LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

als de medewerkers nu eens alles vertellen, wat het inhoud, zoals weet u nu goed dat u een contract hebt bij de NEM, en dat u maar 7 dagen de tijd heeft om hier vanaf te zien.
ik denk dat het dan een stuk duidelijker is en er naderhand geen "onverwachte" zaken kunnen komen. als je tenminste goed geluisterd hebt.

duidelijkheid is voor veel mensen een pre, en niet erlangs heen lullen en tussen neus en lippen door een bankrekening afhandig maken en dan de mensen tot de "klanten" berekenen.

en jazeker een opzegging aangetekend met handtekening retour doen en goed overal een copy van maken wat je weg stuurt naar ze, want voor je het weet zit je een dik half jaar met ze te bellen en schrijven om eens "klaar" met ze te komen.

en al denk je klaar met ze te zijn, een defenitieve brief van helaas dat u niet klant bij ons bent geworden/gebleven, maar bij deze bent u weer uit geschreven uit het bestand, die komt er niet. al hebben ze hun fout bekend door de vergoeding al wel terug te betalen.

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door abruzzese »

Ik vind die €210,00 boete die ik moet betalen aan NLEnergie Maatschappij echt zonde geld .
Het leven is voor mij al duur genoeg met een minimum inkomen .
Als ik mijn vaste lasten bekijk blijft er van mijn salaris niet veel over .
Alleen al het ziektenkosten geld VGZ is al duur genoeg .
Gewoon triest dat mij dat juist moet overkomen .

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

DAt is ook zonde geld. Niettemin heb ik eerder in dit topic een rekenvoorbeeld gegeven als iemand weg zou gaan bij de NEM en de boete op de koop toe neemt.
Dan blijkt namelijk dat het betalen van die boete nog steeds goedkoper is dan bij de NEM blijven. Ik copieer mijn tekst even:
Geplaatst op 12 Jun 2008 23:20 door Shine


--------------------------------------------------------------------------------

Als je het contract nu opzegt dan betaal je per product een boete van 125,=, dus samen 250,= aan de NEM.

Blijf je bij de NEM dan betaal je per jaar voor hun E+G energie producten samen: 167,76 aan vastrecht. Dat is over drie jaar gerekend een totaal bedrag aan alléén vastrechtkosten voor beide producten: 503,28

Vastrecht E+G Oxxio over 1 jaar: 47,70. Dat is over een periode van drie jaar gerekend een totaal bedrag aan vastrecht voor beide producten: 143,10


Je bent goedkoper uit als je nu meteen je contract bij de NEM afkoopt. Sterker nog, dan verdien je er zelfs op!
Ik wist het wel! Wegwezen bij de NEM en wel héél snel. Blijft u, dan bent u een dief van uw eigen portemonnaie.
Zelf Oxxio bellen en u daar weer aanmelden als u van hun geleverd wilt krijgen. U bent vrij om te gaan en staan waar u wilt. Die boete daar kiest u dan bewust zelf voor. Maar kan, zoals de rekensom laat zien, prima uit!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vast recht is dat niet iets wat alleen door netbeheerders in rekening wordt gebracht?
Wat het de leverancier daarmee van doen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Chanmaster, eerlijk gezegd, het verbaasd mij dat u dit niet weet! Dit terzijde...

Je hebt naast vastrecht netbeheer, eveneens LEVERANCIERS vastrechtkosten. Je kunt dit zien als een soort van abonnementskosten bij de leverancier per product.
Vastrecht leverancier kan indien er twee producten bij 1 leverancier afgenomen wordt soms gunstiger zijn. (vergelijk maar eens). Deze vastrechtkosten worden door de leverancier zelf bepaald en kunnen dus vragen wat ze willen. M.a.w., hier valt dus ook nog een kostenbesparing in te winnen. Deze kosten moeten daarom altijd meegenomen worden door de consument als hij een leveracniers vergelijk gaat doen. Helaas wordt dat nog al te vaak vergeten.
In het voorbeeld van de NEM ziet u dat de NEM hierin erg erg duur is. En welbeschouwd zijn 'scherpe' product leveringsprijs op deze manier weer -over-compenseert.

