LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Heb je Greenpeace al benaderd voor steun bij je campagne:
FREE THE IBO!!!!!
Heb je het al aangekaart bij de Verenigde Naties??

SBI
WWwwwwhhhhhoooooeeeeeiiiihhhhaaaa!!!!:lol:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Amway

Ongelezen bericht door Walter van V »

and the soap continues.. (komen die zeepjes toch nog van pas SBI!)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Ik durf te wedden dat zelfs JIJ moest lachen bij de kreet:
RED DE IBO!!!!!

We zullen Gore ff vragen voor zijn inzet....:wink:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

1. Fixing the price at which any distributor may advertise, promote, offer for sale or sell any product at retail.
Gaat over pricefixing
2. Fixing the price at which any distributor may sell any product to any other distributor.
Gaat over pricefixing
3. Requesting or obtaining any assurance to comply with, continuing, enforcing, or announcing any contract, agreement, understanding, or arrangement with any distributor or prospective distributor which fixes the price at which any product is sold or advertised by such distributor or prospective distributor.
Gaat over pricefixing
4. Threatening to withhold or withholding bonus payments or profit sharing payments from any distributor because of the price at which said distributor advertises or sells any product.
Gaat over pricefixing
5. Requiring or requesting distributors to report the price at which products are resold, or to report the identity of any other distributor because of the retail price at which such distributor is advertising or selling any product; or acting on any reports or information about such retail prices by threatening, intimidating, coercing, terminating or contacting in any way the said distributor because of those reports or information.
Gaat over pricefixing
6. Terminating or taking any other action to prevent or limit the sale of any product by any distributor because of the retail price at which the distributor is advertising or selling any product, whether or not in conjunction with any of the Amway trademarks or servicemarks.
Gaat over pricefixing
7. Publishing or distributing, directly or indirectly any wholesale or retail price list, order form, promotional material or any other document which employs resale prices for products sold by respondents without stating clearly and conspicuously in conjunction therewith the following: 'The prices stated herein are suggested prices only. Distributors are not obligated in any way to adhere to any suggested prices. Distributors may determine for themselves the prices at which their product may be sold to other distributors or to consumers.'
Gaat over pricefixing
8. Allocating retail customers of distributors.
Gaat over pricefixing


Goh..., je had wel 8...acht!!!... 8 punten waarop Amway is veroordeeld!!!
Goed research van jou, maskertje.......

So be it
(Net als op je eigen site....
Een verhaal van 4 A4-tjes waarvan tachtigduizend keer hetzelfde onderwerp!!!!
Oh..., wat zijn er veel kláchten!!!!!!!)
Bijna vergeten...:
http://mlmpage.blogspot.com/2007/09/amw ... ation.html
:oops: voor de humoristen onder ons.....
Maak daar toch eens een serieuze site van man!!!:(

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Beste SBI,

De berichten en reacties zoals jij deze de laatste tijd plaatst, worden in vergelijking met vroeger steeds vreemder. Ik ben bang dat jij geestelijk niet helemaal in orde bent en vandaag of morgen helemaal doordraaid.

020-6104940

Het telefoonnummer van het Riagg in Amsterdam. Via het internet kun je ook een vestiging bij jou in de buurt vinden.

Ik wens je heel veel sterkte toe en let op jezelf, jongen. En hierbij een nieuwe actie: Red SBI van de waanzin!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Beste SBI,

De berichten en reacties zoals jij deze de laatste tijd plaatst, worden in vergelijking met vroeger steeds vreemder. Ik ben bang dat jij geestelijk niet helemaal in orde bent en vandaag of morgen helemaal doordraaid.
Ik vind dat je hélemaal gelijk hebt, Cyntia, en ik ben er ook wel een beetje tróts op dat ik "niet in orde" ben... en beslist niet "normaal"...!
Doordraaien zal ik niet gauw, omdat ik érg veel lach..., jij ook?? Hier valt toch wel wat af te "laggen"..., of vind je van niet? :lol:
Ik wens je heel veel sterkte toe en let op jezelf, jongen.
Erg lief van je meissie....: Mwahw!!!!! Een dikke pakkerd voor jou. Jij bent tenminste begaan met de "zwakkeren" in onze samenleving!! :wink:
En hierbij een nieuwe actie: Red SBI van de waanzin!
Donaties op nummer 8712657 T.n.v. So be it.... Bij voorbaat dank....

