LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

De horeca-prijzen zijn inderdaad sinds de invoering van de euro enorm gestegen. Toch laten wij het niet om regelmatig te gaan uit eten, of een kroegje te pakken.
En wat blijkt? Het restaurant en/of kroeg zit gewoon vol. Hoezo slecht met de economie!!

Horeca-vrouw

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Horeca-vrouw »

Mag ik misschein heel even opmerken dat de horeca kei en keihard werken is ? Dat je giga lange dagen maakt voor een hongerloontje?
Dat ALLE leverenaciers en groothandels hun prijzen enorm verhoogd hebben? Dat de accijns op alcohol ook verhoogd is? dat door de invoering vd euro onze kassa's en pin-apparatuur gewijzigd moest worden en we dat zelf moesten betalen? Dat de personeelskosten ook hoger zijn? Dat je als ondernemer vaak net boven bijstandsnivo zit als alles is betaald??? Nee, dat zien de meeste mensen niet. Das erg jammer. Enig idee hoe zwaar het is om dag in dag uit aardig, vriendelijk en beleefd te zijn tegen soms de meest walgelijke lui? Terwijl de halve wereld denkt dat je makkelijk rijk wordt, terwijl je amper de rekeningen kan betalen??
Maar das niet erg, daar kies je zelf voor, zoals men zegt.

Maar kijk nu eens een keer verder dan die neus lang is, informeer eens bij een horeca-ondernemer, lees eens een vakblad.
En kijk ook eens naar andere branches. Wel eens een bos bloemen gekocht pas geleden?? :shock: Daar hoor ik nu nooit iemand over.

En weet je wat nog het leukste is? Wij hebben onze prijzen bijna NIET VERHOOGD ! Ons biertje kost 1.60, flesje (ja een flesje) cola etc. 1.45.
Goedkoopste gerecht is 11,40 en het duurste 17.75.
En we zitten in de Randstad.

Het kan dus wel
Gewoon goed zoeken lui en niet ALLE HORECA OVER 1 KAM SCHEREN please??!

Zo dat lucht lekker op ! :P Nu mogen jullie weer :lol:

Ictinus

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Ictinus »

tja... laatst in het cafetaria van het ziekenhuis in Drachten voor een kopje in de magnetron verwarmde choco met slagroom euro 2,60 betaald. Das dus zowat 6 piek.... en oja, dat toefje slagroom uit een spuit bus kostte 50 euro cent.

En denk maar niet dat je kunt zeggen, hou die zooi maar, als je twee kids omje heen hebt die warme choco met slagroom beloofd is ;(

Ict

Ivatjes

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Ivatjes »

Ik wil ook wat kwijt, en sorry voor mogelijke taalfouten want ik kom oorspronkelijk uit een ander land.

Ja, alles is tegenwoordig duurder geworden...
Mijn vriend en ik gaan niet meer zo vaak een weekendje weg of ergens buiten eten, maar toch halen we elke zondag iets vegetarisch in het Indisch restaurant ook als het een beetje duur is. Voor ons twee betalen we 33 euro (zonder drank). Dus wij zijn per maand veel geld kwijt alleen aan Indisch eten. Maar het is ongelofelijk lekker en we kunnen echt niet meer "zonder" Indisch !! En soms halen we ook Chinees eten...
Ik werk momenteel niet, maar mijn vriend wel. Wij weten wel dat we te veel geld uitgeven aan eten (restaurant, cafe) en ik wil graag dat we meer thuis eten, maar het probleem is dat mijn vriend een gat in zijn hand heeft en weinig gevoel heeft voor wat duur en wat goedkoop is...Ik geef bijvoorbeeld fooi alleen als ik super tevreden was met het eten en als de bediening vriendelijk en goed was. Maar mijn vriend geeft fooi (soms veel) ook als hij helemaal niet tevreden is, omdat hij zich schaamt als hij niets geeft. Dan begin ik te zeuren, maar hij zegt dan altijd "Ah, een paar eurotjes meer kan geen kwaad", maar hij realiseert zich niet dat hij op zo een manier nog meer betaalt (voor iets wat hij niet lekker vindt) en op een manier dus ondersteunt die slechte bediening en eten. Daar erger ik me aan.

Het is leuk om af en toe buiten te eten en te drinken, maar het kan ook wat goedkoper natuurlijk..Jammer dat er mensen zijn als mijn vriend die bang zijn om "minder" te betalen ...hah

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 08 Jan 2005 15:35 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ik was een keer met mijn twee kinderen al een hele dag op reis met de auto. Ik had ze beloofd dat we onderweg ergens wat zouden eten maar ik had niet zoveel geld.
Eindelijk kwamen we langs een eet gelegenheid.
Wij stoppen en naar binnen.
Nou dat was dus best pittig. Wij overleggen met elkaar. We hadden nog drinken in de auto. Dus als we nou alleen aten en dan namen we in de auto nog wat te drinken...........
Zo gezegd zo gedaan. Ik denk dat de serveerster wel 5x langs geweest is om te vragen of we wat wilde drinken maar nee.
Prachtig! Want daar zit de winst en de belachelijke prijs. In de drankjes!
Mijn kinderen (8 en 9) met stalen gezichten rustig dooreten wat een toppers!! En later in de auto lekker wat gedronken.
Ik moest 42 euro afrekenen.
Ben je dan een krent of wat?

