LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Typisch een maarschalk vraag.
Er zullen ongetwijveld testen van zijn, maar denk nu niet dat IK die voor je ga opzoeken. Mag je lekker zelf doen.
Overgens ben ik niet zo'n voorstander van testen.Neem die malle consumentenbond met hun zogenaamde testen. Is toch om te janken?
Ik ben iemand die het zelf uittest. Daar heb je veel meer aan.
Die testen zijn er dus niet.
En de testen die er zijn zijn negatief.
Typisch weer een mlm redenatie.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Gezien je reactie ben je volgens mij een oude bekende. In het verleden was hier ook al iemand die vanalles beweerde, maar waar wij dan zelf maar de bewijzen voor moesten gaan zoeken. Het heeft m.i. niet veel nut iets te gaan zoeken dat er niet is...

Ik ben hier voor het eerst en waarschijnlijk ook voor het laatst.

Als je niet wilt zoeken, moet je het gewoon zeggen. Studenten zijn vaak liever lui dan moe, ik weet het.
Wat ik ook weet is het feit, dat ALS ik die onderzoeken op het net zou plaatsen, de standaard reactie komt....jaja, ik geloof er niks van! Ik zie daarom totaal het nut niet om dit te doen.

Erg kinderachtig om te zeggen dat er dan geen onderzoeken en bewijzen zijn, maarschalk.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Die testen zijn er dus niet.
En de testen die er zijn zijn negatief.
Typisch weer een mlm redenatie.

Typisch weer een maarschalk redenatie :!:

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Typisch weer een maarschalk redenatie

Nee, gewoon een normale redenatie. Als je iets beweert, moet je het kunnen onderbouwen met bewijzen vanuit een neutrale organisatie.

Zolang je dat niet kunt, is het flauwekul, ongeloofwaardig en er bestaan dus geen bewijzen. Als jij zo zeker van je zaak bent, overspoel je ons met bewijzen en waar deze bewijzen te vinden zijn. Dus het produkt is gewoon slecht qua prijs/produkt verhouding, dat maak ik er in ieder geval wel op uit jouw reacties.

Heel simpel, heel eenvoudig.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Ik ben hier voor het eerst en waarschijnlijk ook voor het laatst.
Het eerste geloof ik niet, het tweede hoop ik :)
Als je niet wilt zoeken, moet je het gewoon zeggen. Studenten zijn vaak liever lui dan moe, ik weet het.
Goh, ik dacht dat MLM'ers er niet van hielden als alles over 1 kam werd geschoren...
Wat ik ook weet is het feit, dat ALS ik die onderzoeken op het net zou plaatsen, de standaard reactie komt....jaja, ik geloof er niks van! Ik zie daarom totaal het nut niet om dit te doen.
Ze zijn er gewoon niet. Simpel. Moeilijk he, om dat toe te geven?

meester

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door meester »

Als jij nu zo graag je gelijk wilt halen, waarom kom je dan niet met bewijzen dat het allemaal troep is????

Lees eens de tekst van deze thread. Tegenstanders bewijs eens......
Ik heb nog geen enkel bewijs gezien.

Ik hoef niks te bewijzen. Voor wie? Voor jou? En dan, wordtje dan mijn klantje? Hou op, schei uit, zeg. Ik bewijs iets op de meest betrouwbare manier. Gewoon PROBEREN. En ik ben ervan overtuigt dat jij nog NOOIT iets hebt geprobeert. Ga nu niet zeggen dat je weleens een HB shake hebt gehad, want dan kom ik niet meer bij van het lachen.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

[quote]Als jij nu zo graag je gelijk wilt halen, waarom kom je dan niet met bewijzen dat het allemaal troep is????
[quote]

Je moet goed lezen! Ik zeg niet dat het troep is, maar dat het in de prijs/kwaliteitverhouding wel troep is. M.a.w. je betaald voor iets 10x teveel. En waarom? Omdat het MLM is. Niet meer en niet minder.

