LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeente laat ons na 2 jaar in de kou zitten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chocomelk

Re: gemeente laat ons na 2 jaar in de kou zitten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miepsepieps schreef:Nee die mept NOG niet terug niet alle 18 jarige jongens zijn gewelddadig!!
Hij is juist tegenovergestelde maar dat zal ook wel weer niet goed zijn..... :roll:
Dat heeft niets met geweldadig te maken !
Geen enkele jongen van 18 laat zich slaan en doet niets terug.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Wetende dat slaan, ook al word jij als eerste geslagen, nog steeds niet toegestaan
ik heb er geen bewondering voor dat iemand zich laat slaan, ook al hebben de ouders toestanden met die man.

wat jij er bij haalt violetprue over hoe het tegenwoordig gaat met bij het minste gerinste slaan dat is hier niet van toepassing.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat vind ik wel, geweld wat beantwoord wordt met geweld loopt altijd uit de klauwen.
Ik vind het alleen maar getuigen van respect voor anderen én van het vermogen om je in te houden en het grotere plaatje te zien, als je er niet gelijk op los rost.
In deze tijd, waar geweld kennelijk heel gewoon is geworden als eerste zet of als reactie op iets, vind ik het knap dat een knul van 18 jaar laat zien dat hij zich wél kan inhouden, terwijl een volwassen vent (de 'aanstichter') dat niet kan.
Het is jammer, maar dat is tegenwoordig uitzonderlijk.
Je kunt het op twee manieren bekijken.
Je kunt het zien als 'je laten slaan', maar je kunt het ook zien als iemand die volwassen genoeg is om zichzelf (en zijn familie) niet nog meer ellende op zijn dak te halen.

@Ciske: heb jij dan meer respect voor iemand die, als hij geslagen wordt, terugslaat en niet nadenkt over de gevolgen?
Iets wat heel makkelijk kan uitlopen op een grote knokpartij zie jij liever dan iemand die denkt 'Niet aan mij besteed, ik hou me in'?
Voor je het weet heeft de 'aanstichter' een mes in de donder van de knul gestoken, en heb je respect voor een dode jongen.
Maar hij liet zich ten minse niet slaan...

ciske

@ violetprue. laat ik het zo zeggen , ik zou mijzelf nooit laten slaan ik zou ook terugmeppen terwijl ik overduidelijk een tegenstander van geweld ben. Er zijn grenzen.

VioletPrue

Er zijn inderdaad grenzen.
En dingen uit de hand laten lopen toont niet aan dat je weet waar die liggen.
Ik heb juist respect voor mensen die weten waar de grens ligt, al gaat een ander over jouw grens heen.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:@ violetprue. laat ik het zo zeggen , ik zou mijzelf nooit laten slaan ik zou ook terugmeppen terwijl ik overduidelijk een tegenstander van geweld ben. Er zijn grenzen.
Mee eens.
Maar waarom werd die knul geslagen,wat is er aan vooraf gegaan?Heeft hij het zelf uitgelokt of werd hij zomaar geslagen?
Waar is het gebeurd?Thuis op straat of op het perceel van de "aanstichter"

Je moet het hele verhaal kennen,dat kennen we dus maar van 1kant.

Chocomelk

Ik ga er in ieder geval van uit dat die jongen niet ergens liep en zomaar
een mep te pakken had uit het niets.
Ben benieuwd TS waarom je zoon geslagen is.

VioletPrue

Dus even op een rij zetten:
- iemand wordt alleen op zijn muil geslagen als er een goeie reden voor is, want mensen die andere mensen slaan zijn hele redelijke en goed beredenerende mensen.
- het kán niet anders dan dat iemand het uitlokt als hij geslagen wordt.
- als je geslagen wordt en je slaat niet terug ben je een watje en klopt er iets niet.
- elke jongen van 18 die geslagen wordt slaat terug.
- iemand die geweld niet terugbetaalt met geweld verdient geen bewondering.
Ik heb weer een hoop geleerd over onze maatschappij.
Mag ik even afsluiten voor nu, met de opmerking dat ik heel erg vind om te lezen hoe er hier gereageerd wordt?
De samenleving ben je met zijn allen, en deze reacties lezende maak ik mij grote zorgen over de ideeën waar jongeren mee op straat lopen.
De zoon van Miepsepieps uitgezonderd dan.

ciske

De samenleving ben je met zijn allen, en deze reacties lezende maak ik mij grote zorgen over de ideeën waar jongeren mee op straat lopen
klopt inderdaad is de samenleving met zijn allen , maar word eens wakker en denk er eens aan wat jij zou doen bij een peut op je muil.. denk toch dat je wel terug mept.

VioletPrue

Nee, ik buk en bel de politie.
Als mij dat een mietje maakt, so be it, maar ik sla geen mensen.
Ik ben vroeger vaak genoeg geslagen in mijn schooltijd, en nooit heb ik een vinger uitgestoken.
Misschien juist omdat ik het zo vaak heb opgevangen, dat ik nu een beschaafd mens ben.
Als ik dan in de ogen van anderen een mietje ben, kan ik daar prima mee leven.

