Die zijn inderdaad vaak niet voor rede vatbaar.ciske schreef:Ben ik met je eens, alleen zijn kattenbezitters niet aanspreekbaar.Je moet de baas aanpakken, de kat kan er niks aan doen.....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kattenoverlast
Re: Kattenoverlast
-
Nogmaals, inhoudelijk reageren op de stupide reacties van kattenbezitters doe ik al jaren niet meer, dat is echt zo zonde van mijn tijd want die mensen komen echt niet verder dan het elkaar nablaten zodra ze een argument horen waarvan ze denken dat dat in hun voordeel spreekt.
Dat is ook het probleem hier: 99.9% van de katteneigenaren heeft nog nooit ene moer moeite genomen om deze situatie te verbeteren, waarom zouden ze ook want het interesseert ze helemaal geen zak dat iemand anders last heeft van hun dier. Altijd hoor ik dezelfde argumenten over dat een kat een wild dier is en dat je die niet binnen kan houden en dat het beest toch echt naar buiten wil maar in werkelijkheid heeft nog nooit iemand hier dat daadwerkelijk geprobeerd. Ik weet namelijk uit ervaring dat je een kat wel degelijk kan aanleren om binnenshuis te leven of in een tuin aan een lijn, alles wat dat vraagt is een beetje geduld en doorzettingvermogen van de eigenaar, dezelfde moeite die ik heb moeten nemen om mijn jonge honden zindelijk te krijgen. En niet te vergeten: de WIL van de eigenaar om ervoor te zorgen dat zijn geliefde huisdier niet tot overlast leidt voor anderen, maar daar zit nou net het probleem, ze willen het helemaal niet, ze willen alleen van het gezeik van hun buren over die stront af...
Voor alle katteneigenaren is mijn redenatie alleen maar een mogelijkheid om elkaars onzinnige tegenargumenten te blijven herhalen, maar enig opbouwende kritiek om het probleem echt op te lossen hoor ik uiteraard weer eens niet.
Katteneigenaren, denk nou eens een keer vanuit de optiek van de mensen in de buurt die niet op jullie overlast zitten te wachten! Kom eens met oplossingen die duidelijk maken dat jullie ook niet willen dat jullie beest tot overlast is in plaats van zo duidelijk te laten zien dat het je eigenlijk geen reet interesseert. En echte oplossingen zijn dus niet dat je buren zich maar moeten aanpassen en zijn ook niet dat je buren maar spullen moeten kopen om jullie kutbeesten uit hun eigen tuin te houden.
Je wist blijkbaar vantevoren dat die kat een wild dier was en er dus uit moest, en dus wist je vantevoren dat dat ding overlast ging veroorzaken. [ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]
Dat is ook het probleem hier: 99.9% van de katteneigenaren heeft nog nooit ene moer moeite genomen om deze situatie te verbeteren, waarom zouden ze ook want het interesseert ze helemaal geen zak dat iemand anders last heeft van hun dier. Altijd hoor ik dezelfde argumenten over dat een kat een wild dier is en dat je die niet binnen kan houden en dat het beest toch echt naar buiten wil maar in werkelijkheid heeft nog nooit iemand hier dat daadwerkelijk geprobeerd. Ik weet namelijk uit ervaring dat je een kat wel degelijk kan aanleren om binnenshuis te leven of in een tuin aan een lijn, alles wat dat vraagt is een beetje geduld en doorzettingvermogen van de eigenaar, dezelfde moeite die ik heb moeten nemen om mijn jonge honden zindelijk te krijgen. En niet te vergeten: de WIL van de eigenaar om ervoor te zorgen dat zijn geliefde huisdier niet tot overlast leidt voor anderen, maar daar zit nou net het probleem, ze willen het helemaal niet, ze willen alleen van het gezeik van hun buren over die stront af...
Voor alle katteneigenaren is mijn redenatie alleen maar een mogelijkheid om elkaars onzinnige tegenargumenten te blijven herhalen, maar enig opbouwende kritiek om het probleem echt op te lossen hoor ik uiteraard weer eens niet.
Katteneigenaren, denk nou eens een keer vanuit de optiek van de mensen in de buurt die niet op jullie overlast zitten te wachten! Kom eens met oplossingen die duidelijk maken dat jullie ook niet willen dat jullie beest tot overlast is in plaats van zo duidelijk te laten zien dat het je eigenlijk geen reet interesseert. En echte oplossingen zijn dus niet dat je buren zich maar moeten aanpassen en zijn ook niet dat je buren maar spullen moeten kopen om jullie kutbeesten uit hun eigen tuin te houden.