En verder lees u gewoon even verder in:
http://www.energieleveranciers.nl/page/ ... pag_id=378

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

Ik meen dat het berekenen van winst op vastrecht enkele jaren geleden al tersprake is gekomen en is verboden maar kon dat vanwege tijdgebrek niet terug vinden.
Het is jammer dat je dat niet meer kunt vinden, Chanmaster (ook goedenavond, trouwens). In dit verband is de link die jij aanhaalt (overigens dezelfde als waar Shine vóór jou al naar verwees) zeker wel interessant want wat lezen we daar (onder het kopje 'energierekening, linkerkant)?
Leveringskosten stroom - Vaste leveringskosten (vastrecht)
Vastrecht is een bedrag dat per maand, kwartaal of jaar in rekening wordt gebracht (vergelijkbaar met een abonnement voor dienstverlening. Het staat los van het verbruik van energie). Energieleveranciers zijn vrij in het in rekening brengen van vastrecht en in het bepalen van de hoogte van het tarief.
Beetje tegenstrijdig met elkaar, niet?

phansen30
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2008 17:43

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door phansen30 »

Ze gaan gewoon door met flessetrekkerij.
Het is 4 juli 2008 en ik krijg een telefoontje van deze club.
"Ik ben van de NEM en u krijgt energie van Essent"
Nee dus. Vanwie krijgt u dan de energie ? dus eerst suggereren dat ze van Essent zijn, en vervolgens geniepig vragen wie je leverancier is.

Daarna een felicitatie, blablabal U kun goedkoop energie krijgen bvlablabla.
Toen begon bij mij te dagen dat deze lieden NIETS met Essent te maken hebben.

Vervolgens medegedeeld dat ze op een achterbakse manier proberen hun product te slijten, en heb de hoorn erop gegooid.

De enige juiste reactie mijns inziens

BobenAnnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2008 19:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door BobenAnnie »

De brutaliteit:
Ook wij zijn gebeld door N.E.M. Ze vertelden samen te werken met ENECO. Da's gelogen........ Of we maar even ons bankrekeningnummer wilde doorgeven. Toen de eerste van het call center bot ving op deze vraag werden we doorverbonden naar een "gevorderde" medewerker. Dit met zelfde resultaat, bankrekening NIET afgegeven natuurlijk. Zijn volgens ons gewoon oplichters die klanten werven onder valse voorwendselen.

AnkvH
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2008 19:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door AnkvH »

Hallo,
Ik wil even benadrukken dat ik helemaal niet wil weten hoe de NEM als leverancier is. IK WILDE GEEN KLANT WORDEN, IK BEN PRIMA TEVREDEN BIJ ENECO, waar het mij om gaat is de guerillamarketing die NEM toepast!!!!!!!! Dus ik wil geen verhaal lezen van tevreden klanten, want daar gaat het niet om.
Ook ik ben telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Een zeer agressieve medewerker mag ik wel zeggen. Uiteindelijk stemde ik in met ontvangst van een informatiepakketje, op de dag van ontvangst hiervan heb ik gelijk een brief gestuurd met de mededeling dat ik niet verder wilde met de NEM. Helaas heb ik die brief niet aangetekend verzonden, had ik de diverse forums gelezen had ik dat wel gedaan, ik ging ervan uit dat ik te maken had met een fatsoenlijk bedrijf, helaas dus. Mijn brief is op 11 juni verzonden en zogenaamd op 25 juni pas ontvangen. Mijn schriftelijke klacht ontvingen ze binnen 2 dagen (ja dan wel) en de schriftelijke reactie van de heer van Dulst (operationeel directeur) is op 2 juli verzonden en op 3 juli door mij ontvangen.
Ik doe een oproep aan iedereen die op dezelfde manier ongewenst klant dreigt te worden, laat het er niet bij zitten!! Onbegrijpelijk dat een bedrijf zoveel moeite doet om klanten binnen te krijgen, terwijl dat uiteraard nooit een tevreden klant wordt en dus zo snel mogelijk zijn contract weer opzegt. Ze gaan niet voor continuïteit maar voor het snelle gewin, dus laat je niet misleiden door de laagste prijs garantie!!! zakkenvullers zijn het!! Ze leveren mij geen energie maar kosten mij erg veel (negatieve) energie.