Miepsepieps

Ongelezen bericht door Miepsepieps »

Ben ik ook supertrots dat hij elke keer weer probeerd om het met praten op te lossen..... :D is een toppertje die wel zijn verstand gebruikt! maar helaas is de vent in kwestie de oervervelende ook vandaag weer........grrrrrrrr niet voor rede vatbaar en natuurlijk gaan onze frustratie,s omhoog en kunnen we hem wel de nek omdraaien maar dat is nou JUIST wat hij wil, dan krijgen wij/zoon de schuld en gaat hij de zielepiet uit hangen daar trappen we niet in.
Hopelijk komt er morgen een oplossing,want huis komt woensdag te koop en niet omdat we dat graag willen maar we zien geen andere uitweg meer.
En nu maar vingers kruizen dat het ook word verkocht.... :shock:

mankasters

Ongelezen bericht door mankasters »

Kunt u een beschrijving geven van de woning en hoeveel grond erbij is etc.

Chocomelk

@ Miepsepieps, kunt u ook aangeven waarom u zoon gemept
is door die man ?

Miepsepieps

Dat is het nou juist dat weet je niet bij die man, een vervelend bericht van de gemeente kan voor hem al een aanleiding zijn om op je te gaan schelden, en zoon heeft bij de eerste tik aangifte gedaan en dat maakt hem heel erg boos.
Want ipv dat hij denkt van ze hebben aangifte gedaan ik moet dit niet meer doen, doet hij juist het tegenovergestelde.
Ook tijdens het gesprek vanmorgen met gemeente en politie kwam naar voren, dat deze meneer een hele eigen wijze van denken heeft en je er geen gesprek mee kan voeren.
Mankasters@
En als U echt geïnteresseerd bent in de woning dan zal ik de link van de makelaar er deze week op gaan zetten.

Chocomelk

Wat is er uit het gesprek gekomen met de gemeente en politie behalve dat hij een eigen wijze van denken heeft ?

Miepsepieps

Er is uit het gesprek naar voren gekomen, dat de gemeente denkt alles te hebben gedaan, maar volgens onze jurist kan er nog wel degelijk iets aan gedaan worden en dat is ook wat we gaan doen wet victoria is in gang gezet.
art 17a gemeentewet
En we moeten zoveel mogelijk blijven melden/aangifte,s doen zelfde verhaal wat we altijd te horen krijgen.

Chocomelk

Miepsepieps schreef:Er is uit het gesprek naar voren gekomen, dat de gemeente denkt alles te hebben gedaan, maar volgens onze jurist kan er nog wel degelijk iets aan gedaan worden en dat is ook wat we gaan doen wet victoria is in gang gezet.
art 17a gemeentewet
En we moeten zoveel mogelijk blijven melden/aangifte,s doen zelfde verhaal wat we altijd te horen krijgen.
En toch heb jij je huis te koop staan ?
Was de jurist niet bij het gesprek aanwezig ?

Miepsepieps

De jurist was erbij aanwezig en er zijn grote veranderingen gaande.
Wet victoria was in gang gezet en de men, lullo next door begon hem te knijpen.
En stelde voor om een gesprek met ons om het goed te maken..... :roll: we hebben
ingestemd maar willen het wel zwart op wit! :wink:
Wij stoppen voorlopig met de procedure wachten af wat men, lullo gaat zeggen mocht het zo zijn dat hij geen excuus maakt of weer beledigend word dan zetten
we de procedure gewoon voort en kan men zijn schuur op slot zetten.
Gesprek vind plaats op het politiebureau we wachten dus af.
Heeft dus wel degelijk geholpen om een jurist erbij te halen.
vraag me af of ik mijn onkosten ergens kan declareren.
En huis blijft voorlopig te koop.

Chocomelk

Een makelaar moet je toch ook betalen !
En of je die kosten kan verhalen....hmm zou niet weten op wie.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik zou zelf niet meer voor rede vatbaar zijn en in gesprek willen gaan.
Gewoon doorgaan met het op slot laten knallen van dat schuurtje van hem. Hij heeft het zelf immers al tot het uiterste gedreven?

Maar ook al was je zoon beschaafd, ikzelf had het ook niet gepikt als een volwassen vent aan mijn zoon zou zitten!
Wel ben ik met je eens dat het soort man zoals je beschrijft simpelweg een gevaar is voor de samenleving en niet voor rede vatbaar en je daar altijd mee moet uitkijken. Precies ook de reden dat ik hem niet zou vertrouwen en dus absoluut niet akkoord zou gaan met zijn aanvraag voor gesprek. Dan is het even goed, procedeer je niet meer verder en gaat hij na verloop van tijd weer gewoon door.
Dan wordt het alweer een stuk lastiger om alles weer opnieuw op te starten, besef dat wel.

Ik ken ook een dergelijk persoon in mijn omgeving wie van tijd tot wijle iedereen het leven zuur maakt. Gelukkig woont hij een eindje verder weg, maar die man kan behoorlijk dreigend, eigenwijs en vervelend overkomen. Punt is ook dat hij het niet bij dreigen laat!
Komt de politie bij hem langs, omdat hij weer eens een "bui" heeft, jaagt hij ze met een voorwerp van zijn pad en geen smeris wie zijn handen durft uit te steken.

De maatschappij is zo krom als een banaan. Vind het niet gek dat sommige mensen sneller overgaan tot het recht in eigen hand nemen.

Gesloten