Wanneer u iemand weet die óók wil doneren... en dat ook werkelijk DOET.... krijgt u zélf de helft van uw inleg weer teruggestort!!!!
Wél zorgen dat je "bovenaan" staat, hè?? :roll:...:)

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@jor, dank voor je eerlijkheid.
Jammer dat het mislukt is.
Maar jouw verhaal lijkt me zeer illustratief voor mlm. Ondanks wat sobeit hier ook bij elkaar probeert te jengelen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Jammer dat het mislukt is.
Maar jouw verhaal lijkt me zeer illustratief voor mlm. Ondanks wat sobeit hier ook bij elkaar probeert te jengelen
.
Dus je vindt dat Jor een " mislukkeling" is, M.??
Of "bedoel" je dit niet zo??

Vergeet je Jor niet te vragen, net zoals ik ook al heb gedaan..., hoevaak hij zijn plannen heeft uitgelegd aan relaties???
20x? Hoor ik???
40x??
40 x 2 uur?? 80 uur Gewerkt? dus? 80 uur!!!! "En nóg niet binnen"??
Zo zo!!!!!!

Misschien niet genoeg "geadverteerd", misschien??
Dán kun je misschien het beter proberen bij Herbalife of hang een stel borden bij op- en afritten dat je bij FLP aan de slag bent......

SBI
(en ik heb niks tegen Jor en ik vind hem geen " mislukkeling"..... maar hij heeft blijkbaar iets niet goed gedaan.....
Misschien tóch téér op het houtwerk gesmeerd?? :wink:))

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Amway sales group facing Government closure call
The Times, November 24, 2007

http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 934217.ece


jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

En ook dit topic komt voor sluiting in aanmerking, een aan eenschakeling van commerciele links. Tros radar moderator doe er iets aan!

Jor.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

20 uur per week? Élke week? En tóch 269 threads??

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Offtopic blijven reageren zal ook dit topic door de tros.moderator doen sluiten.

mrtelecom

Re: Amway

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Commerciële links?! Wat een onzin. Een boel artikelen die niet veel mensen lezen...ok, maar commercieël, nee jor, je moet niet uit je nek kletsen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Het is maar hoe je het bekijkt. Maar goed, het ook niet aan mij om daarover te oordelen.

Jor.

mrtelecom

Re: Amway

Ongelezen bericht door mrtelecom »

??? Het is commercieël of het is het niet. Daar is geen sprake van 'hoe je er naar kijkt'.

En als het niet aan jou is om daar over te oordelen, waarom doe je dat dan?!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Deze link is wel degelijk commericeel. Hoe jij daarover denkt boeit me niet, het gaat dan toch op het einde wat een tros.mod het vind.

http://www.amwaywiki.com/index.php?title=Endorsements

mrtelecom

Re: Amway

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Maar hij is NIET geplaatst uit commerciële overwegingen maar als reactie op het gezeur dat het een flutbedrijf is waar geen grote bedrijven achter staan. Als het uit commmerciële overwegingen was geplaatst had SBI wel zijn contactgegevens geplaatst.

Jullie weten echt niet wat jullie willen he....bewijzen, maar als de bewijzen komen is het commercieël. Of staan de bewijzen jullie gewoon niet aan omdat jullie zelf NIET met bewijzen komen kunnen.