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

even een reactie van iemand die toevallig bij de NEM werkt.Ten eerste weten mensen niet eens wat ze aan negatieve dingen schrijven over de NEM omdat ze er geen verstand van hebben.Ten eerste worden wij erg streng gecontroleerd door de DTE(directie toezicht energie),en waarom:om te controleren of de NEM geen leugens verkoopt,en dit is zeker niet het geval.Ten eerste werken alle energiemaatschappijen met een bandopname(voicelog)en dan is er een wettelijke afkoelperiode van 7 werkdagen om alsnog te kunnen annuleren.Dit wordt ook ten aller tijden verteld aan de klant.Helaas luisteren mensen niet goed en horen ze alleen maar wat ze willen horen.De NEm is de enige maatschappij die levert tegen inkoopsprijs.Andere maatschappijen beweren dit ook maar kunnen dit niet eens aantonen omdat ze gaan prijsgarantie of certificaat kunnen tonen met een echtheidsverklaring en dat kan de NEM dus wel.|En bij de NEM bespaar je inderdaad een hoop geld.Het ligt eraan wie op dit moment de huidige leverancier is.zit je bij essent of energie direct dan is de NEM ongeveer 10 % goedkoper op de verbruikskosten,zit je bij de eneco dan is de NEM ongeveer 15 & goedkoper per maand op je verbruik en zit je bij de nuon dan ben je bij de NEM zelfs 25 % goedkoper.Al de overige maatschappijen zoals ik hier beschrijf hebben wel mooie aanbiedingen maar mensen vergis je niet:Je hebt bij de nuon,essent,eneco,energei direct,eon,greenchoice enz enz wel lage instaptarieven (lage maandlasten),erg aantrekkelijkl hoor maar wacht maar eens tot je de eindafrekening krijgt,dan betaal je je groen en geel om alles terug te betalen.De NEM is tevens streng getest door radar en de consumentenbond:en ja:de NEM komt als enigste maatschappij als beste uit de test en is tevens ook de enigste maatschappij die goedkoop levert,ook op nummer 1 dus in die test.En de NEM levert ook nog eens 100 % groene stroom,uit waterkracht.

Dus laat alle negatieve dingen maar eens weg over de NEM als je er geen verstand van hebt.Kijk eens op google bij de nuon,die staan bekend als oplichters,die geven de mensen een grote boete als ze willen overstappen.Verder staan en wel meerdere energiemaatschappijen slecht in beeld op internet,en waarom:mensen snappen er niks van en gaan dan negatieve reacties geven.Je kan kosteloos overstappen als je in je laatste half jaar zit van je huidige contract.Let daar ook goed op.Hopelijk is iedereen nu op de hoogte over de NEM.Ik werk er al jaren en het product van de NEM is gewoon goed,alleen de mensen moeten eens goe luisteren naar wat er gezegt wordt.Je kan met een gerust hart overstappen naar de NEM,en eind van het jaar krijg je keurig geld terug,mits je ineens een sauna in je tuin neemt,maar dan bel je de NEM even op en geef je je nieuwe verbruik door.

Ben je aangemeld bij de NEM en wil je binnen die 7 werkdagen annuleren dan is een mailtje al voldoende en die komt gelijk bij ons binnen.
De reden dat de NEM geen vrijblijvende informatie verstuurd is dat de NEM de goedkoopste maatschappij is en wil blijven en dus geen onnodige kosten wil maken met het versturen van die vrijblijvende info,dat in het verleden wel is gebeurt.Maar onder schriftelijk annuleren verstaan wij ook een mailtje sturen naar de NEM,en daar zijn nooit geen problemen mee geweest.En ja,op een callcenter werken ook mensen die weleens grof zijn tegen de klant,niet erg netjes.Ik werk namelijk ook vanuit een callcenter in rotterdam en daar gaat het er wel volgens de regels van de NEM aan toe.Dus mensen,wil je goedkoper en zit je in je laatate halfjaar van je contract en wil je goedkoper uit zijn en geen hoge rekeningen eind van het jaar,je eigen netwerkbeheerder behouden en keurig alles op 1 rekening en geen 2 rekeningen dan kan je met een gerust hart overstappen naar de NEM.Jammer dat de negatieve mensen hier misbruik van maken en hun klachten op internet zetten terwijl ze niet eens ergens vanaf weten.Daaren tegen zijn wij een heel snel groeiend bedrijf met heeeeeeeeeeellll veel tevreden klanten,ruim 300.000.En je bent zeker niet verplicht je rekeningnummer door te geven als je dit niet wil.De consumentenbond verplicht ons om dat aan de klant te vragen,de NEM beslist dat niet.Tevens kan er niet eens afgeschreven worden zonder uw toestemming.Mocht u na die 7 werkdagen interesse hebben in de NEM dan wordt er pas afgeschreven maar voor die tijd krijgt de klant eerst een servicecall.En mensen,aan alleen een rekeningnummer heeft niemand iets,daar heb je ten aller tijden toestemming voor nodig.Wil je dat er na die 7 werkdagen niet afgeschreven wordt ga dan niet akkoord in de voicelog met automatische afschrijving maar laat een acceptgiro toesturen,want ook dit is mogelijk dan kunt u het later zelf altijd nog veranderen.Er moet niet gepraat worden (negatief)op deze site over de NEM als de mensen er niet eens verstand van hebben.Luister eens een keer goed en lees de map eens door.Waaroma groeien wij anders zo snel en zijn wij nu bezig mensen hun contract te verlengen omdat ze zoveel besparen.Leg mij dat maar eens uit.Ik werk al jaren bij de NEM dus ken echt alle regeltjes wel.