Hoe je het ook brengt, alle schoonmaakmiddelen hebben dezelfde basis. De een heeft er een geurtje x aan, de volgende dondert er chloor doorheen en een ander produkt heeft zo'n gezellig kleurtje. Maar ondanks dat ze allemaal verschillend zijn, doen ze maar één ding en dat is schoonmaken (ontvetten) en schoonmaken moet ik toch altijd nog zelf doen, met een lappie en een mop. Of is het zo dat als ik een produkt van Amway openschroef de Witte Tornado eruitkomt en ik niets meer hoef te doen? Nou, dan koop ik gelijk 10 flessen van je.

Het enige verschil in het duurdere segment, Ajax, Andy, en de goedkopere merken is de concentratie. Feit blijft gewoon dat haast geen huisvrouw een afgemeten dopje in de emmer gooit maar een flinke scheut. Dus je bent gewoon het goedkoopste en het beste af met het schoonmaakmiddel van b.v. de Aldi of Liddl óf, wat ik doe, ik koop de A-merken in de aanbieden voor 0,99 cent.

Ik heb trouwens nog nooooooit iemand mij horen vertellen dat de Amway-schoonmaakartikelen zo geweldig zijn en dat ik ze moet proberen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Als jij nu zo graag je gelijk wilt halen, waarom kom je dan niet met bewijzen dat het allemaal troep is????
Omdat ik DAT niet beweer. JIJ komt met een bewering, namelijk dat MLM alleen topproducten biedt. Als wij je dan vragen om je bewering met feiten kracht bij te zetten, dan geef je ineens niet thuis. Waar ben je nou bang voor? Dat je superieure schoonmaakmiddel het aflegt tegen het huismerk van AH? Een ander vragen om het tegendeel te bewijzen omdat je zelf het bewijs niet hebt is een zwaktebod!
Lees eens de tekst van deze thread. Tegenstanders bewijs eens...... Ik heb nog geen enkel bewijs gezien.
Dan heb je niet goed gelezen, of je lijdt aan het euvel waar zoveel MLM'ers aan lijden: je WILT het niet zien.
Ik hoef niks te bewijzen. Voor wie? Voor jou? En dan, wordtje dan mijn klantje?
JIJ komt toch met de bewering, bewijs hem dan ook! En nee, ik word niet je klant als je kan bewijzen dat jouw product superieur is. Waarom niet? Omdat ik anti-MLM ben.
En ik ben ervan overtuigt dat jij nog NOOIT iets hebt geprobeert. Ga nu niet zeggen dat je weleens een HB shake hebt gehad, want dan kom ik niet meer bij van het lachen.
Geef mij 1 goede reden waarom ik een HB shake of welk ander MLM product dan ook zou moeten proberen.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, dan koop ik gelijk 10 flessen van je.

naar welk adres kan ik het sturen?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Madeleine, hier moet je een weddenschap van maken!!

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ja, dat lijkt mij geen gek idee. Alleen weten we allemaal, dat het niet werkt (geen witte tornado is). En om nu mijn adres op dit forum te zetten.... Dat lijkt mij niet zo verstandig.

We kunnen wel een neutrale plaats afspreken. Mag zij/hij de dop eraf halen en de geest loslaten. Lijkt mij prima.

bodejos

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik begrijp eigenlijk steeds minder van dit topic. Even samenvatten: het onderwerp is, dat de tegenstanders moeten bewijzen dat MLM niet werkt. Is dat eigenlijk niet de omgedraaide wereld? Ik heb altijd geleerd, dat iemand die iets beweert, die bewering zou moeten onderbouwen, en niet andersom.

VOORstanders zouden eigenlijk moeten bewijzen, dat het WEL werkt. Het enige dat ik van de voorstanders heb gezien (Op enkele uitzonderingen na), is dat de voorstanders gewoon niet accepteren dat er kritiek is op het systeem, terwijl er voldoende argumenten zijn aangedragen om het stevig onder vuur te nemen. Ja, ook door de voorstanders zelf. Ik zie het al voor me: geef eens voorbeelden. Ja: ''zoek het lekker zelf uit", zou ik haast willen zeggen, het forum barst haast uit zijn voegen van tegenargumenten.

Ook ik heb nergens gezegd dat amwayspullen slecht zijn, ik heb wel gevraagd: geef nou eens een deugdelijk argument, waarmee je de forse meerprijs van die spullen ten opzichte van vergelijkbaar spul uit de supermarkt, kunt rechtvaardigen. Die argumenten heb ik van geen enkele voorstander gehoord.

