LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelbrieven na storting kwf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
masterslave

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Natuurlijk moet je de openingspost nog eens lezen, want er staat nergens iets van een discussie over adressenhandel.
Ik ben enkel ingegaan op de discussie of adressenhandel bestaat ja of nee. Voorts wijs je iedereen terecht dat de aandacht van de discussie is afgeleid en men geen antwoord geeft op de vraag van TS.
Juist, waar is jouw aandeel voor een oplossing van TS.
Hoe kan hij/zij het stoppen?

masterslave

snepke schreef:
snepke schreef:Bij het info-filter(nu bel me niet register)kan je aangeven(aanvinken) door welke bedrijven(energie,goede doelen ,loterijen etc) je niet gebeld wil worden.
Tevens kan je ook instellen dat je geen brieven,reclame,folders etc van dezelfde organisaties (goede doelen) wenst te ontvangen.
Dit advies heb ik gister al gegeven.
En het helpt echt.De meeste bedrijven/organisaties houden zich er wel aan.
Helemaal juist, ook ik krijg er geen van deze berichten meer.
Alleen de PCL wilde niet stoppen, dus heb ik de brieven gewoon terug gestuurd, en nu is rust.
Laatst gewijzigd door masterslave op 21 jun 2011 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

masterslave schreef:Natuurlijk moet je de openingspost nog eens lezen, want er staat nergens iets van een discussie over adressenhandel.
Ik ben enkel ingegaan op de discussie of adressenhandel bestaat ja of nee. Voorts wijs je iedereen terecht dat de aandacht van de discussie is afgeleid en men geen antwoord geeft op de vraag van TS.
Waarom vraag je nu aan mij waar mijn aandeel is ?
Jij wijst zelf iedereen terecht en wekt de indruk dat je TS advies hebt gegeven terwijl je de vraag van TS zelf niet beantwoord hebt.

Het adressenhandel verhaal kwam ter sprake als mogelijke verklaring voor het euvel van TS. Hierop volgde een wellus-nietus discussie over het bestaan ervan en daarop heb ik gereageerd.

Dus we mogen helemaal niets meer aanhalen wat niet in de openingspost is vermeld? Tja dan kunnen we ook geen vragen beantwoorden want die moeten onderbouwd worden en dat staat niet in de openingspost.. Dan hoeft een TS geen vraag te stellen. Tja dan alleen maar aangeven dat TS de kaarten en zo mag houden, terwijl TS ze helemaal niet wil houden want hij/zij wil ze niet meer krijgen..

Overigens lijkt me de tip van infofilter zeker geen slechte tip.. maja dat was al gezegd voor ik een bijdrage plaatste.

masterslave

Waarom vraag je nu aan mij waar mijn aandeel is ?
Jij wijst zelf iedereen terecht en wekt de indruk dat je TS advies hebt gegeven terwijl je de vraag van TS zelf niet beantwoord hebt.
Ik wek geen indruk, maar je moet mijn bijdrage lezen.
Ik heb TS een tip gegeven, hoe hij/zij met het verhaal met de kaarten moet doen.
Alleen heb ik niet specifiek vermeld, hoe hij/zij het kan stoppen.
Ok, dan laat jouw oplossing voor TS maar komen?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

masterslave schreef:
Dat advies heeft oa Snepke al gegeven.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

masterslave schreef: Ik wek geen indruk, maar je moet mijn bijdrage lezen.
Als je onderstaande schrijft, wek je toch echt die indruk...
Ik kan niet begrijpen, waarom jullie op mijn antwoord aan TS hier een discussie voeren. Behalve Guardian72 en mijn persoon is er nog geen advies van jullie voor TS geweest. De vraagstelling van TS was/is:
Ik krijg bedelbrieven, hoe moet/ kan ik dit stoppen!
masterslave schreef: Ik heb TS een tip gegeven, hoe hij/zij met het verhaal met de kaarten moet doen. Alleen heb ik niet specifiek vermeld, hoe hij/zij het kan stoppen.
Ok, dan laat jouw oplossing voor TS maar komen?
Dat je die tip hebt gegeven en dat het in de opening van TS staat, heb ik nooit ontkend. Dat achter alleen.. wat je achterwege hebt gelaten, was nu wel precies de vraag van TS. Verder had TS geen enkele vraag gesteld..

Ik heb ook niet DE oplossing paraat. Infofilter.nl leek me zeker geen slechte tip, maar die was niet van mij. Overigens ken ik de site wel.. Maar daar ik zoiets nooit aan de hand heb gehad, kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of bewijzen dat het werkt..

Nog wat mogelijkheden, waarvan ik niet weet of het werkt.
Registratie bij postfilter.nl. krijgen ze nogmaals post dan klagen bij de organisatie en bij onbevredigend antwoord klagen bij Reclame Code Commissie.
Post retourneren met mededeling bewoner niet aanwezig op dit adres of vertrokken.
Beetje luguber.. Bewoner overleden en terugsturen.
Plak de envelop op een grote doos oud papier (geen adresetiket erin!!) en zet er een antwoordnummer op en bewoner vertrokken en volgende ongevraagde post wordt op dezelfde wijze geretourneerd.
Mail de organisatie met het verzoek om de gegevens uit het bestand te verwijderen.. bij herhaling van ontvangen post een klacht indienen bij OPTA ?
Beetje onpraktisch.. verhuizen.

En wat is nu volgens jou de oplossing ?

masterslave

marjolijn swart schreef:KWF Kankerbestrijding verkoopt en verhuurt geen adresgegevens van donateurs aan derden. Wij doen dat principieel niet, maar het zou ook dom zijn. Wij zijn trots op het grote aantal mensen in Nederland dat ons in de strijd tegen kanker steunt en willen hen als donateur behouden. Wij hebben hun steun hard nodig! De adresgegevens van onze donateurs aan andere organisaties ter beschikking stellen, zou betekenen dat we onze eigen ramen ingooien. Wij betreuren het dat bij sommige mensen de indruk is ontstaan dat wij hier niet zorgvuldig mee omgaan.

Marjolijn Swart, medewerker KWF Kankerbestrijding
@marjolijn swart
Misschien bestaat de mogelijkheid, om via PB contact te zoeken met TS, om dit misverstand op te lossen.

@@
Ik had het al geschreven, dat ik mij niet kan indenken, dat KWF het adres heeft door gespeeld.
Ik denk niet, dat een kip welke gouden eieren legt, en misschien het nog eens doet, geslacht wordt. :wink:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

AUB !!

http://www.mds-b2c.nl/consumenten-adres ... DgodChFlMA

https://www.cendris.nl/adressen/cendris ... essen.html

En zo zijn er nog tig sites welke handel in adressen bedrijven.

velocitas

Ongelezen bericht door velocitas »

Het is wel degelijk zo dat kwf mijn gegevens heeft doorgegeven want ik heb het bedrag gestort vanaf 2 namen , ik en mijn man. En al de bedelbriefen zijn dan ook aan ons beiden gericht! Laatst kreeg ik zelfs een bedelbrief met 10 cent op, dat was hun zogenaamde laatste geld om hulp te vragen. Ik word er tuureluur van van die post elke week wel 30 brieven en bel me niet register werkt niet tegen deze brieven.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wel beetje late reactie :lol:

Anyway, enkele leden zijn niet meer actief op dit forum.....althans niet meer onder de naam waaronder zij destijds geposts hebben..... :wink:

Maar goed dat je jeiegen bewijs hebt gevonden, ik wist dit allang maar pleurde het zo de afvalbak in en de betreffende organistaie krijgt nooit niks meer.

S6

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:

Gesloten