denise11

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door denise11 »

Sorry, ik vind het echt niet kunnen dat je niks drinkt. Ongelooflijk!!! Bizar echt.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door woman4life »

waarom vind je dat niet kunnen
je kan ook ergens alleen wat drinken en niets eten
nou dan kan je ook ergens wat eten zonder drinken

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ja is een waarheid als een koe :lol:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Laatst heb ik gegeten in een grieks restaurant in Rotterdam. De rekening was 32,50, wij hadden 35 euro neergelegd en niet gezegd 'laat maar zitten', wij wilden het wisselgeld dus terug om dan een fooi van 1 euro achter te laten. Vreemd genoeg kwam er niemand met het wisselgekd, blijkbaar gingen ze er vanuit dat die 2,50 fooi waren. Als ik ergens een hekel aan heb dan is dat het wel, dus heb ik gevraagd om het wisselgeld en heb ze helemaal geen fooi meer gegeven.

Ivatjes

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Ivatjes »

Goed gedaan !
Het gaat bij mij niet altijd om geld, maar om principe...
Mijn vriend geeft altijd fooi (soms 5 euro) ook als hij niet tevreden is en de bediening vreselijk was, wat ik zwak van hem vind...
Hij schaamt zich om niets achter te laten,...
:evil:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik probeer altijd wel wat fooi te geven, meestal rond ik het dan af tot een rond bedrag. Maar dan moet het allemaal wel goed zijn. Als de bediening vreselijk is en het eten niet te eten, dan krijgen ze helemaal niks van mij!

Regelmatig kom ik een brasserie in Rotterdam en daar zijn ze altijd vriendelijk, onthouden je gezicht en proberen altijd wel wat te regelen als er geen plek meer is o.i.d. Die meiden krijgen dus altijd fooi van mij, dat hebben ze verdiend. Maar er zonder meer vanuit gaan dat je fooi krijgt? Nee, zo werkt het niet.

koldertje

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door koldertje »

ik vind de horeca ook veel te duur bijna nooit zijn er mensen die een verhaal vertellen in mijn taal en waarschijnlijk ook nooit iets beleefd hebben of zo"n verhaal samenhangend kunnen vertellen of durven te vertellen en meesta slechts proesten om wat zij gedaan hebben.
een prettige nog en nog veel plezier met je vrolijke computer.

kijijik

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door kijijik »

de horeca is ook veel te duur die vieze lelijke vrolijke te sterke dwergen willen zelf iets beleven om te vertellen en iets willen horen waarmee zij lachen kunnen oftewel door mooiere grotere bevredigdt worden

Oilily
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2005 12:14

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Oilily »

Waarom komen jullie dan uberhaupt nog in een kroeg / café en of andere horeca gelegenheid. Mensen klagen zat, maar niet meer uit gaan doen ze niet! 8)

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen hoort miminaal 10% fooi te krijgen in de horeca en ook bij de kapper.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door woman4life »

hhmm waar staat dat beschreven dan ?
dus hoe duurder ik eet hoe meer fooi?
dus dan als ik voor 100 euro eet dan is het 10 euro fooi?
jij bent gek en je maakt het spannend
als iemand niet te vreden is met mijn euro of zowiezo dat ik kom eten dat hebben ze pech

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door woman4life »

ow ja die 10 euro fooi bij de 100 euro eten is minimaal he :?

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Zelf geef ik altijd 15% ben ik aardig of ben ik aardig :lol:

jojootje

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door jojootje »

de mensen die genoeg geld hebben zeuren geef eens fooi
tegen
de mensen die zeggen het is al duur genoeg en heb het gewoon niet

maar de serveerster wil graag een extraatje...... dat moet de baas maar doen. waarom moet de klant die extraatjes geven.? laat de baas maar mooi geld geven, wanneer die service beter word, is dat voor hem ook voordelig

ja je leest het ik ben een persoon met dunne portomonee
maar heb ook in horeca gewerkt en gewerkt voor dat fooitje
Hoewel het eigenlijk dom is? want heb bij veel restaurants gewerkt en de helft van de tijd..
verdwijnt het in de baas zijn zak........ bijvoorbeeld 1000 euro fooi
en dan 400 terug geven aan personeel ( onder mom van eerlijk delen)


in your dreams..............

Iedereen doet op dit moment alles voor extra geld.... werknemer en klant

dus ja het houdt nooit op

Zolang er geld bestaat
Hoewel de prijs naar beneden mag :D

Ivatjes

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Ivatjes »

Ik geef graag een fooi als ik ergens op vakantie ben in een armer land en niet hier in Nederland. Nederlanders verdienen volgens mij genoeg en ik zie geen reden om hier iemand een fooi te geven..

Gesloten