Dat verklaart dan veel maar wees er dan gewoon eerlijk over.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Er zijn vier P's. Ik zal er drie omschrijven zoals deze op verschillende website's te vinden zijn.
___________________________________________________________________
De eerste P.
De eerste P betreft het eigenlijke produkt ofwel datgene wat verkocht moet worden. Hierbij draait het vooral om hoe dit produkt aansluit bij de wensen en behoeften van de klant. Marketing begint dus al bij het ontwikkelen van het produkt.

De tweede P.
De tweede P betreft prijs of prijsbeleid.Niet alleen is de prijs het uiteindelijke resultaat van een succesvolle marketinginspanning,ook is de prijs een duidelijke signalering van eigenschappen van het produkt. Hoge prijzen geven vaak het signaal af dat de kwaliteit overeenkomstig is.

De derde P.
De derde P betreft promotie. Hieronder vallen ADVERTEREN, Verkooppromotie's,Publiciteit en Persoonlijke verkoop.
____________________________________________________________________
En dan nog durven roepen dat adverteren absoluut buiten de boot valt.

Jor.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Nou..., dat klinkt érg inhoudelijk, dus zullen we het "inhoudelijk" houden toch?:wink: (Voor zo lang het duurt tot er weer een paar vernederende opm komen van E-en of ander....:roll:
En dit is een onderwerp wat niet of nauwelijks besproken is geweest.

Ik mis het 4e punt, maar dat zal wel niet belangrijk zijn dan.....

Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar voor mlm gaan meestal ook normale zakelijke principes op, dus het mlmverhaal gaat vér met je mee.

Veel mlmbedrijven hebben zelfs je "promotieverhaal" overgenomen... en toch is dat zo on-mlm als het maar kan....

Het (her) begon in de jaren 90, toen HL distr het makkelijker, comfortabeler (minder persoonlijk) vonden om een advertentie te zetten, ipv mensen aan te durven spreken, net zoals miljoenen mensen elkaar aanspreken tijdens bijv het boodschappen doen.

Zoals je zelf al zei was het in het begin met Amway makkelijker om mensen uit te nodigen naar een voorlichtingsavond. Kom maar gewoon, dan wordt het je wel, of niet, duidelijker. ook per advertentie werkte dat makkelijker.

Wanneer je nu met je platinum upline zou praten, zou je beslist het advies krijgen NIET te adverteren, hoewel IBO's inderdaad gemakkelijk uit kunnen leggen in 20 sec wat we doen en voor de details IS het ook logischer om eens een half uurtje aan tafel te gaan zitten......
(Dat wordt gewoon een stuk moeilijker wanneer je één, of slechts enkele produkten of diensten voert)

Maar waarom "adverteren", Jor?
Heb je niet het lef om te communiceren met vreemden??
Raar voor een ondernemer... Of ben je gewoon niet er van overtuigd dat je de beste zakelijke mogelijkheid in handen hebt?? ( kom maar weer, e.....:roll:)

En hoort "adverteren" echt altijd bij het ondernemerschap?? Ik ken zat mensen die hun "bedrijf" verhuren aan de grote jongens... en dat noem IK nou geen écht bedrijf hebben!

De P van promotie kan echt wel op een andere manier in gevuld worden dan advertentietjes in lokale blaadjes.....

Maar het simpele feit dat jij er voor kunt kiezen wél te adverteren, zou jij moeten gebruiken tegen E en kornuiten dat jijzelf wel degelijk bepaald hoe jij je mlmzaak runt. (je kunt alleen niet zonder schriftelijke toestemming geregistreerde namen gebruiken, wat een goede zaak is)

Mijn onverbetelijk optimisme en geloof in de mens heeft mij er weer toe verleid om inhoudelijk te reageren op je inhoudelijke posting, maar ook dit zal wel weer ontaarden in een ordinaire scheldpartij..... en dan bedoel ik geen woorden als "slijmbal"...:wink:



So be it

Gesloten