Verzekeren via een TP moet je als particulier een gesprek met zo iemand (die je alleen maar meer wil verkopen) voeren, de papieren controleren, zijn vragen beantwoorden, de schades bij hem melden, wijzigingen aan hem doorgeven en zijn fouten herstellen. Hopen dat de zaken goed geregeld worden.Martijn T schreef: .............. daarvoor moet het afgesloten worden dmv een gesprek, aanvraag ingediend, verzekeraar nabellen, scannen aanvraag, in administratie opnemen, vragen beantwoorden, schades behandelen, wijzigingen doorgeven en fouten verzekeraar oplossen.
Bespaar je die moeite, en neem gelijk contact op met je verzekeraar. Weet je zeker dat de papieren daar ook terechtkomen, i.p.v. in de lade van de TP.
Mijn vrouw had via een TP een all-risk autoverzekering afgesloten. Ze wilde per prolongatiedatum terug na WA-plus (auto werd 10 jaar oud, die TP zegt niks over die allrisk natuurlijk). Voordat we dat terugschroeven voor elkaar hadden: 2 bezoeken van ons beide aan de TP, 4 boze telefoontjes en uiteindelijk heb ik maar direct met de maatschappij gebeld met de mededeling dat we het hele internet vol zouden zetten met de gang van zaken. Toen werd er actie ondernomen, toen kon plotseling de verzekering wel terug van allrisk naar WA+.
Tussenpersonen? Ik kots er van.