AnkvH
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2008 19:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door AnkvH »

Sorry hoor maar ik heb gebeld met het service center en ik kreeg te horen dat ik persé schriftelijk moest annuleren binnen 7 dagen. Per mail was niet mogelijk.
En nogmaals het gaat er niet om of ze de goedkoopste zijn, al leveren ze gratis, IK WIL ZELF KUNNEN BESLISSEN. Als mij verteld wordt dat ik een infopakket krijg wil ik er niet aan een overeenkomst van 3 jaar vastzitten. Als je het niet aangetekend verstuurt wordt je genaaid.
DAAR GAAT HET OM!!!

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

het is namelijk zo dat je via brief,mail of faxx kan annuleren en dit is zeker wel mogelijk.Inderdaad beslis je zelf of je overstapt maar men moet wel goed luisteren wat er gezegd wordt.Je wordt namelijk aangemeld als klant en dan heb je 7 werkdagen de tijd om het te annuleren.Misschien ben je benaderd door iemand die niet naar juistheid handeld via een ander callcenter.Ik wordt namelijk erg streng gecontroleerd op wat ik zeg.erg vervelend voor mensen die negatief behandeld zijn maar gelukkig is niet iedereen zo.

sterrre
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2008 21:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterrre »

beste NEM medewerker

Het kan allemaal best wel zo zijn dat jullie op verbruik kosten lager zijn
maar ik betaalde bij Oxxo echt wel veel minder doordat hun vastrecht kosten veeeeeel lager zijn!!!!!
en ben uiteindelijk een stuk duurder bij jullie uit!
en wel €260,00 over 3 jaar genomen.....
helaas zit ik de komende 3 jaar dus bij jullie en omdat ik geen zin in de rompslomp om op te zeggen en de boete van 250,00 te betalen blijf ik alleen om die reden bij jullie en stap ik over 2 1/2 jaar snel weer over naar de OXXIO waar ik altijd tevreden over ben geweest

en dat iedereen dus helemaal niet goedkoper uit is bij jullie (NEM)
komt omdat we aan jullie VRESELIJK VEEL AAN VASTRECHT kosten moeten betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

als jullie dat nu eens zouden verlagen naar normale waarde zouden de klanten inderdaad goedkoper bij julle uit zijn! zo zouden jullie veel meer klanten kunnen trekken doordat we inderdaad geld overhouden en dat trekt tevreden klanten! maar nu zijn er meer boze mensen omdat blijkt dat we alleen maar duurder uit zijn!
geef dat maar eens door aan de baas!

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

e nwat ik niet begrijp:de NEM werkt met een bandopname,een voicelog dus,en dat houd in dat je akkoord gaat met de voorwaarden en van daaruit krijg je de welkomstmap.Waarom ben je dan akkoord gegaan met die bandopname want daar staan duidelijk bepaalde vragen in waar je ja of akkoord op moet antwoorden.Dus wat ik al schreef,beter luisteren en dan niet de bandopname ingaan want die dient na die 7 werkdagen als overeenkomst.En mondeling geld namelijk ook want je gaat akkoord met de voorwaarden.

