Ondanks het gezwets van beau1978, moet gezegd,...dapper van u hier te posten. Maar, voordat u de doorsnee consument als 'dom' bestempelt, zou ik toch eerst nog eens uw eigen schrijven eens goed doorlezen en vooral uw eigen werkgebied nog eens beter bestuderen. Het staat namelijk bol van ondeskundigheid. Kortom, doe uw huiswerk beau1978 !!!!
- In netbeerder heb je geen keuze. Die behoud je te allen tijden.
- Verbruik is verbruik. De NEM pretendeert de goedkoopste te zijn, maar dat is niet zo. Hun goedkoop zijn halen ze dubbel en dwars weer terug met de belachelijk hoge leverings vastrechtkosten. Voor de doosnee gebruiker is de NEM helemaal niet interessant. Doe uw rekenwerk naar behoren beau1978!
- Betalingen doen middels acceptgirokaart: Ook daar zijn de extra kosten niet mis voor de poes. Welgeteld 2,38 per acceptgirokaart. Wederom minimaal een van de duurste onder de energieleverings bedrijven.
- De algemene voorwaarden van de NEM rammelen hier en daar en leveren zelfs incomplete en foute informatie op.
Bijvoorbeeld hun boete beleid:
De wetgeving is nog altijd zo dat als een klant een contractbreuk pleegt als het bestaande contract met 1 jaar
stilzwijgend verlengd wordt, hier maximaal 25,= boete voor in rekening gebracht mag worden. Deze informatie is niet te vinden in de Productvoorwaarden. Er staat namelijk keihard in deze voorwaarden en bedrag van 50,= vermeld.
http://www.nlenergie.nl/documents/NLEne ... fstand.pdf
- Verhuiskosten: voor de verwerking van de doorgave van een verhuizing, ook hier vraagt de NEM weer een belachelijk hoog (zoniet wederom het hoogst van allen!) administratie bedrag: 30,=.
Komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte.
Euh, wat neuzelt u daar nou:
Je hebt bij de nuon,essent,eneco,energei direct,eon,greenchoice enz enz wel lage instaptarieven (lage maandlasten),erg aantrekkelijkl hoor maar wacht maar eens tot je de eindafrekening krijgt,dan betaal je je groen en geel om alles terug te betalen
Instapkosten? Instapkosten bestaan helemaal niet. U pretendeert dat er een bedrag betaald moet worden om geleverd te kunnen krijgen van een leverancier anders dan de NEM. M.a.w. als ik overstap van mijn huidige leverancier naar bijv. Essent, dan zou Essent mij instapkosten berekenen !
Houd toch op zeg!!! Uw, dit NEM presentatie verhaal klopt niet. De term instapkosten is in deze totaal misplaatst en vooral ook fout!! Instapkosten betekent letterlijk: een eenmalig -veelal extra- bedrag betalen om ergens aan mee te kunnen doen. Aan deel te kunnen nemen, eenmalige kosten betalen naast de bestaande reguliere kosten.
U bedoelt met instapkosten gewoon het maandelijkse TERMIJNBEDRAG. Zeg dat dan ook!!!!!!! Doe mij een plezier en zoek de inhoudelijke betekenis van 'instapkosten' eens op! Gebruik de woorden en termen nou eens goed.
Als ik mijn voorgestelde termijnbedrag (gebaseerd op het/mijn gemiddeld verbuik en indien hoog) verlaag bij de NEM dan krijg ik ook een gepeperde jaarafrekening. En als ik mijn termijnbedrag bij mijn bestaande leverancier verhoog (en dan te hoog), krijg ik terug. NIets bijzonderd toch!
Ik betaal gewoon voor mijn verbruik, berekend aan de hand van mijn meterstanden. Zowel bij de NEM, NUON,. Essent, Oxxio,..........enz. Vooraf, of achteraf. Links om, rechts om, mijn verbruik moet betaald worden.
Verder.......
Als ik in april mijn jaarafrekening heb gehad bij NUON, en ik stap in september over naar de NEM, loop ik grote kans dat mijn termijnbedrag voorgesteld door de NEM ook een vertekend -te laag!- beeld oplevert. En ik in april, bij ontvangst van de NEM jaarafrekening ook bij moet betalen.
Doe uw rekenhuiswerk Beau1978 !!
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Advies aan beau:
Als u nou eens begint met het doorlezen van uw mappen, uw huiswerk eens echt goed doet, dan regende het wellicht minder klachten over de NEM.
Wat betreft de groei van de NEM: ik vrees dat dit vooral komt door hun misleidende verkooppraat en mensen ipv een informatie pakket een contract door hun strot duwen.
Ik maak even een kleine simpele rekensom: 1-10
Als we er van uit gaan dat van deze groep consumenten slechts 3 actie ondernemen, vervolgens van deze groep 3-4 consumenten daadwerkelijk bij de NEM willen, dan sleept de NEM er per 10 consumenten toch steeds weer minimaal 3 binnen die eigenlijk niet willen, maar ivm de moeizame rompslomp het erbij laten. Nog maar te zwijgen over de groep die niet eens weten dat ze ineens bij de NEM zitten.
Geloof niet dat dit nou een waardig klantenbestand is. Of iets is om trots op te zijn.
Klantenwerving, het is en blijft een moeizaam en zwak aspect binnen de wereld van energieleverancier. Zeker wanneer dit ingehuurde derde partijen betreft. Maar, als ik kijk naar het aantal klachten, dan steekt de NEM er toch wel met kop en schouders aan negativiteit bovenuit. Dat mag tot nadenken stemmen. Al helemaal als je wederkerig leest dat men voorgehouden wordt een informatiepakket op te sturen, maar er daadwerkelijk een contract opgestuurd wordt. Dan is er struktureel is goed mis in de communicatie naar de klant vanuit de NEM.
Zet dan met grote letters op de NEM site: WIJ STUREN GEEN INFORMATIE PAKKETTEN en zeg dit vooral ook duidelijk naar de klant als je deze aan de telefoon hebt.