Heb je nog een kopie van die stukken? Weet je nog wat de datum van het vonnis was? Nog niet zo lang geleden rekende ieder kantoor standaard nasalaris, totdat de KBvG naar aanleiding van rechterlijke uitspraken verbood om in kantonrechterzaken nasalaris te rekenen. Sindsdien is het klachtwaardig om nasalaris te rekenen.
Als het echter om een recent vonnis gaat, dan zou ik inderdaad mijn geld terug vorderen of een klacht indienen.[/quote]
dit vonnis is uit 2007 en ik heb onlangs ook nog ergens extra voor betaald maar kan die papieren niet vinden
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
heb onlangs alles wat betaald was opgeruimd en ook wat dingen weg gegooid *wheeeeee* die was in ieder geval niet van GGN...[/quote]
@Miranda
Deze link plaatste ik net ook in een bericht aan MoeBenIkErvan, maar er staat ook iets in dat voor jou van belang is:
http://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/re ... ljn=YB0042
"4.2 Dat het in rekening brengen van het nasalaris niet meer is toegestaan betekent naar het oordeel van de Kamer dus ook dat in zaken waarin vóór 9 maart 2006 een vonnis is betekend met bevel tot betaling van nasalaris, het nasalaris niet meer mag worden meegenomen in verdere executiehandelingen. Er mocht dus mede voor het nasalaris geen beslag worden gelegd."
Oftewel, volgens mij is het ook 'tuchtrechtelijk laakbaar' als het een ouder vonnis betreft als het gaat om het in rekening brengen van nakosten. Maar jouw vonnis is uit 2007 en toen was de uitspraak van het Hof hierover allang algemeen bekend bij gerechtsdeurwaarders.
@Deurwaarder Mark? Klopt het wat ik zeg?[/quote]
ik ga er van het weekend eens even goed voor zitten om te kijken of ik nog papieren hierover terug kan vinden...iemand had het over bankafschriften maar daar staan alleen maar bedragen op en aangezien ik zon nasalaris gewoon meebetaalde met de aflossingen heb ik daar helaas niks meer aan..
reactie Miranda
het gaat mij niet eens om het geld maar om het idee dat je gerechtsdeurwaarders moet kunnen vertrouwen, ze hebben een bepaald gezag en bevoegdheden waarin ze het niet kunnen maken mensen te belazeren want waar blijft dat uberhaupt nog het respect voor het hele rechterlijke systeem...wat heb ik aan een vonnis als daarna de rest die aan zijn laars lapt...
al die incassoburo's zijn al zo crimineel dus ik wil graag een beetje op blijven kijken tegen de rechterlijke macht
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
zo van dat is de laatste stap en daar hoor je in goede handen te zijn...
thanks voor het opzoeken
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)