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

de vastrechtkosten zijn 6,99 en dat is hoger omdat de nem daar van leeft maar het merendeel van de mensen bespaart echt wel op hun verbruik.Je moet alleen geen maandelijkse rekening hebben tot 100 euro want dan ben je inderdaad bij de nem duurder uit.kijk eerst wat je per maand betaald bij de huidige leverancier want als je onder de 100 euro zit is overstappen niet voordelig.je bespaart bij ons als je bij je huidige leverancier al een maandrekening had van meer dan 100 euro.helaas zijn al deze mensen niert gebeld door onze afdeling,jammer want wij vertellen alles wel keurig vandaar ook mijn reactie.

sterrre
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2008 21:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterrre »

dat is dan zeker jammer want ik betaalde
23,00 aan electriciteit en 45,00 aan gas bij de oxxio
en de jongeman van de NEM aan de telefoon verzekerde me dat ik goedkoper uit zou zijn....
nu betaal ik 119,00 per maand bij de NEM

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

dat is niet netjes want jij verbruikt erg weinig dus zat je bij je oude leverancierd goed.Wacht even tot je in het laatste halfjaar zit van je contract bij de nem en stap dan over dan voorkom je een boete.En het is ook zo dat iet elke maatschappij aan een boete doet,maar voor de zekerheid zou ik even wachten.voor jou heeft de nem geen nut,je verbruikt al zo weinig.als je meer wil weten mag je me bellen hoor kan ik je meer uitleg geven.

AnkvH
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2008 19:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door AnkvH »

beste beau
ik ben benaderd door NEM. Het maakt me niet uit wie er aan de andere kant van de lijn zit; jullie hebben gespreksbomen op je beeldscherm, ik weet precies hoe zo iets werkt!! Doe niet alsof ik iemand aan de lijn heb gehad die niet wist wat hij moest vertellen!!
En je vertelt pertinent een onwaarheid, je kan niet annuleren per mail!!

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

ik denk dat je dan je huiswerk eens moet bestuderen want ik werk namelijk op een afdeling waar ik de annuleringen via de mail behandel,dus vertel mij niks.wij werken tevens met een script,opgesteld door de dte en de consumentenbond,en dat script is wettelijk verplicht.Loop eens binnen op ons kantoor in rotterdam als je meer duidelijkheid wil,want je bent niet al te goed op de hoogte.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ondanks het gezwets van beau1978, moet gezegd,...dapper van u hier te posten. Maar, voordat u de doorsnee consument als 'dom' bestempelt, zou ik toch eerst nog eens uw eigen schrijven eens goed doorlezen en vooral uw eigen werkgebied nog eens beter bestuderen. Het staat namelijk bol van ondeskundigheid. Kortom, doe uw huiswerk beau1978 !!!!

- In netbeerder heb je geen keuze. Die behoud je te allen tijden.
- Verbruik is verbruik. De NEM pretendeert de goedkoopste te zijn, maar dat is niet zo. Hun goedkoop zijn halen ze dubbel en dwars weer terug met de belachelijk hoge leverings vastrechtkosten. Voor de doosnee gebruiker is de NEM helemaal niet interessant. Doe uw rekenwerk naar behoren beau1978!
- Betalingen doen middels acceptgirokaart: Ook daar zijn de extra kosten niet mis voor de poes. Welgeteld 2,38 per acceptgirokaart. Wederom minimaal een van de duurste onder de energieleverings bedrijven.
- De algemene voorwaarden van de NEM rammelen hier en daar en leveren zelfs incomplete en foute informatie op.
Bijvoorbeeld hun boete beleid:
De wetgeving is nog altijd zo dat als een klant een contractbreuk pleegt als het bestaande contract met 1 jaar stilzwijgend verlengd wordt, hier maximaal 25,= boete voor in rekening gebracht mag worden. Deze informatie is niet te vinden in de Productvoorwaarden. Er staat namelijk keihard in deze voorwaarden en bedrag van 50,= vermeld.
http://www.nlenergie.nl/documents/NLEne ... fstand.pdf
- Verhuiskosten: voor de verwerking van de doorgave van een verhuizing, ook hier vraagt de NEM weer een belachelijk hoog (zoniet wederom het hoogst van allen!) administratie bedrag: 30,=.
Komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte.

