LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?
-
Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik niet snap is waarom jij denkt dat hij zijn financiën niet kan managen.
-
Wat ik niet snap is waarom MLM de schuld krijgt als hij geen ticket kan betalen
En in plaats van kiz te vragen hoe het precies zit met zijn/haar oom, ga jij er maar gelijk van uit dat de oom zijn financiën niet kan managen?
Is dat een uiting van de wij cultuur in mlm?
Is dat een uiting van de wij cultuur in mlm?
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Als jij iemand wil veroordelen, en dat deed je middels je opmerking dan dien je wel degelijk te weten hoe het zit.MLMvoorstanderNL schreef:Ik hoef niet te weten hoe het zit.
En nee.
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De man in kwestie is gepensioneerd en heeft door zijn emigratie naar de VS een heel klein AOW'tje (hij mist 'n jaar of 20 opbouw), wat in de VS aan ouderdomsvoorziening bestaat weet ik niet.
Voor z'n pensionering heeft hij veel verschillende baantjes gehad, in de VS is een vast contract een utopie en als lichamelijk gehandicapte "allochtoon" zijn je kansen daar niet super.
Hij probeert dus al sinds hij daar is z'n zeer karige inkomen via MLM aan te vullen, hij gelooft er heilig in.
Als je 't mij vraagt had hij het geld dat hij heeft besteed aan het "inkopen" bij allerlei "programs" beter op een spaarrekening tegen 2% kunnen zetten, dan was hij nu beter af.
Overigens suggereerde MLMvoorstander weldegelijk dat "het probleem" aan de uitgavenkant zou zitten. Het probleem zit aan de inkomstenkant. En in het chronisch gebrek aan downline.
Voor z'n pensionering heeft hij veel verschillende baantjes gehad, in de VS is een vast contract een utopie en als lichamelijk gehandicapte "allochtoon" zijn je kansen daar niet super.
Hij probeert dus al sinds hij daar is z'n zeer karige inkomen via MLM aan te vullen, hij gelooft er heilig in.
Als je 't mij vraagt had hij het geld dat hij heeft besteed aan het "inkopen" bij allerlei "programs" beter op een spaarrekening tegen 2% kunnen zetten, dan was hij nu beter af.
Overigens suggereerde MLMvoorstander weldegelijk dat "het probleem" aan de uitgavenkant zou zitten. Het probleem zit aan de inkomstenkant. En in het chronisch gebrek aan downline.
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Klopt. Maar ik herinner me wel iemand die keer op keer zei dat als je er maar in gelooft en tijd erin steekt het succes wel zal komen. En die ons wees op een filmpje van ene Tim Sales die stelde dat niemand faalt in de mlm, maar dat enkel mensen ermee stoppen, doch falen in de mlm niet bestaat.MLMvoorstanderNL schreef:Nobody said it was easy.
-
s
-
Je bedoelt dat filmpje waarin Tim Sales het vergelijkt met bijvoorbeeld de sportschool?! Waarin hij laat zien dat dáár niemand beweerd dat de sportschool heeft gefaald als je stopt maar dat dat door de tegenstanders van MLM wel vaak gezegd word over MLM?!kuklos schreef:Klopt. Maar ik herinner me wel iemand die keer op keer zei dat als je er maar in gelooft en tijd erin steekt het succes wel zal komen. En die ons wees op een filmpje van ene Tim Sales die stelde dat niemand faalt in de mlm, maar dat enkel mensen ermee stoppen, doch falen in de mlm niet bestaat.MLMvoorstanderNL schreef:Nobody said it was easy.
Dus nu kan het toch wel aan het systeem liggen? Jij zei toch dat het onmogelijk was dat het aan het systeem ligt?MLMvoorstanderNL schreef:al helemaal in de VS zal het misschien niet gemakkelijk zijn. Je hebt meer dan 200 bedrijven daar die MLM doen en het zijn niet allemaal toppers. Verder is het zo dat in die wereld degene die betrouwbaar overkomen en gewoon goed zijn met mensen het meeste succes hebben.
Dus suggereer je nu maar dat hij dan consequent op de "verkeerde" programs intekent? Overigens weet ik niet welke programs hij doet, en ik wil het ook niet weten, aangezien het al die 25 jaar alleen veel intekengeld heeft gekost en nauwelijks iets heeft opgeleverd.MLMvoorstanderNL schreef:Nobody said it was easy en al helemaal in de VS zal het misschien niet gemakkelijk zijn. Je hebt meer dan 200 bedrijven daar die MLM doen en het zijn niet allemaal toppers. Verder is het zo dat in die wereld degene die betrouwbaar overkomen en gewoon goed zijn met mensen het meeste succes hebben.
Het zou m.i. eerlijker zijn als je gewoon toegeeft dat er (te) veel kaf onder het koren is, ergo dat lang niet alle programs succesvol zijn. En dat de beloofde "gouden bergen" slechts voor de happy few (de top van de topline) zijn weggelegd.
