LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
glennis

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door glennis »

gast van 18.31 Zit volgens mij op een verkeerde topic

MAAR IK HEB EVEN EEN BELANGRIJK VRAAGJE???????? jaja

-tig jaar geleden heb ik een Ierse Wolfshond gekocht. ze heeft altijd brokjes van prins gekregen. ik heb 2 prachtige nestjes van haar gehad.
bij het laatste nestje van Dana heb ik besloten de pups op te voeden met vlees. dit beviel zo goed dat zowel Dana als 1 van de pups die ik heb gehouden, Glennis, sinds 2 jaar compleet vers vlees eten.
MAAR, hier komt dus mijn maar.
ik heb in 2002 een nestje van Glenn genomen.
op de echo zagen we 5 hartjes, er werd 1 pup geboren...
in nov. 2003 zou haar tweede nestje geboren worden, we zagen op de echo weer 5 hartjes, maar toen ik met 7 wkn nog een echo liet maken was er NIETS meer te zien!!!!!!!

ik voer AHV
kan het zijn dat dit aan het vlees ligt??
mijn dierenarts zegt zeer makkelijk ''ze pakt het niet op''
maar of het aan het vlees ligt dat weet hij niet.
ik heb de nijging om haar op Prins brokken te zetten en zo nog een allerlaatste maal te proberen. (omdat ik met Dana geen problemen heb gehad)
maar ja, ik heb eigenlijk geen klachten over vlees..
ik weet niet wat ik hier mee aan moet
zijn er mensen die ervaring met AHV vlees hebben?
zit hier misschien iets NIET of WEL in dat een zwangere teef nou wel of niet nodig heeft???
zal ik eens ander vlees proberen? zo ja, wat is dan het beste merk???
eigenlijk dacht ik ik stel deze vraag hier omdat ik Naomi haar bericht las over haar voorgenomen dekking.

ik hoop dat jullie een advies of oplossing hebben.
Dana is er niet meer & ik zou van Glenn ook graag nog een pup willen.

groetjes

glennis

Ho,

Glen eet natuurlijk al veel langer vlees, ze was 2 jr toen ik haar eerste nestje kreeg

Lupa

Ongelezen bericht door Lupa »

hoi glennis,
ik zou het niet weten, ik denk het toch niet.
maar vraag het op barfplaats daar zul je zeker sneller een aantwordrt krijgen dan hier.

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Hi Glennis,

wat vervelend om te horen.
Ik voer zelf geen AHV maar ik ken fokkers die uitstekende resultaten behalen op dat voer, mooie nesten met gezonde pups.
Natuurlijk kun je je hond ook eens een ander compleet vers voorzetten,
compleet vers kun je onderling gemakkelijk afwisselen.
duck is goed en makkelijk te verkrijgen, ook in goedkopere 16 kg verpakkingen ( gezien het formaat van jouw hond), bibi is goed, carnibest is heel goed en zelfs Prins heeft een versvoer tegenwoordig
een echo is natuurlijk nooit 100 % betrouwbaar en het risico van een te vroege echo is inderdaad dat sommige "embryo's zogezegd weer worden opgenomen en een teef uiteindelijk leeg blijft of een lager aantal pups werpt dan aanvankelijk zichtbaar was op de echo.. een rontgenfoto is daarintegen wel weer heel betrouwbaar. En schept zekerheid en dat is prettig en wel zo veilig. want omgekeerd geldt hetzelfde op een echo zijn soms niet alle embryo's waar te nemen.
op welke dagen heb je haar laten dekken en heb je een progesteron testje gedaan. is ze steeds door dezelfde reu gedekt?Is ze verder goed gezond? hoe groot was het nest waar ze zelf uitkwam. Heb je contact opgenomen met de fokker van je eerste hond?
En de ene DA is de andere niet , maar je weet zelf wel of jouw DA goed is in het maken van een echo of niet.. want het is een kunst die ze echt moeten leren met de tijd.. want ze zitten er bar vaak naast.
ik vind nl. het aantal opgenomen embryo's zo veel!

glennis

Hoi Naomi,

ja, bij mijn dierenarts worden honden spontaan zwanger. :wink:
deze is zeer goed in het bekijken van de echo.(er zijn er 5)
de echo maak ik meestal na 32-35 dagen.
ik moet zeggen dat hij er zelf ook stil van was.