Je wist blijkbaar vantevoren dat die kat een wild dier was en er dus uit moest, en dus wist je vantevoren dat dat ding overlast ging veroorzaken. [ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]
Vreemd dat ze belasting heffen,het is een algemene belasting,gaat in de pot algemene middelen ,dus een honde bezitter betaald meer voor de stoep die bij u word aangeleg dan u ,dus als dat nu eens verander word en het geld wat betaald word ook voor de honden bezitter gebruikt word dan zijn we er,hondenbelasting komt uit de tijd hondenkar,gewoon een flut belasting ,afschaffen ,en de gemeente`s kunnen zelf het bedrag bij raad bepalen.Soraya schreef:vreemd dat niet alle gemeenten hondenbelasting dan heffen. En dat de bedragen zelfs ook nog flink verschillen. Tuurlijk zit er verschil tussen een stad en dorp, maar onderling zit er ook bijzonder veel verschil.
En als belastingbetaler mag je ook informeren wat er met je geld gebeurt.
Een tijd terug had iemand al aangegeven dat het gewoon een potje is om de gemeente te spekken en er verder niks mee gebeurt, in de meeste gevallen, voor de hondeneigenaar.
Dus als dat al een puinhoop is, laat ze dat dan eerst even goed regelen.
Als een baasje er regelmatig op aangesproken wordt, zonodig door meerdere mensen, vinden de meeste katteneigenaren het ook niet fijn dat ze voor overlast veroorzaken.
En zoals ik al aangaf, hoe wil je dit gaan controleren bij loslopende katten?
Ja en de katten,hoeveel zwerfkatten hebben we wel niet,dus hier ga je nooit uit komen.
-
Ik wil toch nog even een reactie plaatsen, als katten-'eigenaar'.
Wat ik me afvraag is wat een katteneigenaar zegt als je (jaapje, jij hebt er ervaring mee?) aangeeft dat je overlast ervaart door hun kat(ten). Want waarom moet 'het slachtoffer' om de lieve vrede alles accepteren? Waarom levert de eigenaar van de kat niets in?
Even heel eerlijk trouwens, als mijn buurman zou zeggen dat hij het naar vind dat mijn kat af en toe een kwartiertje in zijn tuin zit te zonnen (en verder niets), dan is dat zijn goed recht maar zou ik 'm een ontzettende zeikerd vinden, haha! De poep- en visvang verhalen zijn natuurlijk van een heel ander niveau.
Mijn eigen plan zodra wij verhuisd zijn: voor €160 koop je een 'startset' waarmee je een omheining (de schutting) met een totale lengte van 30m kunt afzetten met schrikdraad. Zie http://www.schrikdraadwinkel.nl/22-kattenschrikdraad. Misschien ook een tip voor andere katten-houders.
Wat ik me afvraag is wat een katteneigenaar zegt als je (jaapje, jij hebt er ervaring mee?) aangeeft dat je overlast ervaart door hun kat(ten). Want waarom moet 'het slachtoffer' om de lieve vrede alles accepteren? Waarom levert de eigenaar van de kat niets in?
Even heel eerlijk trouwens, als mijn buurman zou zeggen dat hij het naar vind dat mijn kat af en toe een kwartiertje in zijn tuin zit te zonnen (en verder niets), dan is dat zijn goed recht maar zou ik 'm een ontzettende zeikerd vinden, haha! De poep- en visvang verhalen zijn natuurlijk van een heel ander niveau.
Mijn eigen plan zodra wij verhuisd zijn: voor €160 koop je een 'startset' waarmee je een omheining (de schutting) met een totale lengte van 30m kunt afzetten met schrikdraad. Zie http://www.schrikdraadwinkel.nl/22-kattenschrikdraad. Misschien ook een tip voor andere katten-houders.
-
Of je nou de kat aanspreekt of de baas, geeft hetzelfde resultaat.
Sommige katten hebben nog meer manieren, dan hun baasjes.
Sommige katten hebben nog meer manieren, dan hun baasjes.
-
Mijn kat is een binnenkat.Jaapjewerf schreef:Nogmaals, inhoudelijk reageren op de stupide reacties van kattenbezitters doe ik al jaren niet meer, dat is echt zo zonde van mijn tijd want die mensen komen echt niet verder dan het elkaar nablaten zodra ze een argument horen waarvan ze denken dat dat in hun voordeel spreekt.
Heel soms komt hij zomers aan een touwtje buiten, maar hij wil dat niet eens meer echt.
M.a.w. geef je nu commentaar dat nergens op slaat, je hebt een vastgesteld beeld van katteneigenaren wat ten eerste niet voor àlle eigenaren geldt en ook nog eens behoorlijk kortzichtig is.
Als ik keihard roep dat alle hondeneigenaren de poep van hun hond overal maar laten liggen, zit ik er (net als jij nu) behoorlijk naast.
Een dier is geen ding.Jaapjewerf schreef:Je wist blijkbaar vantevoren dat die kat een wild dier was en er dus uit moest, en dus wist je vantevoren dat dat ding overlast ging veroorzaken. En als je iets gaat ondernemen waarvan je vantevoren al weet dat het tot overlast gaat leiden maar het toch gewoon doet ben je in mijn ogen een grote ****** asociaal, simpel
Zelfs een kat niet.
Helaas bij wet is een dier een ding, al zie ik dat ook niet echt.Een dier is geen ding
-
Voor de wet wel, maar ik denk niet dat Jaap dat bedoelde...