LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t mobile vordert na 10 jaar rekening Tmobile! Kan dat?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
looielonder

Re: t mobile vordert na 10 jaar rekening Tmobile! Kan dat?

Ongelezen bericht door looielonder »

gister ook een vordering binnen gekregen, alleen van AGC gerechtsdeurwaarders en incasso.

er stond in terzake van T-Mobile koop Intrum Justitia, na even het opgezocht te hebben via google, kwam ik al snel bij radar terecht.

vond het een beetje raar dat AGC voor IJ vordert, aangezien het beiden incasso zijn.

het gaat om een totaal bedrag van € 901,78.
ik heb in 2001 een abbo gehad van ben en is later overgegaan in T-Mobile.
ik heb netjes de abbo doorgelopen en elke maand werd het automatisch geincasseerd.
daarna volgens de voorwaarden van T-Mobile opgezegt.
toen der tijd ook een bevestiging gekregen. heb deze alleen niet meer, ben ondertussen uit het ouderlijk huis verhuisd.
nooit of te nimmer herrinneringen gehad van t-mobile.

dus vanochtend maar even gebelt met AGC, aangegeven dat ik graag de kopie facturen en kopie contract wil hebben, zodat ik het kan controleren.
waarop de medewerker meteen zei "u kunt de brief weggooien" vond dit echter beetje vreemd, eerst vorder je me en daarna kan ik het weggooien.

hierop heb ik mijn rechtsbijstand gebelt om navraag te doen zodat ik geen dingen achteraf krijg.
verhaal uitgelegt aan de rechtsbijstand, die zei van heeft u wel om een bevestiging gevraagt zo nee doe dit als nog.
en dat ik me niet druk moest maken, aangezien dat ze meteen erkende dat ik de brief weg kon gooien.

nog een keer naar AGC gebelt en mijn bevestiging kregen via de mail.

maar vind het nog steeds apart dat een incasso bureau voor een ander bureau gaat incasseren en dat van terzake tmobile koop intrum justitia ook niet.

iemand anders dit ook mee gemaakt...?

sa_ga_poli

Ongelezen bericht door sa_ga_poli »

Ik heb vandaag uit ht niks een vordering gekregen van Lindorff van een mobiele abonnement van 12 jaar geleden, ik heb waarschijnlijk een aantal maanden niet betaald en de vordering zou wel correct zijn, denk ik, maar ht bedrijf is al lang al failliet (Unique air). Ze kunnen bewijzen dat ik ooit in Amsterdam heb gewoond en ja ik heb toen een betalings regeling getroffen maar sinds dat ik 8jaar daar al niet meer woon en ook geen brieven meer heb ontvangen op andere adressen vragen zij mij vriendelijk of ik dit wil betalen. Geldt hier niet een verjarings periode en hoe komen ze er nu opeens bij deze vordering na 12 jaar dato. Kan iemand mij een uitleg geven wat ik het beste kan doen... alvast bedankt

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Na 5 jaar is het verjaard.

Ron62

Ongelezen bericht door Ron62 »

Vandaag kreeg ik een brief van Lindorff ,of ik gelijk een bedrag wilde betalen van 748,56 inzake kpn.
Ik was me nergens van bewust en heb KPN gebeld en die deelde mij mee dat het een openstaande faktuur betrof uit 1998/1999.(3 verschillende nu gebundeld)
De dame zei waarschijnlijk heeft U ooit een betalingsregeling getroffen in de tussenliggende jaren en deze nooit betaald.
Ik heb net een schuldsaneringstraject afgerond in juli 2010 en daarna nooit geen schulden meer gehad,dus schrik hier enorm van en vraag mij af wat er nog meer mn brievenbus gaat binnenkomen.

esme42

Ongelezen bericht door esme42 »

@ron62

in andere rubriek ook al gereageerd, maar het is verjaard en je kan per email intrum justitia dit mededelen.
zij zullen het betwisten, maar per email blijven vragen om bewijs dat het gestuit is. als ze dat niet kunnen leveren (wat ze in mijn geval niet konden) dan wordt het dossier gesloten.

altijd per email doen, want dan kost het je niets en je hebt altijd bewijs.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ron62 schreef: De dame zei waarschijnlijk
Waarschijnlijk is niet echt voldoende. Voor een factuur die verjaard is, als er niet gestuit is, is waarschijnlijk niet voldoende. Daar moeten ze wel met bewijs komen dat er gestuit is.

Gesloten