Euh, wat neuzelt u daar nou:
Je hebt bij de nuon,essent,eneco,energei direct,eon,greenchoice enz enz wel lage instaptarieven (lage maandlasten),erg aantrekkelijkl hoor maar wacht maar eens tot je de eindafrekening krijgt,dan betaal je je groen en geel om alles terug te betalen
Instapkosten? Instapkosten bestaan helemaal niet. U pretendeert dat er een bedrag betaald moet worden om geleverd te kunnen krijgen van een leverancier anders dan de NEM. M.a.w. als ik overstap van mijn huidige leverancier naar bijv. Essent, dan zou Essent mij instapkosten berekenen !
Houd toch op zeg!!! Uw, dit NEM presentatie verhaal klopt niet. De term instapkosten is in deze totaal misplaatst en vooral ook fout!! Instapkosten betekent letterlijk: een eenmalig -veelal extra- bedrag betalen om ergens aan mee te kunnen doen. Aan deel te kunnen nemen, eenmalige kosten betalen naast de bestaande reguliere kosten.
U bedoelt met instapkosten gewoon het maandelijkse TERMIJNBEDRAG. Zeg dat dan ook!!!!!!! Doe mij een plezier en zoek de inhoudelijke betekenis van 'instapkosten' eens op! Gebruik de woorden en termen nou eens goed.
Als ik mijn voorgestelde termijnbedrag (gebaseerd op het/mijn gemiddeld verbuik en indien hoog) verlaag bij de NEM dan krijg ik ook een gepeperde jaarafrekening. En als ik mijn termijnbedrag bij mijn bestaande leverancier verhoog (en dan te hoog), krijg ik terug. NIets bijzonderd toch!
Ik betaal gewoon voor mijn verbruik, berekend aan de hand van mijn meterstanden. Zowel bij de NEM, NUON,. Essent, Oxxio,..........enz. Vooraf, of achteraf. Links om, rechts om, mijn verbruik moet betaald worden.
Verder.......
Als ik in april mijn jaarafrekening heb gehad bij NUON, en ik stap in september over naar de NEM, loop ik grote kans dat mijn termijnbedrag voorgesteld door de NEM ook een vertekend -te laag!- beeld oplevert. En ik in april, bij ontvangst van de NEM jaarafrekening ook bij moet betalen.
Doe uw rekenhuiswerk Beau1978 !!

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Advies aan beau:
Als u nou eens begint met het doorlezen van uw mappen, uw huiswerk eens echt goed doet, dan regende het wellicht minder klachten over de NEM.
Wat betreft de groei van de NEM: ik vrees dat dit vooral komt door hun misleidende verkooppraat en mensen ipv een informatie pakket een contract door hun strot duwen.
Ik maak even een kleine simpele rekensom: 1-10
Als we er van uit gaan dat van deze groep consumenten slechts 3 actie ondernemen, vervolgens van deze groep 3-4 consumenten daadwerkelijk bij de NEM willen, dan sleept de NEM er per 10 consumenten toch steeds weer minimaal 3 binnen die eigenlijk niet willen, maar ivm de moeizame rompslomp het erbij laten. Nog maar te zwijgen over de groep die niet eens weten dat ze ineens bij de NEM zitten.
Geloof niet dat dit nou een waardig klantenbestand is. Of iets is om trots op te zijn.

Klantenwerving, het is en blijft een moeizaam en zwak aspect binnen de wereld van energieleverancier. Zeker wanneer dit ingehuurde derde partijen betreft. Maar, als ik kijk naar het aantal klachten, dan steekt de NEM er toch wel met kop en schouders aan negativiteit bovenuit. Dat mag tot nadenken stemmen. Al helemaal als je wederkerig leest dat men voorgehouden wordt een informatiepakket op te sturen, maar er daadwerkelijk een contract opgestuurd wordt. Dan is er struktureel is goed mis in de communicatie naar de klant vanuit de NEM.
Zet dan met grote letters op de NEM site: WIJ STUREN GEEN INFORMATIE PAKKETTEN en zeg dit vooral ook duidelijk naar de klant als je deze aan de telefoon hebt.

Gesloten