Glen komt zelf uit een nestje van 6
haar moeder heeft nooit problemen gehad.
met de fokker heb ik geen contact meer, die had nooit gedacht dat ik met mijn perfecte Dana een nestje zou nemen, hij was zelfs een beetje boos.
die zal zich nu wel in zijn handjes wrijven.
Glennis is verder heel gezond. ook nooit gezondheidsproblemen of ziektes helemaal niets!
ze is door 2 verschillende reuen gedekt.

ik heb inderdaad weleens bij Duck staan kijken maar als je dan naar
AHV kijkt of je ziet een verpakking van Duck, dan ziet AHV er echt vers uit, terwijl er bij Duck geen bloed of spiertje te zien is.

omdat AHV goed bevalt vroeg ik me af of er iemand was met dezelfde ervaring.
ik zal er nu maar even over gaan dubben of ik een ander soort vers neem of ik haar tijdelijk (een jaartje ofzo) op de brokken probeer.
als het nu weer niet gaat lukken dan is het pech hebben.
helaas

bedankt voor jullie reactie

glennis

hi, ik weer

heb de helft maar weer beantwoord.

ja, ik maak altijd een progesteron test met de teefjes.
ze is op dag 17 & 19 gedekt. (sperma blijft 48 uur actief toch)
op dag 17 was de progesteron perfect.

doeg

Lupa

ik bedacht me iets.
de moeder van mijn hond was zogenaamd niet drachtig toe de baasje voor onderzoek naar de da ging, tot 2 keer toe een echo gemaakt maar gen puppys te zien, bij de derde keer zag de da 5 hartjes kloppen, dus de schrik was groot want er moest ineens van alles gedaan worden in huis +een vakantie afzeggen uiteindelijk kwamer er 9 puppys uit.
moeder hond zat op brokken, dus ik denk dat het kigt aan de DA.

glennis

misschien heb je gelijk.

maar ik heb ga expres al rond de 32-ste dag.
en ik heb de hartjes beide keren zelf zien kloppen.
na de schrik van het eerste nestje heb ik bij Glen haar tweede nestje op 6 wkn nogmaals een echo gemaakt, alles was toen oke.
en in overleg met de dierenarts nogmaals met 7 wkn (voor mijn zenuwen). en toen was alles verdwenen :cry:

ik heb vanmorgen info aangevraagd van Rodi,Duck & ik geloof Carni-nogwat, ben de naam vergeten... :oops:
even kijken hoe of wat, ik wil toch wel graag bij vlees blijven.
in Mei moet ze weer loops worden.

maar als andere fokkers met AHV succes hebben zal het wel aan Glen liggen & niet aan het voer.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Feb 2004 13:42 door Gast  
------------------------------------------------------------------------
Ik koop elke week 7 teckles voor mijn Duitse dog. Iets anders eet hij niet.

dacht eerlijk gezegt dat ze het meer op kruipende babies hadden die zijn ook wat weerlozer.
zou die 7 teckels niet tegelijk voeren, want dan kunnen ZIJ nog wel eens een hele lekkere kluif hebben,zeker als het vers honden zijn die weten wel om te gaan met een flinke kluif haha en Josje waarschijnlijk ook. wat een humor, maar dat moet kunnen al begrijp ik niet goed dat er nu een andere topic is gestart over enten ,een onderwerp wat hier ook al de revue gepaseerd is zonder noemenswaardige reacties.is het om de aandacht van deze topic afhalen is al meer dan 8000 keer bekeken dus je kan er bijna niet meer omheen.prima hoor hoe meer er over deze elende naar boven komt hoe beter, maar ook daar moeten ze zo nodig de draak gaan steken over een goed onderwerp.