Overigens, wat is de reden dat jij hier zo hartstochtelijk MLM programs zit te promoten? Downline nodig?
Los daarvan, ik vind het redelijk schofterig dat MLM'ers tegenwoordig internet afstruinen naar werkzoekenden en hen voorhouden dat ze een goedbetaalde baan kunnen krijgen. Moeten ze wel eerst even een x-bedrag bij de ingang aftikken, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het om een MLM constructie gaat. Zo kan ik ook uit de kosten komen... maar ethisch vind ik dat zó ongewenst dat ik er zelfs nog niet over zou piekeren als ik op sinaasappelkistjes zat thuis.
@kiz, maar dat gedrag behoort juist tot de wij cultuur in de mlm, waar mensen elkaar iets gunnen. In tegenstelling tot de egoïstische ik cultuur buiten de mlm waar mensen niet eens bereid zijn om een euro meer te betalen voor een schoonmaakmiddel wat normaal 3 euro kost en nu dus 4 euro.
Dat terzijde is het verhaal van je oom natuurlijk erg triest en dit gun je hem niet. Maar ik zoals je het verhaal nu hebt verteld heb ik ook wel enkele vraagtekens, waarbij de grootste is waarom hij naar de VS is gegaan, wetende dat de sociale steun vanuit de overheid daar minimaal is.
Dat terzijde is het verhaal van je oom natuurlijk erg triest en dit gun je hem niet. Maar ik zoals je het verhaal nu hebt verteld heb ik ook wel enkele vraagtekens, waarbij de grootste is waarom hij naar de VS is gegaan, wetende dat de sociale steun vanuit de overheid daar minimaal is.
Eufemisme...kuklos schreef:@kiz, maar dat gedrag behoort juist tot de wij cultuur in de mlm, waar mensen elkaar iets gunnen. In tegenstelling tot de egoïstische ik cultuur buiten de mlm waar mensen niet eens bereid zijn om een euro meer te betalen voor een schoonmaakmiddel wat normaal 3 euro kost en nu dus 4 euro.
Hij ging daar uiteraard niet heen om van de sociale voorzieningen gebruik te kunnen maken, hij heeft ook altijd gewerkt als hij werk kon krijgen. Zijn voornaamste reden om daarheen te verhuizen was ook een geloof in "iets beters" waarvoor de VS (letterlijk) het "beloofde land" zou zijn. Je zou het een sekte kunnen noemen.kuklos schreef:Dat terzijde is het verhaal van je oom natuurlijk erg triest en dit gun je hem niet. Maar ik zoals je het verhaal nu hebt verteld heb ik ook wel enkele vraagtekens, waarbij de grootste is waarom hij naar de VS is gegaan, wetende dat de sociale steun vanuit de overheid daar minimaal is.
In ieder geval is de man vatbaar voor ongrijpbare beloftes, daarom vind ik het ook zo triest dat juist dit soort personen (ook) vatbaar zijn voor en heilig overtuigd zijn van de "kansen" en het "wij-gevoel" van MLM.
Ik dacht ook niet dat hij daarvoor die kant op zou gaan. Excuses als het zo overkwam. Ik doelde erop dat de VS inderdaad best kansen kan bieden, maar als het misgaat het helaas ook goed kan misgaan. En in die zin zonder zekerheden best risicovol is.kiz schreef:Hij ging daar uiteraard niet heen om van de sociale voorzieningen gebruik te kunnen maken, hij heeft ook altijd gewerkt als hij werk kon krijgen.
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had 't zo niet opgevat hoor, ik mag ook aannemen dat hij van die onzekerheden op de hoogte is geweest.kuklos schreef:Ik dacht ook niet dat hij daarvoor die kant op zou gaan. Excuses als het zo overkwam. Ik doelde erop dat de VS inderdaad best kansen kan bieden, maar als het misgaat het helaas ook goed kan misgaan. En in die zin zonder zekerheden best risicovol is.kiz schreef:Hij ging daar uiteraard niet heen om van de sociale voorzieningen gebruik te kunnen maken, hij heeft ook altijd gewerkt als hij werk kon krijgen.
Dat heeft 'm blijkbaar meer gekost dan opgeleverd. Of en hoe lang hij bij hetzelfde blijft weet ik niet. Ik weet ook niet hoeveel van die programs zichzelf opheffen bij gebrek aan succes of een slapend bestaan (blijven) leiden.MLMvoorstanderNL schreef:Ik zag dat Kiz zei dat die man zich steeds opnieuw ergens inschreef, wat mag dat bij elkaar wel niet gekost hebben. In plaats van bij 1 ding te blijven en niet op te geven.
Evengoed, áls maar één van al die programs in de afgelopen 25 jaar een behoorlijke downline zou hebben opgeleverd dan zou hij daar een bestendige inkomstenbron uit moeten hebben, als ik alle MLM voorstanders mag geloven.
En, beste MLMvoorstanderNL, de vraag waarom jij hier zo actief zit te promoten staat nog open.
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.