LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea geen garantie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

alfatrion schreef:Dus aangeven dat anderen overdrijven is inhoudelijk het standpunt weerleggen? :roll:

Nah, toch maar ff reageren.

1: Waar geef ik aan dat anderen overdrijven?

Doordraven heb ik wel aangegeven maar das wel wat anders.

Denk je niet dat beter is om maar te stoppen dat jij de forum jurist uithangt en ik de judas?

yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door yaden3107 »

jongens rustig aan het is maar een kraan haha.
ze sturen mij nu een kadobon.
mij ging het erom dat ik een mailtje kreeg dat ik niet kon bewijzen dat ik de kraan gekocht hebt.
waar ze gelijk in hebben maar ik was in een week 7 a 8 keer in de ikea geweest en heb al die keren gepint.
ik heb ze ook foto,s gestuurd van de nieuwe keuken.
plus de kraan kon je niet zelf pakken die werd mij aangeboden bij het magaziijn na betaling per pin.
tuurlijk heb je een bon nodig ik heb er 12 maar net die ene met de kraan is kwijt (plus ze vervagen na enige tijd haha )
bij de klantenservice werdt ik weggewuift zonder bon terwijl ik net voor 1200€ op mijn karretje had liggen dus ze konden toch wel zien dat ik met een keuken van ikea bezig was.

gr bert

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door Jolijn »

Via een ander topic kwam ik bij de Algemene Voorwaarden van Ikea.
Bij artikelen waar 2 jaar garantie op is staat dit
De garantietermijn van ten hoogste twee jaren vangt aan
op het moment van aflevering (artikel 6.1). De kassabon/
factuur dient als garantiebewijs. Zonder overlegging van
de kassabon/factuur heeft de Klant geen recht op garantie, tenzij de Klant op een andere wijze ondubbelzinnig
aantoont het betreffende product bij IKEA te hebben aangekocht

. Voor artikelen uit de koopjeshoek geldt een
garantietermijn van ten hoogste twee jaren.

abc100
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door abc100 »

yaden3107 schreef: (plus ze vervagen na enige tijd haha )

gr bert
Idd, Gelijk bij thuiskomst een copy maken van alle bonnen. Want als je na een paar jaar gebruik moet maken van de garantie sta je alsnog met lege handen als de bonnen vervaagd zijn.
Heb het zelf al eens meegemaakt met een dure vijverpomp. Had gelukkig een copy.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door roko72 »

Ik heb juist een hele goede ervaring met Ikea(garantie/service)

Onze ikea keuken is nu bijna 4 jaar oud.
Boven de vaatwasser begon het werkblad te bollen, door vocht.
Hierop contact genomen met Ikea, en zij vroegen foto's en de bonnen e.d.

Na een week of 2 werd ik gebeld, met de mededeling dat mijn 'klacht' gegrond was.

Ik krijg nu een nieuw werkblad, maar omdat het uit 3 delen bestaat (U-keuken), word het hele werkblad vervangen.(kit/kleurverschillen)
Omdat de vaatwasser de boosdoener is (te veel stoom bij openen), word ook deze kosteloos vervangen voor een nieuw/beter type.

Ik vind ze dus geweldige service en garantie verlenen!!

stofzuigertje

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tip;


Als je het nieuwe werkblad de onderzijde boven de vaatwasser gaat verven met Lak verf is het waterdicht en zal het moeiteloos 25 jaar mee gaan...

De kleur maakt niet uit, niemand ziet het behalve kinderen dus oud restje erop en ook 30 cm naast zodat de stoom er niet in kan trekken...
Het maakt dan ook niet uit welke kwaliteit je monteerde als werkblad want zelfs het goedkope spaanplaat blijft dan heel.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Typische Gozik reactie...klok/klepel, je weet wel...
Onze Rus weet dus niet dat Ikea werkbladen rondom gefineerd zijn....dus ook de onderkant! Dan helpt een likje verf niet...
Onzin advies dus weer.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Onze Rus weet dus niet dat Ikea werkbladen rondom gefineerd zijn....dus ook de onderkant! Dan helpt een likje verf niet...
Onzin advies dus weer.
:lol:

aan de onderzijde gefineerd ! :lol: :lol:

Gewoon afplakken met alu tape....da's wat wij, keukenmonteurs, doen! 8)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Kan ook, maar mijn wekblad van Ikea heeft aan alle kanten dezelfde afwerking...is dat dan niet gefineerd?
Verder blijf ik bij mijn mening tav Gozik.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Fineer kan absoluut niet tegen water. Het is eerder kunststof (Duropal/laminaat)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Kan, ik ben niet terzake kundig. Feit is dat het er na x jaar nog steeds opzit.
Geen blikkie verf nodig dus.....

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door danmarc »

Ik heb mijn keuken volledig bij de Ikea vandaan. Ik heb meerdere dingen teveel, verkeerd gekocht. Ik kon echter keer op keer, zonder bon mijn gekochte spullen gewoon terug geven. Sterker nog ... ik had zelfs van een enkel ding de verpakking open gemaakt. Ook die namen ze retour ... zonder enig probleem.

Wel ben ik inmiddels Ikea Family member geworden. Maar was het indertijd niet. Ook is het vreemd dat de Ikea er moeilijk over zou doen. De meeste producten zijn namelijk uniek en alleen bij Ikea te vinden. Dat je deze dus ergens anders gekocht zou hebben is onmogelijk.

Ik ben gelukkig uitermate tevreden over de klantenservice bij de Ikea ... ik kom meestal in de vestiging Delft.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door Wim2007 »

sephora30 schreef:Jij raakt de bon kwijt en dan beticht je Ikea ervan dat ze geen service geven?? Voor t zelfde geld heb je die kraan gejat.
Uit betrouwbare bron weet ik dat Ikea alle kassabonnen in electronische vorm jarenlang bewaart. Het is, wanneer je een aantal kenmerken weet (zoals de vestiging van aankoop, de aankoopdatum en wat er nog meer is gekocht), voor de medewerkers van de klantenservice een kleine moeite om een kopie te maken van de betreffende kassabon. Dat doen ze alleen niet omdat ze op die manier hopen onder garantieclaims uit te komen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Heb je niks te doen vriend, ouwe topics oprakelen?

Tip:ga op vakantie...of ga weg!

Elisabeth2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:35

Re: ikea geen garantie

Ongelezen bericht door Elisabeth2 »

Ach wie weet worden we door zulke voorvallen wakker geschut en zullen we de bonnetjes nu gelijk in de mappen bewaren !:)(ik bewaar ook altijd alles maar kan ze niet altijd terug vinden ,ihihi )
Toch nog een pluim voor Ikea dan :wink:

Gesloten