Het enige dat ik hoor, is dat Uplevel ook iets moet overhouden aan wat Downlevel doet.....dit zijn al twee onnodige tussenschakels, die de voorstanders uitgeschakeld beweren te hebben.

Vanmiddag had ik er weer een aan de lijn, een of andere firma die me gratis en vrijblijvend een thuisdemonstratie wilde geven van de Filter Queen. Zoals iedereen hier kan weten, is dat een merk stofzuiger, dat voor rond de 2000 euro wordt verkocht. Alleen, omdat "slimme'' mensen de naam stofzuiger hebben vervangen door luchtverversings-concept. En jullie raden het al: het zou niet in dit topic gezet worden als het niet ook MLM was.

Op mijn vraag hoe men aan mijn telefoonnummer kwam, begon de jongedame een beetje te stamelen. Ik ben gewoon netjes gebleven, en heb de verbinding verbroken.

Ik heb al eens aangegeven: ik ben dik tevreden ovder de prestaties van mijn stofzuiger die ik bij een grote huishoudketen heb gekocht, voor minder dan 60 euro. Als de garantie ervan verlopen is, koop ik misschien een nieuwe, maar pas wanneer eventuele reparatiekosten hoger zullen zijn dan aankoop van een nieuwe. En het zal beslist geen Filter Queen qorden, of soortgelijk veel te duur geprijsd apparaat. Niet omdat ik het niet zou kunnen missen, maar omdat ik dat niet over heb voor een stofzuiger.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

VOORstanders zouden eigenlijk moeten bewijzen, dat het WEL werkt. Het enige dat ik van de voorstanders heb gezien (Op enkele uitzonderingen na), is dat de voorstanders gewoon niet accepteren dat er kritiek is op het systeem, terwijl er voldoende argumenten zijn aangedragen om het stevig onder vuur te nemen. Ja, ook door de voorstanders zelf. Ik zie het al voor me: geef eens voorbeelden. Ja: ''zoek het lekker zelf uit", zou ik haast willen zeggen, het forum barst haast uit zijn voegen van tegenargumenten.
Voor mij werkt het, of het voor jou gaat werken, weet ik niet, dat hangt van jou zelf af. Ik zou zeggen probeer het eens 2 weken, dan weet je het.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Voor mij werkt het, of het voor jou gaat werken, weet ik niet, dat hangt van jou zelf af. Ik zou zeggen probeer het eens 2 weken, dan weet je het.
Maar de cijfers wijzen uit dat het voor de meeste mense dus niet werkt.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

VOORstanders zouden eigenlijk moeten bewijzen, dat het WEL werkt. Het enige dat ik van de voorstanders heb gezien (Op enkele uitzonderingen na), is dat de voorstanders gewoon niet accepteren dat er kritiek is op het systeem
Voor mij en mijn organisatie werkt het ook uitstekend!! De marketing-plan is al tig keer aan de tegenstanders uitgelegd maar jullie willen het niet aannemen omdat jullie het allemaal beter weten.....toch??
Eerlijk gezegd, zal het me worst wezen, hoe de tegenstanders (op het forum en elders) erover denken. Het is een bewezen feit dat het voor mij en vele andere nwm'ers werkt.

Ik spreek uiteraard voor mezelf als ik zeg, dat ik absoluut tegen kritiek kan. Als dat niet zo was geweest, was ik allang gekapt in deze branche.
En wees nou eens eerlijk...kritiek is goed. Je gaat, waar mogelijk, dingen verbeteren.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Wat mij betreft is de eerste vraag: hoe bepaal je of MLM werkt? Moet je kijken naar een individu, naar het geheel, naar de omzet-/winstcijfers, naar de consument, naar het product? Je moet dus eerst definieren wat er van belang is om te kunnen bepalen of MLM succesvol is of niet.

kenner

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kenner »

Je moet dus eerst definieren wat er van belang is om te kunnen bepalen of MLM succesvol is of niet


MLM werkt in princiepe alleen met mensen in combinatie van een produkt of dienst.
Het succes van een mlm-onderneming hangt voor het grooste deel af van de mensen. Ik ben ervan overtuigt dat de persoon die met mlm werkt bepaald of het succesvol wordt.