Als het vakantiegeld binnen is laten wij de dokter onze 10 honden altijd ontwormen. De wormen verkopen wij door aan de plaatselijke visvereniging.

jongens!!!! wat een humor ?is dit een kind die zonodig de aandacht naar zich toe wil halen ,want daar kun je zoiets van verwachten of komt het weer uit de bekende brokken hoek want vers honden hebben geen VLOOIEN of TEKEN!!!!! het zijn de brokkenhonden.

ik voer AHV
kan het zijn dat dit aan het vlees ligt??
mijn dierenarts zegt zeer makkelijk ''ze pakt het niet op''
maar of het aan het vlees ligt dat weet hij niet.
ik heb de nijging om haar op Prins brokken te zetten

mensen,mensen toch!!! of vers vlees er mee te maken heeft of de teef nu wel of niet pakt wat een gezever zeg, iedereen weet toch dat er gedekt moet worden vanaf dag 11 tot 13 uitzonderingen daar gelaten maar vanaf de 17 de dag!!!!! waar willen we nu naar toe ,dat er eens een echo niet klopt ook dit weten we allemaal ,en de da is zo goed en de reuen daar ligt het ook niet aan nee lekker gaan zeuren op een topic met de vraag of het dan al niet aan vlees ligt want ikwil zo graag vers geven, onrust zaaien noemen ze dat!

Gooi die koppen bij elkaar en help elkaar, maar ga elkaar niet zitten afkatten of voor eigen roem verder gaan, teamwork dan win je van de sterkste, in dit geval van de brokken en of je nu barft of ahv of duck geeft het is ten alletijden beter dan brok of blik.

NAOMI PETJE AF !!!!!Ja ik heb ook teckels alleen geen reuen en ben zaterdag in Eindhoven zelf ook op zoek geweest,jaja zelfs de keurmeester werd op zijn fouten gewezen dus ook daar komt nu eindelijk verzet!!!
Broodmagere reuen overigens en weer dezelfde gezichten. ook dit is hier al besproken.
ga met Henk je eigen vers samenstellen en laat Saja haar LUPA"S gaan inpakken " want daar lusten de honden geen brood van"

Lupa

sorry maar ik begrijp dat laatste opmerking niet :?:

glennis

waarom zou ik Glen vanaf dag 11 tot 13 laten dekken als ze dat toch niet wil en de progesteron niet goed is :?:

ik merk wel dat je er veel verstand van heeft.
ze zou de reu met dag 11 opgegeten hebben.
leuke gast ben jij!

allemachtig zeg, toen jij ooit een kind wilde ben je toen ook gaan wippen terwijl het de goede tijd niet was :?:
kan je lang op kindjes wachten :!:

Gast

LUPA het is voor SAJA bedoeld die waarschijnlijk de hele dag LUchPAkketten staat klaar te maken en ook nog MALEIS spreekt!!!!! LB.
Laat je niet uit de tent lokken want daar zijn ze mee bezig.

Gast

domme domme gast van 2 febr. 19.39 uur

je zit enkel en alleen maar weer hier om domme dingen te vertellen
opmerkingen te plaatsen die normale mensen niet berijpen maar jou zieke geest waarschijnlijk wel.
Glennis wil vers blijven voeren volgens mij zit ze niet te stangen ze wil advies. wat ze van jou dus niet krijgt
en wat loop je nou als annonieme ''gast'' te ze*ken over broodmagere teckels en de honden van Lupa :!:
als er iemand hier loopt te stangen en de boel weer op gaat stoken dan bij jij het wel, je ziet het, voorlopig komen er op dat stomme domme bericht van jou weer reacties.

bij onze teven doen we nooit een progesteron test, we laten ze gewoon bij de reu en zien wel of ze wil of niet.
MAAR domme gast, dit kan varieren van dag 10 tot dag 21 :!:
precies :!: :!:
en reken maar dat de teef die op dag 21 nog gedekt werd 5 pups heeft gekregen :!: :!: :!:
pff tussen de 11-13-de dag. ga jij nou nog maar even in de boeken lezen en laat de rest over aan de ervaren hondenbezitters.

