8,- betaal, wil ik de volle €8,- beltegoed.

Verder een opmerking over het vermelden van de ontvangen gesprekken in het overzicht: u zegt dat klanten dit fijn vinden. Welnu, klanten vinden het nóg fijner als deze APART gespecificeerd worden. Dus EEN lijst met inkomende gesprekken, en EEN (aparte) lijst met uitgaande gesprekken. Dit is technisch mogelijk, er is geen reden waarom dit niet zou kunnen.

Hoogachtend,

Rhermens

rhermens
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:11

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door rhermens »

Beste Kruidvat Mobiel,

Hoewel ik een beetje laat ben, toch alsnog bedankt voor de reactie (mag ook wel eens gezegd worden). Beter laat dan nooit, toch? :)
Anyway, dankzij jullie verklaring is het mij nu duidelijk.
Verder heb ik nóg een suggestie: het 'einde beltegoed'-piepje vervangen door een gesproken mededeling. Een piepje klinkt nl. bij meerdere situaties, en is dus niet zo duidelijk. Bovendien klinkt dat ook maar heel kort, en is dus makkelijk te missen in een gesprek. Het gesprek kan dus 'onverwachts' afgebroken worden, zonder de gesprekspartner dit op tijd mede te kunnen delen. U begrijpt dat dit voor beiden heel vervelend is. Een mededeling op bijv. 1 minuut vóór einde beltegoed zou veel ellende besparen. Het is maar een suggestie, maar veel mensen zouden er blij mee zijn. En dat is weer goed voor jullie... :wink:

Vriendelijke groet,

Rhermens

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door moleman »

Dat gaan ze niet doen. Ze doen alleen wat ze zelf willen. Klanten suggesties zijn niet welkom.

amolenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2012 08:57

Re: Kruidvat Mobiel

Ongelezen bericht door amolenaar »

Ook bij mijn dochter verdwijnt het beltegoed als sneeuw voor de zon. In 4 dagen tijd 7,50 weg.
Nu houden we het eens bij. Gisteravond 7,50 op de kaart en mobiel in de oplader en naar bed. Vanochtend ineens nog maar 7,09. Er zijn geen inbrekers geweest.
Waar is die 0,41 cent ineens gebleven??? Kost je beltegoed checken ineens geld dan?

Gesloten