En daar zit nu juist het probleem. Mensen zijn niet gewend om zelfstandig te werken. Veel mensen hebben geen ervaring met tegenslag en liggen bij de eerste de beste zijwind in de sloot.
Mensen vertellen een verhaal wat ze 'gehoord'hebben.
Mensen hebben geen benul hoe de weg naar succes eruit ziet. Die weg is lang en keihard! Succes zonder tegenslag bestaat niet.
Als de mensen dit eerst leren voordat ze met mlm beginnen, zal het een stuk beter gaan.

Kortom : de mensen zelf zijn de bepalende factor.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Kortom : de mensen zelf zijn de bepalende factor.
En daar staat ie! Daarom werkt MLM niet (alleen voor een zeer beperkt aantal mensen).

MLM wordt gepresenteerd als iets wat door iedereen gedaan kan worden, en door hard werken kun je er een aardige cent bijverdienen.

Maar niet iedereen is in staat om een leuk verkoopverhaal te houden, te overtuigen, knollen voor citroenen te verkopen. Ik denk dat 90% hier gewoon niet te gelikt en gebekt voor is.

Ik ben niet dom, maar een verkoopfunctie ligt mij absoluut niet.

En dit is gewoon het hele probleem, en het valse, met MLM. Niemand wordt gescreend op verkooptalent; nee jij kan het ook!!!!!!! Iedereen kan het!!!!!!!!!! De kans van je leven!!!!!

Maar ondertussen valt 80% af. En dan wordt gezegd dat de afvallers geen doorzettingsvermogen hebben. En dat vind ik persoonlijk heel onaardig klinken. Jullie weten niets van die mensen, jullie weten niets van de moeite die er waarschijnlijk toch gedaan is om minimaal het inleggeld terug te verdienen.

Dat zijn in jullie ogen de loosers maar in mijn ogen slachtoffers van een doortrapt systeem.

kenner

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kenner »

En daar staat ie! Daarom werkt MLM niet (alleen voor een zeer beperkt aantal mensen).


Probeer eens te lezen wat er staat.
Ik heb gezegt dat het belangrijk is dat mensen bepaalde dingen weten en gaan leren alvorens ze met mlm beginnen.
Als dat niet gedaan wordt, of uitgelegt wordt, zijn we weer rond....n.l. de sponsor,mens, heeft een & ander niet goed gedupliceerd.
Dus komen we toch weer uit bij....mensen.

MLM heeft overgens niets te maken met verkooptalent of gladde praatjes.
Voor de duidelijkheid : mlm is idd. voor iedereen, MITS..........iemand de WIL heeft om iets te LEREN.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

Loosers bestaan niet. Net als domme mensen ook niet bestaan.

Er is tich keer verteld bij diverse postings dat een grote factor de mens zelf is. Nu pas wordt dit door iemand opgemerkt!! Super.

Om MLM te doen hoef je geen verkoper te zijn. Je verkoopt inderdaad producten of diensten (Beantwoord de vraag al) aan anderen. het voordeel van MLM is dat je geen honderden klanten moet hebben om een leuke cent (bij) te verdienen. Net als met veel dingen moet je bij MLM ook doorzettingsvermogen tonen. Dit is ook Tich keer in threads/postings verteld. Net als leren schrijven, fietsen, autorijden en ga zomaar door moet je eerst door een leer fase. Niemand en dan meen ik ook niemand kan vanaf de eerste keer iets. Alles moet aangeleerd worden. Daarom zijn er trainingen e.d. om de mensen wat te leren. Als de mensen denken dat alles vanzelf gebeurt zijn ze nog minder intelligent dan mijn katten. Of ze denken dat ze het allemaal wel weten en niks meer geleerd hoeft te worden, zijn er ook zat.

Maar ja, dit onderwerpje is al tich keer aangehaald en uitgelegd, maar nu pas gedeeltelijk begrepen door 1 persoon. Geweldig Madeleine de Euro's beginnen eindelijk te vallen.

Gesloten