Gast

allemachtig zeg, toen jij ooit een kind wilde ben je toen ook gaan wippen terwijl het de goede tijd niet was .

we deden het met liefde!!!!!de rest ging vanzelf en niet op een vooraf geplende tijd.

Er is duidelijk bewijs hoe later de teef gedekt wordt des te vroeger de pups komen met alle gevolgen van dien.probeer eens KI heb je ook de problemen van het opvreten niet,want er worden hier wat honden opgevreten.

glennis

ik begrijp niet waarom ik me ga lopen verdedigen maar vooruit..

gast van 19.39u je hebt niet echt goed gelezen denk ik.
het bericht boven je is ook van mij, staat daar verder iets in over brokken voeren? ik wil helemaal niet terug naar brokken!
ik vraag hier advies en of iemand mensen met ervaring met AHV kent of een ander soort GOED vlees omdat ik de brokken in mijn achterhoofd had. waarom niet, daar heb ik geen probleem mee.

net zo min als dat ik problemen met mijn dierenarts heb.
ik zie hem zelden (dat komt dus door het complete vers menu, dat weet je toch zelf wel Glennis is hartstikke gezond)
alleen nu voor progesteron en echo's.
ik heb zelf de hartjes gezien, wat is er dan fout aan de echo?
klinkt wel makkelijk he!
en nogmaals, je hond op de 11-de dag laten dekken als ze niet wil....

jij praat echt heel makkelijk!!!!

als er iemand onrust zaait lieverd, dan ben jij het zelf wel.

bedankt allemaal voor jullie reacties op mijn vraag
en dit is mijn laatste bezoek aan deze topic
ik ga me niet lopen verdedigen hier.

Gast

ervaren hondenbezitters geen ervaren hondenfokkers!!!!
het is de pest dat iedereen zonodig honden moet gaan fokken.elke simpele ziel kan altijd nog honden gaan fokken.met alle gevolgen van dien.misschien is jouw hond wel niet geschikt om mee te fokken heb je daar wel eens aan gedacht.de assiels zitten overvol.wie zit er nog te wachten op nieuwe honden!

Gast

ga ff snel een ander zitten gallen ja :evil: !
heb jij zoveel verstand van alles dan?
ik denk het niet als ik je zo hoor

verveel je je ofzo dat je je frustratie hier op het forum kwijt wil

Gast

jullie hondenfokkers willen alleen maar geld verdienen over de rug van hun hond.dat heet broodfokken.ga naar het asiel daar zitten lieve honden die gedumpt zijn omdat jullie niet eens kijken aan wie jullie de puppies verkopen.maakt niet uit als ze maar betalen

josje

Ongelezen bericht door josje »

heb ik mijn naam hier voorbij zien komen? :D

ik dacht dat het hier ging over brokken / vlees fans,

maar nu gaat het ineens spontaan over de 1 die de ander verwijt dat hij of zij niet kan fokken...
knap hoor, van zo'n afstand oordelen over een ander
leuk dat we allemaal de gave hebben om bij elkaar binnen te kijken en kunnen bepalen wie goed is en wie slecht is

playing god

Gast

:) :?
Ik realiseer me nu pas dat ik de enige niet fokker ben ,en dat er alleen maar fokkers opdit topic zitten.Het kwartje is gevallen. :!: Ik ben gewoon eenhonden bezitter van twee staby;s een van 11jaar en een van 4 jaar.Die van 4jaar komt uit drachten.Ik voelde me ook een beetje vreemd met zoveel ennis om me heen.Er zijn ook zoveel fokkers dat ik blij ben om gewoon een of twee honden om ons heen te hebben en er veel plezier van te hebben.Maar ik leer zo op deze manier veel over goede voeding.Maar tolerantie onder elkaar is ver te zoeken.Maar ik heb een goede en gezonde karakter hond gekocht in drachten waar ik de moeder en broertjes en zusjes en hun leef omgeving heb gezien.
Jullie nog veel plezier maar maak elkaar het leven niet zo zuur .
groetjes van moos en dooby :!: :!: :!:

Gesloten